Урок 3
Урок - дослідження
Тема. Властивості вод Світового океану.
Мета навчальна: ознайомити учнів із властивостями вод Світового океану, пояснити його роль в географічній оболонці, систематизувати та поглибити знання учнів про Світовий океан шляхом з’ясування змін солоності і температури води.
Розвиваюча: сформувати вміння працювати з атласами, розвивати в учнів навички визначення за картою температури і солоності вод Світового океану.
Виховна: сприяти прагненню учнів самостійно здобувати знання.
Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Очікувані результати: основні знання – властивості вод Світового океану, причини зміни солоності і температури води Світового океану; основні вміння – визначати солоність і температуру води Світового океану за картою атласу; обчислювати солоність води.
Структура уроку:
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
4.Вивчення нового матеріалу.
5.Закріплення нових знань і умінь учнів.
6.Підсумок уроку.
7.Домашнє завдання.
Епіграф: „Морською водою спрагу не вгамувати”
Народна мудрість
Хід уроку
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Робота з картою
Здійсніть уявну подорож від берегів о. Велика Британія до півострова Кримський. (один з учнів біля дошки називає географічні об’єкти).
Географічний диктант
Географічне лото (Робота в парах)
Використовуючи підказки , визначте назви географічних об’єктів.
Найбільший півострів на Землі.
Внутрішнє море
Півострів на південному сході Євразії
Острів материкового походження в Індійському Океані
Внутрішнє море з’єднане з Атлантичним океаном Гібралтарською протокою
Протока, що з’єднує Північний Льодовитий океан з Тихим
Індивідуальні завдання
Картка 1.
1.Знайдіть відповідність між назвами проток і їхніми особливостями.
Дрейка З’єднує Чорне і Азовське Моря
Гібралтар З’єднує Північний Льодовитий і Тихий океани
Берингова Найширша протока у світовому океані
Керченська Відкрита під час першої кругосвітньої подорожі
Мозамбікська Відокремлює о. Мадагаскар від Африки
Магелланова З’єднує Середземне море та Світовий океан
2.Розкрийте зміст поняття „острів”.
Картка 2.
1.Укажіть відмінності між типами островів і їхніми особливостями.
Материкові розташовані групами, утворилися в результаті виверження вулканів
Вулканічні утворюються будовами поліпів, що живуть
скупченнями у теплих водах
Коралові ділянки суходолу, що відокремлені від материка
2.Розкрийте зміст поняття „протока”.
Розгадування ребусів підготовлених учнями.
Бліц – опитування
1.Згадайте і перелічіть основні властивості води.
2.Наведіть приклади речовин, що легко розчиняються у воді.
3.Яка на смак морська вода?
4.За якої температури замерзає вода?
5. Від чого нагріваються води океану?
6.Де вода буде тепліша: поблизу екватора чи полюсів?
Оголошення теми і мети уроку
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Вступні вправи спрямовані на поглиблення та вивчення нового матеріалу
У всіх морях і океанах Землі вода має гірко – солоний смак. Солоний смак воді додає кухонна сіль, гіркий 8 солі магнію. Солі, як і сама вода океанів, потрапляють на земну поверхню передусім з надр Землі. Солі приносяться у Світовий океан і річковими водами. У водах океану виявлені алюміній, мідь, срібло, золото. Тому однією із властивостей вод Світового океану є солоність.
Робота з підручником
Іншою властивістю води є температура.
Майже не змінюється?
Температура води змінюється не тільки з широтою, алей з глибиною: вона знижується поступово до глибини 1000 м, де стабілізується на +2.... +30С. У деяких місцях , де викидається магма, температура глибинних вод може сягати +400)С. При середній солоності температура замерзання океанічної води нижча – 20С.
Робота із зошитом
Скласти ЛОС „Властивості вод Світового океану”.
Виписати основні поняття та закономірності.
5.Закріплення нових знань і умінь учнів.
Географічний практикум
Порівняйте солоність Аравійського моря і Бенгальської затоки. Назвіть причини різної солоності цих частин Індійського океану.
Тренувальна вправа
Гра „Засідання вченої ради”
Клас ділиться на групи. Кожна група отримує картку із завданням
Картка 1.
Використовуючи карту океанів, визначте, як змінюється температура поверхневих вод Тихого океану від берегів Камчатки до берегів о. Нова Зеландія уздовж 150 0 – 1800 сх. д. Поясніть таку зміну температури.
Картка 2.
Обчисліть скільки кілограмів різних речовин можна одержати з 1 тонни чорноморської води, якщо її солоність 18 ‰.
Картка 3.
Чому солоність вод багатьох морів відрізняється від середньо океанічної?
Поясніть на прикладі Балтійського моря.
Запитання для обговорення та закріплення вивченого матеріалу
6. Підсумок уроку .
Заключне слово вчителя.
Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.
7.Домашнє завдання.
Розпочати роботу над проектом „Рекордсмени Гідросфери”
Вивчити §