Урок "Властивості вод Світового океану"

Про матеріал
Урок - дослідження до розділу "Гідросфера " 6 клас з тренувальною вправою Гра „Засідання вченої ради”
Перегляд файлу

Урок 3

Урок - дослідження

Тема. Властивості вод Світового океану.

Мета навчальна: ознайомити учнів із властивостями вод Світового океану, пояснити його роль в географічній оболонці, систематизувати та поглибити знання учнів про Світовий океан шляхом з’ясування змін солоності і температури води.

Розвиваюча: сформувати вміння працювати з атласами, розвивати в учнів навички  визначення за картою температури і солоності вод Світового океану.

Виховна: сприяти прагненню учнів самостійно здобувати знання.

Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати: основні знання – властивості вод Світового океану, причини зміни солоності і температури води Світового океану; основні вміння – визначати солоність і температуру води Світового океану за картою атласу; обчислювати солоність води.

Структура уроку:

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

4.Вивчення нового матеріалу.

5.Закріплення нових знань і умінь учнів.

6.Підсумок уроку.

7.Домашнє завдання.

Епіграф: „Морською водою спрагу не вгамувати”

Народна мудрість

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Робота з картою

 Здійсніть уявну подорож від берегів о. Велика Британія до півострова Кримський. (один з учнів біля дошки називає географічні об’єкти).

Географічний диктант

  1. Назвіть протоку, що розділяє водночас два материки.
  2. Назвіть острів, який розташований у східній півкулі.
  3. Води якого океану не омивають берегів Антарктиди?
  4. Назвіть найбільший острів Землі.
  5. Великі Зондські острови утворюють природну межу між двома океанами. Назвіть ці океани.
  6. Назвіть найширшу протоку .
  7. У якій протоці одночасно купаються африканці і європейці?
  8. Назвіть протоку, що відділяє Мадагаскар від материка.
  9. Вкажіть найбільший півострів Землі.
  10. ЩО це за море без берегів?
  11. Яку затоку називають „Мішок з льодом”?
  12. За походженням острови поділяються на:...

Географічне лото (Робота в парах)

 Використовуючи підказки , визначте назви географічних об’єктів.

Найбільший півострів на Землі.

Внутрішнє море

Півострів на південному сході Євразії

Острів материкового походження в Індійському Океані

Внутрішнє море з’єднане з Атлантичним океаном Гібралтарською протокою

Протока, що з’єднує Північний Льодовитий океан з Тихим

 

Індивідуальні завдання

Картка 1.

1.Знайдіть відповідність між назвами проток і їхніми особливостями.

Дрейка                                   З’єднує Чорне і Азовське Моря

Гібралтар                              З’єднує Північний Льодовитий і Тихий океани

Берингова                              Найширша протока у світовому океані

Керченська                         Відкрита під час першої кругосвітньої подорожі

Мозамбікська                      Відокремлює о. Мадагаскар від Африки

Магелланова                        З’єднує Середземне море та Світовий океан

 

2.Розкрийте зміст поняття „острів”.

 

Картка 2.

1.Укажіть відмінності між типами островів і їхніми особливостями.

Материкові                   розташовані групами, утворилися в результаті             виверження вулканів

Вулканічні                        утворюються будовами поліпів, що живуть 

скупченнями у теплих водах

Коралові                ділянки суходолу, що відокремлені від материка

2.Розкрийте зміст поняття „протока”.

 

Розгадування ребусів підготовлених учнями.

 

Бліц – опитування

1.Згадайте і  перелічіть основні властивості води.

2.Наведіть приклади речовин, що легко розчиняються у воді.

3.Яка на смак морська вода?

4.За якої температури замерзає вода?

5. Від чого нагріваються води океану?

6.Де вода буде тепліша: поблизу екватора чи полюсів?

 

Оголошення теми і мети уроку

 

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

 Вступні вправи спрямовані на поглиблення та вивчення нового матеріалу

 У всіх морях і океанах Землі вода має гірко – солоний смак. Солоний смак воді додає кухонна сіль, гіркий 8 солі магнію. Солі, як і сама вода океанів, потрапляють на земну поверхню передусім з надр Землі. Солі приносяться у Світовий океан і річковими водами. У водах океану виявлені алюміній, мідь, срібло, золото. Тому однією із властивостей вод Світового океану є солоність.

Робота з підручником

  1.                                  Що таке солоність? У яких одиницях вона вимірюється?
  2.        Що позначає проміле?
  3. Чому дорівнює середня солоність Світового океану?
  4. Які речовини розчинені у водах Світового океану?
  5. Чи однакова солоність у Світовому океані на різних широтах?
  6. Від чого залежить солоність води у Світовому океані?

Іншою властивістю води є температура.

  1. Як змінюється температура  води  у Світовому океані? Від екватора до полюсів?
  2. За якої температури замерзає океанічна вода? Чому?
  3. У яких широтах температура поверхневих  вод

Майже не змінюється?

  1. Де проходить межа плаваючих льодів?

Температура води змінюється не тільки з широтою, алей з глибиною: вона знижується поступово до глибини 1000 м, де стабілізується на +2.... +30С. У деяких місцях , де викидається магма, температура глибинних вод може сягати  +400)С. При середній солоності температура замерзання океанічної води нижча – 20С.

Робота із зошитом

Скласти ЛОС „Властивості вод Світового океану”.

Виписати основні поняття та закономірності.

 

5.Закріплення нових знань і умінь учнів.

Географічний практикум

 Порівняйте солоність Аравійського моря і Бенгальської затоки. Назвіть причини різної солоності цих частин Індійського океану.

Тренувальна вправа

 Гра „Засідання вченої ради”

Клас ділиться на групи. Кожна група отримує картку із завданням

Картка 1.

 Використовуючи карту океанів, визначте, як змінюється температура поверхневих вод Тихого океану від берегів Камчатки до берегів о. Нова Зеландія уздовж 150 0 – 1800 сх. д. Поясніть таку зміну температури.

 

Картка 2.

Обчисліть скільки кілограмів різних речовин можна одержати з 1 тонни чорноморської води, якщо її солоність 18  ‰.

 

Картка 3.

Чому солоність вод багатьох морів відрізняється від середньо океанічної?

Поясніть на прикладі Балтійського моря.

 

Запитання для обговорення та закріплення вивченого матеріалу

  1. Поясніть, чому в деяких місцях океану температура глибинних вод може досягати + 4000 С.
  2. Які причини обумовили підвищену солоність Червоного моря?

 

6. Підсумок уроку .

Заключне слово вчителя.

Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.

7.Домашнє завдання.

Розпочати роботу над проектом „Рекордсмени Гідросфери”

Вивчити §

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. lavryshyn iryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Каптан Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
407
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку