Урок "Внутрішні води Південної Америки"

Про матеріал
Анотація. Конспект уроку з географії для 7 класу на тему « Внутрішні води Південної Америки» розроблений з використанням інтерактивних методів. Урок спрямований на розвиток активності учнів на уроці,формування критичного мислення.
Перегляд файлу

Данилівська філія ОКНЗ « Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Криворізького району

Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з географії  для  7 класу

на тему « Внутрішні води Південної Америки»

 

розробив вчитель географії

Задорожня Любов Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С.Данилівка

2018р.

 

Анотація. Конспект уроку з географії  для  7 класу на тему « Внутрішні води Південної Америки» розроблений з використанням інтерактивних методів. Урок спрямований на розвиток активності учнів на уроці,формування критичного мислення.

Тема:  Внутрішні води  Південної  Америки.

Мета уроку:

Освітня: познайомити школярів з особливостями формування і розміщення внутрішніх вод на материку, звернути увагу на значення водойм Південної Америки у природи та господарській діяльності населення;

розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння; сприяти екологічному вихованню учнів, виховувати,культуру спілкування,самостійність,уміння працювати в колективі,повагу до товаришів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:

    фізична карта Південної Америки;

    атласи;

    авторська презентація «Внутрішні води Південної Америки»;

  • путівники;
  • лото.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу  

Перевірка підготовки учнів до уроку, організація уваги.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.    

 Прийом «Закінчи речення»

1.Південна Америка-……………..материк земної кулі(найвологіший)

2.Південна Америка  розташована в кліматичних поясах:екваторіальному............................................................................................(субекваторіальному,тропічному,субтропічному, помірному).

3.Кількість опадів,що випадає на східному узбережжі становить близько……….(3000мм)

4.Який океан відіграє найбільшу роль у зволоженні материка? (Атлантичний)

5.Назвіть  течії  Атлантичного океану,які впливають  на формування клімату Південної Америки……………………………………….. (Гвіанська та Бразильська)

6.Назвіть спільні кліматичні пояси Південної Америки та Африки………………………………………………………………(екваторіальн., субекваторіальний,тропічний,субтропічний)

2.Прийом «Географічний крос»

Порядок демонстрації вчителем об'єктів на фізичній карті:

1.    Орінокська низовина.

2.    Гвіанське плоскогір’я.

3.    Острів Вогняна Земля.

4.    Бразильське плоскогір’я.

5.    Амазонська низовина.

6.    Карибське море.

7.    Острови Галапагос.

8.    Анди.

9.    Панамський канал.

10.    Ла-Платська низовина.

11.    Протока Дрейка.

12.    Магелланова протока. 

3. Прийом «Географічне лото»(за географічними координатами потрібно знайти  географічний об’єкт на малюнку)

10° пн. ш., 72° зх. д. (оз. Маракайбо)

26° пд. ш., 55° зх. д. (вдсп. Іґуасу)

6° пн. ш.,  63° зх. д. (вдсп. Анхель)

16° пд. ш.,  69° зх. д. (оз. Тітікака)

Учитель. Так це водні об’єкти материка Південна Америка . Саме внутрішні води  багато дослідників вважають  її візитівкою. Саме на цьому материку розкинулась найбільша річкова система світу –  Амазонка; високо в горах знаходиться велике, таємниче озеро Тітікака; вражають своєю величчю та могутністю найвищий і найширший у світі водоспади – Анхель та Ігуасу; приваблюють туристів великі та малі озера і річки, що мають незвичайну природу та загадкову історію. То ж я запрошував вас у подорож по річках та озерах  Південної Америки.

Оголошення теми уроку.

Метод «Мозковий штурм»

Перед тим як познайомитися із багатьма унікальними водоймами Південної Америки давайте пригадаємо , що ж відноситься до поверхневих вод.

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу 

Річки  басейну Атлантичного океану-90% :Амазонка,Парана,Оріноко.

Річки басейну Тихого океану –короткі та стрімкі: Біо-біо

  • Вальдівія
  •  Гуаітара
  • Конкордія
  • Лоа

 

Прийом «Творча лабораторія»   Дослідження та повідомлення учнів про ріки  та водоспади Південної Америки з використанням мультимедійних презентацій. Заповнення таблиці « Найбільші ріки Південної Америки»(робота з атласом). 

Назва

Довжина

Місце витоку

Куди впадає

Основні притоки

Живлення

1. Амазонка

 

 

 

 

 

2. Парана

 

 

 

 

 

3. Оріноко

 

 

 

 

 

 

Метод «Я тобі,ти мені»(робота в парах)Опрацювати відповідний тест підручника про озера материка Південна Америка. Знайти  відмінне та спільне в озерах.

Відмінне – розміри,місце розташування(гори – оз.Тітікака,низовина-Маракайбо,),береги Марокайбо-низькі й заболочені, Тітікака-круті й порізані,глина озер.

Спільне-тектонічного походження,

    Пригадайте, як утворюються тектонічні озера.

    Згадайте, які озера Африки мають тектонічне походження(Вікторія,Таганьїка ) 

  Льодовики в Андах. Снігова лінія в Андах лежить найвище в світі: 4500-6500 м. Лише на півдні вона опускається до 500 м. Висоти гір достатньо, щоб досягти снігової лінії, тобто для формування льодовиків. Але через малу кількість опадів на схилах льодовиків в Андах небагато. Їх тут менше, ніж в інших високих горах світу. Льодовиками вкриті лише найвищі точки. Чим далі на південь, тим більше льодовиків. Тут випадає значно більше опадів й льодовики знаходяться на меншій висоті. 

Господарське використання річок   Води суходолу Південної Америки відіграють  велику роль ужитті населеня.

Річки Південної Америки багаті на енергоресурси. В окремих районах Амазонії річки — єдиний вид транспорту. На посушливих територіях води річок використовують для зрошення. На всіх річках розвинуто рибальство.

З озера Марокайбо видобувають нафту,туризм.

 Прийом « Проблемне питання» Екологічні проблеми внутрішніх вод материка Південна Америка

Робота з контурною картою Пр.робота№5 позначити внутрішні води.

ІV. Узагальнення та корекція знань з вивченої теми

Прийом « Най,най…»

1..Найбільше озеро тектонічного походження, озеро – лагуна?    (Маракайбо)

2.Найвищий водоспад світу?                                                                    (Анхель)

3..Найвисокогірніше  з озер світу?                                           (Тітікака, 3812 м)

4..Найповноводніша річка світу?                                                          (Амазонка)

5.Найбільша у світі низовина (Амазонська)

6.Найщища точка г.Анд(Г.Аконкагуа)

7.Найбільший остів (Вогняна Земля)

V. Підсумок уроку.

Прийом « Коктейль думок»

Учні висловлюють свої думки про урок.

VІ.  Домашнє завдання.

    Вивчити географічну номенклатуру та особливості внутрішніх вод материка Південна Америка.

Підготувати цікаві факти про рослин та тварин материка Південна Америка.

Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПУТІВНИК

І.Прийом «Закінчи речення»

1.Південна Америка-……………..материк земної кулі

2.Південна Америка  розташована в кліматичних поясах:екваторіальному............................................................................................ 3.Кількість опадів,що випадає на східному узбережжі становить близько……….

4. Найбільшу роль у зволоженні материка відіграє ……………….океан.

5.Назвіть  течії  Атлантичного океану,які впливають  на формування клімату Південної Америки………………………………………..

6.Назвіть спільні кліматичні пояси Південної Америки та Африки………………………………………………………………

ІІ. Прийом «Географічне лото»

ІІІ. Прийом « Творча лабораторія»

Заповнення таблиці « Найбільші ріки Південної Америки».

Назва

Довжина

Місце витоку

Куди впадає

Основні притоки

Живлення

1. Амазонка

 

 

 

 

 

2. Парана

 

 

 

 

 

3. Оріноко

 

 

 

 

 

 

ІV. Метод « Я тобі, ти мені»

 

 

 

 

 

 

 

Географічне лото

10° пн. ш., 72° зх. д.

 

 

 

 

26° пд. ш., 55° зх. д.

 

 

 

 

 

6° пд. ш.,  63° зх. д.

 

16° пд. ш.,  69° зх. д.

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку