Урок "Вода і здоров`я"

Про матеріал
Урок розроблено до підручника "Я досліджую світ" 3 клас Автори: Т. В .Воронцова, В. С. Пономаренко, В. І. Гарбузюк, О. Л. Хомич, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. Мета уроку :розширювати та уточнювати знання дітей про значення води в харчовому раціоні людини, ознайомити учнів із різними видами напоїв та їх цінністю для здоров’я
Перегляд файлу

Тема. Вода і здоров׳я.

Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про значення води в харчовому раціоні людини, ознайомити учнів із різними видами напоїв та їх цінністю для здоров’я; Формувати вміння відтворювати ланцюжок безперервності та нескінченності води в природі. Розвивати активне пізнавальне ставлення до природи; сприяти створення теоретичної бази для інтелектуального розвитку школярів;  виховувати прагнення обирати корисні напої, бережливе ставлення до води.

Результати навчання. Наприкінці заняття учні: пояснюють, чому важливо пити достатню кількість води; наводять приклади корисних напоїв.

Обладнання і матеріали.

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери, стикери, глобус , енциклопедичні довідники, картки із завданнями та пізнавальними матеріалами до теми, фото Землі із космосу, комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, баночки з-під напоїв, що містять цукор.

Література.

1.     Лопатюк, Т. В ріднім краї най-най-най// Розкажіть онуку. - 2011. — № 23-

24. – С.89.

2.     Я досліджую світ: підручник для 3 кл. закладів загальної середньої освіти.Ч1./ Т. В .Воронцова, В. С. Пономаренко, В. І. Гарбузюк, О. Л.

Хомич, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. — Київ : Видавництво «Алатон», 2020. —144с.

           

План уроку І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання.

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Зворотний зв׳язок із минулим уроком.

-Вдома ви мали з допомогою батьків приготувати корисну страву. І придумати рекламу до неї. Давайте переглянемо ваші фотороботи.

image 

image 

image 

image 

image 

image 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вправа «Що я знаю? Що я вмію?»

-   Встаньте ті, хто з вас був на березі озера.

-   Махніть рукою ті, хто любить прогулянки під парасолькою у дощову погоду.

-   Плесніть в долоні хто з вас любить відпочивати на березі річки.

-   Тупніть ногою ті, хто пив воду з криниці.

-   Встаньте ті, хто з вас любить, коли падає сніг.

 Підморгніть мені ті, хто зранку п׳є воду.

-Тупніть лівою ногою, хто любить сік, чай. - Яке поняття об׳єднує всі ці питання? (Вода)

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

1.   Розгадування загадки

-Діти, я знаю, що ви любите розгадувати цікаві завдання. А спробуйте відгадати ось цю загадку: - Що плине і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як нема -  все висихає, Звір і птах помирає. (Вода)

2.   Бесіда.

-                    Чи знаєте ви, діти, що у світі найсильніше? Виявляється – це вода!

-                    Чому воду називають джерелом життя?

-                    Розкажіть,  звідки приходить вода у ваш дім.

-                    На минулому уроці ми визначили важливість збалансованого харчування. Важливе значення для здоров׳я людини відіграє і вода. 

-                    на вашу думку вся вода корисна для людини? 

-                    Так  не завжди зустрічається чиста вода. Люди забруднюють воду викидами відходів фабрик і заводів, мінеральними добривами, які з полів зливаються хімікатами. 

V. Сприймання й         усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1.   Бесіда.

-                     imageДіти,  подивіться на карту світу. Який колір переважає?(Синій)

-Ось  якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається блакитним. Нашу землю так і називають – блакитна планета. 

-                     Подивіться на фотографії нашої Землі, зроблені з космосу.


 Якщо всю Землю умовно поділити на чотири частини, то три з них – вода: океани, моря, озера і річки. Але вода на Землі є не тільки у водоймах. Усі ми бачили джерела, які б׳ють із землі. Звідки тут береться вода? Адже вода тече багато років, та джерела не висихають, не зникають? Так, води надходять з-під землі. Колодязі і криниці – це отвори для добування підземної води.

2.   Способи відшукування нових джерел. Від старожилів до школяриків. Робота в групах.

- Наш клас був поділений на дві групи. Кожна група отримала завдання – дізнатись у людей старшого віку, яким способом вони визначали місця із прісною водою. Давайте послухаємо спікерів кожної групи.

1 спікер. Наші предки вміли дізнаватися про ті місця, де можна викопати нову криницю  знайти прохолодне  джерело. Це був дуже відомий спосіб за допомогою вербової гілочки – палочки-гадалочки. Там, де листочки ворушилися, було слабке джерело, а де листочки стрімко опускалися додолу, наче їх притягнув магніт, - тут було добре джерело, гарна криниця. 2 спікер. Ввечері, у тих місцях, де хотіли викопати криницю, розкладали курячі яйця, накривали бляшаними відрами, а поруч клали лопухові листя.  Вранці, на одному з них з׳являлись краплинки, на другому – текла струмочками , а на третьому – зовсім сухо. Де великі струмочки води були, треба було і копати, там є сильне джерело.

3. Розгляд інфографіки «Рекомендований режим пиття для дітей 5-10р.» з цеглинками «Lego»

image 

-         Отож, скільки людина має випивати води за добу?(Мінімум 4 склянки) - Покажіть цеглинками, скільки води ви випиваєте.

 Червона – взагалі не п׳ю. Вживаю сік, компот чи щось інше.

-         Помаранчева - 1 склянка.

-         Жовта – 2 склянки.

-         Блакитна – 3 склянки.

-         Синя – 4 і більше.

4.Руханка-криголам.«Автомийка»

Діти стають у два ряди, утворюючи коридор. Один учень стає на початку. він уявляє себе автомобілем і називає модель, колір, рік випуску, який ремонт потрібний, наскільки забруднений, в яких місцях потрібно ретельно помити. Потім автомобіль рухається по коридорі, а учні відмивають його різними масажними рухами. Потім через автомийку їде наступний автомобіль.

VІ. Осмислення і застосування нових знань у процесі практичної діяльності.

1. Перегляд відео-інтерв׳ю з «медичним» експертом. ( Один учень – лікар, а інший - журналіст)

Ж. - Доброго дня. Сьогодні у нашій студії відомий лікар Комаровський Євген Олегович. Ми раді вас бачити. Люди дізнались вже багато інформації про важливість води для організму, але все ж таки цікава ваша думка з деяких питань.

К. Звичайно. Буду радий допомогти.

Ж.- Чому без їжі людина може прожити декілька тижнів, а без води – лише кілька днів? 

К. – Це тому, що тіло людини на дві третіх складається з води. 

Ж.: - Які симптоми відчуває зневоднена людина?

К.: - Головний біль, утома, зниження працездатності.

Ж.: - Коли потреба води зростає у людини?

К.: - Після фізичних навантажень, спеки, вживання гострої, солоної чи копченої їжі. 

Ж.: Насамкінець, яку б пораду ви дали нашим слухачам? 

К.: Для того, щоб  бути здоровим, потрібно вживати достатню кількість води. 

2. Хвилина релаксу. ( Під музичний супровід)

 -       Діти, заплющте очі. Давайте послухаєм шум дощу.

Крапля раз, крапля два,

Дощик тихо накрапа,

Дощик тихо накрапа, Ось вже краплі поспішають,

Одна одну підганяютьть:

Крап, крап, крап…

3.     «Мозковий штурм». Колективне складання схеми.

- Які продукти та напої складаються з води?

4.     «Правило світлофора». Робота в підручнику.(с. 120)

-   Так, вода міститься в багатьох продуктах та напоях, але не всюди вона чиста, без хімічних домішків. 

-   Що ж зашифровано під червоним кольором? Чому їх позначили саме цим кольором?

-   Назвіть напої  виділені жовтим світлом. Їх можна пити інколи. До них ми відносимо…

-   Зелений колір означає… Отже щодня можна вживати… 

-   Подумайте, у якому вигляді ви найчастіше споживаєте воду і підніміть цеглинку даного кольору.

-   Дотримуйтесь цього «водного світлофора» і будете завжди знати, як правильно дотримуватись режиму пиття.

5. Обговорення ілюстрації «Вміст цукру в напоях»


image 

VІІ. Закріплення, систематизація та узагальнення.

1. Ситуація вибору

-                    На землі багато води. Чи треба її економити? 

-                    Хочу, щоб ви сказали свою думку, після того, як послухаєте одну історію.

Вода лилася з крана невпинною цівкою.

-                    Хто це тут порядкував ? – суворо запитала Ніна.

-                    То я мив руки,- почервонів Микола.

-                    А кран чому не закрутив?

-                    А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

-                    Ледь-ледь, а за хвилину кухлик повний. До вечора б ціле відро натекло.

Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Гаврик, помахуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примули розправилися і посвіжішали.

-Усім-усім потрібна вода,- сказала повчально Ніна.  – І людям, і птахам, і рослинам. А візьмемо машини. Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи, і фабрики без води не працюватимуть.

2. Математичне  дослідження. Робота в групах.  

-Отже, в нашому класі є чотири ряди – це будуть наші групи. Центр групи помічено ось цим прапорцем. Кожна група отримує свою задачу. Ви її разом обмірковуєте, а ми перевіримо, чи правильно ви розв׳язали.

Задача 1

Усі рослини споживають теж певну кількість води. Наприклад, стебло кукурудзи споживає близько 100л води протягом усього свого життя.

Скільки л води вип׳ють 10 стебел кукурудзи? (100*10= 1000л)

Задача 2 

Добре наїжена собака може не їсти 100 днів, а без води – не більше 10. У скільки разів більше може обійтися собака без їжі, ніж без води?(100:10=10)

Задача 3

Людина упродовж життя випиває в середньому понад 60 тисяч л води.

Скільки води вип׳ють 4 дорослих члени сім׳ї? (60*4=240)

Задача 4 

Під час купання витрачається 70 л води.  Скільки води використають 4 дорослих члени сім׳ї?(70*4=280)

3.   В ріднім краї най-най-най… Презентація.

-                    Сьогодні ми дізнались, що без води наше життя не можливе. Український народ має пишатися і піклуватися про свої водойми, які відомі на увесь світ.

-                    Найбільше море, що омиває Україну?(Чорне, його площа становить 420 тис км2)

-                    Найбільша річка?.  (Дніпро, із загальної довжини2201 км на Україну припадає 981 км. Це третя за довжиною і площею басейну річка Європи) - Найбільше озеро? ( Ялпуг, розташоване в Одеській області. Довжина його – 39 км, ширина – 5 км, глибина – 2 м)

-                    Найглибше озеро? (Світязь. Це одне із Шацьких озер на Волині. Його довжина – 9,3 км, ширина 8 км, а максимальна глибина – 58,4 м)

-                    Найбільше гірське озеро? (Синевир, розташоване в Українських

Карпатах. )

4.   Вправа «Фотограф».

- Я буду демонструвати вам зображення напоїв, а вам потрібно сигналізувати мені цеглинками про їх користь Згадайте «Правило світлофора», яке ми сьогодні вивчили.

( Питна вода, гарячий шоколад, енергетики, компот, солодкий чай, солодкі газовані напої, узвар, молоко, кава, солодкі молочні коктейлі, фруктові нектари, соки з цукром) VІІІ. Підсумок уроку.

1. Слово вчителя

Якщо людина добре серце має, Вона іде у світ добро творить. 

В її очах любов і ласка сяє, 

Така людина сонечком горить!

Будьте і ви, діти, як маленькі сонечка. Творіть добро, саджайте ліси, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю-матінку, і вона вам відповість любов׳ю і щедрістю, та й будуть на нашій Землі мир і злагода. Бо від діяльності людини сьогодні залежить безпечне і щасливе майбутнє всієї планети. Ось де вона повинна проявити свій розум, даний природою. Берегти, любити цю природу, живу і неживу красу Землі — для цього даний людині розум!

2. Прийом «Три, два, один»

-         Назвіть три речі, які візьмете для себе з уроку.

-         Назвіть дві речі, які візьмете для батьків

-         Від чого одного вам буде найлегше буде відмовитися?

ІХ. Повідомлення домашнього завдання.

        1.      Робота з QR- кодом.  

-         Відскануйте код у підручнику і визначіть, яка кількість цукру міститься у вашому улюбленому напої.

pdf
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку