2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Урок. "Вода, водиченька, водичка..." (Ркчення з однорідними членами(

Про матеріал
Мета: на основі речень пояснити учням про однорідні члени речення; формувати вміння визначати в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати речення з однорідними членами; виховувати бережне ставлення до води. Всі завдання та вправи, вміщені у конспекті, стосуються теми води, через те що день проведення уроку співпав із Всесвітнім днем води "Однорідні члени речення".
Перегляд файлу

Тема. Вода, водиченька, водичка… (до Всесвітнього дня води)

      Речення з однорідними  членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)

Мета: на основі речень пояснити учням про однорідні члени; формувати вміння визначати в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати речення з однорідними членами; виховувати бережне ставлення до води

Тип уроку: урок- діалог

Обладнання: вірші про воду, картинки із зображенням водних просторів, підручник, кольоровий папір, олівці, географічна карта

                                                            Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Відгадати загадку

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда,

Звичайно, підкажіть-     ВОДА

  1. Розповідь про Всесвітній день води

Велике значення вода має для живих організмів. Наприклад, кров людини складається з 90% води, м’язи- з 75%, кістки- 28%, око- 99%

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Пояснення матеріалу на прикладі речень

Весело шумить весняний струмочок і несе воду з полів.

На географічній карті нанесені річки, моря, океани.

__ Проблемне запитання до учнів:

Чи є у записаних реченнях слова, які відповідають на одне і теж запитання і відносяться до одного і того ж члена  речення?

  1. Тренувальні вправи.
  1. Гра «Мандруючи річками світу»  ( записати  назви річок із географічної  карти)
  2. Утворити з двома словами ( на вибір) речення з однорідними членами
  1. Запитання до учнів. Для чого живим організмам вода?
  2.  Вправа «Річка прислів’їв» . Завдання: закінчити прислів’я

Вода з гір потекла, ( весну принесла).

Вода найбагатша, вода (найсильніша).

З малого джерела велика ріка (буває).

Де вода, там і (верба).

Вода пливе- час (минає).

---Завдання: Перше речення прокоментувати та зробити його синтаксичний розбір.

  1. Запитання до учнів:

-Яка зараз пора року?

-Що зазвичай відбувається навесні?

- Чого навесні дуже багато?

       6. Завдання: визначити однорідні члени речення у поезії

             З гір на долину,

             Біжу, стрибаю, рину!

              Місточки збиваю
              Всі гатки, всі запруди,

               Що загатили люди,

               Бо весняна вода-

               Як воля молода.

  1. Вправа «Водоспад загадок»

Завдання: відгадати загадки, визначити однорідні члени речення

Крутиться, вертиться, берега держиться (Річка). Летить орлиця по синтому небу, крила розкрила, сонце закрила (Хмара). Коли мене нема- всі чекають, коли прийду – тікають (Дощ).

Ніжна зірка сніжно- біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди-

Стала краплею води ( Сніжинка).

Стоїть корито, води налито (Ставок).

  1. Вправа « Море думок».
  • Діти, вода дуже корисна. Але чи може вона приносити шкоду?
  1. Вправа «Джерельце творчості».

Завдання: утворити речення зі словами: РІЧКА, ВОДОСПАД, МОРЕ, ДОЩ, СНІГ. Речення повинні містити однорідні члени

  1. Вправа « Океан поезії»

Завдання: згадати, хто з українських поетів створив поезії, у яких є слова, пов’язані з водою

  1.  Гра «Хмаринка знань». (Робота в групах)

Завдання: Утворити речення за схемами

І група.

                  

                               І                                                                                                                

 

            ІІ група.

                        та                                                                                                                                

 

       V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Вправа «Кораблик запитань». ( Учні роблять з кольорового паперу кораблики, на якому записані запитання про однорідні члени речення і «пускають» одне одному)

2. Вправа « Айсберг знань». На основі речень учні закріплюють набуті знання на уроці

Я беру своє відерце і біжу мерщій по воду,

Бо чекають на городі помідори й огірки.

Цілу ніч вони не спали- раннє сонце виглядали,

Хочуть їсти, хочуть пити, та не вміють говорити.

VІ. Підсумок уроку

        Гімн воді

Розляглася вода неозора,

А найкраща вода- прозора.

На землі- калинове намисто,

А найкраща вода чиста, іскриста.

Тут діброва шумить невмируща,

Найсмачніша вода цілюща.

Ось і день промайнув. Ніч коротка,

А найкраща вода солодка.

VІІ. Оцінювання

VІІІ. Домашнє завдання

 Підготувати цікавинки про воду

Утворити шість речень з однорідними членами про воду          

docx
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку