Урок "Води суходолу Південної Америки. Найбільші річкові системи "

Про матеріал
Урок - подорож який допоможе сформувати в учнів загальне уявлення про внутрішні води Південної Америки; дати учням поняття про особливості річок та озер материка та причини повноводності перших; розвивати пізнавальний інтерес та самостійність; виховувати бережне ставлення до природи та естетичні нахили .
Перегляд файлу

ТЕМА: Води суходолу Південної Америки.    Найбільші річкові системи.

МЕТА:  сформувати в учнів загальне уявлення про внутрішні води Південної Америки; дати учням поняття про особливості річок та озер материка та причини повноводності перших;  розвивати пізнавальний інтерес та самостійність; виховувати бережне ставлення до природи та естетичні нахили, гордість за свою державу.

ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, атласи, плакати, додаткова література, оформлення дошки.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань, урок – подорож.

СТРУКТУРА УРОКУ:

І. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів діяльності ….2 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь у…...….8 хв

ІІІ. Вивчення нового матеріалу……………….24 хв

IV. Закріплення нових знань і умінь ..………..9  хв

V. Підсумок уроку…………………………..….1 хв

VІ . Домашнє завдання……………………..…..1 хв

 

ХІД УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ігровий момент: Перед тим, як зайти до класу, я отримала таємниче послання. Людина, котра вручила завдання, просила прочитати його на уроці для усіх учнів: «Шановні діти! З проголошенням незалежності в 1991 році і відродженням державності України ініціативною групою дослідників було передбачено до 20 річниці цієї дати програму «Прапор України в найвідоміших точках світу». Експедиція по Південній Америці відправляється _____ (дата) з села Малокалинівка Солонянського району Дніпропетровської області в складі юних дослідників 7 класу на чолі з учителем географії. Ми вам доручаємо вивчити: 1.Основні річкові системи. 2.Основні озера. 3.Підземні води.

Також доручаємо встановити прапор України в місці витоку найвідомішої річки  Південної Америки, найповноводнішої річки світу.»

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

Оскільки нам доручене таке серйозне  і відповідальне завдання, ми обов’язково повинні його виконати. Давайте запишемо це завдання до зошитів. А тепер давайте згадаємо, які відомості про Південну Америку нам відомі.

  1. «Далі, далі…»  (учні по черзі «ланцюжком» відповідають на запитання)
  1. Які моря і океани омивають Південну Америку?
  2.    В яких півкулях знаходиться Південна Америка?
  3.    Який рельєф має материк?
  4. Чому більшість території Південної Америки  рівнинна?
  5. Чому клімат материка не такий жаркий як в Африці?
  6. Південноамериканський континент отримав від природи свою долю пустель. Одна з них простяглася вздовж Тихоокеанського узбережжя на 4520 км. Назвіть та поясніть її походження.
  7. Як змінився б клімат, якби гори були на сході материка?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Деякі відомості про Південну Америку ми з вами вже знаємо. Ці знання допоможуть нам виконати поставлені завдання.. отже вирушаємо в подорож.

І. Річки

1. Робота з картою, підручником, плакатом

  • Які великі річки Південної Америки ви знаєте? (Аналіз плаката довжин найбільших річок світу)
  • Показати крупні річкові системи Південної Америки.
  • До басейнів яких океанів вони належать?
  • Чому всі великі річки материка несуть свої води до Атлантичного океану?
  • Як впливають на течію річок особливості рельєфу?
  • Говорять, що «ріки – це дзеркало клімату». Як клімат впливає на розподіл річкової сітки?
  • Яке живлення характерне для річок Південної Америки ?

Учні разом з учителем роблять висновок і записують його: «Більшість річок (90%) Південної Америки належать до басейну Атлантичного океану і мають дощове живлення.»

2. Інтерактивна вправа «Пошук нової інформації». Робота з додатковою літературою.

  • А тепер ми об’єднаємось у групи і проведемо вивчення найбільших річок Південної Америки, щоб виявити наймогутнішу з них. (для економії часу учні отримали випереджальне завдання і об’єднали на уроці здобуті відомості) Кожна група склала таблицю:

Питання

Амазонка

Оріноко

Парана

Довжина

6437 км

2740 км

4700 км

Глибина (макс.)

185 м

30 м

30 – 80 м

Ширина

15 – 50 км

10 – 15 км

40 км

Живлення

Дощове 500 приток

Дощове

Дощове

Де знаходиться

Протікає по Ама -

зонській низовині

Протікає по Орі-

нокській низовині

Протікає по Ла –Платській низ.

Де бере початок

в Андах на висоті 4,5км (Мараньон)

На Гвіанському плоског. вис 1 км

на півдні Бра

зильського пл.

Судноплавність

8000 км

400 км

2,5 тис. км

Повноводність

протягом року

з червня по серпень

у грудні - березні

Дельта

складна, площа 100 тис. км2, довжина – 600 км, ширина – 230 км

дельта, площа 18 тис км2 

естуарій (Парана і Уругвай), ширина – 220 км, довжина – 220 км

Інше

15% усієї річкової води

Водоспад Анхель на р. Чурун (1054м)

Водоспад Ігуасу висота 72 м

  1. Проблемне питання

А) Чому Амазонка повноводна цілий рік?

Б) Чому Парана, що протікає через південний тропік, дуже повноводна?

ІІ. Озера і підземні води.

  1. Випереджувальне завдання.

(Розповідь учнів супроводжується показом картин та додаткової літератури)

Деякі завдання ми вже виконали і в нас попереду найважливіше, найвідповідальніше – установка прапора України на місці витоку Амазонки. Ми вже знаємо, що один із витоків знаходиться в Андах на висоті 4,5 тис. м – це Мараньон. Він зливається з Уакаялі і утворює Амазонку. Але спочатку я пропоную вам страховий трюк – тестування.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ  НОВИХ ЗНАНЬ

  1. Тестування
  1.    Яка з річок повноводна цілий рік?

 а) Амазонка; б) Парана; в) Оріноко.

2) До якого океану несуть свої води більшість річок Південної Америки?

а) Тихий; б) Атлантичний; в) Індійський.

 3) Найбільше озеро Марокайбо має походження:

а) тектонічне; б) льодовикове; в)лагунне.

  4) Південна Америка забезпечена підземними водами:

а) добре;      б) погано;

5) Яку висоту має водоспад Анхель?

а) 72 м;        б) 1054 м.

  1.    Гра «Детектор брехні»

Виправити помилки.

Амазонка народжується в Перуанських Андах, витікаючи під назвою Ріу – Негру. Амазонка займає 2 місце за повноводністю. В Амазонку впадає небагато  приток. Ліві і праві притоки розливаються влітку, але оскільки вони розташовані обабіч екватора, то вона повноводна цілий рік. Максимальна глибина   20м.

3. Цифровий диктант

Річки

Ознаки

 

 

Амазонка

 

Парана

 

Оріноко

1

Найповноводніша річка

2

Протікає Ла – Платською низовиною

3

Судноплавна протягом 400 км

4

Під час повені на річці утворюється «внутрішнє море»

5

Має більше 500 приток

6

На цій річці утворився найвищий водоспад

7

Повінь на цій  річці з грудня по березень

8

Максимальна глибина – 185 м

Відповіді: Амазонка – 1,5,8; Парана – 2,7; Оріноко – 3,4,6.

V.  ПІДСУМОК УРОКУ.

- Чотири неточності ми виправили і можемо встановити прапор. Як ви вважаєте, хто сьогодні був найкращим знавцем, хто встановить прапор?

Молодці! Тепер і в Південній Америці буде прапор України.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
    1. Опрацювати текст підручника.
    2. * Творче завдання «Господарське використання  внутрішніх вод».
    3. Випереджальне завдання.

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку