Урок "Вписані й описані чотирикутники"

Про матеріал
Конспект уроку з геометрії 8 клас на тему "Вписані й описані чотирикутники. Вписаний і центральний кути"
Перегляд файлу

Тема: Вписані  та описані  чотирикутники. Середня лінія трикутника , трапеції. Вписані та центральні кути

Мета:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми; удосконалити вміння та навички учнів використовувати набуті знання для розв’язування вправ.

Розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати та робити висновки.

Виховна: виховувати старанність, акуратність, вміння працювати в колективі

Обладнання: презентація, комп'ютер, проектор.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

Форма уроку: урок – змагання

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання. Налаштування учнів на роботу на уроці.

Посміхніться! Передайте своєму товаришу позитивні емоції, поділися крапелькою тепла та добра.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 Якщо є запитання до домашнього завдання даю відповіді. Збираю зошити для перевірки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення теми та завдань уроку

Повідомляю учням умови проведення уроку

ІY. Узагальнення та систематизація знань

І ТУР «Теоретичний»

 Клас ділиться на дві команди. В кожній команді вибирається командир. За кількістю членів команди по черзі задаються запитання, на яке має дати відповідь   певний член команди. Правильна відповідь оцінюється одним балом. Якщо відповідь не точна або учень не знає, то учасник другої команди дає відповідь. Відповідно команда отримує – 1 бал.

Запитання:

  1. Який чотирикутник називається вписаним у коло?
  2. Який чотирикутник називається описаним навколо кола?
  3. Чому дорівнює сума протилежних кутів вписаного чотирикутника?(1800)
  4. Коли в чотирикутник можна вписати коло? (Суми протилежних сторін рівні)
  5. Чому дорівнює площа описаного чотирикутника? (Добутку півпериметра на радіус вписаного кола)
  6. В який чотирикутник завжди можна вписати коло? (Ромб)
  7. Навколо якого чотирикутника завжди можна описати коло? (прямокутника)
  8. Яка градусна міра повного кута?
  9. Чому дорівнює градусна міра вписаного кута?
  10.  Дати означення середньої лінії трикутника.
  11.  Дати означення середньої лінії трапеції.
  12.  Чому дорівнює середня лінія трикутника?
  13.  Чому дорівнює середня лінія трапеції?
  14.  Який кут називається центральним?
  15.  Що називається градусною мірою дуги кола? ( Градусна міра відповідного їй цетрального кута)

Y. Узагальнення та систематизація навичок і вмінь

ІІ ТУР

Гра « Хто швидше»

Робота в парах

За кожну правильну відповідь  - 1 бал.

 ( Усні вправи)

Завдання І команди

  1. Периметр трикутника MNK, утвореного середніми лініями трикутника АВС дорівнює 23см . Чому дорівнює периметр трикутника АВС?
  2. Периметр трикутника АВС дорівнює 60 см . Чому дорівнює периметр трикутника, утвореного середніми лініями трикутника АВС?
  3. Величина центрального кута дорівнює 500 . Чому дорівнює градусна міра вписаного кута, який спирається на дугу, яка відповідає центральному куту?

Завдання ІІ команди

 

  1. Периметр трикутника MNK, утвореного середніми лініями трикутника АВС дорівнює 45см. Чому дорівнює периметр трикутника АВС?

2. Периметр трикутника АВС дорівнює 70см. Чому дорівнює периметр трикутника, утвореного середніми лініями трикутника АВС?

3. Величина центрального кута дорівнює 700. Чому дорівнює градусна міра вписаного кута, який спирається на дугу, яка відповідає центральному куту?

 ІІІ ТУР.   « Практичний» . Робота в групах

Оцінюється правильність виконання та швидкість. Правильно виконане завдання – 2 бали.

Письмові вправи

  1. Точки А, В і С поділяють коло на три дуги, градусні міри яких відносяться як 1 : 2 : 3. Знайдіть градусні міри вказаних дуг.
  2. Хорда завдовжки 12 см стягує дугу, градусна міра якої становить 600. Обчисліть діаметр кола.
  3. Середня лінія рівнобедреного трикутника, паралельна основі, дорівнює 3 см. Знайдіть сторони трикутника, якщо його периметр становить 16 см.

              

Y. Підсумки уроку. Рефлексія

 Вправа «Мікрофон»

  1. Сьогодні на уроці я був (була) активна(пасивна)…
  2. Мені сподобалося…
  3. На уроці я навчився…
  4. Я пригадав…
  5. Мені було цікаво( не цікаво)…

YI. Оцінювання учнів. Домашнє завдання

1.Повторити вивчений матеріал.

2. Виконати завдання:

1. Точки А, В і С поділяють коло на три дуги, градусні міри яких відносяться як 2 : 4 : 6. Знайдіть градусні міри вказаних дуг.

2. Трикутник АВС вписаний у коло, центр якого лежить на відрізку АВ. Знайдіть градусні міри кутів С і В, якщо .

 

 

1

 

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку