Урок "Вплив найближчого оточення"

Про матеріал
Розглянути впливи найближчого оточення дитини, принципи формування міжособистісних стосунків, види підліткових компаній; формувати вміння визначати ознаки небезпечних компаній та способи протидії негативному соціальному впливу; продовжити виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я близьких.
Перегляд файлу

Тема. Впливи найближчого оточення.

Мета: розглянути впливи найближчого оточення дитини, принципи формування міжособистісних стосунків, види підліткових компаній; формувати вміння визначати ознаки небезпечних компаній та  способи протидії негативному соціальному впливу; продовжити виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я близьких.

Обладнання: папір, олівці, фломастери

Тип уроку: комбінований.

Поняття та терміни: найближче оточення, небезпечні компанії.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Зачитування притчи

...Студенти вже заповнили аудиторію і чекали початку лекції. Ось з'явився викладач і виставив на стіл велику скляну банку, що багатьох здивувало:

- Сьогодні я хотів би поговорити з вами про життя, що ви можете сказати про цю банку?

- Ну, вона порожня, - сказав хтось.

- Абсолютно вірно,- підтвердив викладач, потім він дістав з-під столу мішок з великими каменями і почав укладати їх в банку до тих пір, поки вони не заповнили її до самого верху.

 - А тепер, що ви можете сказати про цю банку?

- Ну, а тепер банка повна! - знову сказав хтось із студентів.

Викладач дістав ще один пакет з горохом, і почав засипати його в банку. Горох почав заповнювати простір між каменями:

- А тепер?

- Тепер банка повна!!! - почали вторити студенти.

 Тоді викладач дістав пакет з піском, і почав засипати його в банку, через якийсь час у банці не залишилося вільного простору.

- Ну тепер-то банка точно повна - загаласували студенти.

- А тепер я буду пояснювати вам, що зараз відбулося. Банка - це наше життя, камені - це найважливіші речі в нашому житті, це наша сім'я, це наші діти, наші любі, все те, що має для нас величезне значення; горох - це ті речі, які не так значимі для нас, це може бути дорогий костюм або машина і т.д.; пісок - це все дрібне і незначне в нашому житті, всі ті дрібні проблеми, які супроводжують нас протягом всього нашого життя; так ось, якщо б я спочатку засипав у банку пісок, то в неї б вже не можна було вмістити ні горох, ні каміння, тому ніколи не дозволяйте різного роду дрібницям заповнювати ваше життя, закриваючи вам очі на більш важливі речі.

 Учитель. Давайте подаруємо один одному добру усмішку бо доброта – це одна з найважливіших речей, що необхідна для людини.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

  1. Бесіда:
  • Які ви знаєте елементи соціального середовища?
  • Які елементи соціального середовища вашого населеного пункту сприяють здоров’ю та безпеці людей?
  • Які елементи соціального середовища вашого населеного пункту загрожують безпеці та здоров’ю?
  • Як ЗМІ впливає на здоров’я дітей?
  1. Перевірка домашнього завдання «Складання рейтингу телепередач». Обговорення.

Учитель.

Як добре дітям й затишно в родині!
Тут так цікаво й весело всім нам.
Тому вклонитися доземно ми повинні,
За диво й за життя своїм батькам.
Батьки для нас — це найдорожчі люди,
Вони піклуються і думають про нас.
І хай завжди в нас тато й мама буде,
Й ніколи світлий не проходить час.

І хай здоров’я буде у родині,
Щоб радість й сміх веселий наш дзвенів!
Родині ми складаєм славу нині,
І скажемо багато добрих слів.
Бо все найкраще в дітях від родини!
Привітність, щирість, щедрість, доброта.
Усі традиції народні і святині,
Та мудрість й віра чиста і свята.

                                 (Надія Красоткина)

  • Як ви гадаєте, чому при вивченні соціального середовища, я зачитала вам вірш про родину?

Дійсно, саме родина є важливим соціальним фактором, який впливає на соціальне здоров'я підлітка. Але крім родини, соціальними  факторами впливу на дитину, є:

  • школа, в якій діти навчаються;
  • клас, де дитина знаходить собі друзів;
  • підліткові компанії, з якими дитина проводить дозвілля.

Всі ці соціальні фактори формують найближче оточення. Саме про вплив цього оточення піде мова на уроці.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в групах

Клас об’єднується у три групи. Використовуючи матеріал підручника учні самостійно вивчають:

 група 1 – вплив родини на життя та здоров’я дитини;

 група 2 – вплив друзів на життя та здоров’я дитини;

 група 3 – вплив небезпечних компаній.

 

Обговорення. Звіти груп.

 

Релаксаційна вправа

Вправа «Скинь втому»

Учні стоять у колі, широко розставляють ноги, трохи їх згинають у колінах, згинають тіло, вільно опускають руки, розправляють пальці, схиляють голову до грудей, ледь відкривають рот. Після цього вони повинні похитатися в різні боки, а потім різко потрусити головою, руками, ногами, всім тілом.

Учитель звертається до учнів: «Ви струсили з себе всю втому. Чи ще щось залишилося? Якщо так, повторіть ще раз».

 

ІV. Узагальнення та закріплення набутих знань

1. Бесіда:

-   Які дружні групи (компанії) є у твоїй школі, у твоєму дворі, на твоїй вулиці? Чим вони займаються? Як вони розважаються?

-  Чи знаєш ти недружні або небезпечні компанії? Що робить їх такими?

 

  1. Вправа «Скриня мудрості»

Учням пропонують скласти запитання за новою темою, записати його та помістити записку у коробку. Потім виймають з коробки по одній записці та дають відповідь на питання.

 

V. Підсумки уроку

Учитель.

В якімсь селі дідусь один вмирав,

 На Той світ вже збирався у дорогу…

До рук ікону взяв, поцілував,

А наостанок все ж прохав у Бога:

 Хоч я й старий, та міг би ще служить,

Порадником і дітям і онукам,

 Якби ж ти, Боже, дав іще пожить,

Відстрочив трохи з Сонечком розлуку.

 Господь почув, подумав і спитав,

Сховавши усміх, зазирнувши в очі:

 Відстрочить, кажеш?

– Може б я і дав Тобі пожити…

 Добре, скільки хочеш?

 Дідусь ожив відразу, звеселів,

 Подумав про онуків, про синочків

О Господи! Ти стільки дай років –

 На гілці скільки майорить листочків.

 - Ні, це багато, Бог йому на це,

 - Не можу скільки літ тобі ще дати.

- Ну, скільки яблук має деревце?

 - Ні, не проси, - і це тобі багато.

- Тоді дай стільки, скільки за роки

 Хороших, добрих, вірних мав я друзів.

 - Хай буде так, - торкнувсь його руки,

- По справедливості і по заслузі.

І Бог пішов, а той дідусь піднявсь

І сиві вуса підкрутив завзято,

 - Бо друзів за життя він скільки мав,

Як яблук і листочків разом взятих!

В цієї притчі є проста мораль:

 Щасливо й довго в світі щоб прожити

– Любити треба світ, з людьми дружити,

 І душу мати чисту, мов кришталь!

                                        Олена Бондарь

Шануйте своїх батьків, поважайте своїх друзів! Давайте візьмемося за руки та вигукнемо: «Будемо дружбу берегти, будемо дружніми завжди!»

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника; підготувати матеріал до створення антиреклами; підготувати доповідь про комерційну рекламу та її вплив на поширення паління та алкоголю серед молоді .

 

 

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку