Рожищенський навчально-виховний комплекс №4
«загальноосвітня школа I-III ступенів - гімназія»
Конспект уроку- казки
з математики у 1 класі
з використанням
гри «Пазл»
Підготувала:
вчитель початкових класів,
Літвінчук Людмила Борисівна.
Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Складання і розв’язування задач.
Мета. Вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання 3. Формувати в учнів уміння користуватися табличними випадками додавання і віднімання числа 3, закріплювати вміння складати і розв’язувати задачі.
Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.
Виховувати товариськість; формувати інтерес до математичних знань.
Обладнання. Підручник, ілюстрації казкових героїв, ілюстрація замку
королеви Математики (у пазлах), пазли з сюжетними малюнками, казкові
герої, таблиці для усних обчислень, таблиця «Лісова галявина»,
математичне лото.
Тип уроку. Закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Продзвенів уже дзвінок,
Розпочався наш урок.
Сьогодні гості завітали до нас .
Вас, шановні, вітає наш 1 клас.
(Діти, займіть свої робочі місця)
Зараз ми будем міркувати,
Додавати й рахувати,
Цікаві задачі розв’язувати,
Щоб розум розвивати.
Здогадатися не важко,
Не складна граматика,
Називають цей урок
Просто … (математика).
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні ми будемо виконувати вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 3.
- І працюватимемо під девізом. Давайте проговоримо девіз уроку:
Треба правильно лічить
І писати гарно!
Будем швидко міркувать,
Відповідатимем - старанно!
1
- Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-казка.
Казка незвичайна – математична. Ми зможемо лише тоді її побачити, коли виконаємо математичні завдання.
- ? + - обчисли ;
< ? > - порівняй;
??? - розв’яжи задачу;
- робота з геометричним матеріалом .
Математика – цариця наук. Вона присутня всюди: в музиці, в природі, вдома і в школі. І сьогодні ми помандруємо до королівства Математики. Шлях, яким ми будемо іти, непростий. Перед королівством знаходиться казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із казковими героями, які принесуть нам математичні завдання або
їм буде потрібна наша допомога. Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до замку королеви Математики і сладатимемо з пазлів замок.
2. Математичні вузлики.
- Для того, щоб дізнатися з якими казковими героями ви зустрінетесь, потрібно розв’язати математичні вузлики. У кожній фігурі є числа з буквами. Розмістіть фігури так, щоб числа знаходились в порядку зростання. А тоді прочитайте зашифровані слова.
- То з якими казковими героями ми зустрінемось?
- В кінці уроку нас чекає сюрприз. Отож, ви готові? Розпочинається казка.
Хто прийшов до нас у гості, -
Довгі вушка, куций хвостик?
Він капусточку шукав,
Й на галяві заблукав. (Зайчик). Зайчик – дуже спритна тварина . Він швидко втікає від хижаків, він навчився від них переховуватися. А сьогодні він вирішив зупинитися на нашій казковій галявині. Давайте ми йому доведемо, що ми теж багато чому уже навчилися.
ІІI. Усні обчислення
1. Усна лічба:
назвати числа в порядку зростання;
2. Математичний диктант
(Проводиться на графічних дощечках)
3.Гра «Мовчанка»
2
(Показую таблицю з предметами, а учні піднімають цифри, що відповідають їх кількості).
ІV. Хвилинка каліграфії. (Проводиться методом ейдетики).
- Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
(Найбільше наш зайчик любить наздоганяти свого товариша метелика, але сьогодні він сів на аркуш з цифрами, давайте ми разом з метеликом спробуємо подорожувати по цифрах,уявіть, що він перелетів на одну цифру ліворуч, потім на дві цифри вниз, і на одну цифру праворуч. На якій цифрі зупинився метелик?) Каліграфічно запишіть рядок цифри 7.
Перевірка написання цифр відбувається в парах. Сусіди по парті обмінюються зошитами , вибирають найкращу цифру й обводять її простим олівцем.
Отож, із завданнями для першого казкового героя ми справилися. На дошці кріпимо пазл під номером 1.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. «Складання букета».
- Послухайте загадку і спробуйте відгадати, хто до нас знову вийде з казкового лісу.
Він живе далеко в хащах,-
Мабуть там йому найкраще,
Не боїться він нікого –
Дуже гострі зуби в нього. (Вовк).
- Послухаємо грамзапис. Що ж хоче нам сказати вовк?
- Давайте допоможемо Вовкові позбирати квіточки у кошик.
Завдання: розв’язуєте приклади, що є у кошику, вибираєте квітку, яка має число, що є відповіддю до вашого прикладу, і прикріплюємо до кошика.
Отож із завданнями від другого казкового героя ми справилися. На дошці кріпимо пазл під номером 2.
2. Робота в групах.
На лісовій галявині казковій
З’явилась дівчинка у шапочці червоній
Що за гостя, діти, це Дюймовочка?
Ні, це відома всім……(Червона Шапочка)
Коли Червона Шапочка іде лісом, то завжди співає і танцює. Але сьогодні не хочеться їй бігати і стрибати. У неї захворіла мама. Вона прийшла на лісову галявину, щоб назбирати суниць. Адже варення із суниць – найкращі ліки від застуди. Давайте допоможемо назбирати Червоній Шапочці суничок. Сунички незвичайні, на зворотному боці написані цифри. Порівняйте їх.
(Розподіл обов’язків: один учень Турист, збирає суниці, писар – записує приклади, що є біля суничок, решта – розв’язують. Кожна група складає свої сунички в свої кошики. Капітани зачитують вирази. Виграє та група,котра назбирала більше суниць.) 3
3. Робота з геометричним матеріалом. Червона Шапочка боїться повертатися додому, тому що по дорозі їй зустрівся Вовк. Але не справжній, а геометричний, давайте їй це доведемо. З чого складається Вовк? Які фігури тут ще зустрічаються?
Вивішуємо 3 пазл.
4. Завдання від Ведмедя. Колективна робота.
Гра «ЛОТО».
Зустріч із Ведмедем. З ним трапилась біда.
У ведмедя тепла шуба,
Він її страшенно любить.
Як заліз в барліг поспатки,
Загубив своє дитятко.
Розв’язують вирази , шукають відповіді, перевертають картки.
- Чи знайшли ми ведмедика?
Отож із завданнями від четвертого казкового героя ми справилися. На дошці кріпимо пазл під номером 4.
5. Робота в групах. У вас на парті є теж картки для гри «Лото». Розв’яжіть завдання . На перших картках є предмети, а на інших – цифри, поєднайте так картки, щоб число предметів відповідало з цифрою,якою воно позначається. Переверніть картки. Хто з’явився у вас на парті? Ведмедиця, яка приєдналася до своєї загубленої сім’ї і Мишка.
На підлозі Мишка
Підібрала книжку.
Сторінки гортала,
До дірок читала.
Давайте пограємо гру:
6. Гра «ПОЛАТАЙ ДІРКИ».
(Кожна група виконує завдання на своїй таблиці по черзі 1-прикл. 1 група, 2- прикл. 2 група, тоді 1,2,1,2. )
Прикріплюємо 5 пазл.
VI Фізкультхвлинка.
(Під музичний супровід діти танцюють танок «Веселі звірятка»).
7. Розв’язування задач.
а) Зустріч з Лисичкою.
Послухайте і відгадайте хто до нас поспішає.
Добре всі знають хитру куму,
В гості не кличуть – знаєте чому?
Як завітає хитрунка руда,-
Маленьким звіряткам настане біда. (Лисиця).
Але наша Лисичка зовсім не хитра, для вас, дітки, вона принесла цілий пакунок
4
подарунків.
. Подарунок від Лисички. Це улюблені дитячі картинки в пазлах. Кожна група одержує пазли. На них є цифри. Розмістіть пазли в порядку зростання цифр. І за утвореною картинкою складіть задачу. (Діти розказують умови до задач. Яку дію складемо до першої задачі? Запиши дію на дошці. Всі діти вашої групи запишіть дію в зошити. (Всі учні записують у зошит). Скажіть відповідь. Таку ж роботу проводжу з другою групою.
Вивішую 6 пазл. – Із завданням справились.
VIII. Підсумок уроку.
Бо відомо всім давно,
Що чудес ніде не стріти,
Крім казок і крім кіно.
Але раптом так буває:
На казковий наш урок
Королева Математика завітає
Бо ми зробили їй на зустріч
Широкий математичний крок.
( Лунає музика. Заходить Математика).
-Живи, добро звершай,
Пиши, розв’язуй, додавай.
Лише в знання і розум віра
Людину відрізня від птаха і від звіра.
Хай оживає істина стара
Зустрічають по одязі, а вихваляють за знання.
А на згадку залишаю вам цікаві математичні картинки. У вільний час розфарбуйте їх.
До побачення! До нових зустрічей!
Гра «Мікрофон».
Сьогодні за урок ви усі одержите сонечка.
Мені було з вами цікаво працювати, тому я хочу подарувати вам ось такі сонечка. А ви покладіть їх біля обличчя, яке виражає радість, якщо вам було весело, або сум, якщо вам було невесело, або байдужість, якщо урок не викликав у вас ніяких емоцій.
5