Урок "ВР та Президент України"

Про матеріал
Розробка уроку з правознавства на тему "Верховна Рада України та Президент України"
Перегляд файлу

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з конституційно – правовим статусом державних органів;
- розвиваюча: формувати вміння аналітично – синтетичної розумової діяльності до самоосвіти і саморозвитку;
- виховна: виховувати в учнів повагу до державних органів України

Тип уроку: комбінований

Обладнання :

  • Конституція України
  • підручник
  • мультимедійна дошка

Структура уроку

I.  Організаційний момент  - 1-2 хв.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 5-10 хв.

III. Мотивація вивчення нового матеріалу і постановка завдань уроку1-2 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу 25-30 хв..

V. Підсумки уроку 3-5  хв.

VI. Домашнє завдання 2-3хв.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

  II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Фронтальне опитування.

Учитель. На попередньому уроці ми ознайомилися з поняттям референдум, вибори та виборчі системи.

Дайте визначення понять:

1) Який порядок призначення всеукраїнського референдуму

2) З яких питань не допускалось проведення референдуму.

3) Дайте визначення терміна «вибори».

4) Які виборчі системи вам відомі?

5) Що собою являє мажоритарна система?

6) У чому полягає сутність пропорційної виборчої системи?

III. Мотивація вивчення нового матеріалу і постановка завдань уроку

Учитель. Отже з поняттям вибори, референдум та виборчі системи ми обізнані. На уроці будемо працювати із способами реалізації волі народу через представників – представницькою демократією. Завдання уроку: вивчити основні поняття, визначити конституційно – правовий статус державних органів, їх структуру компетенцію та порядок роботи; продовжити роботу над формуванням вмінь та навичок, аналізувати та систематизувати правовий матеріал.

IV. Вивчення нового матеріалу

Учням пропонується план вивчення теми (на дошці)

1. Конституційний статус Верховної Ради України

2. Структура Верховної Ради України

3. Повноваження і правовий статус Президента України

«Асоціативний кущ». Учитель. Діти , які у вас слова асоціюються з поняттям влада.

Підібравши асоціації слів учні пишуть на стікерах та прикріплюють  їх до літери В на ватмані.

Робота над формуванням понять.

Розповідь учителя. Слово «влада» означає право та можливість розпоряджатися, керувати ким-небудь або чим-небудь. У більш ширшому розумінні влада — це здатність впливати на події та явища. У широкому значенні це поняття вживають, аналізуючи не тільки стосунки між людьми, але й взаємодію людини з навколишнім світом або навіть природних явищ між собою. Однак, перш за все, влада розглядається як соціальна категорія стосунків між людьми. У повсякденному житті ми стикаємось із різними видами влади: батьків над дітьми, лідерів над групою чи партією, адміністрації над робітником, особи, що має релігійний сан, над віруючими.

Державна влада поділяється: законодавчу, виконавчу, судову (робота з схемою)

 

 

 

Конституція України закріплює положення про те, що органи, які представляють ту чи іншу гілку влади, здійснюють свої повноваження у встановлених законодавством межах. Тому особливо важливим є чітке визначення компетенції гілок влади.

Учитель. Діти, хто такий на вашу думку дептат?

Розповідь учителя про стасус Верховно їРади України як єдиного законодавчого органу влади; про повноваження Верховної Ради України.

Пояснення терміну «президент», хто може бути Президентом та які він має повноваження.

Опрацювання ст.. 106 Конституції України.

Вікторина «Я перший»

Група (клас) ділиться на підгрупи. Хто перший буде готовий надати відповідь, піднімає картку з логотипом своєї команди і відповідає.

1. Яка конституційна кількість депутатів Верховної Ради України? (450 депутатів)

2. На який термін обираються народні депутати? (На 5років)

3. Назвіть віковий ценз для народного депутата. (Не молодше 21 року)

4. Коли проводяться чергові вибори до Верховної Ради України? (Останньої неділі жовтня 5-го року повноважень)

5. Яким є термін повноважень Президента? ( 5 років)

6. Хто зачитує текст присяги? (Текст присяги зачитує найстарший за віком народний депутат ст. 79 КУ.)

7. Коли проводяться чергові вибори Президента України? (останню неділю березня п’ятого року повноваження)

8. Хто має дати згоду на затримання та притягнення народного депутата до юридичної відповідальності? (Верховна Рада)

9. Хто першим підписує закони, прийняті Верховною Радою? (Першим підписує закон, який прийняла Верховна Рада, голова Верховної Ради.)

10. Яка конституційна більшість Верховної Ради України? (300 депутати)

 

Закінчуємо урок вправою «Уявний мікрофон».

Учні продовжують речення: «Якби я був Президентом України, я б запропонував…..»

 

Підсумки уроку.

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 15 підручника
2. Творче завдання: порівняти правовий статус Президента України та Президентів інших країн світу.
 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку