Урок всесвітньої історії 6 клас "Греко-перські війни"

Про матеріал
Дана розробка уроку призначена для ознайомлення учнів 6-го класу з темою "Греко-перських війн", спрямована на активну роботу з класом та стимулювання їх активної участі під час вивчення матеріалу
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема уроку: "Греко-перські війни".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, презентація, дошка, карта "Греко-перські війни 550-449 рр. до н.е."

Очікувані результати:

Освітні: забезпечити засвоєння учнями особливостей греко-перських воєн, їхніх причин і наслідків.

Виховні: виховувати інтерес до історії через вивчення подій минулого, сприяти розумінню значення перемоги грецьких міст для європейського суспільства.

Розвивальні: розвиток умінь вибудовувати причинно-наслідкові зв'язки між історичними фактами, закріплення умінь аналізувати та виокремлювати найважливіші поняття, розвиток умінь порівнювати та узагальнювати, робити висновки, працювати з різними видами історичних джерел.

На дошці:

-Слова: гопліт, фаланга, поліс, стратег, трієра.

-План:

1. Початок війни. Марафонська битва

2. Вторгнення в материкову Грецію Ксеркса. Фермопільська битва і знищення Афін

3. Битва біля о. Саламін, перемога греків

Перебіг уроку

 

1.Організаційний момент (1 хвилина)

Привітання

 

2. Актуалізація знань (5-6 хвилин)

 

Фронтальне опитування:

  1. Як називалися держави в стародавній Греції (Поліси, міста-держави)
  2. Ігри, які об'єднували всіх греків? (Олімпійські ігри)
  3. Де вони проходили? (Містечко Олімпія в Південній Греції)
  4. У яких видах змагань учасники боролися одне з проти одного? (П'ятиборство: біг, стрибки в довжину, метання списа і диска, боротьба. Біг зі зброєю, кулачний бій, перегони на колісницях)
  5. Для чого могли тренуватися греки в таких видах як біг зі зброєю, кулачний бій і боротьба? (Припускають, що для тренування воїнів перед битвами, отримання досвіду в рукопашних сутичках і переміщення в бою зі зброєю)

 

3.Формулювання теми та складання плану її вивчення (5 хвилини)

 

Тема нашого уроку "Греко-перські війни"

 

Подумайте, як ми будемо працювати на уроці?

Учні пропонують план вивчення теми та за допомогою вчителя формулюють основні питання:

  1. Коли відбувалися?
  2. Хто брав участь?
  3. Чим закінчилися?
  4. Яке значення мала перемога греків у цій війні?

 

4. Вивчення нової теми уроку (25 хвилин)

 

Ми сьогодні дізнаємося, як проходила ця довга війна між еллінами та перською державою.

Чи була стародавня Греція єдиною державою? Поліси постійно ворогували між собою. Так, в одній із воєн між Афінами і Спартою, афіняни попросили допомоги у персів, для захисту свого міста. Перси погодилися за умови, що афіняни дадуть їм "землі і води". Але Афінські війська самі розбили спартанців і розірвали договір із персами. Цар Дарій не зміг стерпіти образи і відправив флот під проводом полководця Датіса для захоплення Афін.

Військом в Афінах керувала група обираних громадян - стратегів (виборний воєначальник у грецьких містах-державах). Мільтіад став головним стратегом у Марафонській битві (літо 490 р. до н.е.), оскільки знав тактику персів.

Зміцнивши фланги фаланги (бойова побудова гоплітів, прикритих щитами), він пішов на персів.

 

Подумайте, чому Мільтіад зміцнив саме фланги, а не центр? (Він склав план битви так, що розраховував оточити персів (узяти в кліщі), знаючи, що вони вдарять саме в центр)

 

Записують у зошит визначення стратег, фаланга, трієра

 

Перси, які потіснили центр, виявилися затиснуті з боків і були розбиті. Греки послали гінця зі звісткою про перемогу (він пробіг 42 км, сказав, що перемогли, і впав завмертво марафонська дистанція). Залишки перського війська хотіли взяти Афіни, але Мільтіад розгадав їхній задум і посвоєму пішов назад у місто. Датіс, побачивши, що в поліс повернулася армія, не став атакувати і поплив назад.

Громадяни Афін стали готуватися до нових битв з Державою Персів. Одним із

найенергійніших громадян був Фемістокл, він запропонував створити флот зі швидкохідних трієр (військові швидкохідні кораблі з 3-ма рядами весел), де веслярами служили бідняки міста Афіни. Він же закликав греків об'єднається перед лицем небезпеки.

 

Що підштовхнуло Фемістокла створити саме флот? (Це давало змогу утримати ворогів на далекій відстані від міста, флот захищав торговельні шляхи, давав заробіток біднякам)

 

У 480 р. до н.е. новий перський цар Ксеркс почав вторгнення в Елладу тепер вирішено піти суходолом. Було побудовано понтонний міст (міст, що складався зі старих кораблів і мав тимчасовий характер), але його зруйнувала стихія. За що піддані, за наказом царя, відшмагали батогами море.

 

Греки вирішили дати бій у вузькій Фермопільській ущелині. Туди прийшов спартанський цар Леонід і його охорона 300 спартанців. Крім них ще набралося близько 6 тисяч грецьких воїнів з усієї Греції. У вересні 480 р. до н.е. відбулася Фермопільська битва, що тривала кілька днів. Перси не змогли зломити оборону

греків, поки зрадник із числа грецьких воїнів не вказав шлях у тил своєї армії. У цій ущелині здійснили подвиг 300 спартанців - прикривши відхід основної маси грецьких військ ціною свого життя.

 

Поясніть, що ж спонукало греків, окрім Спарти й Афін, вступити у війну проти Персів? (греки відчули себе, перед обличчям загальної небезпеки, єдиним народом і готові були битися до останнього)

 

Після Перемоги біля Фермопіл перська армія вторглася в межі афінської держави - захопила і спалила Афіни. Але жителі встигли піти, і палахкотіло тільки порожнє місто. Фемістокл вирішив дати бій біля о.Саламін 480 р до н.е. Греки не могли домовитися де битися і чи варто взагалі битися. Фемістокл умовив усіх залишитися в Саламінській бухті, де у маневреного грецького флоту було багато шансів перед неповороткими перськими кораблями. Бій був важким і кривавим, греки втратили 40 трієр, а перси понад 200 кораблів. Жителі Афін спостерігали за боєм з о.Саломін.

Програвши бій, Ксеркс з армією відступив з Аттики, і в 479 р. до н.е. греки в битві при Платеї розбили залишки перської армії і відбили навалу персів. Закінчилися війни тільки в 449 р. до н. е. підписанням Калієвого миру (посол Каллій від Афін)

 

5. Закріплення (6 хвилин)

 

Запитання:

  1. Причини воєн? (Прагнення Персії до розширення території, порушення клятви Афінами)
  2. Коли відбулася Марафонська битва (490 р. до н.е.),
  3. Хто такий стратег? (Виборний полководець у грецьких містах-державах)
  4. Дата Саламінської битви. (480 р до н.е.)
  5. Хто командував загоном спартанців біля Фермопіл? (Цар Леонід)
  6. Яким миром закінчилися війни? (Калієвий світ)

 

6. Домашнє завдання (2 хвилини)

 

Опрацювати матеріали підручника (відповідний параграф).

 

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку