Розробка уроку з підсумковим завданням . На цьому уроці з'ясовується два аспекти визначення поняття «економіка»: з одного боку, розглянути економіку як науку, а з іншого — як господарство. Установлюються міжпредметні зв'язки, конкретизуються питання, які вивчає макроекономіка та мікроекономіка.
Урок 1 Тема. ВСТУП до економіки . Предмет економічної науки. Історія розвитку науки. Міжпредметні зв’язки
Мета: увести поняття економіки як науки та господарства; розглянути відмінності макро- та мікроекономіки; пояснити значення вивчення економіки.
Обладнання: підручник, кольорові картки (для відповідей), крейда.
Основні поняття: економіка, економічна наука, економічна теорія.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку І. Організаційний момент
1. Облік відвідування
2. Повідомлення теми й мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда з учнями
• «Економіка» — досить відомий термін. Що, на вашу думку, він означає?
• Хто є учасниками економічного життя?
• Чи можна розглядати економічні проблеми на рівні сім’ї? суспільства?
На цьому уроці необхідно з’ясувати два аспекти визначення поняття «економіка»: з одного боку, розглянути економіку як науку, а з іншого — як господарство. Установлюються міжпредметні зв’язки, конкретизуються питання, які вивчає макроекономіка та мікроекономіка.
Економічна наука допомагає людям, фірмам і державі краще передбачати наслідки своїх рішень у сфері економіки.
Використовуючи картки двох кольорів, визначте, які твердження стосуються мікроекономіки, а які — макроекономіки.
1) Рівень безробіття у 2009 р. в Україні мав тенденцію до зростання. (Макро)
2) Отримання максимального прибутку від виробництва товарів. (Мікро)
3) Формування високої ринкової ціни на м’які меблі. (Мікро)
4) Стабільний рівень цін або невисока інфляція. (Макро)
5) Найбільш раціональне використання бюджету сім’ї. (Мікро)
6) Зростання обсягів виробництва продукції в країні. (Макро)
V. Домашнє завданняОпрацювати головні етапи розвитку економічної теорії (з додатку до уроку).