Урок "Я - учень, я - учениця"

Про матеріал
Розробка уроку з ЯПС за науково-педагогічним проєктом "Інтелект України". Цей матеріал вчить дітей ставити перед собою мету, здійснювати конкретні дії для її досягнення, формує навички читання та збагачує словниковий запас. Виховує в учнів повагу, доброзичливість, бажання дарувати добро іншим людям; дотримуватись пра- вил етичного ставлення до природи.
Перегляд файлу

           Тема: Я – учень, я – учениця

         

           Мета: Навчати дітей ставити перед собою мету,

                       здійснювати конкретні дії, для досягнення мети,

                       продовжувати формувати навички читання за 

                       допомогою цілих слів, графічні правописні навички,

                       збагачувати словниковий запас дітей;

                       навчати сприймати інформацію (графічну, текстову,

                       аудіо, відео, відтворювати та аналізувати її.

                       Виховувати в учнів повагу, доброзичливість, бажання

                       дарувати добро іншим людям; дотримуватись пра-

                       вил етичного ставлення до природи.

          

           Обладнання: Зошит, кольорові олівці, мультимедійна

                        дошка, картинки тварин, коротульок, іграшка

                        Папужка.

                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

                 Ось і дзвоник дав сигнал,

                 Працювати час настав.

                 Тож і ми часу не гаймо

                 І урок розпочинаймо!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.     Контроль, корекція знань учнів.

- Ми продовжуємо вивчення теми тижня : « Добридень, школо!»

-А тему сьогоднішнього уроку ми дізнаємось згодом. 

-Діти, до нас на урок завітали коротульки. (На дошці малюнки Розумниці, Знайка та коротульок зі складами). Вони теж ходять до школи. Іх улюблена  пісенька «Алфавіт». Заспіваймо цю пісню разом з ними. (Діти співають               пісню «Алфавіт».

 -Діти, для чого нам потрібно вчити букви? ( Щоб навчитись читати.)

- А де вчать читати, писати й рахувати? ( У школі.)

- Як називають дітей, які навчаються у школі? ( Учні, школярі.)

-Тож давайте прочитаємо тему нашого уроку, «саджаючи» слова у човники,  розгорнувши зошити  на с.30. ( Діти читають тему  уроку. Я – учень, я – учениця)

ІІІ. Опрацювання матеріалу уроку.

  1. Опрацювання  вірша  А. Костецького.

-Діти, читаємо разом з Розумнецею вірш, «саджаючи» слова у човники.

(Учні під супровід  аудіозапису читають вірш )

- Професій, дійсно, є багато та яка ж це поміж них одна, найперша,якої вчитесь і ви? ( Професія школяра.) 

-Без знань, які людина здобуває у школі, не станеш у житті тим, ким з дитинства мрієш бути. Професія школяра – найтяжча, найкропіткіша, найвід-

повідальніша.

-Давайте прочитаємо вірш разом. Приготували «чарівні» пальчики.

(Діти читають вірш, слідкуючи.)

-Тепер приготуйтесь до читання вірша «ланцюжком». (Діти читають вірш       ланцюжком)

- Діти, пригадаймо правила успішного учня.                                                                ( 1.Успішно навчаються ті учні,  які уважно слухають учителя та виконують його завдання.                                                                                                                     2.Учні,  які  починають виконувати завдання вчителя відразу.)

           2.Друкування сполучення букв та складів за зразком.

-Знайко підготував нам сполучення букв і складів, щоб ми їх прочитали та        написали за зразком.

- Читаємо спочатку сполучення букв. (Діти читають сполучення Ль, Ть.)

-Яку роль виконує знак м’якшення ? (Пом’якшує попередній звук.)

-Читаємо склади. (Діти читають склади Сю, Юш.)

-Молодці. А тепер запишіть їх за зразком. (Діти дублюють написані склади і сполучення.) 

           3. Проспівування складів на мелодію пісні «Алфавіт»

                 а) «саджання» складів у човники.

-Діти, до нас завітали коротульки. Давайте дізнаємось як їх звати. Свої імена вони написали на аркушах. 

-Прочитайте як звати дівчинку (Сю )

-Візьміть у руки червоний олівець та «посадіть» склад сю  у човники. (Діти виконують завдання).

-Прочитайте як звати хлопчика. (Юш)

- Синім олівцем посадіть склади у човники. (Діти виконують завдання).

                 б) читання вправи разом. (Діти читають за вчителем.)

                 в) читання вправи ланцюжком . (Діти читають склади за вибором учителя)

                  г) проспівування складів на мелодію пісні «Алфавіт» (Діти проспівують склади спочатку повільно, а потім швидко під мелодію).

           4.Фізкультхвилинка  «Черепаха Аха»

              5. Гра «Веселий Папужка»

-Діти, поки ви писали, веселий Папужка приготував нам нове завдання.

Погляньте скільки квіток він приніс! Але це не просто квіти. У них заховалися  склади та букви. Слухайте уважно Папужку та швиденько знаходьте склади, які він озвучує, зафарбовуйте середенки квітів відповідним кольором.

(Папужка сідає на плечі учнів та озвучує певних склад чи букву. Учень голосно промовляє почуте. Діти відшукують почуте, виконують завдання.) 

            6. Пальчикова гімнастика.

-  Наші пальчики стомилися. Давайте виконаємо гімнастику для них.

                                      Ой, який складний замок!

                                      Треба відімкнути.

                                      Похитали, потрусили,

                                      Ще й постукали – й відкрили.

             7. Написання слів за зразком.

- Ми відпочивали, а Знайко надрукував нам два слова. Прочитаймо їх.               Дівчатка читають перше слово (Юшка.), а хлопці читають – друге. (Заєць.)

              1) Словникова робота та складання речень.

- Діти, що означає слово юшка? (Це страва)

-Справді, юшка-  це страва. Вона буває рибна, м’ясна, грибна.

-Складіть речення із цим словом. (Мама зварила смачну юшку.)

-А хто відгадає загадку?  Влітку сіренький, взимку біленький.

                                               Довгі вуха має, швидко стрибає. (Заєць)

-Так, діти, це – заєць. Складіть речення із цим словом. (Зайчик любить моркву.)

-Молодці. А тепер подумайте чому ці слова написані з великої букви?

(Це речення, яке складається з одного слова.  У кінці речення ставимо    крапку.)

-Молодці. Тож беремо ручку і друкуємо ці речення в зошит. (Діти пишуть  слова за зразком.)

          

           8. Читання слів за малюнком.

-Діти,ви сьогодні молодці. Дуже гарно справляєтесь із завданнями у зошиті. Тому виконайте слідуюче завдання. Нам потрібно прочитати підписи, «саджаючи» слова у човники. Ці слова записані під малюнками. Вони й будуть нам підказкою.

-Читаємо перше слово (Горобець.)                                                                                 -Чому слово написане з великої букви? (Це – речення, а початок його пишем з великої букви.)                                                                                                                   -Це речення складається з одного слова. Поширемо його. ( Горобець сидить на гілці.)

             Бесіда про етичне ставлення до природи.

-А чи знаєте ви, що горобець один з найпоширеніших птахів як в Україні, так і на Землі. Найбільш відомою звичкою горобців є купання в пилюці та   в калюжах. Живуть вони в дуплах дерев та в щілинках під дахами. Полюбляють ласувати ягодами, насінням рослин. комахами та залишками їжі. Тому і селяться близько біля осель людей. Горобець осілий птах, тому в теплі краї не відлітає. Зима для птахів – тяжкий період. Важко знайти поживу. Тому наша допомога їм дуже потрібна. Чим ми можемо допомогти зимуючим птахам? (Зробити годівницю, підгодовувати птахів.)                                          

-Читаємо слідуюче слово. (Кінь.)                                                                                      -Поширте це речення. (Кінь їсть травичку.)                                                                   -А чи знаєте ви, що кінь за добу з’їдає до  100кг трави та живе до 30 років.      У нього добре розвинені слух, зір, нюх.                                                                         -Розфарбуйте цих тварин. (Діти розфарбовують гоброця та коня.)

           І \/. Підсумок уроку.

-Ось і підійшов до кінця наш урок.

Закінчіть речення:

Я дізнався…

Я зрозумів…

Мені сподобалось…

-Молодці. Ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці. Закінчимо  урок

«Піснею першокласника» (музика і слова Н.Май).

                           

 

 

 

 

 

 

 

                                    

 

 

docx
Додав(-ла)
Плюта Світлана
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку