Костянтинівська ЗЗСО №4 Донецької обл.
Вчитель початкових класів Бабич І.А.
Інтегрований курс « Я досліджую світ»
Тема тижня: Професії.
Завдання тижня:
1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її
соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей.
2. Розширити знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.
3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів .
4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до
творчої самореалізації.
5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.
Очікувані результати:
На кінець тижня учні знатимуть:
та вмітимуть:
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
жіночі професії?
І. Ранкова зустріч
1. Привітання. Привітайтеся з учнями в колі.
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Від серця до серця
Лунають вітання.
Прийміть найщиріші мої побажання:
Щоб ти був старанний, Щоб ти був завзятий,
Веселий, щасливий, здоровий, багатий.
2. Новини дня:
Про дату дня, назву дня тижня, погоду.
- Діти , а хто знає який птах прилітає до на взимку?
Бесіда про дбайливе ставлення до птахів та підгодівлю їх взимку.
Снігур прилетів і приніс нам щось на урок. Давайте відгадаємо, що знаходиться у мене в коробочці. (Лист) Вам цікаво його прочитати? Але спочатку ми послухаємо вірш сучасного українського автора Сашка Дерманського.
3. Слухання відео - вірша Сашка Дерманського «Мамина робота» (обговорення)
https://www.youtube.com/watch?v=_oYXu-VkF5U
- Якою, на вашу думку, буде тема нашого сьогоднішнього уроку?
День 2
Тема уроку : Ким працюють наші батьки?
Вчитель:
- Усе , що нас оточує: будинки, дороги, автомобілі, предмети побуту, прилади, меблі, витвори мистецтва – створено працею і розумом людей . Кожна людина обирає собі професію – фах, у якому прагне досягти успіхів.
- А зараз прочитаємо листа. :
- Допоможемо професіям?
І- Гра « Впізнай професію»
Вчитель:
- Під час роботи , якщо ви вгадаєте професію, ми будемо будувати будиночок – професій з кольорових цеглинок , а значить ми будемо ким? (будівельниками)
( Декілька учнів класу переодягаються в одяг , який символізує професію його батька чи матусі , а діти відгадують. Якщо вгадали будуємо по цеглинці будинок. )
1) Вітаю! Вітаю!
Я дбаю про вашу безпеку, діти.Як тільки надходить команда, чергові за 20 секунд одягають спеціальний одяг. Наша форма унікальна, адже має захищати і від полум’я, і від води. (рятувальник)
Вчитель:
- За яким номером, діти, телефонуватимете у разі пожежі? Так, 101. Важливо,що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. Сигнал надходить до диспетчерської служби, де оператор з’ясовує рівень небезпеки.
2) Доброго дня, діти!
До мене звертаються у тих випадках, коли медична допомога
потрібна терміново. Наприклад, коли людина потерпіла під час аварії або
іншого лиха, якщо вона відчуває гострий біль у серці. (лікар швидкої допомоги).
Вчитель:
- У такому разі хворий або ті, хто поруч із ним, набирають «103». Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. На телефонні дзвінки відповідаю не я, а диспетчер – вона збирає інформацію для виклику машини. Як ви гадаєте, що має дізнатися диспетчер?
3) Добридень!
Я радо розповім про свою роботу! Всі люди мають жити за певними правилами.От ми і стежимо, щоб ніхто їх не порушував. Тому нас ще називають правоохоронцями. На жаль, не всі люди законослухняні. Є й такі, хто завдає шкоди іншим: влаштовує бійки, краде, обманює, кривдить та ображає близьких,родичів, сусідів або незнайомих людей. Наша робота – захищати громадян від них, стежити, щоб люди не порушували правила
поведінки і дорожнього руху. Шукати зниклих людей – дітей і дорослих. Хто ми? ( поліцейський).
Вчитель:
- Якщо ви відчуваєте небезпеку з боку інших людей, якщо вас скривдили або збираються це зробити, якщо незнайомець запрошує вас сісти до нього в машину чи піти за ним до парку, набирайте наш номер «102». Вам відповість диспетчер, а ми за кілька хвилин будемо коло вас.Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку.
- Це дуже важливі професії ваших батьків! Чому? ( вони гарантують нам безпеку, представники цих професій щоденно ризикують, виконуючи свій професійний обов’язок – дбати про нашу безпеку.)
(Далі розгадування загадок за презинтацією. По ходу відгадування, діти називають чиї батьки працюють за цими професіями)
- А ці професії чому важливі?
Висновок:
- Діти, ось ми і побудували будиночок . А якщо забрати хоч одну цеглинку з нашого будиночка , що станеться? Так. Будинок почне руйнуватися. Так який ми висновок можемо зробити? (Усі професії важливі і потрібні)
ІІ- Групова робота « Хто більше?» (Перемагає група , яка встигне записати більше слів)
- Яка група придумає більше назв професій за одну хвилину на задану букву – П або іншу.
ІІІ – Гра « Хто, що робить?»
- А зараз ми перевіримо, чи уважні ви?
Любов Відута (сучасна укр. поетеса) Я У МРІЯХ ПОБУВАЛА
Я у мріях побувала,
Я у мріях заблукала.
То я пекарем була
І торти смачні пекла,
Тозайшла в кравчині мрію -
Плаття шила - гарно вмію!
Ще я вчителькою стала -
Букви з дітками вивчала.
Мить - і я вже тенісистка,
І художниця, й артистка!
вірш складаю - поетеса,
В літаку я - стюардеса!
Ким же бути, ким же стати?
Треба щось одне обрати!
Я у мріях побувала,
Я дивилась - вибирала.
Ще не все я знаю й вмію,
Ще шукаю свою мрію!
(хто?) журналіст (що робить?) − зустрічається з людьми, запитує, слухає, міркує
Дослідіть у групах, які професії частіше обирають чоловіки, а які – жінки? Чи бувають суто чоловічі і суто жіночі професії.
https://www.youtube.com/watch?v=hpeuBz5Co7E
Вправа «Най – най».
- Зараз вам буде запропоновано незвичні характеристики професій. Ви повинні назвати ті, які на вашу думку найбільше відповідають цій характеристиці. Наприклад яка найгрошовитіша професія ?
- найзеленіша... - найсолодша...
-найкольоровіша... - найдитячіша...
- найсмішніша... - найчистіша
- балакучіша - найсерйозніша...
V - Гра « Професії і знаряддя». https://www.facebook.com/groups/shkoladitsad/
1) Скласти пазли , підібравши знаряддя і професію. ( кожній групі 3 професіїї)
2) Вправа «Добери професію за звуковою схемою.» ( Кожна група отримує одну звукову модель)
VІ - Вправа «Най – най».
- Зараз вам буде запропоновано незвичні характеристики професій. Ви повинні назвати ті, які на вашу думку найбільше відповідають цій характеристиці. Наприклад яка найгрошовитіша професія ?
- найзеленіша... - найсолодша...
-найкольоровіша... - найдитячіша...
- найсмішніша... - найчистіша
- балакучіша - найсерйозніша...
VІІ – Рефлексія.
- Дітки , чи цікавим був наш урок? Що нового дізналися? Яку корисну справу ми сьогодні зробили?
- Кожен з вас мріє про свою майбутню професію. У мене до вас прохання. У вільний час намалюйте вашу мрію, а потім на ранковій зустрічі розповісте нам про професію своєї мрії . Домовились?
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
(Використані матеріали з інтернет ресурсів)