Урок " Я досліджую світ" 1 клас НУШ Тема уроку : Ким працюють наші батьки?

Про матеріал
Тема тижня: Професії. Завдання тижня: 1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей. 2. Розширити знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг. 3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів . 4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації. 5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.
Перегляд файлу

                                                     Костянтинівська ЗЗСО №4 Донецької обл.

                                                     Вчитель початкових класів Бабич І.А.

 

Інтегрований курс « Я досліджую світ»

Тема тижня: Професії.

Завдання тижня:

1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її

соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей.

2. Розширити  знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.

3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів .

4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до

творчої самореалізації.

5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

  • назви різних професій;
  • назви інструментів, якими послуговуються представники найпопулярніших професій;
  • ким і де працюють батьки;
  • професії минулого та казки, у яких ми дізнаємося про ці професії

та вмітимуть:

  • розпізнавати найпопулярніші професії;
  • описувати знаряддя праці, спец. одяг, якості характеру представників різних професій;
  • фантазувати про професії майбутнього;
  • висловлювати свою думку щодо майбутнього вибору власної професії;
  • використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

  • Які бувають професії? Урок- екскурсія « Хто працює в школі?»
  • Ким працюють мої батьки?
  • Які професії частіше обирають чоловіки, а які – жінки? Чи бувають суто чоловічі і суто

          жіночі професії?

  • Ким стати? Ким працюватимуть люди в майбутньому?

І. Ранкова зустріч

1. Привітання. Привітайтеся з учнями в колі.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

                                    Від серця до серця

                                    Лунають вітання.

                                    Прийміть найщиріші мої побажання:

                                    Щоб ти був старанний, Щоб ти був завзятий,

                                    Веселий, щасливий, здоровий, багатий.

2. Новини дня:

Про дату дня, назву дня  тижня, погоду.

- Діти , а хто знає який птах прилітає до на взимку?

Бесіда про дбайливе ставлення до птахів та підгодівлю їх взимку.

Снігур прилетів і приніс нам щось на урок. Давайте відгадаємо, що знаходиться у мене в коробочці. (Лист) Вам цікаво його прочитати? Але спочатку ми послухаємо вірш сучасного українського автора Сашка Дерманського.

3. Слухання відео - вірша Сашка Дерманського «Мамина робота» (обговорення)

https://www.youtube.com/watch?v=_oYXu-VkF5U

 - Якою, на вашу думку, буде тема нашого сьогоднішнього уроку?

День 2

Тема уроку : Ким працюють наші батьки?

Вчитель:

- Усе , що нас оточує: будинки, дороги, автомобілі, предмети побуту, прилади, меблі, витвори мистецтва – створено працею і розумом людей . Кожна людина обирає собі професію – фах, у якому прагне досягти успіхів.

- А зараз прочитаємо листа.  :

  • Вітаємо вас, діти. Ми - професії посварилися одна з одною . Яка ж професія найкраща? Прикордонник – найголовніший, він охороняє кордони країни. Ні! Найголовніший – пекар, бо не буде вранці випеченого хліба. А , як доїхати без водія у школу, на роботу, до лікарні? Найголовніша професія – водій! А якщо людина захворіє, хто її вилікує?Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.
  • Ми заплуталися! Допоможіть нам!

- Допоможемо професіям?

І- Гра « Впізнай професію»

Вчитель:

- Під час роботи , якщо ви вгадаєте професію, ми будемо будувати будиночок – професій з кольорових цеглинок , а значить ми будемо ким? (будівельниками)

( Декілька учнів класу переодягаються в одяг , який символізує професію його батька чи матусі , а діти відгадують. Якщо вгадали будуємо по цеглинці будинок. )

1) Вітаю! Вітаю!

Я дбаю про вашу безпеку, діти.Як тільки надходить команда, чергові за 20 секунд одягають спеціальний одяг. Наша форма унікальна, адже має захищати і від полум’я, і від води. (рятувальник)

Вчитель:

- За яким номером, діти, телефонуватимете у разі пожежі? Так, 101. Важливо,що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. Сигнал надходить до диспетчерської служби, де оператор з’ясовує рівень небезпеки.

2) Доброго дня, діти!

До мене звертаються у тих випадках, коли медична допомога

потрібна терміново. Наприклад, коли людина потерпіла під час аварії або

іншого лиха, якщо вона відчуває гострий біль у серці. (лікар швидкої допомоги).

 Вчитель:

- У такому разі хворий або ті, хто поруч із ним, набирають «103». Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. На телефонні дзвінки відповідаю не я, а диспетчер – вона збирає інформацію для виклику машини. Як ви гадаєте, що має дізнатися диспетчер?

3) Добридень!

Я радо розповім про свою роботу! Всі люди мають жити за певними правилами.От ми і стежимо, щоб ніхто їх не порушував. Тому нас ще називають правоохоронцями. На жаль, не всі люди законослухняні. Є й такі, хто завдає шкоди іншим: влаштовує бійки, краде, обманює, кривдить та ображає близьких,родичів, сусідів або незнайомих людей. Наша робота – захищати громадян від них, стежити, щоб люди не порушували правила

поведінки і дорожнього руху. Шукати зниклих людей – дітей і дорослих. Хто ми? ( поліцейський).

Вчитель:

- Якщо ви відчуваєте небезпеку з боку інших людей, якщо вас скривдили або збираються це зробити, якщо незнайомець запрошує вас сісти до нього в машину чи піти за ним до парку, набирайте наш номер «102». Вам відповість диспетчер, а ми за кілька хвилин будемо коло вас.Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку.

- Це дуже важливі професії ваших батьків! Чому? ( вони гарантують нам безпеку, представники цих професій щоденно ризикують, виконуючи свій професійний обов’язок – дбати про нашу безпеку.)

(Далі розгадування загадок за презинтацією. По ходу відгадування, діти називають чиї батьки працюють за цими професіями)

- А ці професії чому важливі?

Висновок:

- Діти, ось ми і побудували будиночок . А якщо забрати хоч одну цеглинку з нашого будиночка , що станеться? Так. Будинок почне руйнуватися. Так який ми висновок можемо зробити? (Усі професії важливі і потрібні)

ІІ- Групова робота « Хто більше?» еремагає група , яка встигне записати більше слів)

- Яка група придумає більше назв професій за одну хвилину на задану букву – П або  іншу.

ІІІ – Гра « Хто, що робить?»

- А зараз ми перевіримо, чи уважні ви?

Любов Відута  (сучасна укр. поетеса)              Я У МРІЯХ ПОБУВАЛА

Я у мріях побувала,
Я у мріях заблукала.
То я пекарем була
І торти смачні пекла,

Тозайшла в кравчині мрію -
Плаття шила - гарно вмію!
Ще я вчителькою стала -
Букви з дітками вивчала.

Мить - і я вже тенісистка,
І художниця, й артистка!
вірш складаю - поетеса,
В літаку я - стюардеса!

Ким же бути, ким же стати?
Треба щось одне обрати!
Я у мріях побувала,
Я дивилась - вибирала.

Ще не все я знаю й вмію,
Ще шукаю свою мрію!

  • Які професії з вірша ви запамятали? ( Діти називають, а вчитель виставляє картинки)
  • А були тут названі професії кого із батьків?
  1. До кожної професії треба добрати слова − назви дій, які виконують її представники. Наприклад:

(хто?) журналіст (що робить?) − зустрічається з людьми, запитує, слухає, міркує

  1. Порахуйте , скільки професій згадала Любов Відута у вірші. Давайте згадаємо склад числа 8, сусідів числа.
  2. Подумайте, а хто може працювати за цими професіями чоловіки чи жінки?

Дослідіть у групах, які професії частіше обирають чоловіки, а які – жінки? Чи бувають суто чоловічі і суто жіночі професії.

ІV - Перегляд мультфільму - Мудрі казки тітоньки Сови - Золоті руки (Уроки тетушки Совы) серия 10

https://www.youtube.com/watch?v=hpeuBz5Co7E

- А як ви розумієте вислів «золоті руки»?  

Вправа «Най – най».

- Зараз вам буде запропоновано незвичні характеристики професій. Ви повинні назвати ті, які на вашу думку найбільше відповідають цій характеристиці. Наприклад яка найгрошовитіша професія ?

- найзеленіша...    - найсолодша...

-найкольоровіша...    - найдитячіша...

- найсмішніша...                                   - найчистіша

- балакучіша                         - найсерйозніша...

V - Гра « Професії і знаряддя». https://www.facebook.com/groups/shkoladitsad/

1) Скласти пазли , підібравши знаряддя і професію. ( кожній групі 3 професіїї) 

2) Вправа «Добери професію за звуковою схемою.» ( Кожна група отримує одну звукову модель)

VІ - Вправа «Най – най».

- Зараз вам буде запропоновано незвичні характеристики професій. Ви повинні назвати ті, які на вашу думку найбільше відповідають цій характеристиці. Наприклад яка найгрошовитіша професія ?

- найзеленіша...    - найсолодша...

-найкольоровіша...    - найдитячіша...

- найсмішніша...                                   - найчистіша

- балакучіша                         - найсерйозніша...

VІІ – Рефлексія.

- Дітки , чи цікавим був наш урок? Що нового дізналися? Яку корисну справу ми сьогодні зробили?

- Кожен з вас мріє про свою майбутню професію. У мене до вас прохання. У вільний час намалюйте вашу мрію, а потім на ранковій зустрічі розповісте нам про професію своєї мрії . Домовились?

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

(Використані матеріали з інтернет ресурсів)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Сіроштан Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хотєнкова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Середа Вікторія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додав(-ла)
Бабич Ірина
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
15416
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку