5 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom

Урок "Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ !"

Про матеріал
Даний урок допоможе учням поглибити знання про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою, виховувати доброту.
Перегляд файлу

Осика  Ніна  Дмитрівна

 

2019 – 2020 навчальний рік

 

2 клас

 

Тема : Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ !


Мета: поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати
уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, комунікабельність; формувати  громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу  до України, її символів; налаштувати учнів на плідну співпрацю протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою, виховувати доброту.

 

Обладнання: карта України, державні символи України; Конституція України, презентація«Моя країна –Україна!», картки для роботи в групах, квіточки блакитного та жовтого кольорів, сердечка.


                                                                 Хід уроку

 

І. Організація класу. 

Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.

 

1. Вступне слово вчителя під музичний супровід.                                       

 

           Дорогі діти!  Відщебетало тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листячком та ранковою прохолодою покликав нас до школи. За літо ви всі підросли, стали старшими на рік, гарно відпочили. Я рада вітати вас у нашому класі з початком нового навчального року. Бажаю кожному підкорити нові вершини знань, зустріти  надійних друзів та досягти омріяної мети!     

          Отже, ми розпочинаємо наш перший урок. Ви за літо засумували за своїми однокласниками, сьогодні ви прийшли до класу переповнені гарних спогадів, з нетерпінням хочете поділитися враженнями з однокласниками, а ще, думаю, хочете  поділитися гарними емоціями однин з одним. Давайте привітаємо один одного з початком нового  навчального року і пограємо у гру «Комплімент».

 

(Вчитель зачитує вірш)

Сонечко нам шле вітання

І найкращі побажання.

Рік навчальний починаєм

Друзів в колі всіх вітаєм

Вже за рік ви підросли

І у 2 клас пішли.

Хай цей рік успішним буде,

Смуток хай про нас забуде!

Один одного вітайте,

Щось хороше побажайте.

 

2.Ранкове коло.

Гра «Комплімент»                                                                                                       

 

 Правила гри : станьте всі в  коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого однокласника. Скажіть комплімент товаришу справа та подаруйте йому квіточку, яка є на ваших партах та гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати один одному.

  • Правда приємно, коли нас оточують  гарні слова та посмішки.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

  1. Бесіда.
  • Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної   людини. А про що саме, вам підкажуть квіточки,  які ви тримаєте у руках. Якого вони кольору ? (блакитноого та жовтого). Чи випадково я обрала ці кольори ?  Чи доводилось вам ще десь бачити поєднання таких кольорів?   (прапор України).  Поєднання блакитного та жовтого кольорів є на прапорі України. Що символізують ці кольори ? ( блакить неба та пшеничні лани).
  • Україна… В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна      музика.

іти прикріплюють квіти на дошці утворюючи прапор)


ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці. А ще перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку . 

«Я люблю свою країну!»                                                        

  • Дійсно, сьогоднішня наша розмова про нашу Батьківщину – Україну. Протягом багатьох років вона потерпала від набігів, воєн і в наш час вона зранена. Але все ж незалежна, самостійна держава з найдавнішими  традиціями, найкращим у світі народом, славним символами.

 

  • (Вчитель зачитує вірш)

 

    На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ви її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину ми маєм –

Її Україною звуть.

 

2.Метод «Гронування»                                                                                                                                                              

  • - Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати  до цього слова  такі слова якими ви б хотіли показати свою любов до України..
  •               (Діти  добираючи слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна, записуючи  ці слова навколо слова «Україна».

 

IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.

Ми українці, як і кожен народ пишаємося своїми народними звичаями та традиціями, легендами які сягають сивої давними. Одну із таких легенд про виникнення України пропоную вам послухати.   

1. Читання вчителем легенди про Україну.                                       

                                                        Легенда
                  Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони    були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: — Це справжній рай! Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною.  Адже у цій назві було слово «рай».   Так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.
 

— Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів.
прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

 

2.Повiдомлення вчителя.

• Територія , яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пішки з заходу на схiд, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.

Територія України простягається з заходу на схiд на 1316 км, а з півночі на південь – на 893 км.

• За площею (603, 7 тис. кв. км) серед європейських держав Україна поступається лише Росії

• Довжина державного кордону України становить 7 590 км, з них на морськi кордони припадає 1 959 км.

• Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.

• Україна – це держава. Вона має свою Конституцiю – Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

• 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, правовою державою.

3.Метод «Робота в групах» . Гра «Шифрувальник»

  • Зараз я пропоную вам об’єднатися у групи за кольором квіток. На ваших партах –  картка із зашифрованими словами, які вам потрібно відшукати.  
  • Підказка : зашифровані  слова – символи України. (Учні, об’єднавшись в групи, заштриховують слова).

к

р

у

ш

н

и

к

и

т

ь

п

н

т

о

ш

з

а

е

р

о

р

е

т

п

л

е

л

е

к

а

п

т

к

т

н

к

и

м

і

ь

в

е

р

б

а

д

н

р

д

у

б

в

и

ш

и

в

а

н

к

а

 

 

 Молодці, групи справились із завданням. Прочитайте слова, які вам вдалось розшифрувати. (Діти зачитують слова : рушник, калина, лелека, верба, вишиванка.

Яким словом можна об’єднати всі ці слова (Народні символи України).

2..Державнi символи України.

  • – Кожна країна обов’язково повинна мати свої державні  символи. Що ж означає слово символ? (Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)
  • – Україна також має свої символи. А які державні символи України?
  • Державний Прапор України затверджено Постановою Верховної Ради України від 28 січня 1992 р. У серпні 2004 року Президент підписав указ про встановлення Дня державного прапора України, який святкується щорічно 23 серпня.
  • Які ще є символи ? (державні символи). Що належать до державних символів України? (Герб, Гімн та Прапор).

Вірші про державні символи України

Прапор – це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх ознака сили,

це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки вже є народом,

українським в Україні.

 

« Тризуб”

Наш герб – тризуб. У ньому сила

Отця Небесного і Сина.

Уважно придивись до нього –

На Духа схожий він Святого.

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб – немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

 

«Гімн»

Лине пісня незабутня,

Горда, величава.

До нових здобутків кличе

Пісня Україну.

А зовуть її велично

Всі державним Гімном.

 

3.Мова нашого народу

У кожного народу є щось своє, відмінне від інших, бо й люди всюди різні. Але основною відмінністю народу є його мова. От у росіян – російська, а в поляків – польська, у німців – німецька, у чехів – чеська, у французів – французька, у англійців – англійська, а у нас – українська, бо ми живемо в Україні і державна мова – українська. Про це і в Конституції записано. А Конституція – це Основний Закон кожної держави, який всі повинні виконувати. Мова нашого древнього народу дуже гарна, багата і чарівна. Хоч рідну мову України прагнули знищити ті, хто хотів панувати на цій землі, але сьогодні вона живе і розвивається, вільна серед вільних. Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи одвічну народну мудрість.

 

 

Вірші учнів про Україну

 

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави. Різні квіти.

Є з усіх одна країна, Найрідніша нам усім.

Це – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

 

Моя Батьківщина – це злагода й мир,

Та небо бездонне йчудове.

Це пісня чарівна що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

Моя Батьківщина ліси і поля

Від них в нас і радість і сила.

Це та найсвятіша і рідна земля,

Що кожного з нас народила.

 

Я Українка!

Живу в Україні,

На вільній, єдиній

Моїй Батьківщині.

В душі моїй солодко

Грає сопілка,

Бо я з України,

Бо я Українка!

 

Тепло своїх долонь і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю.

Люблю твої ліси, степи, річки й озерця,

Й ліричну пісню лагідну твою.

І українську мову чарівну й багату,

Та рушники у квітах на стіні.

Люблю наш щедрий рід, в садочку білу хату,

Й розлогий кущ калини при вікні…

Й криниці чисті при дорозі з журавлями,

І верби, що схилились до води.

До тебе, рідна, я горнуся, як до мами,

Ти серце полонила назавжди.

Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна і рідна, і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я – твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла! 

 

 

Я буду вчитись, щоб знання здобути,

Нові зробити в світі відкриття.

Щоб корисним своїй державі бути,

І щоб прекрасним в нас було життя.

 

 

Люблю тебе я, мила Україно!

І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я буду вчитись в школі на „відмінно”,

Щоб мною ти гордитися могла!

 

 

 „ Наша столиця”

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша – Київ.

Квітує свічами каштан,

На храмах сяє позолота.

Ось Володимир, ось Богдан,

Он сяють Золоті Ворота.

Летить у небо голуб-птах,

Над ним хмарки, немов пір’їни,

Тріпоче синьо-жовтий стяг,

Як вільне серце України.

 

4.Музична фізкультхвилинка

Відеоролик  пісні «Україна моя, ти найкраща у світі». (діти танцюють)

 

 V. Узагальнення та систематизація набутих знань.

 

Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу.

Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

 

 1. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Швидкий український танок. (Гопак)
  5. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  6. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  7. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

 

  • Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз ви знову  попрацюєте в групах. Необхідно правильно з’єднати прислів’я і пояснити його зміст.                                         

2. Метод «Робота в групах»

Без верби і калини … (нема України).

Кожному мила … (своя сторона).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!                                                   

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

 

 

- Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.  Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пропоную переглянути слайд – шоу  «Видатні українці».

 

3.Слайд – шоу «Видатні українці». 

Уважно перегляньте слайд – шоу. Чи відомі вам ці люди ? Чим вони  прославили Україну ?                                                                            

- Молодці, діти. Я переконалася, що  ви вже багато чого знаєте про свою Батьківщину. Вам також усім відомо, що  наша країна зараз переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану , заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», заради чого наші українські воїни обороняють зараз нашу територію нашої рідної землі.

 

Читання віршів

 

Хай молитва до неба полине

До всіх нас, як спокута летить.

Та найкраще за рідну країну

Буду щиро я бога просить.

 

Боже, дай нам і спокую, й миру

Колоситься хай хліб золотий.

За вкраїну молюся я щиро

Бережи. боже, край наш святий.

 

      Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто пожертвував самим найціннішим, що є у людини – життям, заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

       Хвилина мовчання

 

- Подумайте, якою ви хочете  бачити нашу країну ?                              

 (відповіді дітей)

 - Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною,  квітучою.

У середині сердечка напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої любові та доброти  до неї! Хай кожен із вас прикріпить  символічну квітку на  карті України. Нехай ваші добрі майбутні справи возвеличать нашу  Батьківщину!

Світлана Весна « Діти України».

 (Під супровід пісні  учні прикріплюють на дошці сердечка навколо карти України).       

      4.    Гра «Найдобріший»( діти встають у коло)

Вчитель повідомляє, що  українці миролюбний народ, добрий народ. Є прислів’я: «Доброго добром згадують». Пропонує пограти в гру і сказати, які добрі діти навчаються в класі.Дітям пропонують кидати м’ячика і тому, хто впіймає його, треба назвати ім’я однокласника і пояснити, чому він добрий. Учні можуть відповідати: «Улянка добра, бо вона йде разом зі мною зі школи. Сергійко добрий, бо навчив мене малювати машину. »

 

5.Робота в парах.

Завдання:

  • Перед вами на партах картки для роботи в парах. Візьміть їх і з’єднайте стрілочками частини прислів’їв.

Усе добре переймай,                                               як сонечко в небі.

Добре серце,                                                            ніж гарно говорити.

Не шукай красоти,                                                  а зла уникай.

Краще добро робити,                                             що собі не мило.

Не роби комусь того,                                              а шукай доброти.

 

 

5.Осмислення.

5.1.Мозковий штурм:

  •                                     Що таке доброта? З чим її можна порівняти?
  •                                     Скільки променів у сонечка, стільки і компонентів має доброта.

5.2.Асоціативний кущ.

Вчитель узагальнює  відповіді учнів і навкруг сонечка прикріплює смужки із словами:

тепло, чуйність, щирість, ласка, повага,співчуття. добродушність, повага, турбота, взаємодопомога.

        6. Гра «Якщо ти добра людина, то  повинен…»

Умова гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, то плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

1.Допомагати мамі мити посуд.

2.Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

3.Не вмиватися.

4.Берегти рідну природу та охороняти її.

5.Шанувати працю інших людей.

6.Галасувати, коли хтось відпочиває.

7.Бути вихованим, стриманим.

8.Обманювати, хвалитися.

9. Насміхатися з чужого горя.

  1.          Добре вчитися, багато читати.

11.Не слухати батьків.

12.Допомагати друзям у біді.

13.Ділитися тим, що в тебе є.

14.Ображати інших.

15.Захищати слабкого.

16.Любити своїх батьків.

 

 

Читання вчителем вірша

Якщо людина добре серце має.

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє

Така людина сонечком горить.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі! Спишіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен зміг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

 

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія                                                               

 

  Метод «Мікрофон»

-Чи сподобався вам наш урок ? Чим саме? Як вам працювалося?  Які поради ви можете дати собі, товаришам.

 -Про яку Україну ви мрієте? Що можете зробити для цього уже зараз?

Діти, пам’ятайте!  Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з Вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. А цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни  України її патріоти. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини.

-На світі багато чудових країн,

та нам наймиліша країна,

Де ми народились, живемо, вчимось,

- найкраща з усіх Україна!

 

 

 

  Дякую вам за увагу і співпрацю!! 

 

 

 

 

 

 

                  

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Осика Ніна
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 лютого
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку