Тема: «Я вивчаю українську мову»
Мета:
Обладнання:
Хід уроку
-Добрий день, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Ми урок розпочинаєм
Книгу й зошит відкриваєм.
-Ми відкриєм підручник, прочитаємо слово,
Слово це незвичайне, слово це- рідна мова!
(Оголошення теми уроку)
-Поміркуйте, для чого людині потрібна мова? Якою вона буває?
-Яка мова є рідною для нас?
-А чи можуть іноземці розмовляти українською мовою?
(відповіді дітей)
-Послухайте, будь ласка, пісню про батьківську мову.
https://www.youtube.com/watch?v=5gg0Is8xEQU
-Запишіть іменник, який присутній у темі нашого уроку.
( слово «мова»)
-Спробуємо уявити дане слово. З чим воно у вас асоціюється?
Для цього, ви об ̓єднаєтеся у пари.
(Діти обирають квіти – символи України)
-На ваших партах лежать аркуші паперу, різнокольорові квіточки, олівці та клей.. Посередині напишіть слово «Мова», тим кольором, яким ви уявляєте дане слово. У квіточках впишіть асоціації та приклейте на папір.(Підказка у підручнику І. Большакова ст.6 впр.1)
-Квіточку я прикріплю,
Слово лагідне скажу.
Мова
-Слово «Мова»- це іменник,
На питання відповість.
Що ховається у ньому ?
І який у нього рід?
(Відповідають на питання)
-Слово «Мова» - рід жіночий,
Його мама промовля,
Як співає колискову,
Пригортаючи дитя.
-А зараз трішки відпочинем .(Руханка)
https://www.youtube.com/watch?v=zMbXSBGs_io
(Якщо є потреба можна розповісти про козацьки марш та відомого українського боксера).
-Ну що ж відпочили? Тоді працюємо далі.
-Слово «Мова»- двоскладове,
Наголос на складі «мо».
Воно різнокольорове,
Ніби осені шатро.
-Зараз ми зробимо звуковий аналіз цього слова. Та доберемо до нього споріднені слова.
-Молодці, ви справилися з цим завданням.
-Нам час рушати далі, тому що на нас чекають інші вправи.
-А тепер, мій третій клас,
Вправу я задам для вас.
Доберіть до слова «мова»
Чарівнії дієслова.
(Діти добирають дієслова)
-Мова наша засміялась,
Зарясніла, ожила,
Бо до неї ви дібрали
Влучнії дієслова.
-Подивіться ,чи можна ці слова назвати реченням?
-Речення маленьке склали
Воно лише із двох слів.
Ми ознаку ще добавим
І складем про нього твір.
(За допомогою клубочка ниток, використовуючи технологію сторітелінг, складаємо розповідь про мову.)