Урок "Я вивчаю українську мову"

Про матеріал
Під час уроку діти пригадають такі пам *ятні дати :"День Незалежності", "День українскої мови та писемності". Розширять словниковий запас слів. Удосконалять навички правильного письма. Пригадають назви частин мови.
Перегляд файлу

Тема: «Я вивчаю українську мову»

Мета:

Обладнання:

                           Хід уроку

-Добрий день, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Ми урок розпочинаєм

Книгу й зошит відкриваєм.

-Ми відкриєм підручник, прочитаємо слово,

Слово це незвичайне, слово це- рідна мова!

 (Оголошення теми уроку)

-Поміркуйте, для чого людині потрібна мова? Якою вона буває?

-Яка мова є рідною для нас?

-А чи можуть іноземці розмовляти українською мовою?

       (відповіді дітей)

-Послухайте, будь ласка, пісню про батьківську мову.

https://www.youtube.com/watch?v=5gg0Is8xEQU

 -Запишіть іменник, який присутній у темі нашого уроку.

 ( слово «мова»)

-Спробуємо уявити дане слово. З чим воно у вас асоціюється?

Для цього, ви об  ̓єднаєтеся у пари.

  (Діти обирають квіти – символи України)

-На ваших партах лежать аркуші паперу, різнокольорові квіточки, олівці та клей.. Посередині напишіть слово «Мова», тим кольором, яким ви уявляєте дане слово. У квіточках впишіть асоціації та приклейте на папір.(Підказка у підручнику І. Большакова ст.6 впр.1)

 -Квіточку я прикріплю,

               Слово лагідне скажу.

 

 Мова

 

 

-Слово «Мова»- це іменник,

На питання відповість.

Що ховається у ньому ?

І який у нього рід?

(Відповідають на питання)

-Слово «Мова» - рід жіночий,

Його мама промовля,

Як співає колискову,

Пригортаючи дитя.

-А зараз трішки відпочинем .(Руханка)

https://www.youtube.com/watch?v=zMbXSBGs_io

(Якщо є потреба можна розповісти про козацьки марш та відомого українського боксера).

-Ну що ж відпочили? Тоді працюємо далі.

-Слово «Мова»- двоскладове,

Наголос на складі «мо».

Воно різнокольорове,

Ніби осені шатро.

-Зараз ми зробимо звуковий аналіз цього слова. Та доберемо до нього споріднені слова.

-Молодці, ви справилися з цим завданням.

-Нам час рушати далі, тому що на нас чекають інші вправи.

-А тепер, мій третій клас,

Вправу я задам для вас.

Доберіть до слова «мова»

Чарівнії дієслова.

(Діти добирають дієслова)

-Мова наша засміялась,

Зарясніла, ожила,

Бо до неї ви дібрали

Влучнії дієслова.

-Подивіться ,чи можна ці слова назвати реченням?

-Речення маленьке склали

Воно лише із двох слів.

Ми ознаку ще добавим

І складем про нього твір.

(За допомогою клубочка ниток, використовуючи технологію сторітелінг, складаємо розповідь про мову.)

docx
Додав(-ла)
Фурманюк Юлія
Додано
28 червня 2022
Переглядів
1593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку