Завдання до конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів3-4 класів НУШ

Про матеріал
Завдання до конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів 3-4 класів, складені відповідно до Нової української школи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота

учасни….. Міжнародного конкурсу

 з української мови імені Петра Яцика

уч………. 3 класу

………………………………………………………………….

………………………………………………………………....

………………………………………………………………

Учителька ……………………………………………………………………

             .……………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання

 

  1. Випиши двоскладові слова. Підкресли в них першу букву. Утвори слово і склади з ним речення.(3бали)

Неділя, буряк, іній, кінь, лисиця, липа, камінь, айстра.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Згрупуй спільнокореневі слова. Запиши утворені групи. (4бали)

Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.

 

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

 

 

  1. Встанови відповідність між групами слів за їхнім значенням та словами-прикладами. (4 бали)
  1. Синоніми                                                   а) герой, боягуз
  2. Антоніми                                                   б) коса, лисички
  3. Споріднені слова                                    в) праця, працівник
  4. Омоніми                                                    ґ) винятковий, унікальний

Встановіть відповідність

 

а

б

в

ґ

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

  1. З’єднай парами слова з кольоровим кодуванням цеглинок LEGO, яке відповідає будові слова. (5балів)

 

Цеглинки – будова слова

 

 

 

 

    

  1. У запропонованих реченнях, виділені слова замініть, доречними за змістом фразеологізмами. (6 балів)

Зима прийшла несподівано. ____________________________________________________________________________________________________________________

Сашко та Іван – найкращі друзі. ____________________________________________________________________________________________________________________

На канікулах Олесь ледарював. ____________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1. Установи послідовність речень так,щоб утворився текст.  (4бали)

                                             Київське Земляцтво on Twitter: "Малюнок невідомого художника. Краєвид Києва  з лівого берега Дніпра. Початок ХІХ століття. https://t.co/e1r6xZEJT3" /  Twitter

     1.  У ньому проводили великі ярмарки.

     2.  Сюди приїжджали купці з Персії, Китаю, Єгипту.

     3.  У давні часи Київ був відомим торговим центром.

     4.  Вони привозили до Києва тканини, фрукти, зброю, прикраси та багато іншого.

Ваша відповідь: 

 

 

 

 

  1. З поданих слів склади і запиши речення. Підкресли в ньому основу речення. (5балів)

Снігу, незабаром,випаде, прийде, зима, і, багато.

____________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Напиши лист Святому Миколаю, в якому поясни, чому його люблять і чекаєш діти. (8балів)

Як написати лист Святому Миколаю? Шаблони листів до святого Миколая та  святкові конверти - ВолиньІнфо

Самооцінювання. Оціни свої досягнення (зроби позначку ).

             [ ]  Було легко

             [ ] Виникали проблеми

             [ ] Було важко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота

учасни……... Міжнародного конкурсу

 з української мови імені Петра Яцика

уч……. 4 класу

………………………………………………………………….

…………………………………………………………………..

…………………………………………………………………

Учителька ……………………………………………………………………

             .……………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перевір, чи правильно записані слова. Якщо бачиш помилки – виправ їх. Запиши слова за алфавітом. (4бали)

Дипутат, лемон, бинзин, держава, аеродром, апильсин, ниділя, диктант, вилосипед, матиматика.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

  1. Визнач, яке із слів є багатозначним. Склади з ним  і запиши речення. (4 бали)

Поїзд, дівчина, комета, коса.

 Поезд дети рисунок картинки, стоковые фото Поезд дети рисунок |  DepositphotosВолосы коса: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos Комета в рисунках и картинках для детей. Легкие срисовки.         Техника плетения французской косы / Детские прически для девочек - на  праздник, на каждый день. Цветы из ткани, из атласных лент, заколки для  волос / Лунтики. Развиваем детей. Творчество и игрушки

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

  1. Заміни фразеологізм одним словом. Добери до нього антонім.

(4 бали)

Як кіт наплакав –_______________________________________

Тримати язик за зубами –______________________________________________________

Байдики бити – ______________________________________________________

Розбити глека - ______________________________________________________

 

  1. Від іменників утвори прикметники й запиши їх у сполученні з іменниками у чоловічому, жіночому та середньому родах. (4бали)

Мороз______________________________________________________________________________________________________________

Дружба_____________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Розбери слово за будовою, добери до них споріднені. (2бали)

Озимина – _____________________________________________________ _______________________________________________________________

 

  1. Установи послідовність речень так, щоб утворився текст. Добери до нього заголовок. ( 4бали)
  1.                  Раптом Юрко побачив гніздо. 
  2.                  Вони збирали колоски.
  3.                  Ця пташка в’є в житі гніздо.
  4.                  Полем ішли діти.
  5.                  Це було гніздо жайворонка.
  6.                  У ньому лежали суха травичка і м’які стебельця.

                                   ___________________________________


  1. Ти знаєш, що речення поділяються на групи не тільки за метою висловлювання, а й за інтонацією. Встанови відповідність між реченнями за його характеристико. (4бали)

1)Ти був сьогодні в школі?!             А)спонукальне, неокличне

2)Ти був сьогодні в школі?               Б)питальне, окличне

3)Шануй своїх батьків.                       В)питальне, неокличне

4)Шануй своїх батьків!                       Ґ)спонукальне, окличне

 

а

б

в

ґ

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перетвори пару речень на одне речення з однорідними членами.   

Запиши та підкресли основу речення. Надпиши над словами, якою  частиною мови вони виражені. (5балів)

 

Я йшов лісом. Я збирав кольорові листочки.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. У кожної людини є своя мрія. Склади та запиши твір-есе про свою заповітну мрію. (9балів)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Створюємо Урок мрії: майстер-клас від найкращих учителів України — журнал |  «Освіторія»

 

 

Самооцінювання. Оціни свої досягнення (зроби позначку ).

             [ ]  Було легко

             [ ] Виникали проблеми

             [ ] Було важко.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Уколова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Буйноза Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вишневська Зореслава
    Дякую. Чудова робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Липенко Тамара Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
29 червня 2022
Переглядів
44406
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку