Завдання до конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів3-4 класів НУШ

Про матеріал
Завдання до конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів 3-4 класів, складені відповідно до Нової української школи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота

учасни….. Міжнародного конкурсу

 з української мови імені Петра Яцика

уч………. 3 класу

………………………………………………………………….

………………………………………………………………....

………………………………………………………………

Учителька ……………………………………………………………………

             .……………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання

 

  1. Випиши двоскладові слова. Підкресли в них першу букву. Утвори слово і склади з ним речення.(3бали)

Неділя, буряк, іній, кінь, лисиця, липа, камінь, айстра.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Згрупуй спільнокореневі слова. Запиши утворені групи. (4бали)

Місто, місткий, місток, місточок, міст, вмістити, вміст, містечко, мостик.

 

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

--------------------------                                              -------------------------------

 

 

  1. Встанови відповідність між групами слів за їхнім значенням та словами-прикладами. (4 бали)
  1. Синоніми                                                   а) герой, боягуз
  2. Антоніми                                                   б) коса, лисички
  3. Споріднені слова                                    в) праця, працівник
  4. Омоніми                                                    ґ) винятковий, унікальний

Встановіть відповідність

 

а

б

в

ґ

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

  1. З’єднай парами слова з кольоровим кодуванням цеглинок LEGO, яке відповідає будові слова. (5балів)

 

Цеглинки – будова слова

 

 

 

 

    

  1. У запропонованих реченнях, виділені слова замініть, доречними за змістом фразеологізмами. (6 балів)

Зима прийшла несподівано. ____________________________________________________________________________________________________________________

Сашко та Іван – найкращі друзі. ____________________________________________________________________________________________________________________

На канікулах Олесь ледарював. ____________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1. Установи послідовність речень так,щоб утворився текст.  (4бали)

                                             Київське Земляцтво on Twitter: "Малюнок невідомого художника. Краєвид Києва  з лівого берега Дніпра. Початок ХІХ століття. https://t.co/e1r6xZEJT3" /  Twitter

     1.  У ньому проводили великі ярмарки.

     2.  Сюди приїжджали купці з Персії, Китаю, Єгипту.

     3.  У давні часи Київ був відомим торговим центром.

     4.  Вони привозили до Києва тканини, фрукти, зброю, прикраси та багато іншого.

Ваша відповідь: 

 

 

 

 

  1. З поданих слів склади і запиши речення. Підкресли в ньому основу речення. (5балів)

Снігу, незабаром,випаде, прийде, зима, і, багато.

____________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Напиши лист Святому Миколаю, в якому поясни, чому його люблять і чекаєш діти. (8балів)

Як написати лист Святому Миколаю? Шаблони листів до святого Миколая та  святкові конверти - ВолиньІнфо

Самооцінювання. Оціни свої досягнення (зроби позначку ).

             [ ]  Було легко

             [ ] Виникали проблеми

             [ ] Було важко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота

учасни……... Міжнародного конкурсу

 з української мови імені Петра Яцика

уч……. 4 класу

………………………………………………………………….

…………………………………………………………………..

…………………………………………………………………

Учителька ……………………………………………………………………

             .……………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перевір, чи правильно записані слова. Якщо бачиш помилки – виправ їх. Запиши слова за алфавітом. (4бали)

Дипутат, лемон, бинзин, держава, аеродром, апильсин, ниділя, диктант, вилосипед, матиматика.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

  1. Визнач, яке із слів є багатозначним. Склади з ним  і запиши речення. (4 бали)

Поїзд, дівчина, комета, коса.

 Поезд дети рисунок картинки, стоковые фото Поезд дети рисунок |  DepositphotosВолосы коса: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos Комета в рисунках и картинках для детей. Легкие срисовки.         Техника плетения французской косы / Детские прически для девочек - на  праздник, на каждый день. Цветы из ткани, из атласных лент, заколки для  волос / Лунтики. Развиваем детей. Творчество и игрушки

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

  1. Заміни фразеологізм одним словом. Добери до нього антонім.

(4 бали)

Як кіт наплакав –_______________________________________

Тримати язик за зубами –______________________________________________________

Байдики бити – ______________________________________________________

Розбити глека - ______________________________________________________

 

  1. Від іменників утвори прикметники й запиши їх у сполученні з іменниками у чоловічому, жіночому та середньому родах. (4бали)

Мороз______________________________________________________________________________________________________________

Дружба_____________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Розбери слово за будовою, добери до них споріднені. (2бали)

Озимина – _____________________________________________________ _______________________________________________________________

 

  1. Установи послідовність речень так, щоб утворився текст. Добери до нього заголовок. ( 4бали)
  1.                  Раптом Юрко побачив гніздо. 
  2.                  Вони збирали колоски.
  3.                  Ця пташка в’є в житі гніздо.
  4.                  Полем ішли діти.
  5.                  Це було гніздо жайворонка.
  6.                  У ньому лежали суха травичка і м’які стебельця.

                                   ___________________________________


  1. Ти знаєш, що речення поділяються на групи не тільки за метою висловлювання, а й за інтонацією. Встанови відповідність між реченнями за його характеристико. (4бали)

1)Ти був сьогодні в школі?!             А)спонукальне, неокличне

2)Ти був сьогодні в школі?               Б)питальне, окличне

3)Шануй своїх батьків.                       В)питальне, неокличне

4)Шануй своїх батьків!                       Ґ)спонукальне, окличне

 

а

б

в

ґ

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перетвори пару речень на одне речення з однорідними членами.   

Запиши та підкресли основу речення. Надпиши над словами, якою  частиною мови вони виражені. (5балів)

 

Я йшов лісом. Я збирав кольорові листочки.

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. У кожної людини є своя мрія. Склади та запиши твір-есе про свою заповітну мрію. (9балів)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Створюємо Урок мрії: майстер-клас від найкращих учителів України — журнал |  «Освіторія»

 

 

Самооцінювання. Оціни свої досягнення (зроби позначку ).

             [ ]  Було легко

             [ ] Виникали проблеми

             [ ] Було важко.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Буйноза Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вишневська Зореслава
    Дякую. Чудова робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Липенко Тамара Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 червня 2022
Переглядів
28540
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку