Дата: 12.12.2023 Клас: 4
Предмет: ЯДС (за підручником Волощенко О.,Козак О., Остапенко Г.)
Тема: Я та інформація з довкілля.
Як я сприймаю інформацію ззовні?
Мета
-
поглибити знання про органи чуття, їх значення;
-
ознайомити з правилами гігієни, що стосуються органів чуття;
-
дослідити, як працюють органи чуття, як передаються сигнали від органів чуття до мозку;
-
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
-
збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
-
розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
-
виховувати в дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я.
Очікувані результати навчання
-
учень / учениця називає органи чуття людини, їх функції, пояснює їх роль в організмі людини;
-
знає правила гігієни, що стосуються органів чуття;
-
розуміє, як працюють органи чуття, як передаються сигнали від органів чуття до мозку;
-
вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
-
об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
-
підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
-
зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
-
ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
-
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
-
робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно;
-
систематизує та узагальнює інформацію природознавчого змісту з різних джерел.
Орієнтовний ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
|
Зібратися разом — це початок, Триматися разом — це прогрес, Працювати разом — це успіх!
Генрі Форд
Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю всім успіху!
|
2.Вправа “5 слів”
|
-
Пригадайте першу пригоду і запишіть на листку 5 слів, пов’язаних із темою місяця.
-
Поспілкуйтеся з сусідом / сусідкою і поцікавтеся, які слова він записав / вона записала.
-
Чи є у вас спільні слова? Якими словами різняться ваші записи? Як ви думаєте, чому?
-
За бажання поясніть свої записи.
|
3. Вправа “Дай відповідь”
|
Люда запитала Тимофія: “Як ти сприймаєш інформацію з навколишнього світу?”. Що міг відповісти хлопчик? (підр., с. 112, завд. 1)
|
4. Вправа “Досліди”
|
Під час виконання цієї вправи на дошці прикріплюємо картки з назвами органів чуття, які досліджуємо. Картки можуть завчасно створити діти.
-
Подивіться, що у мене в руці. (Педагог показує дітям яблуко.)
-
Якого воно кольору? Розміру? Форми? Який орган допоміг вам про це дізнатися? (Очі.)
-
Як ви гадаєте, а яке це яблуко на смак? Як нам перевірити? Так, скуштувати. (Розріжте яблуко на частинки і дайте скуштувати дітям.)
-
Який орган допоміг нам зрозуміти, що яблуко солодке / кисле? (Язик.)
-
Заплющте очі. (Розпилюємо в кімнаті трохи легких парфумів.) Що ви відчули зараз? Який орган допоміг вам вловити аромат парфумів? (Ніс.)
-
Заплющте очі і скажіть, що відбувається зараз у класі. (Лунає весела мелодія.) Який орган допоміг вам почути цю веселу мелодію? (Вуха.)
-
Проведемо ще один дослід. У скриньці лежать предмети. Вам потрібно з’ясувати, що це за предмети, але діставати і розглядати їх не можна. (У скриньці кубик, мандарин, м’ячик чи схожі предмети.)
-
Завдяки якому органу ви зрозуміли, що за предмети заховані у скриньці? (Шкіра.)
-
Що спільного у цих органів? Яке їхнє значення? (Це органи чуття, без яких ми не змогли б відчути смак їжі, почути чарівні звуки музики, вловити аромат парфумів чи квітів, побачити своїх рідних, друзів, відчути тепло, холод тощо.)
-
Як ви гадаєте, як би ми сприймали навколишній світ, якби у нас ці органи не працювали?
-
Як ми діємо, коли інформація для одного з органів чуття недоступна? Наприклад, коли перебуваємо в темній кімнаті?
|
5.Перегляд відео “Значення органів чуття”
https://www.youtube.com/watch?v=AVXEBu8tkMo
-
Що нового ви дізналися про органи чуття?
-
Які правила гігієни стосовно органів чуття ви запам’ятали? Чому їх необхідно дотримуватися?
-
Вправа “З’єднай”
|
Пригадайте, що ви знаєте про ограни чуття. З’єднайте частини речень (зош., с. 51, завд. 1).
|
7.Вправа “Помічники”
|
-
Що ви можете дізнатися про сніг за допомогою органів чуття? Запишіть (зош., с. 51, завд. 2-3).
-
Оцініть, наскільки добре ви виконали завдання. Наклейте відповідну наліпку.
-
Рефлексія
|
-
З яким настроєм ви закінчуєте урок?
-
Які відкриття ви зробили для себе під час сьогоднішньої подорожі?
-
Чим цей урок був корисним для вас?
|
|
Продовжте речення:
Сьогодні я дізнався / дізналась… . Тепер я знатиму… . Вдома розкажу… .
|
|
Матеріали використані із сайту svitdovkola.org
https://svitdovkola.org/metodic/ik4/tema4/lessons/6