Урок «Як дбати про власний і спільний добробут у побуті»

Про матеріал
Урок розроблена до теми «Як дбати про власний і спільний добробут у побуті» для 5 класів НУШ
Перегляд файлу

Тема уроку: «Як дбати про власний і спільний добробут у побуті»

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттями «власний добробут» та «спільний добробут»;
  • поглибити знання учнів про побутові прилади, які роблять наше життя комфортним;
  • ознайомити з історією розвитку технологій;
  • розширити знання про правила користування побутовими приладами;
  • розвивати вміння свідомо дотримуватись правил безпеки;
  • розширювати технічний кругозір;
  • формувати активну життєву позицію;
  • виховувати любов до навколишнього середовища та уважність;
  • вчити критично мислити.

Очікувані результати:

  • учні можуть проаналізувати від чого та від кого залежить добробут;
  • розуміють важливість добробуту нашої країни;
  • досліджують взаємозв'язок між власним та спільним добробутом;
  • знають історію розвитку технічних засобів;
  • усвідомлюють вплив технічного прогрессу на екологію;
  • дотримуються правил безпеки під час робот из побутовими електроприладами;
  • вміють критично мислити;
  • сміливо висловлюють власну думку.

Обладнання:  побутові електроприлади.

Тип уроку: Інтегрований.

 

 

Хід  уроку

 

І. Організаційний момент.

1.1. Привітання

Люди зустрічаються

Кажуть: «Добрий день!»

Сонце посміхається до таких людей.

А у нас в країні –

Вільній Україні,

«Здоровенькі бу´ли!» -

Прийнято вітать.

Тож, здорові будьте,

Козаки й козачки!

Будемо цікавий

Урок починать.

Подаруйте посмішку своєму товаришеві і побажайте успіхів на уроці.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Мозковий штурм

Протягом всього свого існування наш народ вкладав свою мудрість у прислів’я та приказки. У них вся сила народного розуму, що передавалась від діда-прадіда аж до наших часів. Тут і заповіт нащадкам, як себе поводити, і спостереження за навколишнім світом та життям людей, і, навіть, роздуми над вічними питаннями.

Давайте розглянемо декілька з них та спробуємо пояснити їх значення.

У добробуті людина добре виглядає, а в біді - марніє.

Україна – рідний край про її добробут дбай.

(Вчитель зачитує прислів’я, а учні висловлюють свою думку та намагаються пояснити їх значення.)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Для того, щоб дізнатись тему нашого уроку, пропоную вам розв’язати ребус.

D:\Аннет\Подработка\Добробут\rebus (1).jpg

  • Так, правильно. Тут зашифровано слово «добробут». А тема нашого уроку звучить так: «Як дбати про власний та спільний добробут».

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Інформаційне повідомлення з елементами бесіди

  • Що ж таке власний добробут? Хто знає? (Відповіді учнів)
  • Давайте перевіримо чи правильно ви визначили це поняття. Для цього вам треба відсканувати QR-код та прочитати закодований текст.

C:\Users\User\Downloads\qrcode_naurok.com.ua (1).png

  • Як ви вважаєте, що таке спільний добробут? (Відповіді учнів)
  • Так, правильно. Спільний добробут – це задоволення низки факторів, що допомагають покращити якість життя суспільства.
  • А що, на вашу думку, здатне покращити людське життя? (Відповіді учнів)

З давніх-давен людина прагнула створити навколо себе комфортне та безпечне середовище. Для забезпечення цих потреб вчені винайшли технологічні засоби, які використовуються у різних сферах нашої діяльності.

  • Якими досягненнями технологічного процесу ви користуєтесь у повсякденному житті та у яких сферах свого життя ви їх використовуєте? (Відповіді учнів)
  • Так, це транспорт, житло, засоби зв’язку та побутова техніка.
  • Давайте більш детально вивчимо шляхи розвитку технологій у цих галузях.

 

4.2. Перегляд відеоролику на YouTube «Історія розвитку транспорту. Пароплави. Залізниця. Авіація. Автобуси.»

 

https://www.youtube.com/watch?v=BuCmlLheqkQ

Обговорення за результатами перегляду

4.3. Інформаційна довідка «Історичний розвиток українського народного житла»

Українське національне житло безперервно змінювалося та вдосконалювалося протягом століть. На форму та прийоми будівництва впливали умови життя, побуту та естетичні вподобання наших пращурів. Українські хати – це тисячолітнє багатство звичаїв, обрядів, символів та традицій.

Для того, щоб детальніше ознайомитись з особливостями розвитку нашого народного житла, відскануйте QR-код та прочитайте закодований текст.

D:\Аннет\Подработка\Добробут\qrcode_bookster.com.ua.png

4.4. Пазл вгадай-ка «Українське село та місто»

  • Ми з вами дізналися багато цікавої інформації про національне житло наших предків. А чи знаєте ви чим відрізнялось життя українців у селі та місті? (Відповіді учнів)
  • А щоб перевірити правильність своїх відповідей та, можливо, дізнатись ще щось цікаве, пропоную вам перейти за посиланням та скласти пазл.
  • Зауважте, що цей пазл не простий. Вгорі вам потрібно вибрати категорію до якої ви віднесете те чи інше поняття. Якщо ваша відповідь буде правильна, то пазл перевернеться і замість тексту з’явиться картинка.
  • Ну, що? Почали? Впевнена, у вас все вийде!

https://learningapps.org/3150243

 

РУХАНКА

 

4.5. Хвилинка цікавої інформації «Від наскельних малюнків до «розумних» смартфонів»

Зараз нам складно уявити своє життя без смартфону. В ньому є все: від калькулятора до месенджерів, а завдяки інтернету ми можемо спілкуватися з людьми, які знаходяться від нас за сотні тисяч кілометрів. І, навіть, не віриться, що ще кілька десятків років тому, мобільний телефон був нездійсненною мрією багатьох.

А ось для того, щоб дізнатися, як же розвивались технології зв’язку, перейдіть за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=IbkaPCOX-Zs

 

4.6. Вікторина «Побутові електроприлади в моєму житті»

Ми вже з вами побачили, що повсякчасно нас оточують технічні прилади, які роблять наш побут зручним та комфортним.

Зараз пропоную вам згадати якими саме електроприладами ви користуєтесь у побуті, яке їхнє призначення та яких правил безпеки слід дотримуватись під час роботи з цими приладами.

Швиденько переходьте за посиланням та відповідайте на питання вікторини.

https://learningapps.org/17539623

 

4.7. Вправа «Асоціації»

  • Відскануйте QR-код. Яке слово було закодовано? (Відповіді учнів)

D:\Аннет\Подработка\Добробут\qrcode_osvita.cv.ua.png

  • Правильно, це слово «Екологія». Які асоціації з цим словом у вас виникають? (Відповіді учнів)
  • Екологія – це наука, яка вивчає взаємодію грибів, рослин, тварин, мікроорганізмів та вірусів між собою та з навколишнім середовищем.
  • Як ви вважаєте, чи впливає технічний прогрес на на екологічний стан довкілля? (Відповіді учнів)
  • Чи корисне для людей техногенне середовище? (Відповіді учнів)
  • Нажаль, у нашої планети багато проблем. Одна з них – технічний прогрес. Наукові досягнення не тільки відкривають, для людства, нескінчені можливості, але й мають руйнівний вплив на довкілля. Причини цього полягають у неправильній експлуатації деяких виробництв та технічних засобів, що призводить до аварій та забруднення нашої екосистеми. Роблячи свої відкриття, вчені не замислювались над тим, якої шкоди можуть завдати Землі.
  • Чи можемо ми уникнути нищівного впливу технічного прогресу на планету? Яким чином? (Відповіді учнів)
  • Так. Ми повинні бути відповідальними споживачами технічних засобів, дотримуватись правил безпеки їх користування та утилізації.

 

V. Практична робота.

5.1. Розподілити побутові прилади за призначенням:

  • для приготування їжі;
  • для прання та догляду за одягом;
  • для догляду за житлом;
  • для догляду за волоссям.

 

5.2. Гра «Технік». Робота в групах.

Учням пропонується знайти насадки та розхідні матеріали від побутових приладів та зібрати їх. Наприклад:

встановити насадки на:

  • міксер,
  • фен,
  • електробритву тощо;

зібрати:

  • м’ясорубку,
  • пилосос,
  • парову швабру тощо.

 

VІ. Технологічний продукт.

Учні діляться на чотири команди та виконують завдання за своїм напрямком з використанням побутової техніки:

  • Кухарі – готують смузі;
  • Прачки – прасують одяг;
  • Перукарі – випрямляють волосся;
  • Служба клінінгу – прибирає приміщення.

 

VIІ. Підсумок уроку

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
2171
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку