Пропонована розробка уроку стане принагідною вчителям, які працюють над розвитком асоціативного творчого мислення школярів, прагнуть формувати навички анлізу, зіставлення, узагальнення. Урок покликаний прищепити дітям уміння бачити незвичайне у звичайному. Форми роботи спрямовані на розвиток критичного мовленння школярів, формування вміння аргументувати та обстоювати власні думки.
Виразне читання вірща
4. Розчитування. Мовна зарядка.
- Перш ніж перейти до вивчення нового матеріалу, давайте підготуємо наш артикуляційний апарат.
Ок – ок – ок
Білий падає сніжок
Ки – ки – ки
Замітає всі стіжки
Ать – ать – ать
Вибіг зайчик погулять
Рі – рі – рі
На деревах снігурі
Ір – ір – ір
Діти вибігли у двір
Му – му – му
Весело зустрінемо зиму
Добре, а зараз прочитайте вірш, скориставшись підсказкою.
Падав сніг на поріг. ( Дуже тихо)
Кіт зліпив собі пиріг. ( Звичайний голос)
Поки смажив, поки пік ( Голосніше)
А пиріг водою стік! ( Дуже голосно)
Кіт, не знав, що на пиріг ( Тихо)
Треба тісто, а не сніг. ( Звичайний голос)
5. Фізхвилинка. Вправа для очей.
А тепер нове завдання-
Оченятам тренування:
Раз – дивлюсь удалечінь.
Два – в долоньці відпочинь.
6. Робота над темою уроку.
До нас на урок завітали чарівні, незвичайні гості. Хто вони? Про це ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Ніжна зірка сніжно – біла
На рукав з гори злетіла,
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води.
Правильно. Ви мене переконали. А яка зараз пора року? Так, зима. Подивімося, які ж ці перші вісники зими — сніжинки.
Сніжинки
Всі Білесенькі сніжиночки,
вродились ми з води;
легенькі, як пушиночки,
спустилися сюди.
1 Ми хмарою носилися
від подиху зими,
і весело крутилися
метелицею ми.
Тепер ми хочем спатоньки,
як дітоньки малі,
і линемо до матінки —
до любої землі.
2 Але вітрець буйнесенький
Жене та крутить нас.
Не дми, не дми, дурнесенький,
Бо вже нам спати час.
Матуся наша рідная
холодна і суха,
бо дуже змерзла, бідная,
вона без кожуха.
3 Отож її нагріємо,
устелимо сніжком.
Мов ковдрою, накриємо
легесеньким пушком.
Нехай зимою злючою
вона спочине в сні,
щоб зеленню пахучою
прибратись навесні!
Яку картину ви уявляєте, слухаючи цей вірш?
Діти, одягніть рукавичку, підставте рукавичку і роздивіться сніжинку, що впала на неї. Скажіть, яка вона. (Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). (Пухнасті, великі, білі-білі; легенькі, як пушинки).
На кого вони схожі? (На білі мухи, білі пташенята, метелики, пух...).
А тепер підставте долоньку, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого утворилася сніжинка? (З води).
Діти, подивіться навколо. Чи не здається вам, що ми потрапили у казку? Що роблять сніжинки? (Танцюють. Кружляють у танці, літають). Уявімо, що ми сніжинки, і потанцюємо, покружляємо.
фізкультхвилинка.
Діти, коли ми милуємося рухом сніжинок у повітрі, то які можна дібрати слова для характеристики цьго руху? ( Летять, кружляють, в ються, спускаються, танцюють)
Перевірка усвідомлення прочитаного.
Відповіді на запитання
Прочитайте слова - назви дій, що відповідають на питання Що робили? Що роблять? Сніжинки.
Молодці, гарно попрацювали. Ой лишенько, знов налетів вітер і розкидав наші сніжинки. Сніжинки попадали на букви і позакривали їх. Давайте зігріємо ручками літери і прочитаємо віршик.
- З яким оповіданням ми сьогодні познайомились?
- Хто його автор?
- Назвіть головного героя твору?
- Що вам сподобалось на уроці?
І НАПРИКІНЦІ Давайте з вами пограємо в гру Мікрофон. Продовжіть моє речення. Як би я була сніжинкою…….ви сьгодні гарно попрацювали. оЦІНІТЬ свою роботу одним із малюнків. Покажіть мені. Ви сьгодні всі молодці і тому отримуєте ……