Добірка індивідуальних карток-пам'яток з української мови для учнів 2 класу. Ці картки допоможуть дітям краще засвоїти основні мовні поняття і правила.
Дзвінкі і глухі приголосні звуки
Мнемонічні фрази для запом'ятовування
глухих та дзвінких приголосних:
Цап хоче фісташки.- всі приголосні глухі
Буде гоже ґедзю у джазі.- всі приголосні дзвінкі
Тверді та м'які приголосні звуки
Парні
тверді і м'які приголосні
[Д Т З С ДЗ Ц Л Н Р ]
[Д` Т` З` С` ДЗ` Ц` Л` Н` Р` ]
Завжди м'який приголосний
[Й]
Непарні
тверді приголосні
[Б П В М Ф Г Ґ К Х Ж Ч Ш ДЖ]
Перенос слів з рядка в рядок
1)Частини слів з рядка в рядок переносяться складами:
сні-жин-ка, зи-ма.
2)Склад з однієї букви не залишається в рядку і не переноситься:
3)При переносі літери й, ь не можна відривати від попередньої літери:
чай-ник, тюль-пан.
4) Не можна розривати буквосполучення дж, дз, якщо вони позначають один звук:
5) Не можна розривати буквосполучення ьо та відокремлювати його від попереднього приголосного.
по – льо – вий, ба – дьо – рий.
6) Не можна розривати буквосполучення йо:
Бо –йо -вий, га – йок, ма – йо – нез.
7) Не можна відокремлювати апостроф від попередньої букви:
Бур' – ян, солов' – їний.
8) Слова із збігом приголосних можна переносити різнимі способами:
Лист – ки, ли – стки.
9) Слова з подовженими м'якими приголосними звуками можна переносити по-різному:
Гіл-ля , гі - лля
АПОСТРОФ
після перед
Б
П
В
Ф
М
Зачин називає тему висловлювання. |
Що? Де? Коли? |
Основна частина розкриває думку, намічену в зачині. |
Як? Чому? Хто? Що? |
Кінцівка завершує текст, підводить до висновку. |
Що з того? Для чого? |
РЕЧЕННЯ
Запам’ятай
за допомогою запитань.
Види речень:
За метою висловлювання
За інтонацією
Розділові знаки
. ! . ! . !
РЕЧЕННЯ
-в реченні є головні слова;
-в реченні є другорядні слова.
Головні слова в реченні:
ПІДМЕТ ПРИСУДОК
Падає сніг.
Другорядні слова в реченні:
УСІ ІНШІ СЛОВА
(Який? Звідки? Куди? Де? Коли? Кого? Чого? )
У шубці сніжній стоїть берізка.