Тема: Оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки»
МЕТА: Продовжувати вчити розповідати про зміни, що відбулись в природі з приходом зими. Ознайомити з властивостями снігу: холодний, пухнастий. Формувати вміння уважно слухати і сприймати текст, вчити виразно читати ; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку дітей. Прививати інтерес до предмету, розвивати мову, логічне мислення;вміння правильно аналізувати прочитане, виховувати любов до рідної природи, бережне ставлення до неї;
Компетентності: комунікативна, вміння вчитися , здоров’язберігаюча,
іформаційна
Обладнання:на парті: підручник, зошит, капелюшки, картки з завданням,
картки для диктанту. Презентація
І. Організація класу
Психологічний настрій учнів на урок:
Продзвенів уже дзвінок, Починається урок. Він зимовий і цікавий.
Тож гостей зібрав чимало. Поверніться обличчям до гостей Лагідно привітайтесь «Добрий день!»
II. Актуалізація знань
Щоб урок запам’ятати , рекламу-очікування пропоную складати . Для цього продовжимо думку: Слайд№1
«Ми будемо на уроці… (активні, працьовиті, творчі….)
«Урок буде… (цікавим, навчальним, творчим)
«А настрій… (веселим, бадьорим…)
Ви мене зацікавили, діти. Завдяки співпраці досягнемо успіху.
Відгадайте загадку:
В небі хмара пролітала, Білий пух порозсипала,
Він на землю тихо ліг. Називають його( сніг). Слайд №2
2. Групова «Мозкова атака» з теми.
- Назвіть місяць, який починає зиму і закінчує рік.
- Назвіть місяць, який закінчує зиму
- Яким місяцем починається Новий рік?
-По якій воді ходять люди взимку?
- Якщо взяти сніг у руки, який він? (холодний)
-Що можна робити з снігу? (ліпити снігова, гратися у сніжки)
-Що станеться з снігом, коли його взяти у руки? (розтане)
Що потрібно для здоров’я взимку?
3.Читання чистомовок: Слайд 3
Дуже важливо розпочати Одразу звуки вимовляти виразно, чітко, вміло! Щоб всім було зрозуміло! Ми роботу язику Пропонуємо таку:
Ма- ма- ма – скоро вже … ( зима.)
Те – те – те- снігу… (намете)
Ем – ем – ем – саночки… ( візьмем)
Дем – дем – дем - на гірку … (підем)
3. Асоціативний кущ
- Коли ми говоримо про зиму, що на думку вам спадає? Допоможе виконати це завдання вірш« Зимові слова», який ви вивчили дома.
Писати на дошці
(сніг, мороз, Новий рік, Різдво, заметіль, санчата, розваги, подарунки
А який кущик пропонує сама зима? Слайд№4
Сьогодні ви будете працювати в групах. У кожної групи свій капелюшок.
Слайд №5
Білий капелюх - збір інформації за темою
Червоний капелюх - відчуття, враження.
Жовтий капелюх - перевага, вигода, користь.
Чорний капелюх - негативні сторони.
Зелений капелюх - дослідження, нові ідеї.
Синій капелюх – управління .Це для вчителя
Через 10 хв – дивись !
5.Фізкультхвилинка Переключить Вальс сніжинок
В які ігри взимку ми граємо,Таку фізкультхвилинку розпочинаємо.
Летять сніжинки вниз- Підкинемо їх вгору.У кучугурі сніговій ми вириємо нору.
На стежечці біленькій потупаємо трішки. Надворі бабу зліпимо.
Яка вона заввишки? Швиденько сніжку зліпимо,
Далеко її кинемо, На руки ми подихаємо, потремо їх, зігріємо.
III. Мотивація знань
Взимку, як у казці, усе може бути: Диво можна помітити, чудо - відчути.
Зиму можна побачити, «Кришталеві сніжинки»
Вкл. з 18 секунди до 47 сек.
Зиму можна навіть почути!
IV.Повідомлення теми уроку: 3 хв.
Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін...
Що воно дзвонить?... Слайд №6.Звон сніжинок
Я прононую вам визначити тему уроку. Розставте правильно літери
хлопці Слайд №7 я т ь н в д з е по черзі хто швидше
6 7 8 5 3 1 2 4
дівчата Слайд нкижиніс
67845231
дзвенять сніжинки.
Хто здогадався, про що йтиме мова?
Слайд №8
Тема уроку: Оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки»
В.Сухомлинський – це письменник і вчитель вчителів. Дуже любив дітей і написав для них багато цікавих розповідей про ласкаве сонечко і м’яку травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини. В його в творах переважає доброта,
V. Робота за темою Слайд №9
1.Робота за підручником: с. 70 – 71 Зошит с. 50
Пам’ятайте, любі діти, І хлоп’ята, і дівчата.
Щоб успіхи прекрасні мати, Треба більше вам читати.
Слайд №10
6.дзвіночки |
6.замерехтіли |
|
5.сніжинки |
5. кришталева |
|
4. ялинки |
4. глибокому |
|
3. дзвін |
3. ялинкові |
|
2. зорі |
2. срібні |
|
1.ліс |
1.якої |
|
Гра «Словникові кучугури» Чи всі слова вам зрозумілі? Слайд
1 стовпчик читаємо знизу вгору.
2 стовпчик читаємо зверху вниз
«Перекладачі» с. 50 Зошит ніч, зорі, дзвін, дзвіночок, дзвенять, дзвінко.
Які буквосполучення ви почули у словах?
Записати слова ( 10 хв)
Фізкультхвилинка
За моєю командою виконуємо наступне: присіли, зліпили «сніжку», встали, увага… Влучили в ціль!
Дітям роздати аркуші
Я прочитаю текст «Як дзвенять сніжинки» хто з вас буде особливо уважним той зможе успішно виконати наступне завдання.
Читання тексту вчителем.
Робота над змістом тексту
Знаковий диктант: Як що ви згодні з тим що я прочитаю ви ставите + не згодні – Слайд №11
1.Це було темного осіннього вечора -
2.Немов десь далеко –далеко дзвенить велика кришталева чаша +
3.Двін лине від маленької берізки -
4.То дзвенять маленькі сніжинки +
5.Сонце сховалося за місяць -
6. Вони тихо лягали на дахи, дерева, річку.
- Перевіряємо чи уважно ви слухали текст
Слайд №12
Читання «ланцюжком»
Вибіркове читання:
- Куди сховалося сонечко? Де замерехтіли зорі? З чим автор порівнює сніжинки? А ви з чим порівняєте сніжинки? ( зірочка, пушинка балеринка, кристалик) Звідки линув дзвін?
А це цікаво знати! Слайд №13
1. Невидимі водяні пари піднімаються високо в небо, де панує сильний холод. Там пари перетворюються на крихітні кристали льоду. Крижинки зростають, збільшуються їх проміннячка, і поступово вони стають красивими сніжинками”. Чому сніг під ногами скрипить? Це ламаються крихкі проміннячка сніжинок.
2.При падінні у воду сніжинка «співає», створюючи дуже високий звук, нечутний для людського вуха. Зате риба його прекрасно чує, і, більше того, дуже не любить.Слайд№14
3.Науковці сфотографували десятки тисяч сніжинок у найрізноманітніших умовах: і високо в хмарах, і поблизу землі, на півночі і на півдні – всюди, де випадає сніг. Усі вони шестикутні. А ще сніжинки бувають у формі пластинок, стовпчиків, голочок. Слайд№15,16,17
4.А в Москві 30 квітня 1944 року випав найдивніший сніг в історії людства. Сніжинки розміром з Твою долоню кружляли над містом, а за формою вони нагадували… страусове пір’я. Слайд№18,19
5. Історія знає випадки, коли сніг випадав інших кольорів. Чорний снігопад шокував жителів Швеції в 1969 році, а каліфорнійці в 1955 році побачили зелений сніг. Оце так дивина! Слайд №20,21
Слайд№22
Робота у групах: У вас 3 хв. Виконайте свої завдання групою ,а один учень дасть відповідь
1 група: Білий капелюх - збір інформації за темою
Я взнала,що сніжинки утворюються з….
Сніжинки бувають у формі…
При падінні у воду сніжинка…
2 група: Червоний капелюх - відчуття, враження.
Мені подобається зима тим, що…
Я полюбляю коли….
Сьогодні на уроці мене здивувало….
3група Жовтий капелюх - перевага, вигода, користь.
Сніг захищає рослини від ... (морозу).
Снігом краще чистити… ніж пилососом
Взимку у повітрі менше….
4 група Чорний капелюх - негативні сторони. Для здоров’я
Можно взимку … якщо їсти сніг,
Автомобілістам…,
Бурульки на дахах будинків … небезпеку для людей
5 група Зелений капелюх - дослідження, нові ідеї. Всі діти вдома проводили дослідження про лід.
Лід …, сніг білий
Сніг легкий , а лід… важкий у руці, але легший за воду
Лід …., сніг без запаху
Синій капелюх – управління . Це для вчителя
Перевірка
Підсумок уроку . Метод « Закінчи речення»
-З кожним днем взимку повітря … холоднішає
- На зміну грудню приходить… січень
- Бурульки на дахах будинків …
- Лютий – найкоротший … місяць
Водяні пари піднімаються високо… в небо
Там пари перетворюються на крихітні……. кристали льоду.
Кожна група повісте на нашу ялинку свої сніжинки,які ви отримали за правильні відповіді і активність. Слайд ( Звон снежинок)
Домашнє завдання.Слайд №23
Скласти вдома 5-6 речень, про зиму.Уяви, пофантазуй, Щось цікаве домудруй,Зиму сніжну намалюй, С. 70 – 71 читати.
Дякую за урок Слайд №24
Якщо залишиться хвилинки.
Який буває сніг?
Засперечалися снігові подорожники — маленькі, з горобців, північні пташки. Не можуть вирішити, який буває сніг.
Літають, перепитують:
— Який буває сніг?
— Золотий! — відповів ранок, висвічуючи морозну тундру.
— Блакитний,— сказало денне чисте небо.
— Синій, синій,— прошепотіли тіні старих модрин.
— Хо-о-лодний! — крякнула качка, ховаючи дзьоб під крило й підгинаючи лапку.
— Теплий,— пробурмотіла біла куріпка й зарилась у кучугуру подрімати.
— Легкий, легкий, легкий! — прошумів вітер і закружляв, ніби пух кульбабки, густі сніжинки.
— Важкий! Дуже важкий! — зітхнули гілки кедрового стелюха, притиснуті до землі вагою снігових наметів.
— Червоний-червоний! — сказала вечірня зоря, спалахнувши над вершинами сопок.
— Срібний, звичайно! — посміхнувся ясний місяць, піднімаючись із-за гір до зірок.
Тайгу й тундру до самого океану пролетіли снігові подорожники й усе питали, питали. Так і не взнали, який же сніг.