Тема : Як треба поводитись серед природи?
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про значення природи для життя людини та правила поведінки серед природи, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати природні багатства; ознайомити зі шкодою. Яку несуть природі забруднення повітря, води, грунту. Пожежі, вирубування лісів; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати почуття особистої відповідальності відповідальності за довкілля, за долю планети, бажання берегти рідну природу.
Обладнання : презентація «Як впливають на живу природу дії людини?», відео з теми, набір малюнків з теми, сигнальні картки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
До роботи, на урок
Кличе на усіх дзвінок.
Тож тихесенько сідайте,
Працювати починайте.
ІІ. Хвилинка спостережень
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Інтерактивна гра «Істинні чи хибні судження». Я кажу якесь судження, якщо воно істинне – зелене світло. Якщо хибне – червоне ( сигнальні картки)
Повітря Ліс
Питна вода Річка
Житло Тварини
Їжа Море
Відпочинок Поля
Одяг Гори
Фізкультхвилинка
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Ми продовжуємо мандрівку у світ живої природи. Хто пригадає вірш про природу? Поетична хвилинка.
Йдемо в гості до природи.
Є в ній різна дивина:
В небі – зорі, в річках – води.
В полі – квіточка ясна.
А зимою є сніжинка,
Літо дощик принесе,
Є метелик і пташинка,
І таке цікаве все!
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Перегляд презентації «Як впливають на живу природу дії людини?»
2. Рольова гра( Приходять Лисичка і Зайчик)
- Лисичко, чому ти сумна?
- В мене була своя нора, але прийшли люди, вирубали всі дерева, нірку засипали землею, усі маленькі тварини порозбігалися. Де мені тепер жити, чим харчуватися?
- Зайчику, а ти чого сумний?
- Жив я у лісі, прийшли люди, розпалили багаття, а загасити забули. Загорівся ліс, ледве втік я від вогню. Де мені жити? Чим харчуватися?
- А що це ви принесли?
- Це пам’ятка друга природи
Багато лісу – не губи!
Мало лісу – бережи!
Нема лісу – посади!
Фізхвилинка
Роздивіться роздані малюнки. На яких з них люди піклуються про природу, а на яких ні. Поясніть.
Я буду називати ситуації, а ви висловлюйте своє ставлення до дій людей за допомогою умовних знаків: «Обличчя з посмішкою» - подобається, «Обличчя сумне» - ви осуджуєте ці дії.
/ Катруся та Володя ідуть лісом, їдять цукерки.. Обгортки викидають на землю.
/Іванка фотографує кущ калини
/Богдан ламає гілки на дереві для стріл, а Вітя робить рогатку
/Льоня роздивляється у бінокль на граків, які мостять собі гніздо
/Діти садять дерева
/Першокласники повісили годівнички біля школи
/ Людина вийшла з лісу з букетом конвалій
/Тато посадив біля будинку дерево
/ Водій миє машину на березі річки
/ Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття
– Що ви, ще маленькі діти, можете зробити для збереження і захисту природи?
Я можу……
V. Підсумок уроку. Рефлексія
- Чи може людина жити без природи?
- Як ти будеш діяти, щоб зберегти природу?
Я зірвала квітку – і вона загинула.
Я спіймала метелика – і він помер у мне на долоні.
І тоді я зрозуміла, що торкнутися Краси можна тільки серцем!
- Подивіться відео-ролик «Збережемо природу Землі разом»
1