Урок "Як поводититися серед природи"

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про значення природи для життя людини та правила поведінки серед природи, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати природні багатства; ознайомити зі шкодою. Яку несуть природі забруднення повітря, води, грунту. Пожежі, вирубування лісів; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати почуття особистої відповідальності відповідальності за довкілля, за долю планети, бажання берегти рідну природу.
Перегляд файлу

Тема : Як треба поводитись серед природи?

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про значення природи для життя людини та правила поведінки серед природи, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати природні багатства; ознайомити зі шкодою. Яку несуть природі забруднення повітря, води, грунту. Пожежі, вирубування лісів; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати почуття особистої відповідальності відповідальності за довкілля, за долю планети, бажання берегти рідну природу.

Обладнання : презентація «Як впливають на живу природу дії людини?», відео з теми, набір малюнків з теми, сигнальні картки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

До роботи, на урок

Кличе на усіх дзвінок.

Тож тихесенько сідайте,

Працювати починайте.

ІІ. Хвилинка спостережень

  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число, день тижня?
  • Чи були опади вранці?
  • Чи світить сонце?
  • Чи є на небі хмаринки?
  • Чи дме вітер?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення вивченого

Інтерактивна гра «Істинні чи хибні судження». Я кажу якесь судження, якщо воно істинне – зелене світло. Якщо хибне – червоне ( сигнальні картки)

  • Природа – це все, що зроблене руками людини.
  • Природа – це все, що існує навколо нас, але не створене людиною
  • Для життя живим організмам необхідно: повітря. Світло, тепло, їжа.
  • На Землі може існувати життя без рослин
  • Людина навчилася виготовляти з природних матеріалів усе, що необхідне їй для життя
  • До живої природи належать тільки рослини
  1. Пізнавальні завдання
  • Що дає дам природа? ( Діти читають слова на дошці)
  • З’єднайте  правильно 

Повітря                   Ліс

Питна вода             Річка

Житло                     Тварини

Їжа                           Море    

Відпочинок             Поля

Одяг                         Гори

 

Фізкультхвилинка

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Ми продовжуємо мандрівку у світ живої природи. Хто пригадає вірш про природу? Поетична хвилинка.

Йдемо в гості до природи.

 Є в ній різна дивина:

В небі – зорі, в річках – води.

В полі – квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

 Є метелик і пташинка,

І таке цікаве все!

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як треба поводитись серед природи, щоб зберегти її, щоб не нашкодити. Як життя рослин і тварин залежить від поведінки людини.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Перегляд презентації «Як впливають на живу природу дії людини?»

2. Рольова гра( Приходять Лисичка і Зайчик)

- Лисичко, чому ти сумна?

- В мене була своя нора, але прийшли люди, вирубали всі дерева, нірку засипали землею, усі маленькі тварини порозбігалися. Де мені тепер жити, чим харчуватися?

- Зайчику, а ти чого сумний?

- Жив я у лісі, прийшли люди, розпалили багаття, а загасити забули. Загорівся ліс, ледве втік я від вогню. Де мені жити? Чим харчуватися?

- А що це ви принесли?

- Це пам’ятка друга природи

  Багато лісу – не губи!

Мало лісу – бережи!

Нема лісу – посади!

  • Діти, як ви розумієте ці слова?

Фізхвилинка

  1. Робота за підручником
  • Розгляньте малюнки внизу на сторінці 89.
  • Що роблять діти?
  • Поміркуйте, чому Сонечку Семикрапинці не подобається як діти поводяться серед природи?
  1. Робота в групах.

Роздивіться роздані малюнки. На яких з них люди піклуються про природу, а на яких ні. Поясніть.

  1. Інтерактивна гра «Обери умовний знак»

Я буду називати ситуації, а ви висловлюйте своє ставлення до дій людей за допомогою умовних знаків: «Обличчя з посмішкою» - подобається, «Обличчя сумне» - ви осуджуєте ці дії.

/ Катруся та Володя ідуть лісом, їдять цукерки.. Обгортки викидають на землю.

/Іванка фотографує кущ калини

/Богдан ламає гілки на дереві для стріл, а Вітя робить рогатку

/Льоня роздивляється у бінокль на граків, які мостять собі гніздо

/Діти садять дерева

/Першокласники повісили годівнички біля школи

/ Людина вийшла з лісу з букетом конвалій

/Тато посадив біля будинку дерево

/ Водій миє машину на березі річки

/ Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття

  1. Інтерактивний метод «Незавершене речення», метод «Мікрофон»

– Що ви, ще маленькі діти, можете зробити для збереження і захисту природи?

Я можу……

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 - Чи може людина жити без природи?

- Як ти будеш діяти, щоб зберегти природу?

Я зірвала квітку – і вона загинула.

Я спіймала метелика – і він помер у мне на долоні.

І тоді я зрозуміла, що торкнутися Краси можна тільки серцем!

- Подивіться відео-ролик «Збережемо природу Землі разом»

 

1

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку