Урок "Як звірі пристосувалися до життя взимку?"

Про матеріал
Сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; розвивати мовлення, мислення; виховувати допитливість, любов до тварин, що мешкають у лісах.
Перегляд файлу

Відкритий урок з природознавства 2 клас

Тема: «Як звірі пристосувалися до життя взимку?»

Мета:  сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; розвивати          

 мовлення, мислення; виховувати допитливість, любов до тварин,

 що мешкають у лісах.

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

    Народна мудрість говорить:

                      Стало біло навкруги –

                      я розтрушую сніги,

                      наганяю холоди,

                      води сковую в льоди.   

( На екрані з’являється картинка зими. )  

  •  Яка це пора року? ( Зима)   
  • Що таке зима? ( Зима -  це шлях, який проходить природа від осені до весни.) 
  • Які зимові місяці ви знаєте?         

ІІІ.  Оголошення теми і мети уроку.

( На екрані. )

IV. Перевірка домашнього завдання.

  1. Виступ метеоролога. ( Учениця)

  -3 °     *     o    

Сонце з’являється ненадовго, піднімається невисоко, дає мало тепла і

Світла, похолоднішало, річки замерзли, опади – сніг.

  1. Народознавці.

Які зимові народні прикмети ви знаєте?

( Відповіді дітей )

Грудень землю грудить , а хату студить.

Грудень – най похмуріший місяць року.

Січень січе та морозить, а господар дрова із лісу возить.

У січневу холодну добу, пам’ятай про худобу.

Лютневі прикмети – хурделиці та замети.

Як, лютий, не лютуй, а на весну брів не хмур.

  1. Читання віршів.

Усі дерева в інії –

У білому, у синьому.

Ростуть димки над хатами

Стовпцями волохатими.

Гілки похитує вітерець,

Снігур сніжок покльовує,

А Морозенко – пустунець

Нам вікна розмальовує.

                                  А. Камінчук

        4.  Що вивчали на минулому уроці? ( Птахи взимку. )

             -  Розповідь учня про дятла с.82

              - Які птахи зимують у нас?

              - На екрані сорока, синичка, горобець.

        5. Гра «Так чи ні?»

  1. Падають рясні дощі.  ( Ні. Сніг.)

 

  1. Всі дерева стоять голі.  ( Ні. Хвойні дерева зелені.)

 

  1. Сонце стоїть низько на небосхилі.  ( Так. )

 

  1. Річки й ставки вкрились льодом.  ( Так. )

 

  1. Небо часто вкривають темні хмари.  ( Так. )

V.  Вивчення нового матеріалу.

  1. -  Вчитель: З приходом зими, відбулися зміни в неживій природі, в житті птахів, а також вплинули і на життя звірів. 
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, хто із звірів залягає в сплячку, а хто продовжує вести активний спосіб життя.
  • Пригадайте, як звірі восени готуються до зими. Чому вони накопичують жирові запаси? Для чого звірі на зиму змінюють своє хутряне вбрання?

( На екрані бобер, білка, миші.)

Ці звірі використовують запаси, або дістають корм з-під снігу.

Хутро у звірів узимку стає густішим, теплішим і набуває світлішого забарвлення.

  • Де взимку сплять їжаки? Які ще звірі залягають на зиму спати? ( Їжак – у кублі під пеньком,  борсук – у норі, ведмідь – у барлозі. ) с. 85 у підручнику.

Інші звірі ведуть активний спосіб життя.

  1. Вчитель:
  • Вепри вночі викопують цілі траншеї, вишукуючи під снігом жолуді. Або влаштовують набіги на поля. Лисиці мишкують, ловлять мишей під снігом. Хижаки вовки темними ночами бродять лісом у пошуках поживи. Велетні лосі поодинці і родинами ходять лісом, об’їдаючи кору і гілки осики, горобини, берези.
  • Усім звірам сутужно взимку із кормом. Тому, трапляється, тримаються вони там, де поживи більше, ближче до житла людини.

( На екрані вовк, лисиця, олені, лосі, вепри.)

  1. Складання ланцюжка живлення.

( На екрані   вовк → зайчик → кора з дерева, гілочки )

Складіть свій ланцюжок живлення.

VI. Фізкультхвилинка.

     ( Зарядка і мультфільму «Маша і ведмідь» )

VII. Робота в парах.

 

 

 

                           Робота в парах

 

Хто чим живиться?

 

  кора і гілки                             птахи 

 

 насіння і ягоди                       білки

 

 горіхи                                       кабани              

 

 жолуді                                   лосі, зайці, олені                  

 

 

 

 

 

 

 

          ( Перевірка на екрані )

VIII. Тестування.

 Тестування

Правильну відповідь записати словом.

1)Хто живиться корою дерев?

   а) Заєць;

   б) лисиця;

   в) вовк.

2) Хто взимку смокче лапу?

   а) Кабан;

   б) лось;

   в) ведмідь.

3) Хто найнебезпечніший ворог мишей?

   а) Кабан;

   б) лось;

   в) заєць;

   г) лисиця.

ІХ.  Перегляд фільму «Зимівля тварин».

Х.  Гра «Кого не можна зустріти взимку?»

     ( На екрані: заєць, мурахи, ведмідь, коник, гусінь, білка, сонечко. )

ХІ.  Підсумок уроку.

  1.                               Оцінування.
  2.                               Світ тварин цікавий і різноманітний. У народі кажуть :

       ( На екрані: людина, яка любить і охороняє тварин – більше щаслива, ніж     

       та, яка знищує їх. Зробіть годівничку! )

   Нехай ваші маленькі серця після уроку стануть більш добрішими.

 

doc
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку