4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика

Урок. "Якісні прикметники"+ Презентація

Про матеріал
Розробка уроку по темі "Групи прикметників за значенням": якісні, відносні, присвійні. Матеріал призначений для вчителів української мови.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Групи прикметників за значенням(узагальнення вивченого).

Номер слайду 2

Мета: Повторити, узагальнити і систематизувати вивчене про групи прикметників за значенням;Формувати навички грамотного письма; виховувати любов до рідної мови.

Номер слайду 3

«Мова – коштовний скарб народу» Іван Франко

Номер слайду 4

Що ми знаємо про прикметник?

Номер слайду 5

Записати прислів’я приказки, вставляючи відповідні прикметники. Як ви розумієте зміст даних виразів?Все (…) з часом стає явним.                       У (…) болоті чорти водяться.                     (…) приклад заразливий.                         У (…) будинку і стіни допомагають.

Номер слайду 6

Перевірка                     Все таємне з часом стає явним.                       У тихому болоті чорти водяться.                     Поганий приклад заразливий.                         У рідному будинку і стіни допомагають.

Номер слайду 7

             Алгоритм визначення групи прикметників за значенням1. Поставити питання до прикметника.2. Відповідає слово на питання який? (яка? яке? які?). Так Ні Може мати ступені порівняння Присвійний Да Ні Якісний Відносний

Номер слайду 8

Розподільний диктант. Зимовий (вечір), малинове (варення), теплий (хліб), олов'яний (солдатик), приємний (співрозмовник), сталевий (обруч), веселий (настрій), солов'їні (трелі), добра (людина), кришталева (ваза), батьківське (благословення), солом'яний (капелюшок), вороняче (гніздо), лисячий (комір), глибоке (почуття), лисяча (нора), сестрине (рукоділля) , волохатий (джміль).

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Якісні Відносні Присвійні теплий хліб;веселий настрій; добра людина;приємний співроз-мовник ;глибоке почуття; волохатий джмільзимовий вечір; малинове варення;олов'яний солдатик; сталевий обруч;кришталева ваза; солом'яний капелюшок; лисячий комір солов'їні трелі; батьківське благословення;вороняче гніздо; лисяча нора; сестрине рукоділля Перевір себе

Номер слайду 10

Гра «четвертий зайвий»

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Акро - диктант

Номер слайду 13

РОЗУМНИК

Номер слайду 14

Тестові завдання

Номер слайду 15

Відповіді до тестових завдань1-а.2-б.3-г.4-г.5-б.6-г.7-г.8-а.9-а.10-б.11-б.12-а.

Номер слайду 16

Закінчи речення (рефлексія):а) Сьогодні я повторив… .б) Я навчився… .в) виконання яких завдань викликало труднощі?

Номер слайду 17

Домашнє завдання: Повторити § 44-45; зверніться до твору В. Винниченка «Федько-халамидник» і випишіть: 5 якісних і 5 відносних прикметників разом з іменниками.

Перегляд файлу

« 05» лютого 2019р.  клас 6    учитель Ганна Іванівна Семенець

Тема уроку: «Групи прикметників за значенням» ( узагальнення вивченого).

 

Мета уроку: повторити , узагальнити і систематизувати вивчене про групи прикметників за значенням;

формувати навички грамотного письма; на мовному матеріалі виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, картки – схеми, мультимедійна презентація, кросворд.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.

“Мова – коштовний скарб народу.”

Іван Франко

 

II. Актуалізація знань.

  • В українській мові є прекрасні слова, які роблять нашу мову красивою, образною та багатою. Як ви думаєте: слова якої частини мови я маю на увазі? Вірно, сьогодні ми продовжимо роботу з вивчення цієї загадкової частини мови. Але спочатку згадаємо, що ми знаємо про прикметник. (Слайд 2)
  • Прикметник - одна з найуживаніших частин мови. Прикметники широко використовуються в усній народній творчості: в прислів'ях і приказках.

Перед вами прислів'я та приказки. (Слайд3) Але в кожній з них пропущені прикметники. Запишіть їх, вставляючи відповідні прикметники. Як ви розумієте зміст даних виразів?

 

Все (таємне) з часом стає явним.

У (тихому) болоті чорти водяться.

(поганий ) приклад заразливий.

У (рідному) будинку і стіни допомагають.

 

Перевірка (Слайд 4)

 

  • Учені виділяють, як ми вже з'ясували на попередньому уроці, наступні групи прикметників: якісні, відносні та присвійні. Дайте визначення кожному з цих розрядів.
  • Щоб правильно визначити групи прикметника за значенням, давайте познайомимося з алгоритмом. (Слайд 5).
  • Розподільний диктант.

 Визначте групу прикметників за значенням і впишіть в одну з трьох колонок (Я, В, П). (Підказка: для пояснення своєї точки зору використовуйте алгоритм.) (Слайд 6).

Зимовий вечір, малинове варення, теплий хліб, олов'яний солдатик, при сталеве колечко, веселий настрій, солов'їні трелі, добра людина, кришталева ваза, батьківське благословення, солом'яний капелюшок, вороняче гніздо, лисячий комір, глибоке почуття, лисяча нора, сестрине рукоділля , волохатий джміль.

Перевірка. (Слайд7)

  • Робота з підручником. Вправа 373 на С. 155
  • Гра «четвертий зайвий» ( Слайд 8)

 Я роздаю вам листочки, писати можна на них. Там є помилки і ви маєте їх побачити.

  Зелений, чорний, дужий, червоний

 Старенький, молодий, великий, давній

 Добрий, злий, твердий, щедрий

 Солодкий, великий, малий, величезний

 Далекий, сумний, близький, найближчий

 Солоний, гіркий, дужий, солодкий

 Деревяний, металевий, розумний, паперовий

 Добрий, вчорашній, завтрашній, минулорічний

 Державний, сьогоднішній, міський, класний

  • Фізкультхвилинка( слайд 9)
  • АКРО-ДИКТАНТ( Слайд 10,11)

Для засвоєння пропоную вам ще гру. Я диктую слова, а ви записуєте лише прикметники, у стовпчик. підкреслюємо другу букву кожного слова та читаємо, що в нас вийшло. Має вийти слово РОЗУМНИК

 

Прозорий, ім`я, дерево, сидіти, добрий, азартний, стіл, обід, густий, комп’ютер, недоук, смішний, гнучкий, немовля, ситий, гаманець, скляний, ліки.

  • Кросворд «Хто швидше». (Слайд 12)

Усно розгадати кросворд і вписати відповіді на загадки з підказкою

 

  1. Який відносний прикметник показує ознаку хвороби, відсутньої на землі? (Морська)
  2. Який  прикметник називає ознаку хустинки, намоченої в морі? (Мокра)
  3. Назвіть прикметник, що означає "смак" долі. (Гірка)
  4. Назвіть прикметник, що означає людину, яка ніколи не заглядає у дзеркало. (Сліпа)
  5. Назвіть прикметник, що показує ознаку каміння, якого немає в річці. (Сухе)
  6. Який голос буває у дорогої тканини? (Оксамитовий)
  7. Назвіть прикметник, що показує ознаку бочки, в яку не можна налити воду. (Повна)
  8. Який прикметник означає посуд, з якого не їдять? (Порожній)

 

ІІІ. Підведення підсумків уроку.  (Слайд 13)

1. Позначте рядок з правильним твердженням.

а) Прикметник – це частина мови.

б) Прикметник – це частина слова.

в) Прикметник змінюється тільки за числами.

г) Прикметник не буває членом речення.

2. Визначте рядок, в якому всі слова – прикметники.

а) Зелень, зеленіє, зелененький.

б) Прозорий, пухнастий, складне.

в) Гострий, глибокий, гілля.

г) Снігова, засніжений, сніжинка.

3. Позначте рядок із НЕПРАВИЛЬНИМ судженням.

а) Прикметники роблять наше мовлення багатим, яскравим, точним, образним.

б) Антоніми – це слова, протилежні за значенням.

в) Синоніми – це слова, близькі за значенням.

г) Прикметники не можуть бути означеннями.

4. Позначте рядок, в якому перелічені синоніми.

а) Сміливий, дорослий, безстрашний.

б) Безмежний, безхмарний, молодий.

в) Грубий, скромний, некультурний.

г) Чистий, ясний, сонячний

5. Позначте рядок, в якому прикметники – антоніми.

а) Розумні – мудрі.

б) Привітні – хитрі.

в) Уважні – добрі.

г) Суворі – задумливі.

6. Позначте рядок з правильним судженням.

а) Прикметники в реченні підкреслюють двома лініями.

б) Прикметник у реченні зв’язаний з числівником.

в) Прикметник означає предмет.

г) Прикметник завжди стоїть у тому ж числі, роді й відмінку, що й іменник, з яким він зв’язаний.

7. Визначте рядок, в якому перелічені прикметники жіночого роду.

а) Блискучий, білосніжний, іскристий (сніг).

б) Ясне, безхмарне, чисте (небо).

в) Розумні, сяючі, карі (очі).               г) Лагідна, рідна, ніжна (матуся).

8. Позначте рядок, в якому прикметник вживається в прямому значенні.

а) Золоті прикраси.

б) Золоте серце.

в) Золоте колосся.           г) Золоті руки.

9. Позначте рядок, в якому в усіх прикметниках слід писати букву е

а) Ч…рвоний, б…резовий, в…селий.

б) Бл…скучий, в…ликий, ш…рокий.

в) Шв…дкий, л…генький, т…хенький,

г) В…ресневий, в…сняний, ч…рствий

10. В якому рядку всі прикметники відносні

а) дубовий, скляний, гарний.

б) залізний, український, глиняний.

в) сніговий, зимовий,Франків

г) вечірній, міський, рясний.

11. В якому рядку всі прикметники якісні

а)Червоний, березовий, веселий.

б) Блискучий, великий, широкий.

в) Швидкий, легенький, осінній,

г) Вересневий, зимовий, весняний.

12. В якому рядку всі прикметники присвійні

а) материн, Зоїн, Софіїн.

б) командирів, Олесин, лисий.

в) свекрушин, пташиний, вірний.

г) кобзарів, лимонний, сильний.

Відповіді до тестових завдань: 1-а,2-б,3-г,4-г,5-б,6-г,7-г,8-а,9-а,10-б,        11-б,12-а 

  • Закінчити речення ( рефлексія) ( Слайд 14)

 

  • Сьогодні я повторив….
  • Я навчився…
  • Виконання яких завдань викликало труднощі?

 

ІУ. Оцінювання.

 У. Домашнє завдання: Повторити § 44 – 45; зверніться до твору В. Винниченка «Федько-халамидник» і випишіть 5 якісних і 5 відносних прикметників разом з іменниками. (Слайд 15).

 

 

zip
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку