Урок «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант»

Про матеріал
Тема уроку. «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант» Мета уроку: ознайомити учнів із окремими фактами життєвої і творчої біографії письменника, з його сприйняттям України; розвивати вміння виразно читати, висловлювати свої думки; вдосконалювати навички роботи над художнім текстом; виховувати почуття любові до рідної землі, гордості за неї. Обладнання: плазмовий телевізор, презентація «Йому вклоняється у шані Україна», виставка найвідоміших творів письменника, текст повісті В.Короленка «Сліпий музикант», музика Yiruma “Eversince” Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку.  «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про       В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант»

Мета уроку: ознайомити учнів із окремими фактами життєвої і творчої біографії письменника, з його сприйняттям України; розвивати вміння виразно читати, висловлювати свої думки; вдосконалювати навички роботи над художнім текстом; виховувати почуття любові до рідної землі, гордості за неї.

Обладнання: плазмовий телевізор, презентація «Йому вклоняється у шані Україна», виставка найвідоміших творів письменника, текст повісті В.Короленка «Сліпий музикант», музика YirumaEversince

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Очікувані результати.

 Після уроку учні зможуть:

  • розповісти про основні етапи життєвої та творчої біографії В.Короленка та його зв’язки з Україною;
  • коротко передати зміст твору;
  • визначити актуальні проблеми повісті «Сліпий музикант».

                                                               Я слів його не можу повторити,

                                                                        Але й забути їх не можу, ні!

                                                                        Вони в душі немов засохлі квіти.

                                                                  То ж він сказав у найчорніші дні,

   Доріг сибірських порохом укритий:

                                                           «А все-таки поперед нас огні!»

                               М. Рильський

Хід уроку

 

1.Привітання і налаштування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Перевірка дом. завд.

Тест.  Перевірка  змісту тексту  твору  Дж. Лондона « Жага до життя».

 

 

 

 

І. Організація учнів для роботи.

Учитель.

  • Для чого створена людина?

 

 

 

Читання вчителем вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина…»

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературна вікторина «Упізнай героя за цитатою»:

  • Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… і раптом це стерво з доброго дива за палець… Ви мені пробачте, я людина,  котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може, з тиждень не поворухну… Цього, ваше благородіє і в законі нема, щоб від тварюки терпіти… Якщо кожен кусатиметься, то краще і не жити на світі…

(Хрюкін із оповідання А.Чехова «Хамелеон»)

 

  • Він не заблудив, дарма що зостався один. Він знав що незабаром дістанеться до берега озерця, порослого усохлими ялинами й соснами, низенькими й миршавими… Там під перевернутим каное, що привалене каміняччям, їхня схованка. Він знайде там набої для своєї рушниці, гачки  й ліску, невеличку рибальську сітку – одне слово. Все начиння, щоб добувати собі харчі…

( незнайомець з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»)

 

  • Дружина уроки музики дає, я портсигари приватно з дерева роблю. Чудові портсигари! По карбованцю за штуку продаю. Якщо ж хто бере десять штук і більше, тому , розумієш, знижка…

(Тонкий з оповідання А.Чехова «Тонкий і Товстий»)

 

 

 

Учитель.

  • Що об’єднує ці персонажі?     (Тема «Людські стосунки», яку ми зараз вивчаємо на уроках світової літератури)

 

  •  Які проблеми порушують у цих творах письменники?

 

 

 

 

 

Учитель . Дійсно, у кожної людини в певний період життя настає такий момент, коли потрібно зробити вибір: як дальше жити, як ставитися до людей, до світу. Життєвих доріг дуже багато , і майбутнє людини залежить від цього правильного вибору. 

«Людина створена для щастя, як птах – для польоту» ,- ці слова належать видатному російському письменнику-гуманісту, публіцисту , громадському діячу і добрій, мужній, з твердою громадянською позицією людині – Володимиру Галактіоновичу Короленку.

 

 

 

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.                                                                                                                                                        

Учитель.

Тема уроку та епіграф заздалегідь написані вчителем на дошці. Учні записують її у своїх зошитах.

  • Які завдання ми будемо вирішувати?

 

 

  • Як ви розумієте епіграф до уроку?

 

 

ІV. Засвоєння нових знань:

 

  1. Короткі відомості про життєвий і творчий шлях письменника (використовується мультимедійна презентація та випереджувальне домашнє завдання )

       

  1. 1-й учень розповідає про походження  та  дитинство,
  2. 2-й учень про навчання,
  3. Вчитель про  заслання в    Якутію В.Короленка

         про літературну спадщину  та

        увічнення пам’яті письменника.

  1. Робота в зошитах

 

Володимир Галактіонович Короленко

(1853-19210)

Батьки відрізнялись                   Виступав проти                   Твори:

чесністю,непідкупністю,         соціальної нерівності       - про тяжке життя

співчуттям до знедолених                                                     народу;

 і принижених                                                                       - про боротьбу за

                                                                                                  справедливість;

                                                                                                - про жорстоких                            

                                                                                                         правителів.

                     

 

 

 

  1.     Конкурс на уважність.

 

 

                                                  Доп. мат.: інтелігентний, співчутливий;

                                                                  працює, розуміє, поважає.

                                                                     Вчить боротися за своє щастя.

                                                            Гуманіст

  1. Робота з текстом
  1. Короткий переказ змісту повісті «Сліпий музикант»

(випереджувальне домашнє завдання)

  1. Створення асоціативного куща

Які асоціацї виникають у вас, коли ви чуєте слово «сліпий»:

сліпий – нещасний, безпомічний,бідний, самотній, вразливий, беззахисний …

  1. Бесіда з учнями:
    1. Як звати головного героя ?
    2. В якій сім’ї народився Петрусь?
    3. Яким способом сприймав оточуючий світ сліпий хлопчик?
    4. Хто зіграв велику роль у його вихованні ?
    5. Дослідження

Дослідити послідовність подій, які показують ріст Петруся під впливом дядька Максима

 

 

  1. Яке поняття із ряду послідовних подій  повністю змінило життя нашого героя?
  2. Чому ключовою сценою повісті є зустріч Петруся з Евелиною?

 

  1. Так чи можемо ж ми назвати Петруся щасливою людиною?

                                                               Доп. мат. Які проблеми порушує              

                                                                              автор у повісті?

5. Читання вчителем уривка із передмови до збірочки поезій «Сік дикої груші»  сліпої львівської поетеси Тетяни Фролової

 

Зачитування вчителем уривка із передмови до збірочки поезій «Сік дикої груші»  сліпої львівської поетеси Тетяни Фролової,

«Бачити світ… це не для мене. Власне не зовсім для мене. Бо я сліпа.Очима я не можу побачити сонце, небо, квіти і дику грушу. Очима – ні. Я світ бачу серцем, всім своїм єством, вбираю його, причащаюся від його краси і за все дякую Богу: і за квітку, і за травину, за пташиний спів і за те, що я здатна все це відчути, немов і справді побачими».

Який висновок ви можете зробити після прочитаного і почутого ?

 

 

 

                                                    6.Теорія літератури:

                                                         1. Пригадайте, що таке повість.

                                 2.  Назвіть головні ознаки повісті. на прикладі                       

                                                                   твору                                 

                                                       «Сліпий музикант»

                                            3. Вибіркове читання:

                                 Прочитайте виразно уривок з твору, який справив           

                                 на вас найяскравіше враження.

                            4. Знайдіть і зачитайте картини  української природи.

                                   5. Які народні образи зображені у творі?    

                                                 Підтвердіть свої думки текстом .

 

 

 

 

  1. Як ставився до України  В.Г. Короленко ?

 

 

V. Домашнє завдання:

- виписати цитати для характеристики Петра Попельського;

                                                

                                                      Дод. мат.  1. Намалювати їлюстрації до            

                                                                   твору (учень самостійно вибирає              та виконує одне із завдань).

 

VІ. Підсумок уроку.

- Поясніть, чи відповідає епіграф темі нашого уроку.

     - Чим для нас важливий епізод зустрічі  з сліпого музиканта з дівчинкою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку