Конспект уроку з алгебри для 11 класу на тему :
«Показникові рівняння».
Підготувала: учитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Охтирської міської ради Сумської області Пасішна Ольга Миколаївна м. Охтирка |
Учень повинен знати: методи розв’язування показникових рівнянь.
Предметні вміння та навички :
Розв’язування найпростіших показникових рівнянь
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, вміти ставити питання, розпізнавати проблему, міркувати. Робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах, грамотно висловлюватись, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно, зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень. Усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки, техніки та технологій.
|
Девіз уроку: Математика не лише вчить мислити, а й уселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер. В.Сухомлинський
|
Хід уроку
І. Актуалізація знань учнів:
- степінь з дійсним показником та його властивості;
- рівняння, розв’язування рівняння;
- показникові функція та її властивості;
- метод від супротивного для доведення теорем;
ІІ. Виклад нового матеріалу.
ІІІ. Розв’язування найпростіших показникових рівнянь
Завдання: розв’язати рівняння:
№ |
Умова |
Вказівка |
1 |
2х=128 |
Представити 128 як степінь числа 2 |
2 |
35х+1=32х |
Використати теорему (1) |
3 |
=1 |
Використати властивість степеня з показником 0. |
4 |
|
Представити 4 і 8 як степені з однаковою основою. |
5 |
(3/2)1-2х=(8/27)х+3 |
Застосувати властивості степеня з від’ємним показником |
6 |
(10х-5)х-6=100 |
Застосувати властивості степеня (піднесення степеня до степеня) і записати 100 як степінь числа 10. |
7 |
(4/5)х(35/12)х=9/4 |
Застосувати властивості степеня (добуток степенів з спільним показником) |
8 |
|
Врахувати, що степені з різними основами і однаковим показником рівні , якщо їх спільний показник дорівнює 0 |
9 |
4х 5х-1=0,2203-2х |
Виконати дії в обох частинах рівняння |
10 |
= |
Записати вирази в лівій і правій частинах рівняння як степені з однаковою основою |
IV. Закріплення знань учнів.
Виконати тестове завдання (10 балів). Розв’язати рівняння. вибрати правильну відповідь
№ |
Умова завдання |
1 |
75х+6=49; А)-2; Б)-1: В)-0,8; Г)1; Д)5 |
2 |
23х4х=210; А)-2; Б)5; В)1; Г)0,2; Д)2 |
3 |
(1/2)х(16/27)х=(3/2)3; А)1; Б)0,1; В)-1; Г)2; Д)1,5 |
4 |
Знайти суму коренів рівняння: ; А)9; Б)3; В)-3; Г)2; Д)14 |
5 |
Визначте проміжок, в якому містяться корені рівняння: =4х *0,25; А)[-2;-1); Б)[-1;0);В)[0;1);Г)[1;2);Д)[2;) |
V. Підсумок уроку.
Які рівняння називають показниковими? Методи розв’язування найпростіших показникових рівнянь. Властивості степеня з дійсним показником.
VІ. Домашнє завдання.
1. Повторити : властивості степеня з дійсним показником; показникова функція і її властивості; розв’язування квадратних рівнянь; розкладання многочлена на множники
2. Розв’язати рівняння. Вказати способи розв’язування, основні властивості і теореми:
№ |
Умова |
|
1 |
|
|
2 |
27х=81 |
|
3 |
|
|
4 |
(2/3)х *(9/8)х= 64/27 |