Урок з алгебри в 10 класі

Про матеріал
Розвивати творчі здібності та критичне і логічне мислення; виховувати любов до Батьківщини та державної і народної символіки
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З АЛГЕБРИ ТА НАРОДОЗНАВСТВА В 10 КЛАСІ

СИМВОЛИ УКРАЇНИ

Тема уроку: ПЕРЕТВОРЕННЯ КОРЕНІВ. ДІЇ З КОРЕНЯМИ.  (Слайд 1)

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Перетворення    

                       коренів. Дії з коренями». Закріпити  навички і уміння перетворювати

 (Слайд 2)      вирази з коренями.

                       Розвивати критичне і логічне мислення, увагу, кмітливість.

                       Виховувати математичну культуру і культуру розумової праці; любов 

                       до Батьківщини,її історії, та українських державних та народних   

                       символів; прагнення до вдосконалення знань, умінь і навичок.

ЕПІГРАФ:     «ЩО Є НАЙБІЛЬШИМ У СВІТІ?  ПРОСТІР.

                        ЩО Є НАЙСИЛЬНІШИМ?       (Слайд 3)

                        РОЗУМ.

                        ЩО Є НАЙПРИЄМНІШИМ?

                        ДОСЯГТИ БАЖАНОГО»                                    ФАЛЕС

Обладнання: картки, презентація, український віночок, рушник.

                                                  ХІД УРОКУ

І.ОРГМОМЕНТ       (Слайд 4)

     Темою сьогоднішнього уроку є «Перетворення коренів. Дії з коренями».

Мета уроку: Закріпити вміння та навички перетворювання виразів з коренями п-го степеня. Ми знаємо, що математика серйозний предмет і ми постараємося зробити його цікавим, і тому ми пов'яжемо сьогоднішню тему уроку з державними і народними символами нашої Батьківщини.

     Розпочнемо урок з маленького добре відомого оповідання Василя Сухомлинського «Без Батьківщини життя – не життя».

   Журавлик народився на березі великого озера. Підріс, полюбив рідну землю. Але наближалася зима. Журавлик пристав до зграї інших журавлів і полетів далеко на південь. Там вічне літо, теплі води, яскраве сонце. У лісах зелені, сині, голубі папуги співають. А наш Журавлик прилетів, роздивився навколо і засумував. Ніщо його не радує – ні пташині пісні, ні привітне сонце. Ось одного разу підлетів до Журавлика Голубий папуга і запитав: - Чого сумуєш? Чом гнізда не мостиш, немовлят не виводиш? Мовчить Журавлик, нічого не відповідає, тільки на північ поглядає. Раптом насторожився, прислухаючись до чогось. Здалеку долинув журавлиний клич: - Час в дорогу! Змахнув Журавлик крилами.

-         Куди ж ти летиш? – здивувався Папуга. – Адже там холодно. Поживеш там

кілька місяців та й знову до нас повернешся. І що там гарного на твоїй холодній

півночі?

-         А хороше те, що я там народився,- відповів Журавлик. – Там моя

Батьківщина. А без Батьківщини життя – не життя. Сказав Журавлик і полетів доганяти своїх товаришів.

    Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина!

Є багато квіток запашних

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніша завжди поміж них

Та, що квітне у Рідному Краю.

Є багато пташок голосних,

Любі, милі співи пташині,

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у Рідній Країні.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

    Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої три символи. Що ж означає слово символ. Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища. Ось і ми зараз пригадаємо наші математичні символи.

УСНЕ ОПИТУВАННЯ. Технологія «МІКРОФОН» (Слайд 5 - 6)

1.Що називається коренем п-го степеня?

2.Дати означення арифметичним коренем п-го степеня?

3.Чому дорівнює добуток коренів п-го степеня з чисел а і в?

4.Чому дорівнює частка коренів п-го степеня з чисел а і в?

5.Як добути корінь із степеня?

6.Як піднести радикал до степеня?

7.Як добути корінь із кореня? 

УСНИЙ РАХУНОК. «МОЗКОВА АТАКА»  (Слайд 7)

 

IMG_20181017_095915659_HDR.jpg

1.Знайдіть площу прямокутника, якщо довжина і ширина виражаються числами:

1) і ;                      2) і ;                           3) 2  і  3.

2.Подайте  у вигляді  число:

1) ;                      2) ;                        3) ;                   4) .

3.Винесіть множник за знак радикала:

1)  , а0;  2) , в;   3) .
4.Внесіть множник під знак радикала:

1) 2;                                  2) - 3;                         3) 5.

5.Чи існує вираз:

1) ;   2) ;  3) ;   4) .

На дошці  домашні завдання  з помилками «Лови помилку». Перевіряємо з олівцем.

    Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх.

  1. Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.

Розв’язавши завдання ми дізнаємося що це за символ.

№ 71, ( 1,4,6,8) с 52. На картках записані відповіді, перевернути картки і слово ГЕРБ. (Слайд 8)

  1. Вчитель. Грецьке слово означає урочисту похвальну пісню на честь богів і героїв. Щоб дізнатися що це за слово розв’яжемо № 72 (1,4,5,7) с 52.Звірюємо відповіді. (Біля дошки працюють два кадети і клас самостійно). Це слово ГІМН. (Слайд 9)

   3.Розвязавши приклади, ми дізнаємося про третій державний символ. (Ці завдання із збірника ЗНО).

 Спростити вираз: 1); 2); 3) +.

ПРАПОР . (Слайд10) Майже в усіх народів є улюблені рослини  -  символи. Це народні символи. Встановимо відповідність, знайдемо ці слова. (Слайд 11).

( Завдання на відповідність є в завданнях ЗНО, тому ми вчимося їх використовувати). (Усно)

1

Е

2

Р

-

3

В

                   a

4

a

А

-         b

5

                a, a0

А

6

К

7

÷

Л

8

                (n

Б

9

                 (n

Н

10

А

                (n

11

                 (n

И

 У нас це верба і калина. Про це говорить прислів’я  «Без верби і калини нема України». (Слайд 12).

    Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Верба – символ родинного вогнища.

   Вчитель. Існує ще два основних народних українських символів це - Рушник і Віночок. В народі говорять: «Дім без рушників, як сім’я без дітей». Рушник – це старовинний оберіг дому. В український віночок вплітали багато квітів: вишні, ружі, безсмертник, барвінок, незабудки, чорнобривці, любисток, волошки, ромашки, мальви, калину, мак. Всього 12 квіток, і кожна – лікар і оберег.

Люблю тебе, моя Вітчизна мила

Твої полі і небо голубе

То як же не любить мені тебе!

Люблю тебе я, мила Україно,

І все зроблю щоб ти завжди цвіла

Я буду гідним своєму народу

Щоб мною ти пишатися могла!

Люблю твої ліси, струмки, джерельця

І все – усе що є в моїм краю!

Тепло долонь, і розуму, і серця

Я рідній Україні віддаю!

 

    Ось ми повторили тему  «Перетворення коренів. Дії з коренями» , узнали де що нове про державні та народні символи. Перевіримо наші вміння за допомогою тестової роботи. У кожного на парті лежать аркуші з тестовими завданнями, розв’язки і  відповіді на окремих листках. (5-7 хв.)

Варіант 1                                                         Варіант2

 

1.Обчисліть

А) 7,2;      Б)1,8;         В)5,4;        Г)3,6

1.Обчисліть

А) 2;      Б)1;       В)4;          Г)8

 

2.Розвяжіть рівняння х4 = 6

А) 1,5; Б); В) -;; Г) -1,5;1,5

2.Розвяжіть рівняння х5 = 6

А) 1,2; Б); В) -;; Г) -1,2;1,2

 

3.При яких значеннях а виконується рівність = - а?

А) а         Б) а≤0;       В) а=1;

Г) таких значень не існує

3.При яких значеннях а виконується рівність = - а?

А) а         Б) а≤0;        В) а=1;

Г) таких значень не існує

 

4.Обчисліть * -

А) 1,5;       Б)0;     В)4;     Г)2,5

4.Обчисліть * -

А) 1,5;        Б)0;         В)4;       Г)2,5

 

5.Спростіть вираз:

А); Б);     В);     Г) ;

5.Спростіть вираз:

А); Б); В); Г);

 

 

 

 

Підсумок уроку.  – Які завдання здалися вам найскладнішими?

-         Як ви вважаєте, чому?

-         Умова яких завдань була не зрозумілою? Чому?

1

-1

           К

2

        Х6= -4

10

           Ю

3

        Х5= -1

2

Р

4

       

                      8

           И

5

;    

                      4

           Т

6

           -10

            Д

7

                     6

А

8

 

Не має коренів

Е

Як відомо, французький учений Рене Декарт дав світу систему координат. Учений пов’язав алгебру з геометрією . Декарт був великим і різнобічним вченим. Він займався філософією, фізіологією, фізикою, математикою. Декарт першим запропонував сполучити риску над підкореневим виразом зі знаком кореня (. Потім Ньютон почав позначати показники коренів:

Домашнє завдання.   Повторити п.п.4,5; виконати №5.18, №5.26, №5.32*, на

                                       Повторення №5.34 (1,3,5)              

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку