Урок з алгебри "Винесення за дужки спільного множника"

Про матеріал

Урок з алгебри в 7 класі на тему "Винесення за дужки спільного множника". це 1 урок в темі "Рзкладання многочленів на множники". Мета уроку: формування предметних компетентностей: сформувати поняття розкладання многочлена на множники способом винесення за дужки спільного множника; формування ключових компетентностей: формувати вміння вибирати і використовувати інформацію для розв'язання задач, формувати здатність застосовувати способи взаємодії з партнером. сприяти самовихованню творчого ставлення до справи.

Перегляд файлу

Урок № 24 з алгебри в 7-Б класі

Тема. Винесення спільного множника за дужки

Мета: удосконалити вміння учнів виконувати розкладання многочленів на

            множники способом винесення за дужки спільного множника;

            формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне

            мислення, пам'ять; сприяти удосконаленню обчислювальних навичок;

            виховувати впевненість у своїх силах, спостережливість; формувати

            вміння самоорганізовуватися, виховувати культуру  оформлення

            письмових робіт.

Очікувані результати:

вміти використовувати спосіб під час розв'язування завдань в стан­дартних

ситуаціях та в  нових, змінених умовах.

Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.

Обладнання:  підручники, зошити, таблиця "Многочлен", маркери,  картки для

                            самостійної роботи, магнітофон.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап. ( 1хв) - відсутні на уроці, підготовка навчального приладдя до уроку)

ІІ. Перевірка Д/З.( 6хв)

 - На сьогодні були задані завдання, в яких треба було розкласти на множники многочлен способом винесення за дужки спільного множника.

-  Чи були труднощі під час виконання д/з?

Група А             №300 - зачитати відповіді

 

                         № 303 - 4 приклад - з місця

                                         6 приклад -

 

                        № 304 - 7 і 8 приклад - 1 учень на дошці

Група Б              № 307 - 1 і 2 приклад - 1 учень

                                            3 і 4 приклад - 1 учень

 

 - А ми колективно перевіряємо № 305.

Підсумок:  Отже, що ми розкладали на множники? (многочлен)

                        - Що таке многочлен?

 - Які дії ми можемо виконувати з многочленами? (додавання, віднімання, множення) - показую на таблицю

 - Яку дію ми навчилися виконувати на минулому уроці?( розкладання многочленів на множники)

 - Яким способом? ( винесення за дужки спільного множника)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку ( 2 хв)

 - Отже, тема уроку "Винесення за дужки спільного множника".

Запишемо   ------   Число, Класна робота,

                                   Винесення за дужки спільного множника

 - Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння працювати за зразком або за аналогією, будемо самостійно виконувати завдання і вчитись застосовувати набуті знання і навички в нестандартних ситуаціях.

ІV. Актуалізація опорних знань. ( 5хв)

 - Отже, враховуючи поставлені цілі, перейдемо до повторення теоретичних знань у вигляді бліцопитування.

 - Перед вами лежать зелені і червоні сигналізатори. Я буду читати твердження, а ви - сигналізувати, якщо так - зелений колір, якщо ні - червоний колір ( як сигнали світлофора).

 

 

 - А тепер підсумуємо: Запитати ще раз те, де були помилки.

V. Удосконалення знань, вмінь та навичок. ( 20-25 хв)

1) М.д.

 - Перейдемо до закріплення знань і напишемо математичний диктант.

 - Який закон лежить в основі способа винесення за дужки спільного множника? ( розподільний)

 - Поясніть на прикладі                                , як виконати розкладання на множники способом винесення за дужки сп. мн.

Диктую.

 

 - Візьміть олівці  - перевірка за дошкою.

Оцінка-  тому, хто біля дошки.

2) Робота з підручником - с.67

( працюємо за зразком) - №310 - Давайте згадаємо правило винесення за дужки степенів?

1 учень - біля дошки

2 приклад - самостійно

3 приклад - біля дошки

4 приклад - самостійно

№ 312  - аналогічно

 

 

Музично-танцювальна фізкультхвилинка

3) Самостійна робота.

 - А зараз попрацюємо в парах за диференційованими картками.

 

4) Застосування знань в нестандартній ситуації.

 - А зараз вчимося діяти в нестандартній ситуації.

 - Діти уміння розкладати многочлен на множники дуже часто використовують при розв'язуванні рівнянь.

Наприклад, розв'яжемо таке рівняння.

 

 

 

 

 

 - Хто хоче випробувати свої сили?    № 313

VІ. Підсумки уроку.( 1хв)

 - Отже, ми досягли мети, яку ставили на початку уроку. А саме - ( діти кажуть) - Що робили?

 - Що було найскладніше?

 - Що було найлегше виконувати?

 

Оцінки за урок  --

 

VІІ. Домашнє завдання: (1 хв)

група А - № 311, 314

група Б - № 316, 326

 

 

 

 

 

 

 

 

дидактичний матеріал до уроку

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2  -    a⁵  

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2 -   a⁵  

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2   -    a⁵  

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2    -    a⁵  

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2    -    a⁵  

2х - 2у

ba + ac - ax

4a - 4c

4a + 2b + 2c

     a2    -    a⁵  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m 

 

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

 

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

 

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

 

         a⁷  + a - a⁹

   - b - b⁹+ b

   125▪17 + 125▪83

  45▪14 - 4▪45

  7m⁴- 21m2 + 14 m

 

 

 

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

 

 

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

 

 

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

 

 

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

 

 

 

12a - 6a2x2 - 9a⁴

12b2y - 18b⁴- 30b⁵y

16bx2 - 8b2x⁴ + 24b⁵x

2p(x-y) + q( x-y)

 

 

 Алгоритм відшукання спільного множника:
1. Знайти найбільший спільний дільник коефіцієнтів всіх одночленів, які входять до многочлена, – він і буде спільним числовим множником.  

2. Знайти загальну буквену частину для всіх членів многочлена (вибрати найменший показник степеня).

3. Добуток коефіцієнта й загальної буквеної частини, знайдених на першому й другому кроках, є спільним множником, який треба винести за дужки.

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
7 травня 2018
Переглядів
1814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку