Тема уроку: «Логарифмічні рівняння», 11кл.
Мета:Узагальнити знання по темі "Розв’язування логарифмічних рівнянь", відпрацювати вміння і навички розв’язання логарифмічних рівнянь різними способами, створити мотивацію успіху на уроці. Розвивати пізнавальну активність, активізувати розумову діяльність учнів. Виховувати волю і наполегливість для досягнення кінцевого результату.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
Перевірка Д.з. (по парах звірити зі зразком на дошці).
Сьогодні у нас незвичайний урок. На цьому уроці ми повторимо і закріпимо знання і вміння розв’язувати логарифмічні рівняння. Кожен з вас повинен вміти правильно, швидко і раціонально розв’язувати ці рівняння. А щоб вам було цікаво на уроці, я пропоную вам гру "Математичний тир". Правила такі: сьогодні на уроці ми будемо виконувати різні завдання. Завдання - це патрон, розв’язання завдання – це постріл, правильна відповідь – це влучення. Наш клас – це дві команди, які повинні пройти три етапи гри. Результати кожного етапу будуть відображені на мішенях, які закріплені на дошці.
Після виконання завдання кожного етапу суддя відзначатиме маркерами точки в зонах мішені: 1 бал – зовнішнє коло, 2 бали – середнє коло, 3 бали – внутрішнє коло. В кінці уроку ми підведемо підсумок: у якої команди було більше пострілів і хто стріляв краще.
На дошці вивішені мішені для кожної команди:
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Починаємо гру "Математичний тир".
І етап. «Хай живе теорія!»:
(Кожна правильна відповідь на питання – 1 бал).
Що називається логарифмом числа?
Дайте визначення логарифмічної функції.
Назвіть властивості логарифмічної функції.
Яке рівняння називається логарифмічним?
Яка причина появи сторонніх коренів при розв’язанні логарифмічних рівнянь?
Які способи розв’язання логарифмічних рівнянь вам відомі?
3. Відпрацювання вмінь і навичок.
ІІ етап. «Доміно».
На партах у конвертах лежать (патрони) картки доміно. Кожне правильно викладене доміно оцінюється в 1 бал (зовнішнє коло на мішенях). Час стрільби – 10 хвилин. Вогонь!
Вчитель проходить по рядам і називає кількість правильно викладених доміно у кожної команди. Для цього достатньо перевірити, чи співпадає завдання останньої картки з відповіддю попередньої картки. Відмічаємо маркерами на мішенях результати ІІ етапу гри.
ІІІ етап. «Практика».
На дошці в три стовпчики записані завдання для кожної команди. Учні колективно розв’язують представлені рівняння і здають розв’язки на перевірку. За кожне рівняння учні отримують від 0 до 3 балів, в залежності від правильності розв’язання.
№1
№2
№3
№4
№5
Суддя відмічає на мішенях результати третього етапу гри.
ІV етап. «Самостійна робота».
Ви вже показали, як можете працювати разом. А тепер покажіть чого ви варті кожен сам по собі.
Роздаються картки з завданнями для самостійної роботи. Кожна робота оцінюється від 0 до 3 балів.
Час стрільби – 15 хвилин. Вогонь!
4. Підсумки уроку.
Учні передають роботи на першу парту свого ряду, вчитель повідомляє правильні відповіді, суддя відзначає на мішенях результати IV етапу гри.
Поки суддя підводить підсумки і підраховує кількість балів для кожної команди, вчитель пропонує учням обговорити враження від уроку.
Домашнє завдання: Розгадати кросворд.
По горизонталі
4. Зникаючий різновид учня
6. Сума логарифмів з однаковою основою дорівнює ... логарифмів (одна з властивостей логарифма)
10. Це логарифм за основою e, де e - ірраціональна константа, рівна приблизно 2,718281828
11. З визначення логарифма слідує основна логарифмічна .........
12. 2 вид формули логарифми
14. Творець логарифмів
По вертикалі
1. 3 вид формули логарифма
2. Вони застосовуються, наприклад, в теорії інформації, інформатики, у багатьох розділах дискретної математики
3. Логарифмом числа b за основою а називається показник степеня, в яку потрібно звести а, щоб отримати b
5. Логарифм за основою 10
6. Вид формули логарифму
7. Число Ейлера
8. Логарифм за основою можна перетворити в логарифм за іншою основою
9. Необхідний в кінці кожного рівняння
13. Одне з основних понять математичного аналізу логарифми.