Вивчити нові лексичні одиниці теми:bowl, carrot, drawer, shelf, cherry, sweets, chocolate, secret, store, treat. Повторити слова: apple ball banana book box boy cake car chair crayon doll fish pencil rabbit toy water pistol window yo-yo. Презентувати структуру These are some… There aren't any… Are there any…? Yes/, there are. /No, there aren't. Повторити вживання структури There are/ aren't. Відпрацювати уміння запитувати з метою отримання інформації. Розвивати пам'ять, увагу, фонематичний слух (вимова [ʃ], [tʃ],здатність розуміти звуковий потік і сприймати його як осмислений ряд фонетичний слух (вимова [ʃ], [tʃ], здатність розуміти звуковий потік і сприймати його як осмислений ряд фонетичних елементів, навички читання, аудіювання, мовлення.
Тема: Продукти харчування. There are some apples
Мета. Вивчити нові лексичні одиниці теми:bowl, carrot, drawer, shelf, cherry, sweets, chocolate, secret, store, treat. Повторити слова: apple ball banana book box boy cake car chair crayon doll fish pencil rabbit toy water pistol window yo-yo. Презентувати структуру These are some… There aren’t any… Are there any…? Yes/, there are. /No, there aren’t. Повторити вживання структури There are/ aren’t. Відпрацювати уміння запитувати з метою отримання інформації. Розвивати пам’ять, увагу, фонематичний слух (вимова [ ʃ], [tʃ],здатність розуміти звуковий потік і сприймати його як осмислений ряд фонетичний слух (вимова [ ʃ], [tʃ], здатність розуміти звуковий потік і сприймати його як осмислений ряд фонетичних елементів, навички читання, аудіювання, мовлення.
Прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: записи на дошці, НМК «Fly Hight 2», тематичні картки («Lesson 27» ),схеми-опори, таблиця «Fruit and Vegetables», магнітофон (CD3 Track 16), ноутбук, індивідуальні картки.
Обладнання:
Хід уроку
Good morning teacher
(Вчитель роздає пазли з яких збирають речення)
Read the sentence that you came.(Учні читають речення)
Правило:
We use some in affirmative sentences.
We use any in interrogative sentences.
We use any in negative sentences.
There are some bananas in the bowl.
There aren’t any bananas in the bowl.
Are there any bananas in the bowl.
Bowl, carrot, drawer, shelf, cherry, sweets, chocolate. (Вчитель показує малюнки і вішає на дошку)
cherry, chocolate and shelf
Open your book at page 104 (номер пишу на дошці)
What can you see?
What do you think in the large box?
What do the animals do in the picture first? (They are looking for something)
What do the animals do in the picture second? (They found something)
Secret Store – a place nobody knows, where a supply of something is kept for later
Treats – something special that gives a lot of pleasure/
Т: Аre there any apples in the bowl& Yes,there are
T Are there any carrots on the shelf& No,there aren’t
T Are there any bananas on the shelf7 Yes,there are.
5) Виконання вправи 1
Read the first line of the song. Read the example answer. Do the exercise. Match/
Answer 2d 3a 4c
Do the exercise 2. Write some or any. Look at the Learn with Tag box and it helps you do exercise.
For example Put some pencils on my desk.
Ask Are there any pencils on my desk& Yes, there are/ Remove the pencils and say There aren’t any pencils on mt desk/
We use some in affirmative sentences. That any is used in sentencise with There aren’t and in questions/
Read for example
2/ any
3/any
4/some
Look at the picture. Are there any apples in the bowlF& Yes, there are?
Are there any sweets in the bowl? No, there aren’t.
Read the example answer
3/ There are some bananas/
4/ There are some cherries
5/ There aren’t any carrots
6/ There aren’t any chocolate
For example Are there any chairs in your classroom? Yes,there are.
3. Заключна частина уроку
Домашнє завдання AB p. 88