Урок з Баскетболу 8 клас

Про матеріал
- вдосконалити техніку виконання ведення і передач м’яча на місці і в русі; - вдосконалити техніку кидків в корзину після подвійного кроку; - виховувати почуття колективізму та взаємовиручки в змагальних естафетах; - сприяти зміцненню здоров'я засобами ігрової та змагальної діяльності на уроках із баскетболу; - розвивати кмітливість, спритність, швидкість та витривалість
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ

для учнів 8 класу

 

ТЕМА УРОКУ:  БАСКЕТБОЛ

                                                                                                        

ЗАВДАННЯ УРОКУ:

- вдосконалити техніку виконання ведення і передач м’яча на місці і в русі;            - вдосконалити техніку кидків в корзину після подвійного кроку;                                   - виховувати почуття колективізму та взаємовируч­ки в змагальних естафетах; - сприяти зміцненню здоров'я засобами ігрової та змагальної діяльності на уроках із баскетболу;                                                                                                                 - розвивати кмітливість, спритність, швидкість та витривалість

Інвентар:   баскетбольні м'ячі,  стійки, фішки, 2 комплекти спортивної форми, секундомір, протокол змагань, плакат

Тип уроку:  комбінований.

Місце проведення: спортивний зал.

Хід уроку

№ з/п

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (12 хв)

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Бліцтурнір:

В якій країні народився баскетбол? Скільки людей знаходиться на майданчику під час гри? Скільки секунд дається на одну атаку? Після скільки фолів гравець не може продовжити гру?  Скільки очок нараховуються команді за штрафний кидок?

2 хв.

Зафіксувати результати опитування у протоколі змагань

 

2

Ходьба і біг повільним темпом

1 хв.

Дотримання дистанції та правильної постави під час ходьби та бігу. Стежити за ритмічним диханням

3

Біг :

приставним кроком;

з високим підніманням колін;

із згинанням колін назад

з прискоренням

з поворотом на 360

1 хв.

Дотримання дистанції та правильної постави під час ходьби та бігу. Стежити за ритмічним диханням

4

Загальнорозвивальні вправи в русі

кругові оберти зігнутих рук;

розведення рук в сторони;

зміна положення рук

2 хв.

Дотримання дистанції, правильність виконання вправ, постави

 

Розминка з баскетбольним м'ячем (вправи в парах):

передача м’яча партнеру збоку;

передача м’яча партнеру знизу (згори);

випади в сторону

присідання

стрибки вгору із упору присівши

стрибки на одній нозі

6 хв.

2Х10 р.

2Х10р.

8-10р.

8-10р.

8-10р.

2Х10р.

Індивідуальні підказки щодо

виконання вправ.

II. Основна частина (28 хв)

1

Завдання 1

1. Пояснення і показ техніки ловіння та передачі м'яча однією рукою під час паралельного і зустрічного руху з відскоком від підлоги.

2. Правильне утримання м'яча перед передачею і правильне положення рук перед його ловінням.

3. Передача м'яча в парах без відскоків, стоячи на місці.

4. Передача м'яча в парах з відскоком від підлоги, стоячи на місці.

5. Передача м'яча в парах без відскоку на швидкість (змагання).

6. Передача м'яча в парах з відскоком на швидкість (змагання).

7. Кидок мяча після ведення м’яча

7хв.

Виконувати вправи у баскетбольній стійці.

Пара, яка закінчила змагання, піднімає м'яч угору.

Індивідуально вказати на помилки, які учні допустили, виконуючи передачу м'яча з відскоком від підлоги

 

2

Завдання 2.1. Подвійний крок після ведення повільним темпом.2.Подвійний крок після ведення з наступним кидком у кошик.

5 хв.

Той, хто веде м'яч, дивиться на протилежний щит. Повороти після ведення — м'яча до рук не брати.

3

Завдання 3.Змагання з виконання подвійного кроку. Учасники команди стоять в колону по одному. За сигналом перший учасник рухається обводить прапорці, кидає м’яч в корзину доки не закине і повертається назад, віддаючи передачу наступному учаснику команди. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

6 хв.

4

Завдання 4. Учасники команди стоять в колону по одному. За сигналом перший учасник рухається в сторону прапорця (фішки), обводить його і робить передачу другому в колоні. Той віддає м’яча, після чого перший номер команди кидає м’яч в корзину. Після виконаного кидка перший номер здійснює передачу другому номеру і той виконує таке ж завдання. Перемагає команда, яка має більше точних влучань в корзину.

6 хв.

Розділити кожну команду на дві групи. Рахувати суму закинутих м’ячів двома групами.

5

 

Завдання 5. Учасники однієї команди розміщуються по периметру спортивного залу у межаж майданчика на відстані 4-5 метрів один від одного. Біля першого учасника 8 м’ячів. За сигналом він виконує передачу м’яча другому, той третьому і т.д. Останній восьмий учасник кладе м’яч в сітку. Гра завершується коли останній гравець команди поклав у сітку восьмий м’яч. При цьому вчитель фіксує час. Команда, яка виконала завдання швидше – перемагає.

4 хв.

Кожна команда вправу виконує двічі. До уваги береться кращий результат.

III. Заключна частина (5 хв)

1

 

Ходьба та вправи на відновлення дихання

1 хв.

Темп ходьби повільний

2

Оцінювання навчальних досягнень учнів

30 с.

Індивідуально вказати кожному на помилки.

3

Баскетбольна  вікторина Що означає жест судді:  м’яч до гри;  хвилинна перерва; поштовх суперника; м’яч не зарахований; штрафні кидки

2.5 хв.

Використати малюнки

4

Підведення підсумків змагань

30 с.

Відзначити кращих учнів

5

Домашнє завдання

30 с.

Імітація кидку в кошик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас

8

Назва навчальної програми, автори програми

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи. Автори: Т.Ю. Круцевич,С.М. Дятленко,І.Х. Турчик, М.С. Кравченко, С.М.Чешейко, О.М.Лакіза, Д.В.Деменков.

Тип уроку

урок удосконалення набутих знань та умінь

Компетенції учнів на уроці

  • Розвиток оздоровчої компетенції.
  • Інформаційні компетенції.
  • Навчально-пізнавальні компетенції.
  • Соціальні компетенції.

 

Ціль уроку

  • Навчальна. Удосконалення навичок ведення м’яча без зорового контролю та передачу м’яча однією рукою від плеча у стрибку.
  • Розвивальна. Розвиток фізичних якостей: сили, швідкісно-силових якостей, гнучкості. Розвивати здоров’я учнів за рахунок адаптованої діяльності, різнобічно впливаючи на всі їхні кондиційні здібності.
  • Виховна. Виховувати морально-вольові якості: організованість, взаємодопомогу, дисциплінованість.

Обладнання уроку

  • Баскетбольні м'ячі (по кількості учнів)
  • Гімнастичні мати (один мат на 3-х учнів)
  • Ноутбук (3 шт.)

Дидактичні та методичні матеріали

Тестове завдання з перевірки теоретичних знань. Кросворд. Картки для колового тренування. Картки для індивідуальних тренувальних програм.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

http://learningapps.org/

Google документи

http://crosswordus.com/

Хід уроку

№ з/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Методичні вказівки: Ліга "А" (ПМГ)

Методичні вказівки: Ліга "Б" (СМГ)

I.

Вступна частина

2-3 хв.

 

 

 

1.

Учні шикуються у шеренгу по нозологічним групам. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Питання про самопочуття. Перевірка спортивної форми. Вимірювання ЧСС за 15 сек.

1 хв.

Спортивна форма і взуття повинно бути чистим і охайним, відповідати сезону.

20-23 уд.

20-23 уд.

2.

'Дихальні вправи з оздоровчої системи Стрельникової

1."Долоньки" 2."Погончики" 3. "Насос" Додаток 1

1-2 хв.

Слідкувати за диханням та поставою.

 

 

IІ.

Підготовча частина

6-8 хв.

 

 

 

3.

Учні об`єднаються у 2 групи (підготовча група, спеціальна гр.) та шикуються у коло. Використовуючи ноутбук із запропонованих вправ вибрати вправи Поля Брегга (ПМГ) із системи Амосова (СМГ) та самостійно іх виконати.

Додаток 2

3-4 хв.

Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ.

Кожну вправу виконують 8-10 разів.

Кожну вправу виконують 8-10 разів.

 

4.

Комплекс загальнорозвивальних вправ з баскетбольним м’ячем за Лідером. У кожній групі призначається Лідер, якому надається картка із зображенням вправ

Додаток 3

3-4 хв.

Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ.

ЗРВ у русі з баскетбольним м’ячем.

ЗРВ на місці з баскетбольним м’ячем.

 

 

Вимірювання ЧСС.

30 сек.

ЧСС - 29-30 уд/15 сек.

ЧСС -29-30 уд/15 сек.

 

 

IІІ.

Основна частина

16-20 хв.

 

 

 

 

5.

Ведення м’яча без зорового контролю.Учні на майданчику виконують ведення м’яча, а вчитель показує на пальцях цифри, які вони повинні назвати не припиняючи ведення."Баскетбольне вітання": учні виконують ведення м'яча назустріч один одному. При зустрічі вони зупиняються й привітають один одного долонею вільної руки не припиняючи ведення. "Зміна м'ячей": учні виконують ведення м'яча у русі назустріч один одному. При зустрічі повинні помінятися м'ячама та продовжити ведення.

4-5 хв.

Намагатися на м'яч не дивитися, по м'ячу не хлопати. Поштовх м'яча в підлогу здійснюється головним чином рухом пальців і кисті.

ЧСС - 29-30 уд/15 сек.

ЧСС - 30-32 уд/15 сек.

 

6.

Колове тренування Ліга А. Станція 1. Для розвитку м’язів ніг – присідання в парах на одній нозі. Вправу виконати 10-12 разів.

<p align=center>

Прийоми-передачі м’яча в стіну, пересуваючись приставним кроком правим (лівим) боком-ведення м’яча у вихідну позицію. Станція 2.. Для розвитку м’язів рук і плечового поясу – віджимання від гімн. лави (10-12 разів).

<p align=center>

Штрафні кидки. Встати біля лінії штрафного кидка, зробити 1-2 удари в підлогу, глибокий вдих-видих, і на затримці дихання виконати кидок. Станція 3.Для розвитку м’язів черевного пресу – піднімання тулуба з положення лежачи на спині (10-12 разів).

<p align=center>

Ведення м’яча – подвійний крок - кидок у кошик.Станція 4.Робота з ноутбуком. Кросворд з теми баскетбол. Додаток 4

Ліга Б. Станція 1. Для розвитку м’язів ніг – присідання в парах. Вправу виконати 8-10 разів.

<p align=center>

Прийоми-передачі м’яча в стіну, пересуваючись приставним кроком правим (лівим) боком-ведення м’яча у вихідну позицію. Станція 2.. Для розвитку м’язів рук і плечового поясу – віджимання від стіни (8-10 разів).

<p align=center>

Штрафні кидки. Встати біля лінії штрафного кидка, зробити 1-2 удари в підлогу, глибокий вдих-видих, і на затримці дихання виконати кидок. Станція 3.Для розвитку м’язів черевного пресу – піднімання голови та лопаток з положення лежачи на спині ноги зігнуті в колінних суглобах (8-10 разів).

<p align=center>

Ведення м’яча – подвійний крок - кидок у кошик.Станція 4.Робота з ноутбуком. Кросворд з теми баскетбол. Додаток 4

8-10 хв.

За сигналом вчителя учні шикуються у шеренгу та переходять на наступну станцію. Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ.

Колове тренування (блакитна картка)Додаток 5

Колове тренування (жовта картка) Додаток 6

 

7.

Кидки м’яча однією рукою від плеча у стрибку в поєднанні з добиванням(гравець однієї колони кидає м’яч, а гравець другої колони після кидка відсікає його тулубом і обидва беруть участь у боротьбі за м’яч, що відскочив від щита. Влучення оцінюється у 2 очки, оволодіння м’ячем — 1 очко, добивання (тільки одна спроба) — 3 очки. Учень, який оволодів м’ячем, повертає його у свою колону) права виконується в двох колонах до рахунку 20–30 очок, потім — зміна місць. Перемагає команда, яка набрала більше очок.

4-5 хв.

Учні об'єднуються у четвірки за рівнем сформованості рухових навичок з баскетболу. Влучення оцінюється у 2 очки, оволодіння м’ячем — 1 очко, добивання (тільки одна спроба) — 3 очки. Учень, який оволодів м’ячем, повертає його у свою колону. Перемагає команда, яка набрала більше очок.

<p align=center>

Учні,які не беруть участь у грі роботають з ноутбуком над вікториною "Хто хоче стати мійліонером" Додаток 7

.

 

IV.

Заключна частина

8-10 хв.

 

 

 

 

10.

Виконання індивідуальних комплексів вправ відповідно до нозології з використанням картки.

6-7 хв.

Стежити за виконанням.

Додаток 8,9Межі ЧСС – 30-32 уд.

Додаток 8,9Межі ЧСС – 28-30.

 

11.

Учні шикуються у коло. Стретчінг. Додаток 10

2-3 хв.

У повільному темпі. Кожне положення затримувати до 8 секунд

23-25 уд.

25-27 уд.

 

12.

Вправи на розвиток рівноваги. 1. Стопи на одній лінії (права перед лівою або навпаки), руки на поясі,затримати положення. 2. Руки на поясі, ліву ногу зігнути відірвавши від підлоги, піднятися на носку правої ноги,затримати положення.

<p align=center>

1 хв.

Затримати положення 8-10 секунд. Те ж іншою ногою. Потім робимо те ж, але з закритими очима.

20-24 уд.

20-22 уд.

 

13.

Підрахунок ЧСС. Стан самопочуття учнів. Оцінювання учнів. Д/з: СМГ - скласти комплекс ранкової гімнастики використовуючи вправи М.Амосова. ПМГ - виконати комплекс вправ Поля Брегга.

1 хв.

Разом із учнями проаналізувати хід уроку.Відзначити найстаранніших учнів і переможців у іграх.

Межі ЧСС - до 24 уд.

Межі ЧСС - до 24 уд.

 

Список використаних джерел

1.Щетинін М.Н. Дихальна гімнастика Стрельникової. – М.: ФиС, 2002. – 200с.

2. Оздоровча система М.Амосова

3.Оздоровча система Поля Брегга

4. Фізичне виховання в школах України №3(27), 2011р.

5.Вправи на розвиток рівноваги

6.Баскетбол: Теория и методика обучения : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений /Д. И. Нестеровский. — 3-е изд., стер. — М.: Издательский центр «Академия», 2007. — 336 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект уроку для учнів 8 класу                                                                                                               за модулем Баскетбол

Задачі уроку :

    1.Удосконалення техніки  ведення м’яча правою та лівою  рукою.                                                                       

     2. Повторити техніку виконання  різновидів передач  і ловіння м’яча в русі .                                                                         

     3. Сприяти  розвитку фізичних якостей (спритність).

Мета уроку : Прививати прагнення до занять фізичною культурою, закріплення та удосконалення елементів баскетболу, виховувати почуття колективізму, дружби  та взаємовиручки

Інвентар:свисток,баскетбольні м’ячі,секундомір

Місце проведення: спортивний зал      

Дата проведення:                                         

Тип уроку: комбінований

Хто проводить: Репало С.М.

Зміст програмного матеріалу

Дозу-

вання

Організаційно-методичні вказівки

1

Підготовча частина

8-12хв

 

 

Організація класу (шикування,прийом рапорту,привітання,ознайомлення з темою і задачами уроку)

Інструктаж з техніки безпеки під час вивчення баскетболу

Перевірка стану ЧСС у учнів на початку уроку.

1,5хв

Звернути увагу на готовність учнів до уроку,на правильне виконання команд і рапорту.

 

показ слайдів

 

 

Стройові вправи (повороти на місті)                             

30с

 

Звернути увагу на чітке виконання команд   

 

Різновиди ходьби:                                                

ходьба на носках,                                                ходьба на п’ятах ,                                                   ходьба на внутрішній стороні стопи,                                      ходьба на зовнішній стороні стопи.

Комплекс загально-розвиваючих вправ в русі:

1. В.п. – м’яч внизу ;                           1 м'яч вперед                                   2 мяч вверх                                           3 мяч вперед                                             4 В.п.                                                      2.В.п. – м’яч вперед                                    1 мяч вверх                                        2 мяч за голову                                              3 мяч вверх                                                  3. В.п.                                            В.п. – м’яч вперед                       1 поворот м’яча права долоня зверху,а ліва знизу                                                2 поворот м’яча ліва долоня зверху а права знизу                             4. В.п. – м’яч  за голову ;             1- випад правою,поворот тулуба в право ;                                       2 – лівою поворот тулуба вліво.

5. В.п. – м’яч  вверх ;                   на кожний крок нахил тулуба вперед.

6. В.п. – м’яч вперед                                       1-махом правої достати носком м’яч  ;                                           2- махом лівої достати носком м’яч .                                                     

 

 

10 м   10 м  

10 м  10 м 

 

 

               6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

6-8 разів

 

6-8 разів

 

6-8 разів

 

Слідкувати за правильною поставою                                                                                                                                                                                                                                            м’яч  вверх                                                м’яч за голову                                                           

м’яч  вперед                                      

 

 

 

Руки випрямлені у ліктьовому суглобі.

 

У положенні 2 лікті в сторони

 

 

Руки випрямлені у ліктьовому суглобі.

 

Слідкувати за правильним виконанням вправи.

 

 Під час нахилу ноги у колінному суглобі рівні.

 

 

Слідкувати за правильним виконанням вправи

Діти віднесені до спеціальної медичної групи виконують теоретичне завдання

 

Спеціальні бігові вправи:                           біг з високим піднімання стегна одночасно зведенням м’яча ;                біг з закиданням гомілки назад  одночасно з веденням м’яча;                                            біг спиною вперед одночасно   з веденням м’яча;                                                приставними кроками правим боком  одночасно з веденням м’яча;                                                             приставними кроками лівим боком одночасно з веденням м’яча;                                                                                                                        

  2×15м

       2×15 м             

2×15 м

 

2×15 м

2×15 м

При виконанні вправ слідкувати правильним виконанням

 

 

 

Приставні кроки виконуються  в положенні пів присід

2

Основна частина уроку                       

28-32хв

 

 

1. Удосконалення техніки ведення м’яча правою та лівою рукою :

ведення м’яча правою рукою;                                  ведення м’яча лівою рукою;                                           ведення м’яча поперемінно правою, лівою рукою;                                           ведення м’яча у різному напрямку;                                                       ведення м’яча з об веденням.                                                                                                                           

7 хв

 

 1хв.    1,5 хв.

1 хв. 1,5 хв. 1 хв.

1 хв.

 

Слідкувати за правильним положенням тіла під час ведення м’яча ,ведення м’яча виконується у різному темпі,коли учні виконують об ведення слідкувати за технікою виконання,звернути увагу на учнів підготовчої групи

 

 

 

 

 

                                                                

2. Повторення техніки виконання різновидів  передач і ловіння м’яча :                                                                                виконання передачі м’яча двома руками  від грудей паралельно підлозі  і ловіння м’яча;                              виконання передачі м’яча двома руками  від грудей з відскоком від підлоги і ловіння м’яча ;                               передача  м’яча однією рукою від плеча.                                                                   3 Естафети з елементами  баскетболу                                  

Кожна пере -дача  вико –нуєть-ся                                        2-3               раза

 

 

Слід звернути увагу на правильне виконання передач

3

Заключна частина уроку

3-5 хв.

 

 

 

 

Клас  шикується в одну шеренгу.                                                                                    Оцінювання навчальних досягнень.                                                                                                                 Рефлексія                                            Я дізнався…                                   Я зрозумів …                                            Я навчися…                                      Найбільші труднощі я відчув…                          Я не вмів,тепер вмію…                        Вимірювання  ЧСС 

Домашнє завдання                                         Організаційний вихід з уроку.                                                                                                               

30с

1хв.

 

1,5хв.

 

 

30с

 30с

30с

«В одну шеренгу – Шикуйсь»

                                                    Підсумок уроку,виставлення оцінок .                             

Вправа на відновлення.

 

 

Стан ЧСС в кінці уроку. Скласти комплекс ранкової зарядки з м’ячем . Вихід у колону по одному.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК фізичної культури з комп’ютерною підтримкою (9 клас)

                                                                                        

                                    Місце проведення: спортивна зала

Тема: «Баскетбол»  вчитель Цехмістер В.Л.

Мета уроку: Поглибити знання учнів з історії виникнення й розвитку баскетболу. Повторити правила гри у баскетбол. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця та пересування  з м’ячем і без м’яча, ведення м’яча, з в русі . Розвиток в учнів загальної витривалості,розвиток координаційних здібностей. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь.

Завдання уроку:

  1. Провести інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу.
  2. Поглибити знання учнів з історії виникнення й розвитку баскетболу.
  3. Повторити правила гри у баскетбол.
  4. Розвиток в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у баскетбол.
  5. Формування в учнів навичок здорового способу життя.
  6. Виховання морально-вольових якостей: дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.

Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, інтерактивна дошка, гімнастичні лавки.

Методи навчання: інтегрований, ігровий, метод змагання, наочний, метод вправи,  мозковий штурм.

Тип уроку: вступний.

 

             Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1. Підготовча частина. 15-20 хв.

 

1. Організація учнів до уроку:

  • Шикування ,рапорт .
  • Перевірка правильної постави.
  • Привітання.
  • Повідомлення мети та завдання уроку.

 

2.Теоретична частина уроку.

Діти сидячи на гімнастичних лавах, слухають уважно інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу.

Інструкція з’являється на екрані.

  •     На екрані з’являються слайди з історії виникнення та розвитку баскетболу, правила гри, жести суддів тощо.

 

Учні уважно слухають розповідь учителя, дивляться слайди.

 

 

    3.Бліц-тунір.      

 

30 сек..

30 сек.

1 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

Фронтальний метод

Звернути увагу  на зовнішній вигляд учнів і  самопочуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку.

 

 

 

(Презентація № 1)

 

(Презентація № 2)

(Презентація № 3)

(Презентація № 4)

 

Учні, що прослухали розповідь учителя та подивилися слайди  відповідають на питання вчителя.

 

 

 

 

 

 

2.Основна частина. 20-15 хв.

 

  1. Практична частина уроку.

А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи.

Вимірювання ЧСС

 

Організуючи вправи на місці.

  1. Різновиди ходьби(комплекс вправ із гімнастичною палкою для формування правильної постави,профілактикі скаліозу)

Звичайна ходьба (йдучи взяти палки)

  • на носках(палку вгору);

на   внутрішньому та зовнішньому боці стопи(палка перед собою в прямих руках);

  • на п’ятках(палку за голову);
  • у напівприсіді(палку за спину);
  • із відведенням рук назад-угору на кожен крок

2.Спеціальні  бігові вправи баскетболіста

  • приставним кроком управо, приставним      кроком уліво;     
  • зупинки баскетболістів;
  • різні види стрібків;
  • із поворотом на 180 через ліве плече(спиною вперед);
  • із поворотом на 360 через праве плече;
  • з прискореннями, із зупинкою по свистку .

1.Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання.Вимірювання ЧСС.

2.Шикування в одну шеренгу,розрахунок на 1-2-3-4.

3.Опорно-рухові вправи на місці в колонах по чотири.

Вимірювання ЧСС

4.Спортивна естафета з баскетбольними м’ячами:

  •     Ведення м’яча правою рукою між фішками  до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад між фішкамі,зупинка у стійку нападаючого,передача м’яча двома руками від грудей.
  •     Ведення м’яча правою  рукою до фішкі ,зміна

на ліву руку і так біля трьох фішек зміна рук, потім   розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад,зупинка і передача м’яча.

  •     Ведення м’яча між фішками спіною вперед,

розворот,ведення м’яча між фішками обичне,

передача м’яча у русі однією рукою від плеча.

 

Ведення і передача м’яча в трійках «малою вісімкою».

 

 

Навчальна гра у баскетбол.

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

До 20 м

До 20 м

 

До 20 м

До 20 м

До 20 м

До 20м

 

 

 

 

До 20 м

 

До 20 м

 

До 20 м

 

До 20 м

До 20 м

 

30 с

1 хв

 

 

 

5 хв

30 с

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв

 

За 10 с.перевірити готовність стану організму учнів до уроку.

 

 

 

Повороти праворуч ,ліворуч,кругом.Звернути увагу на чітке виконання поворотів. 

 

 

 

Вправи виконувати,рухаючись у колоні по одному по периметру спортзалу,дистанція 2 кроки один від одного.

Стежити за положенням правильної постави.

 

 

 

 

 

 

Спеціальні бігові вправи баскетболіста виконуються в колоні по одному,дотримуючись

дистанції 2-3 кроки

 

 

 

 

 

 

 

Темп повільний

За 10 с ЧСС до 120-130 уд/хв..

Сформувати чотири колони

 

 

Розмінку по бажанню проводить учень.

Розмінка виконується під музику.

За 10 с.ЧСС до 140-150 уд/хв..

 

 

Змагаються 4 команди,у кожної з яких є м’яч.

Перший у колоні добігає до умовної позначки з веденням,повертається до колони і передає м’яч

із рук у руки наступному.

 

 

 

 

 

 

 

На трійку м’яч. До гравця , який веде м’яч,рухається партнер,який отримує від нього

м’яч і починає ведення на зустріч третьому

гравцю.Гравець у центрі виконує вільний кидок.

Слідкувати за правилами гри.

 

 

3.Заключна частина.10 хв.

 

1.Шикування.

2. Спокійна ходьба зі змахами рук.

3.Перевірка домашнього завдання:хл.-присідати на одній нозі; дів. - віджимання від підлоги.

4.Виставлення оцінок за урок.

5.Вимірювання ЧСС

5. Домашнє завдання: Стрибки зі скакалкою до 2 хв

6. Відхід із спортивного залу.

30 сек.

1 хв.

 

5 хв.

1 хв.

30 с

 

 

30 с

 

 

 

 

В одну шеренгу.

Вправи на відновлення дихання

 

 

 

За 10 с.Звернути увагу на дітей із

Підвищенним пульсом (вище 100 уд/хв.)

 

Вихід у колоні по одному.

КОНСПЕКТ УРОКУ №2

з баскетболу для 8-го класу

 

 

Тема:      Спортивні ігри

 

Мета: сприяти розвитку морально-вольових якостей учнів

Завдання уроку:

  •         удосконалювати  техніку ловіння і передачі м’яча однією рукою під час паралельного і зустрічного рухів з  відскоком  від підлоги;
  •         навчати передавати м’яч двома руками від голови;
  •         удосконалювати техніку штрафних кидків;
  •         сприяти розвитку швидкості, гнучкості та відчуття влучності;
  •         виховувати прагнення до перемоги у грі «Утримай м’яч»

Тип уроку:  комбінований  

 

Інвентар: баскетбольні м’ячі, секундомір 

 

Очікувані результати:

 

Учні повинні знати:

Учні повинні вміти:

Основні технічні елементи, та їх застосування в грі в баскетбол

Виконувати ловіння й передачу м’яча на місці та в русі

 

Місце проведення: спортивна зала                        

 

ХІД УРОКУ

 

п/п

Зміст уроку

Дозуван- ня

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча  частина

10 хв.

 

1

Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку.

Бліц-турнір:

-     Назвіть основні технічні елементи гри в баскетбол.

-     З якої цифри починається нумерація гравців і чому?

-     скільки фолів може отримати один гравець, і як він карається?

 

Перевірка виконання домашнього завдання

2

Ходьба та біг у повільному темпі

2 хв.

Дотримування дистанції та правильної постановки при ходьбі та бігові.

Стежити за ритмічним диханням

3

Біг з прискоренням

1 хв.

4

Біг з поворотом на 1800

30 сек.

5

Біг та стрибки з діставанням підвішеного вгорі предмета

30 сек.

6

Загальнорозвиваючі вправи в парах:

-         стоячи один до одного обличчям, взявшись руками – кругові оберти в один та другий бік;

-         стоячи спиною один до одного, взявшись взахват ліктями, здійснювати присіди;

-         стоячи спиною один до одного захват угорі, підсідання під партнера, прогинаючи його на спині;

-         взявшись за руки, виконуємо присід один навпроти одного, стрибки з наступною зміною місця напарника.

 

6-8 р.

 

 

6-8 р.

 

 

6-8 р.

 

 

 

6-8 р.

 

Учні в парі підбираються за зростом.

 

Присіди виконуються на початку в повільному темпі, потім у змагальному

 

 

 

 

 

 

Основна частина

30 хв.

 

1

Завдання №1

  1. Стоячи в колонах один напроти

одного, гравці виконують передачу в зустрічну колону, а сам виконуючий  займає місце останнього у своїй колоні.

  1. Стоячи в колонах один мавп-роти одного, гравці виконують передачу в зустрічну колону, а сам виконуючий займає місце в протилежній колоні.
  2. Перша та друга вправи

виконують на швидкість (змагання).

  1. Передача м’яча в парах з

відскоком від підлоги з паралельним рухом у бік протилежного кільця.

  1. Передачі м’яча в парах з

відскоком у підлогу з паралельним рухом на протилежне кільце з наступним кидком після подвійного кроку.

7 хв.

 

 

 

Рух у зустрічну колону через праве плече.

 

Кожен учасник виконує вправу двічі

 

 

 

 

 

Передача виконується з урахуванням швидкості партнера наперед

 

 

 

 

 

2

Завдання №2

  1. Передача м’яча в парах двома руками від голови;
  2. Передача м’яча в парах двома руками від голови після присіду.
  3. Передача м’яча в парах після повороту на 3600. 
  4. Передача м’яча  в парах із човниковим бігом на 2 м.
  5. Усі попередні вправи провести як змагання

7 хв.

 

Пояснити теорію виконання та застосування даного технічного прийому в грі.

Провівши змагання між парами, відзначити кращих та індивідуально вказати всім учням помилки, які найчастіше трапляються під час виконання даного технічного прийому

 

3

Завдання №3

  Естафета №1

     Дві команди шикуються на лінії штрафних кидків, за сигналом перший виконує кидок, підбирає свій м’яч, віддає передачу першому в колоні, а сам займає місце в кінці колони

  Естафета №2

     Те ж саме що в естафеті № 1, тільки з двома м’ячами

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

 

4 хв.

Перемагає команда, яка перша закине 10 м’ячів

 

 

 

 

 

 

 

Наступний виконує кидок, коли попередній взяв у руки м’яч після свого кидка

4

Завдання №4

  Гра «Утримай м’яч».                           У грі беруть участь дві команди. Завдання команди – утримати м’яч із застосуванням раніше вивчених передач м’яча

 

8 хв.

 

Перемагає та команда, яка довше утримували м’яч під своїм контролем. Переміщення гравців по майданчику без ведення м’яча, заборонено

5

ЧСС за 10 сек.

 

 

 

Заключна частина

5 хв.

 

1

Шикування в шеренгу. Гра на увагу

 

 

2

Оцінювання навчальних досягнень

 

 

 

Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше трапляються на уроці

3

Рефлексія

Я дізнався…

Зрозумів…

Навчився…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

 

 

4

Домашнє завдання

 

Стрибки з розгону, поштовхом двох ніг із діставанням підвішеного  вгорі предмета

 Хл. - до 50 р.

Д. - до 40 р.

5

Організований вихід із залу

 

 

 

Додаток до уроку

 

РІЗНОВИДИ БІГУ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОЗМИНКИ

І. Спринтерський біг зі зміною напрямку (15 разів)

Учні розташовуються за боковою лінією вздовж усього майданчика. За сигналом учителя вони повинні якомога швидше пробігти 15 разів від однієї бокової лінії майданчика до іншої. Усі учні намагаються виконати вправу за 1 хвилину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. «Петля»

Учні розташовуються перед лицьовою лінією. За сигналом вони біжать спринтерським бігом до лінії штрафного кидка та повертаються назад до лицьової лінії. Потім вони біжать до середньої лінії і знов вертаються до лицьової лінії; потім продовжують біг до протилежної лінії штрафного кидка і повертаються назад; останній раз учні спринтерським бігом пробігають увесь майданчик та повертаються назад. Обов’язковою умовою є те, що учні повинні торкатися руками кожної лінії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З. Спринтерський біг нападаючого та захисника

Учні розташовуються в колонах за лицьовою лінією. За сигналом учителя вони пересуваються спринтерським бігом до середньої лінії, потім повертаються та продовжують спринт спиною вперед до кінця майданчика. Коли учні перемістяться до протилежної лінії майданчика, вправа виконується в інший бік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЗНОВИДИ СТРИБКІВ ПІД ЧАС РОЗМИНКИ

І. Навколо світу

Учні починають вправу під основним щитом, зробивши під ним три стрибки якомога вище вгору, доторкаючись рукою корзини. Потім вони роблять прискорення спринтерським бігом до бокового щита та роблять по три стрибки вгору з кожного боку від кільця. Таким чином учні пересуваються до кожного щита на майданчику, виконуючи по три стрибки вгору з кожного боку від кільця, повертаючись до першого щита, від якого все починалося. Потім учні знову виконують такі ж рухи, але на цей раз – по два стрибки з кожного боку від кільця під кожним щитом. Щоб закінчити цю вправу, учні виконують такі ж дії, але по одному стрибку з кожного боку кільця, пересуваючись спринтерським бігом до кожного щита на майданчику.

 

 

 

 

 

 

 

2.  Швидкість пересувань зі зміною напрямку

Починається вправа стартом від лінії штрафного кидка прискоренням до кільця, максимально високим стрибком угору і поверненням до лінії штрафного кидка. Виконувати 10-12 разів.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Вибухова сила

Учні  утворюють  велике  коло. За  сигналом  учителя  вони  виконують заздалегідь обговорені вправи. (На кожну дається 15 секунд):

1. 3а сигналом учні в колі намагаються стрибнути якомога вище вгору.

2. 3а 2-м сигналом вони стрибають угору, роблячи одночасно рухи ногами ножицями (одна нога спереду, друга – відводиться назад).

3. 3а 3-м сигналом учні, вистрибнувши вгору, роблять різкий рух, розставивши ноги нарізно (імітація удару двома ногами в безопірному положенні).

4. 3а 4-м сигналом учні вистрибують уперед-вгору, а потім, після приземлення і чергового поштовху, вистрибують вгору-назад.

5. 3а 5-м сигналом учні стрибають у положенні присівши.

6. 3а 6-м сигналом учні виконують спринтерський біг навколо майданчика.

7. 3а 7-м сигналом учні повертаються в коло і знову повторюють вправу.

4. Вправи на розвиток швидкості та спритності

Для виконання цих вправ доцільно застосовувати метод колового тренування з використанням позначок на поверхні майданчика та гімнастичних лав. Вправи виконуються одночасово на 9 станціях. Робота на кожній станції триває 30 секунд.

Станція №1

В.п. – ноги на ширині плечей, лінія між ногами.

Швидкі стрибкові пересування учнів через лінію.

Пересуваючись за допомогою стрибків поштовхом обох ніг, учень щоразу приземлюється, ноги схрещені.

 

 

 

 

 

-------------

--------------

Станиія №2

В.п. – ноги нарізно через лінію шириною 30 см. Швидко вистрибнути вгору та зімкнувши стопи, учень приземлюється у в.п. – стійка ноги нарізно.

 

 

 

 

 

Станція №3

В.п. – боком до одного боку доріжки шириною 30 см. Пересування вздовж доріжки туди й назад, перестрибуючи поштовхом обох ніг через доріжку в один та інший бік.

 

 

 

 

■4----------------

-----------------

----1--------------------

30 см______________________

 

Станція №4

В.п. - ноги на ширині плечей

Повторні стрибки через доріжку з поворотами на 180º при приземленні.

 

Станція №5

В.п. – стопи паралельно. Учні стрибками пересуваються по квадрату, перестрибуючи кожну сторону та рахуючи кількість стрибків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція №6

В.п. – ноги на ширині плечей.

Повернувшись обличчям і ступнями в бік доріжки, учень перестрибує її вперед та назад без поворотів.

 

 

 

 

 

 

 

Станція №7

В.п. – обличчям вздовж доріжки. Одна нога розташована на доріжці, а інша - за її межами (ширина доріжки 30 см). Відштовхнучись ногою, що розташована за межами доріжки, учень одночасно ставить цю ногу на доріжку, а другу – збоку від неї. Потім відштовхується цією ногою та ставить її на доріжку, а другу ногу ставить за її межами, послідовно повторюючи ці рухи протягом 15 секунд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція №8

В. п. – стійка захисника.

Учень стає у стійку захисника, повернувшись обличчям до однієї зі сторін трикутника. За сигналом він пересувається ковзаючим кроком по периметру трикутника. Досягнувши стартової позиції, він зупиняється та починає пересуватися в протилежний бік.

 

 

 

 

 

                                                     Мал.8

 

Станція №9

У вправі використовується гімнастична лава.

В.п. – одна нога розташована на лаві, а друга – на поверхні майданчика вздовж лави. Сильно відштовхнувшись ногою, що розташована на лаві, учень вистрибує вгору, приземлюючись на іншому боці лави, поставивши вздовж лави на підлозі ногу, якою відштовхувався від лави, а другу ногу ставить на лаву. Потім цією ногою відштовхується, а другу ногу ставить на лаву. Учень повинен рахувати кількість повторень протягом 15 секунд, що відводяться на цю вправу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скібчик Ярослава Юріївна

вчитель Заболоттівської ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 11 класу

Модуль: баскетбол .

Тема : Вдосконалення техніки  кидків у баскетболі.

Завдання: 1.Удосконалити техніку кидків з різних дистанцій.

2.Удосконалювати стійки, пересування, зупинки, повороти.

 3.Ознайомити з основами методик розвитку сили, витривалості, гнучкості, швидкісно-силових якостей, спритності.

4.Розвивати спритність під час прискорення з різних вихідних положень.

5.Повторити відбирання м’яча.

6.Сприяти вихованню бажання самостійно займатися фізичними вправами.

Місце проведення: спортивний зал школи.

Інвентар: баскетбольні м’ячі.

Зміст уроку

Організаційно-методичні вказівки

дозування

 

Підготовча частина

1.Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання.

Повідомлення теми та завдань уроку.

Перевірити наявність учнів та їх самопочуття.

2хв

2.Бесіда: Основи методик розвитку сили, витривалості, гнучкості, швидкісно-силових якостей, спритності

Розкрити тему на протязі 4 уроків. Кожного уроку задавати дітям запитання по темі, контролюючи їх знання.

2хв

3.Вимірювання ЧСС за 10с

У нормі пульс складає не більше 17 уд/хв..

30с

4.Організовуючі вправи:

Повороти на місці. Різновиди ходьби (звичайним кроком, у напівприсіді, із різним положенням рук). Перешикування. Повільний біг. Перешикування.

Зберігати поставу. Звернути увагу на чіткість і узгодженість виконання та дотримання дистанції під час бігу та перешикування.

2.30хв

5.Комплекс ЗРВ

  1. В.п. – ноги на ширині плеч, руки на пояс: 1 – нахил голови вперед; 2 – назад; 3 – вліво; 4 – вправо.
  2.  В.п. – ноги на ширині плеч, руки на пояс: 1 – 4 – колові оберти голови вліво; 1 – 4 – вправо.
  3. В.п. – ноги на ширині плеч, руки в сторони: 1 – 4 – колові оберти руками вперед; 1 – 4 – назад.
  4. В.п. – ноги на ширині плеч, руки на пояс: 1 – нахил тулуба вперед; 2 – назад; 3 – вліво; 4 – вправо.
  5. В.п. – широка стійка, руки на пояс: 1 – руки в «замок» дістати носка лівої ноги; 2 – середини підлоги; 3 – носка правої ноги; 4 –В.п.
  6. В.п. – ноги на ширині плеч, руки на пояс: 1 – руки вгору прогнутися назад; 2 – дістати носочків ніг; 3 – присід, руки вперед; 4 – В.п.
  7. В.п. – ноги разом, руки на пояс: стрибки 4 – на лівій нозі, 4 – на правій, 4 – на двох (3 підходи).
  8. Присідання 20 разів.
  9. В.п. – присід на лівій нозі, права в сторону, руки на пояс. Перенесення ваги тіла з лівої ноги на праву.

Слідкувати за правильністю виконанням вправ та поставою учнів.

 

5хв

Основна частина

Спеціальна фізична підготовка:

Прискорення на 5-10м у різні способи у змаганні з партнерами з різних вихідних положень (стоячи, сидячи, лежачи).

 

Почергово парами та четвірками. Бігти з максимальною швидкістю.

2хв

Технічно-тактична  підготовка

Ведення м’яча без зорового контролю:

-у ходьбі, - у бігу, - змінюючи висоту відскоку.

Фронтально одночасно, кожний учень тримає м’яч. Погляд спрямований уперед. Характер пересувань змінювати за сигналом учителя.

5хв

Серійні кидки з різних точок середньої відстані: - розташовуючись під кутом 30-45º від щита з відскоком від нього, - розташовуючись прямо перед щитом без відскоку від нього, - чергуючи кут розташування відносно до щита та відстань до кошика.

Дистанційні кидки призначені для завершення атакувальних дій зі статичних положень. Їх можна виконувати з місця або у стрибку. Можливе використання різних видів кидків (обома руками від грудей, обома руками від голови, однією рукою від плеча, однією рукою від голови)

5хв

Відбирання м’яча: - імітація у стрибку середньої висоти, -те саме на максимальній висоті; -проти партнера з м’ячем, який кидає у повільному темпі та у швидкому.

Контакт кисті захисника з м’ячем здійснюється в момент, коли м’яч уже залишив кінчики пальців гравця, який виконував кидок, але ще не досяг найвищої точки своєї траєкторії. У такий спосіб захисник рухом кисті змінює напрямок польоту м’яча.

4хв

Чергування різних способів ловіння та передач м’яча за умов опору захисників.

У парах із одним м’ячем. Виконувати серіями по 5 кидків, захисник подає м’яч. Основні помилки у вихідному положенні для кидка: занадто широке або вузьке розташування стоп; повністю прямі або недостатньо зігнуті ноги; різнойменна стійка під час кидків однією рукою; значне відхилення голови або тулуба, округлена спина, одне плече розташовано вище ніж друге; утримання м’яча долонями або зімкненими пальцями, напружені та розташовані занадто далеко (близько) від тулуба кисті.

4хв

Обирання моменту та місця для організації різновидів групової взаємодії двох гравців різних амплуа: - «передай м’яч і вийди»; - «заслін»; - «двійка»; - наведення й перетинання.

Групові дії у нападі базуються на узгодженій взаємодії двох або трьох гравців і складають основу командної тактики гри. Їх успішність залежить від початкового розташування гравців на певній ділянці майданчика, своєчасності й узгодженості дій гравців.

 

Навчальні ігри

Двосторонні ігри за спрощеними правилами 3×3.

10хв

Заключна частина

Вправи для запобігання плоскостопості (ходьба перекатом із п’ятки на носок). Шикування. Вимірювання ЧСС

За командою вчителя клас перешиковується в одну шеренгу. Повільний біг з переходом на ходьбу та вправи на відновлення дихання.

2хв

Підведення підсумків.

Відмітити найкращих учнів, вказати на недоліки, оцінити роботу учнів на уроці. Задати домашнє завдання. Організоване залишення місця занять.

1хв

Всього хвилин

45хв

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

інноваційного уроку

фізичної культури з баскетболу

Модуль: баскетбол (3 рік вивчення)

Клас: 7

 

http://fotodes.ru/upload/img1339101583.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Учитель фізичної культури

                                                                      Свеської спеціалізованої школи

                                                   І – ІІІ ступенів №1

                                                             Посохов Олег Борисович

 

 

Мета:

  • закріплення навичок ведення баскетбольного  м’яча лівою та правою рукою.
  • вдосконалення техніки передачі м’яча двома руками від грудей;                                                            
  • техніка виконання ведення, подвійний  крок та кидок у кошик.

 Завдання :

 навчальні:

  • повторити техніку ведення м’яча правою та лівою рукою;
  • удосконалювати  техніку передачі м’яча двома руками ; 
  • техніка виконання ведення, подвійний крок та кидок у кошик.

оздоровчі:

  • сприяти розвитку стрибучості, спритності, витривалості, сили.

виховні:

  • сформувати мотиви до самостійного  занять фізичною культурою, а саме баскетболом;
  • сприяти формуванню свідомого ставлення до власного здоров’я і фізичного розвитку;
  •  сприяти вихованню морально-вольових якостей ( сили волі, витримки, дисциплінованості, взаємовиручці, організованості)

Місце проведення: спортивна зала школи.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, секундомір, свищик, скакалки, фішки, баскетбольні щити, ІКТ, стенд, на якому намальована карта України, зображення областей України, картки з написами обласних центрів.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

Підготовча частина (9- 10 хв.)

 

1

Шикування. Привітання. Повідомлення мети та завдань уроку. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки.

1,5хв

Перевірка наявності спортивної форми

2

Інформаційне повідомлення вчителя.

Сьогодні у вас незвичайний урок. Ми подорожуватимемо по Україні й довідаємось багато цікавого про нашу державу. Україна – самостійна, суверенна держава, проголошена Актом про незалежність 24 серпня 1991 року. Наша країна найбільша в Європі. Її площа становить 603,7 тис. км. кв.

Ми сьогодні проведемо екскурсію по всій території України, побуваємо в усіх її областях та в Криму.

За підсумками кожного етапу нашої мандрівки команда-переможець здобуде право розмістити зображення відповідної області на карті України.

Але перш ніж почати  нам потрібно виконати розминку

1хв

Вчитель показує державні кордони і кордони областей на стенді.

3

Вимірювання ЧСС за 10 сек

 

30 с

Виділити учнів з підвищеною ЧСС (120 уд/хв і більше), приділяти їм додаткову увагу

4

Ходьба по залу:

-          ходьба на носках, руки за головою; ходьба на п’ятах, руки за головою;

-          ходьба на зовнішній та внутрішній стороні стопи

 

15 с

15 с

30 с

У колону по одному в обхід по залу. Дистанція два кроки.

5

Біг по залу:

-          вільний біг;

-          біг на носках з високим підніманням колін;

-          біг із закиданням гомілок;

-          біг приставним кроком правим та лівим боком

-          стрибки на лівій та правій нозі

2 хв

Темп – вільний, дистанція два кроки

6

Загально-розвиваючи вправи на місці та в русі:

1.В.п. – руки перед грудьми «в замок».

1 – руки вперед, долоні назовні;

2 – В. п.;

3 – руки вгору, голову підняти;

4 – В. п.

2. В. п. – о .с. , руки перед грудьми «в замок».

1 – кроком правої випад з поворотом праворуч;

2 – кроком лівої випад з поворотом ліворуч.

3. В. п. – о с., руки на поясі.

1 – крок правою ногою нахил вперед;

2 – крок лівою ногою нахил вперед.

4. Ходьба по залу.  – у напівприсіді, руки на колінах; - у присіді, руки за головою.

5. Стрибки вперед у присіді, руки вільні.

6. Ходьба по залу. 1-2 – праву руку вгору за голову, ліву – за спину; 3- 4 те саме, зі зміною положення рук.

7. Ходьба по залу, 1-4 кругові рухи руками вперед; 5-8 кругові рухи руками назад.

4 хв

 

4-6 разів

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

10-12 разів

 

 

10-12 м

 

8-10 м

 

 

5-7 разів

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

 

Поворот максимальний

 

 

 

Ноги в колінах не згинати

 

 

Стежити за поставою

 

 

 

Намагатися зімкнути руки за спиною

 

Виконувати з амплітудою

Основна частина (30-32 хв.)

 

1

Інформаційне повідомлення вчителя.

Тепер ми готові для подорожі по областях та регіонах України, розділимося на два туристичні загони.

30 с

Поділ класу на дві команди ( на 1-й, 2-й розрахуйсь). Перегляд презентації.

2

Етап 1. Західний регіон

До складу Західного регіону входять Львівська, Волинська,  Рівненська, Тернопільська, Івано-Франківська, Хмельницька, Закарпатська і Чернівецька області.

Наші сусіди на Заході – це країни Європи: Польща, Румунія, Молдавія, Словаччина.

 Гордістю цих земель є Українські Карпати. Найвища гора в Українських Карпатах – Говерла, висота її 2061 метр.

Завдання командам: ведення м’яча правою та лівою рукою, обвід фішок змійкою, повернення назад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за помилками, звертати увагу на узгодженість рухів

3

Етап 2. Північний регіон

До складу Північного регіону входять чотири області: Сумська, Чернігівська, Житомирська, Київська. Вони межують з Росією та Білоруссю.

Північні області знаходяться у зоні змішаних лісів. А також Сумська область це – Батьківщина нашого президента.

Завдання нашим загонам: ведення м’яча, подвійний крок та кидок у кошик

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюється точність і техніка виконання

4

Етап 3. Центральний регіон

До складу центрального регіону входять: Вінницька, Черкаська, Чернігівська, Полтавська, Кіровоградська, Дніпропетровська області.

Цей регіон розташований переважно в лісостеповій зоні.

Тут добре розвивається сільське господарство.

Він багатий на корисні копалини ( залізна руда, марганець, кам’яне вугілля та інші).

Завдання командам: ведення м’яча, обвід фішок, кидок у кошик у стрибку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюється точність та техніка виконання

5

Етап 4. Східний регіон

До складу Східного регіону входять три області: Харківська, Донецька, Луганська. Вони межують з Росією.

Це промислово-індустріальний центр України. Провідною галуззю є вугільна промисловість У надрах Донецького басейну відомо близько 50 різних корисних копалин. Головне багатство Донбасу – кам’яне вугілля.

Донецька область має вихід до Азовського моря.

Харків спеціалізується на випуску устаткування для електроенергетики, тракторів, літаків, двигунів, підшипників та іншого.

Харків був першою столицею України з 1919 до 1934 року.

У Луганській області випускають електровози.

Завдання командам: передача м’яча згори. ( Капітани стають обличчям до команд. За сигналом капітани передають м’яч від грудей першому номеру. Перші номери повертають м’яч капітанові й так уся команда, поки перший номер не стане на своє місце.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за технікою виконання

6

Етап 5. Південний регіон

До нього входять: Одеська, Миколаївська, Запорізька, Херсонська області.

Клімат південних областей сприяє розвитку сільського господарства

Південні області мають вихід до Чорного та Азовського морів.

Завдання командам: штрафний кидок              ( кількість влучних кидків )

 

 

 

 

 

 

 

4-5хв

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюється точність та техніка виконання

7

Етап 6. Автономна республіка Крим

Адміністративним центром є м. Сімферополь.

Крим є півостровом і омивається Чорним та Азовським морями.

У Криму є Кримські гори, найвища точка – Роман-Кош  висотою 1545 метрів.

Завдання командам:  кидок з середньої відстані у стрибку ( відстань до кошика 3-4 метра) після ведення

 

 

 

 

 

 

3-4хв

 

 

 

 

 

 

Оцінюється точність виконання

8

Етап 7. Конкурс капітанів

Наша подорож піді йшла до завершення. На мапі України в повному складі всі області, але немає обласних центрів.

Завдання капітанам: хто перший напише назву всіх обласних центрів

 

 

 

 

2-3хв

 

 

 

 

Оцінюється час та правильність назв

9

Інформаційне повідомлення вчителя.

Україна розташована в центрі Європи, Має багаті природні ресурси, багатонаціональний народ.

Хотілося б, щоб після цього уроку, ви глибше вивчали традиції нашого народу та пишалися своєю Батьківщиною, де б ви не були.

 

         1хв

 

 

Заключна частина (2-3хв.)

 

1

Вимірювання ЧСС

30с

 

2

Підбиття підсумків уроку

1,5-2хв

Оголошення оцінок

3

Домашнє завдання .

30с

Згинання й розгинання рук в упорі від підлоги, вправи на прес

4.

Прощання і організований вихід  із залу

30с

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з фізкультури для учнів

  5 класу

на тему: «Волейбол»


 

 

 Розробив:

учитель фізичної культури

II категорії

Кашуба Олег Миколайович

 

2012 р.

Завдання уроку:

  1. Історія виникнення сучасного волейболу
  2. Продовжувати вивчати передачу м'яча знизу та зверху.
  3. Вивчити верхню подачу.
  4. Провести навчальну гру.

Очікувані результати

 

Учні повинні знати:

Учні повинні вміти:

Елементи гри у волейбол та історію виникнення сучасного волейболу.

Виконувати передачі зверху, знизу двома руками та верхню подачу.

 

      Інвентар для практичної частини уроку: свисток, секундомір, волейбольні м’ячі.

      Інвентар для теоретичної частини уроку: мультимедійна дошка, комп’ютер.

Місце проведення: мультимедійний клас, спортивний зал школи.

 

Хід уроку.

 

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина уроку

  1. Рапорт, привітання, ЧСС, повідомлення завдань уроку.
  2. Перегляд слайдів:

-         історія виникнення сучасного волейболу;

-         волейбол в Україні;

-         правила гри;

-         передача м’яча зверху двома руками;

-         передача м’яча знизу двома руками;

-         верхня подача.

  1. Організований перехід  до спортивного залу.
  2. Загальнорозвивальні вправи на місці.
  3. Різновиди ходьби та бігу.
  4. ЧСС.

 

 

 

10-15 хв.

1 хв.

 

7-9 хв.

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

5 хв.

2 хв.

10 сек.

Перевірити наявність форми, самопочуття учнів. Звернути увагу на готовність до уроку.

Перегляд супроводжується  розповіддю вчителя та доповненнями учнів.

 

 

 

 

 

 

Фронтально  одночасно.

У колону по одному, дистанція два кроки.

 

 

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Основна частина уроку.

  1. Передача м’яча обома руками зверху.

 

 

 

  1. Передача м’яча обома руками знизу.

 

 

  1. Верхня подача.

 

 

 

 

  1. Навчальна гра за спрощеними правилами.
  2. ЧСС

Заключна частина уроку.

  1. Повільна ходьба .

 

  1. Шикування в одну шеренгу.

 

  1. Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання.
  2. Організований вихід із спортивного залу.

25-26 хв.

7-8 хв.

 

 

 

5-6 хв.

 

 

5-6 хв.

 

 

 

 

7-8 хв.

 

 

3-4 хв.

До 1 хв.

 

1 хв.

 

До 1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

 

Вправи виконувати в парах. Стежити за стійкою гравця. Висота передачі оптимальна для кожного учня.

Ноги зігнуті в колінах. Стежити за правильною постановкою ніг і роботою рук. 

Ознайомлення та демонстрація техніки подачі м’яча прямою рукою зверху. М’яч спрямовувати прямо перед собою.

Звернути увагу на групові взаємодії.

 

 

Відновлювати дихання. Фронтально, одночасно.

За зростом.

 

Рефлексія:

-         Я дізнався…

-         Зрозумів…

-         Навчився…

-         Найбільші труднощі відчував…

-         Я не вмів, а тепер умію…

Виконання силових вправ.

В колону по одному.

 

 

 

Додаток до слайдів:

  1. Сучасний волейбол зародився в 1895 році у США, ініціатором гри вважається вчитель фізичної культури Вільям Морган. Він хотів, щоб гра не вимагала складного обладнання, мала доступні правила та не обмежувала вікові бар'єри. З 1964 року волейбол включений в програму Олімпійських ігор.
  2.  У 20101 році український волейбол святкує своє 85-річчя. Його історія тісно пов’язана з радянським спортом. До України ця гра завітала у 1925 році. В місті Харкові, за кілька дні були зведені перші                волейбольні майданчики. Почалися масові змагання, які власне, і поклали початок розвитку волейболу в Україні.
  3. Правила гри. Майданчик ― довжина 18 м, ширина 9 м. Розділений сіткою на 2 рівні частини. Висота сітки від 220 см до245 см. Вага м'яча 260 г. Команда ― із 6 гравців. Завдання команди: прийняти подачу суперників і відбити м’яча через сітку на бік супротивників. При цьому можна зробити не більше 3-х передач. Гравець не має права торкатися м'яча двічі поспіль. Рахунок гри до 25 очок, 3-5 партій.
  4. Передача м’яча зверху.  Передачі м'яча ― важливий технічний прийом. За його допомогою здійснюються дії в нападі та захисті.  У волейболі розрізняють верхні та нижні передачі. Верхні  передачі здійснюються кінчиками пальців, спрямованих вгору.
  5. Передача м’яча знизу. Нижні  передачі виконують передпліччями  з'єднаних рук або зімкнутими кистями.  При передачі знизу руки підставляють під м'яч і роблять рух назустріч.
  6. Подача м’яча (верхня). М'яч у гру вводиться подачею, яка здійснюється з-за лицьової лінії майданчика. М'яч підкидається на висоту 50-70 см і здійснюється удар долонею. Після подачі гравець відразу входить на майданчик і займає своє місце.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нововолинська гімназія

 

Конспект уроку з фізкультури для учнів

  7 класу

на тему: «Баскетбол»

 

 

 

Розробив:

учитель фізичної культури

II категорії

Кашуба Олег Миколайович

 

 

 

 

2012р.

Завдання уроку:

  1. Сприяти засвоєнню учнями основних елементів техніки гри в баскетбол
  2. Сприяти розвитку фізичних якостей учнів та функціональних можливостей їхнього організму
  3. Створювати для учнів ситуації успіху з метою ефективного виконання навчальних завдань

 

Інвентар: тенісні м’ячі, баскетбольні м’ячі

Місце проведення: спортивний зал

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

І

 

1.1

 

 

1.2

 

1.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4

 

1.5

 

 

 

1.6

 

 

 

1.7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8

 

 

 

1.9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовча частина

 

Шикування, повідомлення завдань уроку

 

Інструктаж з техніки безпеки

Перевірка знань з правил баскетболу:

 

де зародилася гра в баскетбол?

яка кількість гравців приймає участь у змаганнях?

яка тривалість гри?

за що суддя назначає фол?

 

    зміст правила 3, 5, 8 та 24 секунди

 

 

 

 

 

 

 

 

Замирювання ЧСС за 10с

 

 

Організуючі вправи в русі:

    зміна положення рук;

    стрибки

Вправи для формування постави і профілактика плоскостопості

 

Різновиди ходьби:

    звичайний крок;

    на носках;

    на п’ятках;

    перекатами з п’ятки на носок;

    на зовнішній стороні стопи;

    на внутрішній стороні стопи

 

Різновиди бігу:

    звичайний;

    змійкою;

    спиною вперед

Загальнорозвивальні вправи на місці з тенісними м’ячами

„Азбука м’яча”

В.п. – м’яч в руках знизу

Крок на місці

1 – м’яч підняти до грудей;

2 – м’яч вгору;

3 – м’яч до грудей

4 – в.п.

В.П. – о.с., м’яч в лівій руці

1-2 – руки через сторони вгору, потягнутися; перекласти м’яч в праву руку;

3-4 – опустити руки вниз. Те саме, передати м’яч із правої руки в ліву

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в лівій руці

1 – нахил праворуч, руки за голову, передача м’яча в праву руку;

2 – випрямитися, руки вниз;

3-4 – те ж саме вліво

В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці

1 – руки вперед, передача м’яча в праву руку;

2 – руки в сторони і стрибок назад;

3-4 – передача м’яча в ліву руку, стрибок вперед

В.п. – стійка ноги нарізно, руки з м’ячем вгорі

1 – нахил вперед, покласти м’яч на підлогу між стоп;

2 – в.п.;

3 – нахил вперед – підняти м’яч

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу

1 – випад вперед, підкинути м’яч і зловити;

2 – в.п.;

3-4 – те ж саме вліво

В.п. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу

1-3 – нахил вперед і прокат м’яча по підлозі навколо лівої ноги;

4 – в.п.;

5-8 – те ж саме навколо правої ноги

В.п. – стійка ноги разом, м’яч в руках знизу

1-3 – нахил вперед, прокат м’яча по підлозі навколо ніг;

4 – в.п.

В.п. – ноги нарізно, м’яч в руках

1 – підкинути м’яч вгору;

2 – присісти і зловити м’яч двома руками

3 – в присіді підкинути м’яч вгору;

4 – встати зловити м’яч

В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс, м’яч на підлозі між стоп

1 – стрибком ліву ногу вперед, праву назад;

2 – стрибком ноги нарізно;

3 – стрибком праву ногу вперед, ліву назад;

4 – стрибком ноги нарізно

 

Замирювання ЧСС за 10с

 

15'

 

1'

 

 

30''

 

1-2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30''

 

30''

 

 

 

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5-2 кола

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6 повт.

 

 

 

 

 

4-6

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4-6

 

 

 

 

 

 

 

4-6

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

6-8

 

 

 

 

 

6-8

Фронтальний метод

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів

 

 

 

 

Опитування учнів

 

 

в Америці

 

5 гравців

 

 

10' – 4 періоди

Грубе порушення на некоректна поведінка

 

 

„3” – трьохсекундна зона без м’яча – нападаючому неможна знаходитися більше 3-х секунд в зоні

„5” – більше 5-ти секунд забороняється затримувати м’яч

„8” – необхідно вивести м’яч зі своєї половини майданчика

„24” – на атаку кільця

 

 

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС

 

Звернути увагу на чітке виконання вправ в русі

Фронтальний метод

У колонні по одному

Тримати дистанцію 1-2 кроки

Повільний темп

Руки на поясі

Руки на голові

Руки на поясі

Спину тримати рівно

Руки на поясі

Фронтальний метод. Темп повільний

Дихання глибоке

Тримати дистанцію

Дивитися за напрямком руху через ліве плече

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування в дві шеренги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожний рух руками виконувати на два кроки

 

 

 

 

Піднімаючи голову, слідкувати за передачею м’яча

 

 

 

 

 

Лікті відведені в сторони – назад під час передачі м’яча

 

 

 

 

 

Руки прямі на рівні плечей

 

Ноги в колінах не згинати, м’яч на підлогу не кидати

 

 

 

Підкидати м’яч двома руками невисоко і вертикально, не відриваючи стопи від підлоги

 

Ноги в колінах не згинати

 

 

 

 

Ноги в колінах не згинати

М’яч весь час підтримувати

 

 

 

 

Висота кидка 1-1,5м

З місця не сходити

 

 

 

 

Стрибати м’яко на носках

Дивитися за м’ячем

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС

ІІ

 

2.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

 

 

2.4

2.5

Основна частина

 

Вправи з баскетбольними м’ячами на місці

1 ліга:

    передача м’яча двома руками від грудей;

    передача м’яча однією рукою від плеча;

    передача м’яча однією рукою знизу;

    ведення м’яча правою і лівою рукою

    ведення м’яча з закритими очима навколо себе;

    ведення м’яча зі зниженим відскоком

2-3 ліга:

    передача м’яча двома руками від грудей;

    передача м’яча однією рукою від плеча;

    передача м’яча двома руками знизу;

    ведення м’яча правою рукою;

    ведення м’яча лівою рукою;

    ведення м’яча правою і лівою рукою:

             2 ліга – бігом;

             3 ліга – кроком

Вправи з баскетбольними м’ячами в русі:

 

      передача двома руками від грудей;

      передача однією рукою від плеча;

      ведення м’яча три кроки, передача від грудей двома руками

 

Рухлива гра на спритність і швидкість

„Полювання”

Гра „М’яч – капітану”

Повільний крок в колоні по одному

25'

 

10'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

5'

Груповий метод

 

Робота по лігам

Звернути увагу на техніку виконання елементів

М’яч на рівні грудей

 

М’яч у плеча на кисті однієї із рук

 

М’яч на кисті однієї із рук в положення у стегна

М’яч збоку від себе, кисть зверху

 

М’яч на рівні пояса

 

Більш зігнуті ноги

 

 

М’яч на рівні грудей

 

М’яч у плеча на кисті однієї із рук

 

Захват м’яча широко розставленими пальцями

М’яч збоку від себе. Лікоть зігнути, кисть на м’яч накладати зверху від себе

Кисть накладати з протилежної сторони бажаного направлення для відскоку м’яча

 

Колони змикаються

 

1 ліга – відстань між партнерами 5м. Вправи виконуються бігом

2 ліга – відстань в парах 3м. Вправи можна виконувати кроком

 

Всі гравці діляться на два кола. Стають посеред залу коло в коло, своїми парами. Гравці, що стоять у внутрішньому колі виконують приставний крок праворуч (або ліворуч), гравці зовнішнього кола виконують приставний крок в протилежну сторону. За сигналом гравці зовнішнього кола починають бігти, а учні внутрішнього кола наздоганяти. Перемагає команда, яка вполювала більшу кількість учнів

 

Учні діляться на дві команди і утворюють своє коло. К центрі кола капітан з м’ячем. За сигналом капітан виконує передачу м’яча заданим способом кожному гравцю по черзі. Перемагає команда, яка першою закінчила передачу. Капітани міняються декілька разів

 

Дотримуватися інтервалу

ІІІ

3.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2

3.3

3.4

3.5

Заключна частина

Нестандартні вправи по оздоровленню дітей: „Дихальна гімнастика”:

      в.п. – о.с. короткі голосні вдихи;

      в.п. – о.с. рух головою праворуч-ліворуч;

      „Вушки” – покачування головою праворуч-ліворуч;

      „Малий маятник” – голова вперед-назад;

      „Обійми плечі”

Вимірювання ЧСС

Підведення підсумків уроку

Домашнє завдання

Організований вихід із спортивного залу

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   30''

1,5'

30''

30''

 

Вдих повинен бути коротким і активним. Думати тільки про вдих

Вдих носом, голосний, короткий

Вдих носом, плечі нерухомі

 

 

 

Вдих виконується з кожним рухом рук

 

Звернути увагу на учнів із підвищеним ЧСС

 

 

 

Відзначити роботу учнів на уроці

 

Вивчення правил гри

 

 

doc
Додано
27 березня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку