Урок біології. 8 клас
Тема: Травлення. Харчові розлади та запобігання їм.
Мета: узагальнити відомості про будову і функції органів травлення, значення травлення для організму людини, розглянути перебіг хвороб шлунково-кишкового тракту, та харчових розладів. Розвивати логічне мислення, увагу, уміння висловлювати думки. Виховувати доброзичливість, комунікабельність.
Обладнання: таблиця "Будова органів травлення", модель "Торс людини", презентації з теми, відео.
Тип уроку: бінарний урок з біології та англійської мови.
«Здоров’я переважає всі інші блага життя, що здоровий жебрак справді щасливішій за хворого короля.»
Артур Шопенгауер
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Незакінчені речення.
1. Травний канал починається з...
2. Ротову порожнину зі стравоходом з’єднує ...
3. Розширений відділ травного каналу...
4. Найдовша частина травної системи...
5. Протоки печінки та підшлункової залози відкриваються...
6. Залоза, що виробляє інсулін та глюкагон…
7. М’язова трубка завдовжки 23 -25 см…
8. Недостатнє харчування призводить...
9. При нестачі вітамінів виникає захворювання...
10. Регуляція травлення відбувається…
Проблемне питання:
Чому їжа, введена безпосередньо у кров, викликає смерть, а проходячи через травну систему, засвоюється клітинами?
Перегляд відео: Система травлення
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Хвороби шлунково-кишкового тракту.
Бесіда.
Які, на вашу думку, причини виникнення захворювань органів травної системи?
1. Bad Habits cause a lot of deseases. Let’s discuss what are they?
Bad Habits cause:
A cough
A headache
Pneumonia
Cancer
Blood disease
Heart disease
Brain disease
Slow reactions
Loss of memory
Записати причини виникнення захворювань травної системи.
Які захворювання трапляються найчастіше?
ЧИ відомо вам, що:
АНОРЕКСІЯ – це розлад харчової поведінки, за якої людина відмовляється їсти, думаючи, що вона товста;
Люди, хворі на анорексію, навіть схуднувши до крайності, вважають, що виглядають повними;
Від анорексії страждають 2% жінок і 0,4% чоловіків у світі, але за своєчасного лікування 50% видужують.
2.Complete the chart. Compare your notes with the other pair. Share your ideas with the rest of the class.
If we want to healthy…
We should do:
Go in for sport; take regular meals; eat more fresh fruit and vegetables; be vaccinated; undergo medical examination; care about our environment ; keep regular hours.
We should not do:
Smoke; drink alcohol; take drugs; eat food with E-numbers; eat junk food.
Травна система є одним зі шляхів потрапляння в організм людини збудників інфекцій, токсинів та небезпечних речовин.
Сформулюйте заходи профілактики.
ІV. Узагальнення знань.
Установіть відповідність між захворюваннями та причинами його виникнення:
|
а). потрапляння в організм токсину, який виробляють бактерії |
|
б). потрапляння в організм бактерій із групи сальмонел |
|
в). потрапляння в організм паразитичних червів |
|
г). потрапляння в організм дизентерійної палички |
|
д). вживання у їжу неякісних продуктів |
|
є) вживання у їжу якісних продуктів |
|
ж). потрапляння в організм холерного вібріона |
Добова потреба організму у вітаміні С становить 80 мг. Визначте, яку кількість вітаміну С втрачає організм під час викурювання пачки цигарок (20 шт ), якщо 1 викурена цигарка руйнує 25 мг цього вітаміну?
До яких наслідків може призвести регулярне зловживання курінням?
V. Підсумки уроку
3. Imagine that you are taking part in the international conference, devoted to the problems of the health service in Ukraine, about healthy way of life and its advantages.
P 1: In mu country the state take necessary measures to help citizen to be healthy. Let me say a few words about health service in Ukraine. We follow the proverb, “Prevention is better than cure”
Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника
Підготувати повідомлення про хвороби шлунково-кишкового тракту та їх профілактику.
Скласти тестові завдання з теми (5-6 питань).