Потрібно закріпити знання учнів про букви Е, е; розвивати мислення, фонетичний слух, навички звуко-буквеного аналізу; виховувати любов учнів до рідного міста (села).
Закріплення знань про звук [е]; букви Е, е
Тема. Закріплення знань про звук [е]; букви Е, е
Мета: закріпити знання учнів про букви Е, е; розвивати мислення, фонетичний слух, навички звуко-буквеного аналізу; виховувати любов учнів до рідного міста (села).
Обладнання: метелик, конверт із завданнями для роботи у парах, малюнок до кросворда, зображення букв, мішечок, у середині якого пенал, ручка, олівець, мило, серветка, вата, конверт, папір та перо, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Діти, сьогодні до нас на урок прилетів метелик. Він приніс завдання, щоб перевірити, як ви навчаєтесь у школі та чи добре ви знаєте букви.
III. Робота над матеріалом уроку
1 Гра «Буква заблукала»
На дошці — запис:
Голосні а, о, м, к, и.
Приголосні р, е, т, і, с.
Учні повинні визначити, які букви слід поміняти місцями.
2 Гра «Знайди букву»
— Наступне завдання — це малюнок, на якому заховались букви. Спробуйте їх знайти!
(Е, И, К, А, Т, О, В, С, Н, Л)
— Назвіть голосні. (е, а, и, о)
— Назвіть приголосні. (в, к, л, с, н, т)
3 Складання слів
— Які слова можна скласти, використовуючи ці букви? (Літо, сито, сон, село, кит, слон, весло, лис, лист)
4 Розгадування кросворда (за предметними малюнками)
— Яке слово утворилось? (Метелик)
5 Звуковий аналіз слів зі звуком [е]
Учитель читає загадки. Учні відгадують їх і за допомогою фішок будують звукові моделі слів-відгадок.
• Хижий звір у хащах спить,
Як зареве, як загарчить —
Листя осипається з дерев!
Хто ж це? Відгадали?.. (Лев)
• В’ється, стука молоток,
Поправляє нам садок. (Дятел)
• Хто на своїй голові ліс носить? (Олень)
Фізкультхвилинка
Пташка високо літає,
Зайчик високо стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Їжачок в траві сидить.
Десь в барлозі спить ведмідь,
Всіх звіряток цих любіть.
6 Гра «З’єднай слова» (робота у парах)
— На кожній парті — конверт, у якому картки зі складами. Утворіть з них слова.
(Село, літо, поле, море, роса)
— Який звук спільний для всіх цих слів? ([о])
— Прочитайте слова у яких є буква е.
7 Гра «Добери слово»
— Доберіть слова, що починаються частиною теле-. (Телевізор, телефон, телеграма, телеграф, телескоп, телебачення)
Словникова робота
• Телеграф — апарат, який приймає та передає повідомлення за допомогою дротів, радіо чи оптичних засобів.
• Телеграма — повідомлення, лист чи інформація, які передаються засобами телеграфного зв’язку.
• Телескоп — прилад для спостереження за небесними світилами.
8 Гра «Чарівний мішечок»
— У мішечку є предмети. Ви повинні відгадати, що це за предмети, лише за допомогою дотику та сказати, чи є у цьому слові звук [е]. (Пенал, ручка, олівець, мило, серветка, вата, конверт, папір та перо)
9 Самостійна робота на картках (Гра «Чарівні клітинки»)
— Напишіть у порожні клітинки букви так, щоб у рядочках і у стовпчиках можна було прочитати слова: роса, осел, село, алое.
Фізкультхвилинка
Скаче дощик по долині —
Зупинився на стежині...
Із сонечком подружився —
У веселку перелився.
Літній дощик молоденький —
Веселочка веселенька.
Ходять разом по діброві —
Мостять мости чорноброві.
IV. Робота за Букварем
1 Читання тексту «Село Веселе»
2 Аналіз тексту
— Де живуть Оленка та Лесик?
— Що знаходиться навколо села?
— Хто оре поле?
— Хто прилетів навесні у село?
— Де вони намостили гніздо?