Урок з читання 1 клас " Буква є "

Про матеріал

Потрібно : закріпити знання учнів про букву є, її звукове значення; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати фонематичний слух, інтелектуальні здібності, почуття змагання; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень; розвивати увагу, логічне мислен­ня, мовлення учнів; вимагати охайності при письмі, прищеплювати почуття дружби й товариськості, бажання працювати, досягати успіху.

Перегляд файлу

Тема. Буква є

 

Тема. Буква є

Мета: закріпити знання учнів про букву є, її звукове значення; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, ділити слова на склади; розвивати фонематичний слух, інтелектуальні здібності, почуття змагання; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень; розвивати увагу, логічне мислен­ня, мовлення учнів; вимагати охайності при письмі, прищеплювати почуття дружби й товариськості, бажання працювати, досягати успіху.

Обладнання: предметні малюнки; малюнок із зображенням єнота; фарби; «чарівні» пензлі; картки з буквою є на кожного учня; малюнки до пальчикової гімнастики; підручник «Після­букварик. 1 клас» / М. С. Вашуленко, В. О. Науменко, М. Д. Захарійчук. — К. : Літера ЛТД, 2008.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно підіймати.

І щоб не було мороки!

Всі готові до уроку?!

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаємо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

 пригадайте правила сидіння за партою. Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити на­писане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)

1 Каліграфічна хвилинка

— Пригадайте, з яких елементів складається буква є? Напи­шіть цю букву у повітрі. (Робота у зошиті.)

Письмо букви є та її з’єднань з іншими літерами.

2 Робота за підручником (с. 37)

Спостереження за вимовою звуків, які позначає буква є у словах чи­тає, синіє.

3 Загадка

— Послухайте та відгадайте загадку.

Смужка темна, хвіст пухнастий,

Любить їжу полоскати

Перед тим, як з’їсти миє.

Ну і хто його впізнає? (Єнот)

4 Звуко-буквений аналіз слова-відгадки

Є|нот — [йено′т] — 2 скл., 4 б., 5 зв. (Буква є позначає два звуки.)

— Назвіть послідовно звуки у слові єнот. Який голосний чуєте у першому складі? Який приголосний ви чуєте перед звуком [е]? Вимовте злито звуки [йе]. Згадайте, якою буквою позначаються ці звуки на письмі?

— Перевірити, чи правильно ви відповіли, нам допоможуть ча­рівні пензлики. Вони лежать у кожного на парті. Візьміть, будь ласка, улюблену фарбу. Розфарбуйте картку широкими мазками зліва-направо.

— Підведіть, будь ласка, свої картки, покажіть, яка літера ви­йшла?

(На картках проступила буква є, яка напередодні була про­писана свічкою і була непомітною, поки її не почали розфарбову­вати.)

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми будемо закріплювати свої знання про букву є. А допоможе нам Крихітка Єнот.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1 Робота за підручником (с. 37)

Завдання 1. З тексту «Диво» спишіть підкреслені слова. Що вони означають? Допишіть до цих слів своє ім’я.

Маринка Євгенко

— Давайте разом з Крихіткою Єнотом пригадаємо, коли буква є позначає два звуки.

— Якщо буква є стоїть на початку слова та після голосного, то вона позначає два звуки [йе]; якщо після приголосного — один звук [е] та м’якість попереднього приголосного.

Завдання 2. Назвіть звуки і букви у виділеному слові.

Троє

— Складіть і запишіть речення з цим словом.

Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика

ЗМАГАННЯ

Позмагатись пальці хочуть:

Хто скоріш перебіжить.

Другий — третій, другий — третій,

А великий ще лежить.

Перебираючи чотирма пальцями по столу, просуватися вперед.

КІШКИ — МИШКИ

Ця ручка — мишка,

Ця ручка — кішка.

Мишка лапками шкрябе

І скориночку гризе.

Це почула кішка

І біжить до мишки.

Мишка — шасть і вбігла в нірку,

Не пролізе кішка в дірку.

Витягнуті та зібрані пальці лівої руки — це мишка, а стиснутий кула­чок з трохи висунутими вперед другим та п’ятим пальцями — це кішка. Рухи за текстом.

— Подивіться, діти, кого ми зустріли. Це ж друг Крихітки Єно­та — Мавпеня!

— Але чомусь Мавпеня засмучене. Йому задали завдання у Лісо­вій школі, а він не може їх виконати. Давайте разом допоможемо.

2 Прочитайте прислів’я. Спишіть. Підкресліть голосні букви, що позначають два звуки. Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова

Єноти вивели гуляти

своє єдине дитинча.

За їх сім’єю вовк зубатий

єхидно стежить з-за куща.

Н. Забіла

3 Навчальна гра «Упіймай букву»

— Якщо почуєте звуки, які позначає буква є, плескайте у долоні.

А у мене єгер тато,

Знає він про ліс багато,

Про тваринок добре дбає

І мене цього навчає.

Вдома є у нас єнот

І єхидна — от!

Треба все про ліс вивчати,

Стану єгерем, як тато.

— У вірші ви почули слова, пояснити значення яких нам пого­дилось Мавпенятко.

Словникова робота

• Єхидна — тварина, схожа на невеликого дикобраза, завдяки тому, що вона вкрита грубою шерстю та голками. Максимальна довжина тіла складає приблизно 30 сантиметрів. Їхні щелепи витягнуті у вузький «дзьоб». Кінцівки єхидни короткі та вель­ми сильні, з великими кігтями, завдяки чому ці тварини є по­тужними копателями. Єхидни не мають зубів, в них дуже ма­ленький рот, тому харчуються вони, злизуючи своїм довгим клейким язиком термітів, мурах.

• Єгер — спеціаліст, що веде облік тварин і рослин у лісах, націо­нальних парках та здійснює нагляд за ними.

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1 Продовження роботи за підручником (с. 37)

Завдання 3. Спишіть текст. Назвіть звуки, які позначають під­креслені букви.

Борсук — сильний, але лякливий звір. Живе зі своєю сім’єю біля води. Борсук турбується про своїх малят. Він годує їх, зігрі­ває, захищає, готує до самостійного життя.

2 Конкурс кращого скоромовця

Діти читають скоромовку повільно, пришвидшеним, швидким тем­пом, тихо і голосно.

Єнот і єхидна складали валізи,

Вони до Єгипту летіли без візи.

Єдиний літак донесе їх туди,

До пляжу, до пальм, до морської води.

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Срібні зірочки зронила.

Ми ті зірки пошукаєм,

На подвір’ї позбираєм.

Пострибаєм зайченятами,

Політаєм пташенятами,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили наші ніжки.

— Всі веселі?

— Так!

— Чудово! А тепер до праці знову.

3 Продовження роботи за підручником (с. 37)

Завдання 4. Прочитайте слова. Знайдіть серед них такі, що можуть бути пов’язані зі змістом тексту «Диво».

Гілочка

борсученята

рибна

каченята

пухнасті

суха

веселі

кумедні

4 Гра «Прочитай за стрілочками»

— Запишіть прислів’я у зошит. Зробіть звуко-буквений аналіз слів.

Варіант 1 — маєш.

Варіант 2 — читає.

VI. Підсумок уроку

— Яку букву повторили сьогодні?

— Коли буква є позначає два звуки? Придумайте три слова, в яких буква є позначає два звуки.

— Коли буква є позначає один звук? Придумайте три слова, в яких буква є позначає один звук.

— Що можна сказати про приголосні, що стоять перед є?

— Ви працювали добре, старанно виконували всі завдання. Крихітка Єнот приготував вам подарунки. (Учитель роздає дітям розмальовки.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дзядик Світлана Анатоліївна
    Щиро дякую за чудову розробку!!!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
13763
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку