Урок з читання. Михайло Слабошпицький «Чудасія на балконі»

Про матеріал
Розробка уроку з позакласного читання на тему: М.Слабошпицький "Чудасія тна балконі"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Ознайомити учнів із цікавою життєвою пригодою,

            висвітлюючи гідну поведінку осіб, причетних до неї;

            удосконалювати навички літературного аналізу твору;

            розвивати вміння читати діалогом, характеризувати

            дійових осіб, уявляти прочитане;

            виховувати дбайливе і турботливе ставлення до

            живої природи.

 

Обладнання: картки, словникові слова, матеріали для

            мовної розминки.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

Хід уроку

  1. Організація класу.
  • Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тому привітайтесь з ними. (вітаються). А тепер повернулися один до одного і побажати один одному злагодженої співпраці на уроці.
  • Чудово сідайте.

 

  1. Вправи на розвиток читання.
    1.             Скоромовка для розчитування.

 

Качечка кряче,

Каченят не баче.

Кличе качечка курчат:

  •       Чи не бачили каченят?
  •       Ми качат не бачили й в вічі,

А качура зустрічали без качат аж двічі.

 

2.2. Гра «Який це предмет».

  Учитель показує картку зі словом або називає його, а учні вголос  називають характерні ознаки того предмета, про який повідомлялося.

Качка - … (гарна, купається у воді, біла, повільна).

Письменник - … (цікавий, розумний, пише різні твори).

 

  1. Читання таблиці складів.

 

скра – вкра

скро – вкро

скру – вкру

скре – вкре

скрі - вкрі

кла – кля

кло – кльо

клу – клю

кле – клє

кли - клі

кам

ком

кум

ким

кем

пал

пол

пул

пил

пел

 

сда – сдя

сдо - сдьо

сду – сдю

сде – сдє

сди - сді

мла – мля

мло – мльо

млу – млю

мле – млє

мли – млі

вля

вльо

влю

влє

влі

бдя

бдьо

бдю

бдє

бді

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
    1.       Фронтальне опитування.
  • Якій назві розділу «Читанки» підпорядковані твори, які ми вивчаємо останнім часом? Давайте пригадаємо, про які цікаві пригоди тварин ми дізналися із вивчених творів. Я починаю читати уривки, а ви називайте, з яких вони творів.
    • «Ти диви, кріт виліз на світло! « (О.Копиленко «Кріт-неборака»).
    • «Мавпочки швидко звикли до нового місця». (М.Трублаїні «Пустуни на пароплаві»).
    • «Лисеня дивилося трохи здивованими і зовсім не хитрими очима.» (Г.Тютюнник «Ласочка»).

 

  1. Читання уривку « Ласочка»на пам'ять.
  • Автори цього твору і всіх інших також описують красиві стосунки людини і тварини, показують нам один з шляхів до прекрасного і доброго в житті.

 

  1. Робота на індивідуальних картках.

 

Картка №1

  1. Кого ми називаємо своїми меншими братами?

а) людей          б)тварин        в) рослин

2. Хто автор твору «Пустуни на пароплаві»?

а) М.Трублаїні       б) О.Копиленко      в) Т.Шевченко

3. О.Копиленко написав оповідання …

а) Пустуни на пароплаві     б) Яшка і Машка    в) Кріт-неборака

4. З Якого це твору? «Ну, на вже, - Арсен трохи подумав і додав:»

а) Ласочка      б) Яшка і Машка           в) Кріт-неборака

 

Картка №2

  1. Кого ми називаємо своїми меншими братами?

а) людей          б)тварин        в) рослин

2. Хто автор твору «Кріт-неборака»?

а) М.Трублаїні       б) О.Копиленко      в) Т.Шевченко

3. М.Трублаїні написав оповідання …

а) Пустуни на пароплаві     б) Ласочка    в) Кріт-неборака

4. З Якого це твору? «То куди ж він діває землю?»

а) Ласочка      б) Яшка і Машка           в) Кріт-неборака

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Ще одну цікаву Істрію з життя братів наших розповів Михайло Слабошпицький в оповіданні «Чудасія на балконі».

 

  1. Опрацювання твору М. Слабошпицького

    «Чудасія на балконі».

  1. Підготовка до читання. Словникова робота.

а) Прочитайте швидко без помилок, змінюючи слова.

 

               Балкон                                                        ящик

на           Дніпро                                 в                     земля

               поверх                                                         ямка

 

б) Читання колонок слів за вчителем.

 

Журно

Глитали

Перволіть

Вереск

Попритулялися

Вицвірінькує

Туркотять

Хлюпалися

Справжнісіньке

Крапелинками

Самісінькою

Птахоферма

 

 

  • Прочитайте найдовше і найкоротше слово.
  • Прочитайте кожну колонку слів на одному дихання. Яку групу слів було читати найлегше? Чому?
  • Прочитайте слова, які утворюються з двох слів. Що це за слова? (птахи + ферма, перво + літати).
  • Доберіть синоніми до слів журно (сумно, невесело) і вереск (крик).
  • Поясніть слово глитали (ковтали жадібно, квапливо, великими кусками).
  • Скажіть правильно і швидко: хто або що може виконувати дії, названі словами другої колонки. (Попритулялися – діти, вицвірінькує – горобець, туркотять – голуби, хлюпалися – каченята).

 

 

  1.        Читання твору вголос «ланцюжком».
  • Де відбувалась описувана подія? Яка чудасія була на балконі?
  • Хто головний герой оповідання?

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

  1.        Вибіркове читання. Спостереження за мовою твору.
  • Почитайте, який краєвид відкривався з балкона.
  • Чи подобалась хлопчику його квартира? Доведіть рядками твору.
  • Прочитайте, хто уже жив на балконі.
  • Що мама одного разу знайшла на балконі в ящику? Знайдіть опис качиного яйця.
  • Доведіть рядками оповідання, що між мешканцями квартири і дикою качкою встановилися довірливі стосунки.

 

  1.        Робота в парах.

Знайти у тексті порівняння і дописати.

  • Став кролик великий, …
  • Попритулялися одне до одного, …
  • Каченята росли як …
  • Глитали все підряд, мов …

 

5.5. Характеристика головного героя оповідання.

- Яким ви уявляєте головного героя твору? Як він сам говорить про себе? Як це його характеризує?

- Яке враження справив на вас хлопчик? Що ви можете сказати про вдачу хлопчика? Як він ставився до природи?

 

  1. Відомості про автора.
  • Що ви можете сказати про автора прочитавши його твір? (Добрий, чуйний, любить природу).

 

  • Михайло Федорович Слабошпицький народився 28 липня 1946 року у с. Мар'янівка Черкаської області. Закінчив Київський університет ім.. Т.Г.Шевченка, факультет журналістики. Лауреат премій ім.. О.Білецького, ім.. Лесі Українки, ім.. Олени Пчілки, ім.. братів Лепких, премії «Тріумф».

          Письменник написав чимало оповідань і казок для дітей: «Славко і Жако», «Хлопчик Валь», «Озеро Алдан», «Папуга з осінньої гілки». У всіх своїх твора х письменник залюблений у рідну природу, вміє передати своє захоплення читачам.

 

 

 

  1. Підсумок уроку.
  • Що автор хотів донести до читачів твором «Чудасія на балконі»?
  • Чи можна назвати героя твору «другом природи»? Чому?

 

  1. Домашнє завдання.

а) скласти план переказу;

б) переказувати.

 

 

 

Додаткове завдання (робота в групах)

  1. Придумайте продовження оповідання.
  2. придумайте розповідь про те, як діти допомогли журавлику пережити зиму.

 

 

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку