Урок з дизайну та технологій у 2 класі.
Підготувала вчителька початкових класів ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Т.Г. Шевченка»
Тема. Макетування вантажного автомобіля за допомогою конструктора LEGO.
Мета: вчити дітей конструювати моделі певних предметів, працювати в групі;
розвивати просторові уявлення, уяву, моторику рук;
виховувати охайність, ввічливість, повагу до думки інших.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав уже дзвінок.
Розпочнім скоріш урок!
ІІ. Оголошення теми уроку.
Ми з вами вже моделювали автомобіль з підручних матеріалів. Які матеріали ми використовували?
Ось ми створили з них виставку.
А наш однокласник, Матвій , має талант: він може конструювати різноманітну техніку. Матвій, які матеріали ти використовував?
-Я використовував папір.
-Зверніть увагу, що можна створити звичайного паперу. Зверніть увагу, як учень зміг сконструювати корабель та літачок. Я вам принесла ще одну чудову роботу. Вона виконана з дерев'яних паличок.
Чи всі ви знаєте, що таке конструктор ЛЕГО ?
Підніміть руку. Хто конструював з цього конструктора в дитячому садочку? Дякую, опустіть. А хто вдома? Сьогодні і ми будемо конструювати на уроці. Відгадайте, що ?
Загадка.
Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
-Що це?
Відповідь дітей:
-Автомобіль!
-Так, це автомобіль.
Але , нажаль, не всі мають можливість придбати такий конструктор. Тут нам можуть допомогти компʼютерні технології та програми. Я приготувала вам пам'ятки – посилання в інтернеті, за якими ви можете ви можете конструювати в електронному варіанті. Також ми на уроках інформатики вивчали пошукові системи та способи знаходження інформації. Яку пошукову систему ви запамʼятали або використовуєте вдома?
-Гугл.
Ви самостійно зможете за можливості знайти зручний для вас варіант. Так як у нашому класі у 15 учнів є компʼютер, ноутбук або планшет та у 14 - стаціонарний інтернет, це абсолютно реально та можливо. Потрібно лише забажати.
Наприклад, можна використати програму оф-лайн – вона не потребує постійного з'єднання з інтернетом.
ІІІ. Основна частина.
Які ж бувають автомобілі?
Відповіді дітей. Зображення на дошці.
Презентація професії водій різних видів транспорту на ноутбуці.
Ми з вами будемо конструювати вантажний автомобіль. Для цього ми об'єднаємося в групи за кольорами.
Діти це роблять способом жеребкування. Цим же способом обираються експерти.
Діти стають до відповідних парт. Групи отримують завдання
-група червоних – складають гараж;
-група оранжевих складають кабіну;
-група зелених – складають кузов.
На партах розкладені схеми для орієнтування у формі та способі створення компонентів.
Після виконання окремих завдань учні колективно складають частини автомобіля.
Діти, де збираються справжні автомобілі?
-На заводах.
-Правильно. У справжніх автомобілях є дуже багато деталей,електропровідників, схем, які допомагають автомобілю функціонувати. Наприклад, вмикати та вимикати світло фар, поворотів, подавати звукові сигнали. Зараз у мене для деяких учнів буде наступне завдання: за допомогою електронного конструктора скласти схему , яка дасть можливість лампочці засвітитись а динаміку – дати звуковий сигнал.
Перед цим доцільно нагадати правила дорожнього руху (використати світлофор в класному куточку та знаки дорожнього руху):
-сигнали світлофора;
-пішоходний перехід;
-вʼїзд заборонено;
-…..
На дошці вивісити плакат із зображенням дороги, імпровізувати рух автомобіля за допомогою магніта-смайлика. Паралельно розповідати правила руху.
А тепер ми станемо водіями , пасажирами та працівниками дорожньо-патрульної служби. Один учень стає водієм тролейбуса, другий – маршрутного таксі, третій – легкового автомобіля . Кожен «водій» має пасажирів. Тролейбус їде до зупинки «Шкільна», маршрутне таксі – зупинка «Миру», легковий автомобіль – «Країна Лоз». На дорозі на пішохідних переходах стоять пішоходи. Три учні імпровізують сигнали світлофора.
IV. Підсумок уроку.