Урок з економіки на тему "Гроші "

Про матеріал

Розробка уроку спрямована на формування в учнів поняття про суть грошей та їх роль у функціонуванні ринку ; ознайомити з функціями , властивостями та видами грошей ;

розвивати вміння аналізувати зібрану інформацію, робити самостійні

висновки , оформляти свої дослідження у вигляді комп'ютерної

презентації, виступати перед аудиторією; виховувати самостійність, відповідальність, економічне мислення, спрямовувати навчання на практичне застосування.

Перегляд файлу

Тема .  Гроші   ( урок – семінар ).

 

Мета :сформувати в учнів поняття про суть грошей та їх роль у функціонуванні ринку ; ознайомити з функціями , властивостями та видами грошей ;

розвивати вміння аналізувати зібрану інформацію, робити самостійні

висновки , оформляти свої дослідження у вигляді комп’ютерної

 презентації, виступати перед аудиторією; виховувати самостійність, відповідальність, економічне мислення, спрямовувати навчання на практичне застосування.

 

Обладнання : мультимедійний проектор, учнівські презентації, роздатковий матеріал : таблиця «Оцінюємо гроші » , вправа «Функції грошей у повсякденному житті », плакати з афоризмами :

  1. Гроші – це карбована свобода. ( Ф.М.Достоєвський )
  2. Нажити багато грошей – хоробрість ,зберегти їх – мудрість ,а уміло витратити їх – мистецтво. ( Б.Авербах )
  3. Як тільки відбувається обмін товарами , негайно чуєш шелест грошей. (Ф.Бродель)
  4. Навіть кохання не позбавило розуму стільки людей, скільки мудрування про сутність грошей. (Вільям Гладстон).

 

Тип уроку : урок засвоєння нових знань ( урок – семінар )

 

Зміст уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Розповідь учня

Уривок з твору Мольєра  « Скупий »

Гроші, гроші мої бідні ,голубчики рідні, друзі безцінні. Забрали вас у мене , відняли мою радість , мою опору. Що нині тепер робити у цьому світі ?! Нащо тепер жити ? Все скінчено…Вмираю…Помер.

О.С.Пушкін у творі « Скупий лицар » сказав так :

Деньги? – Деньги

Всегда во всякий возраст нам пригодны:

Но юноша в них ищет слуг проворных,

И не жалея, шлет туда, сюда.

Старик же видит в них друзей надежных

И бережет их как зеницу ока.

Розповідь учителя

1. Отже, тема сьогоднішнього уроку « Гроші ». Колись один мудрець сказав , що гроші – це дорога , якою котиться колесо торгівлі. Інший мудрець порівняв гроші з універсальною мовою, якою спілкуються у світі торгівлі. І обидва мали рацію Гроші – один із найвидатніших винаходів людства. Гроші не годують, не одягають, не надають притулку , доки їх не почнуть витрачати. Історія грошей складалася упродовж тисячоліть. Протягом цього часу гроші неодноразово зазнавали змін, та й сьогодні продовжують еволюціонувати.

( запис у зошити теми уроку )

2. Над питаннями уроку ви самостійно працювали більше місяця, а сьогодні завершальний етап уроку – семінару, його мета  ознайомитися із новими поняттями, з функціями, властивостями та видами грошей. Навчитися аналізувати зібрану інформацію і робити власні висновки.

3. На І етапі нашої роботи ми утворили 6 груп :

               Історики, дослідники, економісти, фінансисти, банкіри та експерти.

  1. Кожна група проводила дослідження по таких питаннях, що відповідають темі уроку :
  • Еволюція грошей.
  • Властивості грошей.
  • Види грошей.
  • Функції грошей.
  • Як зберігати гроші.
  • Експерти – шукали вирішення питання уроку « Що таке гроші ?»
  1. Працювати ми будемо так :
    • Заслухаємо представників кожної групи.
    • На закріплення почутого виконаємо тести та завдання.
    • Оцінимо роботу кожного учня на уроці.
    • І розподілимо домашнє завдання..

6.  Готові ? Ну , що ж почали…

 

ІІІ      Вивчення нового матеріалу.

        Виступи учнів , що  проводили дослідження по  питаннях :

  1. « Історики » - еволюція грошей.

Завдання№1  
За яких умов при обміні використовують бартер ?

А) у періоди криз ;

 Б) коли в обіг більшість готівкових грошей ;

 В) коли необхідно швидше здійснити процес     обміну;

 Г) при торгівлі з іншими країнами ;

 Д) на ранніх стадіях обміну ;

 Е) коли гроші в країні знецінені. Правильна відповідь : А, Д, Е

2 « Дослідники » - властивості грошей.

Завдання№2      
Оцініть властивості різних форм  грошей (+  -).

3.   «Економісти» - види грошей.

Завдання 3. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням.

4. « Фінансисти» - функції грошей.

Завдання№4
Які функції виконують гроші у наступних ситуаціях ?

а) Іван Іваненко отримав у подарунок

     200 грн.і закопав їх на дачі під кущем  смородини.

б) Через місяць він згадав,що 200 грн. коштують джинси, про які він давно мріяв.

в) Іван викопав гроші, пішов у магазин і купив джинси.

г) Іван позичив у товариша 100 грн. і віддав їх через тиждень.

5. « Банкіри » -  як зберігати гроші.

Завдання№5 
Вкажіть назви національних валют названих країн :

США -                долар

Франція -           євро

Японія -             єна

Туреччина -       турецька ліра

Грузія -              ларі

Індія -               індійська рупія

Єгипет -            єгипетський фунт

Китай -              юань

- Ви  почули результати досліджень.  а зараз повернемось до теми уроку

      « Що таке гроші ? ».

        6. «Експерти » - підведення підсумків дослідження.

Гроші – це товар, що виступає в ролі загального еквівалента, який відображає вартість усіх інших товарів.

Сутність грошей обумовлює їх постійну еволюцію та історичний розвиток відповідно до потреб суспільства.

Економічний зміст грошей розкривається через їхні функції : засіб обігу, засіб платежу, міри вартості та засіб нагромадження.

Грошова маса обертається в різних видах : готівкових, безготівкових, традиційних ( монети, паперові гроші ) та електронних  тощо.

Сучасні  грошові системи потребують застосування заходів державного регулювання для забезпечення їх стабільності.

ІV. Закріплення  вивченого  матеріалу.

                               Тести.

 

1.  Укажіть ,чим служать гроші у ринковій економіці :

А .  мірою вартості ;

Б.   засобом обігу;

В.  засобом платежу ;

Г.   засобом накопичення;

Д.   усім вище переліченим.

 

2  . Укажіть , яку функцію грошей не      виконує національна валюта України

А.  засіб платежу;

    Б . засіб обігу;

В.  світові гроші;

Г.  міра вартості.

 

3. Укажіть, як називається випуск в обіг грошей Центральним банком країни:

 А.  інфляція;

 Б . субсидія

 В.   емісія;

                             Д . ліквідність

 

4. Укажіть країну, в якій уперше з'явились паперові гроші:
А.  Греція;

Б.  Китай;

В . Індія;

Г.  Росія.

 

5. Укажіть, що називають ліквідністю:

А.     вид доходу, який отримує власник ресурсів;

Б.     здатність різноманітних грошових засобів перетворюватися    на  готівкові гроші;

     В.   здатність національної валюти перетворюватися на валюту іншої    держави;

     Г.       цінність національної      валюти.

 

6. Укажіть установу, яка здійснює емісію грошей у  країні:
А.  Міністерство фінансів;

Б.  казначейство;

В.  Національний банк;

Г . будь-який банк країни.

 

7.  Гроші - …

    А.   загальний еквівалент, через який вимірюється вартість усіх товарів і послуг

     Б.  золото і срібло , які використовуються для обміну на інші товари ;

     В.  будь-який товар, який може обмінюватися  на будь-який інший товар.

      Г.  платіжний засіб, який декларується державою.

Оцінювання та взаємооцінювання.

V.  Підведення підсумків уроку.

VІ.  Домашнє завдання.

  1. Опрацюйте п.3.5., стор. 47-54.
  2. Складіть кросворд «Гроші»
  3. Розв’яжіть задачу №5, стор. 54.

 

doc
Додав(-ла)
Дубина Людмила
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
2317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку