Урок з елементами інтеграції: трудове навчання, психологія на тему "Лялька-маріонетка" в 6 класі

Про матеріал

Мета уроку: Ознайомити з поняттям ляльки-маріонетки, сприяти проектуванню ляльки-маріонетки методом фантазування, плануванню роботи з виконання проекту, добору конструкційних матеріалів; сприяти формуванню вмінь та навичок виготовлення ляльки-маріонетки.

Виготовлення ляльок-маріонеток розвиває дрібну моторику руки, фантазію і образне мислення, вміння виражати характер, здатність до концентрації уваги; сприяє усвідомленню відповідальності за свої вчинки, дії.

Вчити дітей розуміти емоційні стани казкових персонажів, здійснювати їх перенесення на конкретні образи казок.

Перегляд файлу

Клас 6

Тема: Лялька-маріонетка

Мета: Ознайомити з поняттям ляльки-маріонетки, сприяти проектуванню ляльки-маріонетки методом фантазування, плануванню роботи з виконання проекту, добору конструкційних матеріалів; сприяти формуванню вмінь та навичок виготовлення ляльки-маріонетки.

            Виготовлення ляльок-маріонеток розвиває дрібну моторику руки, фантазію і образне мислення,  вміння виражати характер, здатність до концентрації уваги; сприяє усвідомленню відповідальності за свої вчинки, дії.

           Вчити дітей розуміти емоційні стани казкових персонажів, здійснювати їх перенесення на конкретні образи казок.

Наочність: зображення ляльок-маріонеток, малюнок лісової галявини, паперові квіти, казкова медитативна, розслаблююча музика, відео музики струмочка  (Чарівного Джерела), заставка до казки "Три горішка для золушки",  слова і відео  пісні з м / ф "Бременські музиканти" - "Пісня друзів"

Обладнання: комп'ютер

Матеріали та інструменти: тканина, синтепон, нитки, голка, ножиці, оздоблювальні матеріали тощо

Об'єкт праці: лялька-маріонетка

Тип уроку: комбінований з елементами інтеграції (трудове навчання,  психологія)

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент   Вітання в казковому колі Чарівноі країни
  2. Нервово-психологічна підготовка

             Збагатить казкове враження спеціально підібрана медитативна, розслаблююча музика.

         Чарівна країна ще "спить". Але кожний може стати чарівником і створити навколо себе Чарівну країну. Сіядьте зручніше, заплющить очі і уявіть собі, яким має стати зал після того, як Ви перетворите його в куточок Чарівної країни. Я думаю, що у вас виник образ залу, приступайте до його оформлення. По черзі опишіть його декількома реченнями.

           Включається музика:заставка до казки "Три горішка для золушки". Скоро ми з вами попадемо в казкову Чарівну країну. Ви чуєте ці звуки - Казка чекає вас. Але увійти в Чарівну країну може тільки той, хто вміє слухати те, що відбувається навколо нього.

          - Які казки ви знаєте? Що ви відчуваєте в казках? Назвіть улюблених казкових героїв.

        Ми можемо відчути в казках радість, самотність, тривогу, занепокоєння, впевненість, відчай, смуток, покинутість, співчуття, любов, надію, образу і багато інших почуттів.

      Діти, ви сьогодні  потрапили в святая святих Казкової країни - до Чарівного Джерела. Це місце, де народжуються казки. (Відео Чарівного Джерела). У кожній казці є початок . Він може бути різним:

¦ "Один раз прийшов Ведмідь до Зайця і каже ..."

¦ "В деякому царстві, у деякій державі, на узліссі чарівного лісу стояв маленький будиночок. Жив в ньому ..."

¦ "Жив-був цар, і було у нього три сини ..."

       А зараз я хочу щоб ви послухали початок казки Чарівного Джерела і продовжили її. Отже, прислухайтеся (в цей час грає музика зі звуками води, що тече) ... чуєте, Джерело розповідає: "В одному Чарівному лісі росла прекрасна Лялька, й ніде на білому світі не було ляльки, схожої на неї. Лялька знала про це. І ось одного разу ... " Що ж сталося одного разу – продовжуйте

          Ми бачимо, що ляльки, так само як і люди, можуть бути веселими і сумними, радісними і сердитими; вони можуть плакати і посміхатися.

  1. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація

           Але буде краще, якщо ви не просто уявите собі казку, але і безпосередньо візьмете участь у її створенні. Це дасть вам змогу разом з казковими героями подорожувати по казковим дорогам, переживати дивовижні пригоди і перетворення, зустрічатися з казковими істотами. Подорожуючи по Казковій країні, пам'ятайте , що якщо він не буде прислухатися до своїх друзів - казка зникне, а разом з нею можуть загинути і добрі казкові істоти, що живуть в ній . Тому, я вважаю, ви усвідомлюєте відповідальність за свої слова і вчинки. А виготовляти сьогодні на уроці ми будемо ляльку-маріонетку. Цей прект розрахований на чотири уроки. Основну роботу ми виконаємо сьогодні, а на слідуючих уроках  - оздоблення виробу й відбудеться його презентація.

    Під час роботи над проектом ви ознайометесь з поняттям ляльки-маріонетки, оберете та спроектуєте свій виріб методом фантазування, сплануєте роботу з виконання проекту, доберете конструкційні матеріали.  І все це сприятиме формуванню вмінь та навичок виготовлення ляльки-маріонетки.

            Виготовлення ляльок-маріонеток розвиває дрібну моторику руки, фантазію і образне мислення,  вміння виражати характер, здатність до концентрації уваги.

  1. Вивчення нового матеріалу

                Маріонетка (від італ. marionetta ) - Різновид керованої театральної ляльки, яку ляльковод приводить в рух за допомогою ниток або металевого прута. Поява маріонетки прийнято відносити до XVI століття.

     Деякі історики вважають, що перші подібні ляльки з'явилися в Давньому Єгипті. Уявлення з ними були пов'язані з різними святими цієї країни. Лялька-маріонетка була відома і в державах Латинської Америки, в стародавній Греції, Римської імперії і на території сучасної Сирії.

     А в східних країнах (Китаї, В'єтнамі, Індонезії) маріонетки є невід'ємною частиною будь-яких урочистих уявлень. На Сході досі люблять театр маріонеток, багато жителів ходять на вистави, навіть знаючи напам'ять сюжет спектаклю.

    У сучасній Греції та Італії до цих пір можна зустріти людей, що дають уявлення в так званому «Віфлеємському ящику». Всі сюжети такого видовища пов'язані з християнською релігією.

     На початку своєї історії лялька-маріонетка, як правило,  була атрибутом мандрівних акторів, але вже в XVI столітті вона поступово стала розлучатися зі своєю бродячим життям, оскільки почали з'являтися маленькі театрики, візуально нагадуючи  багато відомих сцен того часу. Маріонетки виконували найпопулярніші опери в поєднанні з балетами. Більшість п'єс були дуже довгими (5 актів). З кожним роком мистецтво такого театру удосконалювалося, а ляльководи досягали максимальної точності, імітуючи людські жести.

        З часом маріонетки поширилися по всій Європі.

     Маріонетка своїми руками може бути виготовлена з різних матеріалів, але найчастіше таку ляльку роблять з тканини або деревини. (Виступи та доповнення учнів про ляльок маріонеток за домашнім завданням  опереджального характеру).

  Переносне значення ляльки-маріонетки: Людина, держава, уряд, що є слухняним знаряддям у чужих руках.

Вправа "Маріонетка".  Включається музика. Вам  пропонується уявити, що ви ляльки-маріонетки, які до  або після виступу висять на гвіздочках в шафі:  «Уявіть собі, що вас підвісили за пояс, за голову, за руку, за  палець, за шию, за плече і т. д. Ваше тіло фіксоване в  одній точці, все інше - розслаблено, бовтається ».
 Вправа виконується в довільному темпі, краще з закритими очима.

   Обговорення:   Що ви відчували під час гри, коли були в ролі "ляльки"? Чи сподобалося вам це почуття, чи комфортно вам було?

Діти, але Чарівна країна "оживе" тільки тоді, коли в ній з'являться казкові персонажі. Це  завжди відбувається таємниче і незвично. І ми можемо цьому допомогти.

         Погляньте на свій матеріал, подумайте й визначте, яку ляльку-маріонетку ви будете сьогодні шити. Можливо, казкового персонажа?  У кожного на парті є квітка. Напишіть на ньому ім'я й декілька рис характеру вашого майбутнього персонажу. А за допомогою ваших квітів створимо казкову лісову галявину. ( Діти наклеюють квітки, коментуючи написане)

  1. Вивчення нового матеріалу

    Щоб зануритися в чарівний світ казки потрібно зовсім небагато: бажання, гарний настрій і годину вільного часу. Сьогодні ми будемо робити справжню ляльку-маріонетку.

    Лялька складається з голови і сукні, в яке вшиті кисті рук. Одна нитка служить для управління головою, інша нитка допомагає керувати руками. Лялька може бути з особою і без неї. Якщо лялька виготовлена без особи, це дозволяє  фантазувати - в якому настрої, стані вона перебуває.

      Ми з вами - чарівники. І від наших дій залежить те, що буде робити наша лялька, щоб їй було зручно і приємно жити в Казковій країні, яку ми створимо для наших ляльок .

Прийом " Майстер-клас від учителя"

Пояснення з одночасним демонструванням етапів роботи.

Виготовлення ляльок-маріонеток

Для виготовлення ляльки-маріонетки будуть потрібні наступні матеріали:

1. Невеликий камінчик або красива намистинка

2. Капсула від "Кіндер-сюрпризу"

3. Вата (або синтепон)

4. Панчохи або трикотаж тілесного кольору

5. Біла тканина 50 х 50 см

6. Кольорова тканина на верхній одяг 52 х 52 см

7. Пакля або пряжа, вовняні нитки (для волосся)

8. Нитки, голки, ножиці

9. Товста довга голка

10. Товста нитка (краще ірис)

11. Прикраси.

         Можна затиснути в кулачку намистинки, закрити очі, загадати бажання і уявити собі, що воно збулося. Далі намистинка поміщається в капсулу від "Кіндер-сюрп-риза", і уявляємо образ ляльки, яка сьогодні буде викликана з Казкової країни й допоможе здійснити ваше бажання.

1. Виготовлення ляльки починається з голови. Для цього капсула від "Кіндер-сюрпризу" (з начинкою) щільно обертається ватою або синтепоном. Якщо у ляльки повинна бути велика голова, значить потрібно зробити "кокон" побільше (використавши більше вати або синтепону). Можно виготовляти ляльку й без начінки. Після того як основа голови готова, зверху вона обтягається панчохою тілесного кольору і зшивається на "потилиці" ляльки. Потім поверх облицьованої основи знову обтягається панчохою тілесного кольору або іншою тканиною для особи (ляльку можна зробити темношкірої, рожевої і т. Д.). Важливо, щоб в тому місці, де у ляльки починається шия, залишився "хвостик;" з тканини або панчохи не менше 5 см. Отже  голова готова. Волосся і прикраси на голову пришиваються в останню чергу.

2. Виготовлення "нижньї сукні". Для цього візьміть білу тканину 50 х 50 см, знайдіть середину шматочка. На середині потрібно зробити маленьку дірочку і просунути в неї "хвостик;", який залишився на голові ляльки. Далі необхідно пришити "спіднє" до "шиї" ляльки.

3. Одягання. Костюм ляльки шиється з кольорового красивою тканини розміром 52 х 52 см. У шматочку тканини надрізається середина і втягається "спіднє". Далі тканину розправляється і також пришивається до "шиї" ляльки. З боків до костюму ляльки пришиваються руки. Для виготовлення рук береться та ж тканина, що і для голови. З неї потрібно вирізати два прямокутника 7x4 см, зшити їх і залишити невелику дірочку, щоб можна було набити руки ватою. Коли костюм ляльки готовий і руки вшиті, можна подумати про прикрашання ляльки: зробити їй зачіску, додаткові деталі костюма. Все, що підкаже уява.

4. Коли лялька буде повністю готова, можна її "підв'язати". Для цього береться товста довга голка, заправлена товстою ниткою (краще, якщо це буде ірис). За допомогою голки голова ляльки проштрикується в області скронь. Таким чином лялька повисне на нитці, пропущеної крізь її голову. Довжина нитки над головою ляльки повинна бути не більше 12-15 см (для того, щоб дитині було зручно її "водити"). Кінці нитки (голку до цього часу потрібно витягнути) зв'язуються. Для того щоб "підв'язати" руки, потрібно ще одна товста довга нитка. Один її кінець прив'язується до зап'ястя правої руки ляльки, а інший кінець нитки прив'язується до лівого зап'ястя ляльки.

  1. Вступний інструктаж

  Під час практичної роботи пам'ятайте про правила з ТБ.

  1.     Практична робота

       Учні працюють над пошиттям ляльки-маріонетки.

 Поточний інструктаж з виготовлення виробу. Контроль дотримання правил ТБ, контроль й  корекція роботи з боку вчителя. Звучить спокійна музика.

 Релаксація «Килим-літак».  Включається медитативна, розслаблююча музика. Встаньте, закрийте очі. Уявіть, що ми стоїмо на чарівному килиму-літаку, килим плавно і повільно піднімається, несе нас по небу, тихесенько похитує, заколисуючи; вітерець ніжно обдуває втомлені тіла, всі відпочивають ... Далеко внизу пропливають будинки, поля, ліси, річки і озера ... Поступово килим-літак починає зниження і приземляється в нашій кімнаті (пауза) ... потягуємося, робимо глибокий вдих і видих , відкриваємо очі, повільно і акуратно сідаємо.

  1.   Підсумки урок

  Заключний інструктаж з виготовлення виробу.

       Мандрівні актори, мандрівні музиканти… Це незабутні герої казок та мультфільмів нашого дитинства. А чи пам'ятаєте ви  пісню з м / ф "Бременські музиканти" - "Пісню друзів".  Слова цієї пісні є на кожній парті. Давайте заспіваємо її разом.

9.  Домашнє завдання 

      Оскільки ми сьогодні говорили про казки, то й домашнє завдання буде пов'язане з казкою.

Продовжити роботу над виробом, підготувати оздоблення для ляльки.  Підготувати презентацію "Розповімо казку разом", де відбудеться знайомство з вашою лялькою на англійській мові.

http://img3.stockfresh.com/files/r/rastudio/m/65/2276001_stock-photo-forest-glade.jpg                 http://cdn-nus-1.pinme.ru/tumb/600/photo/db/0a/db0a6174a3686d27a11c4245817ca180.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/Mexicano_marioneta_lou.jpg/300px-Mexicano_marioneta_lou.jpg    http://image.63pokupki.ru/images/1a/1abc69773d2b5.jpg  

 


"Бременские музыканты.
Ничего на свете лучше нету."

Музыка: Г. Гладков Слова: Ю. Энтин

Ничего на свете лучше нету,
Чем бродить друзьям по белу свету.
Тем, кто дружен, не страшны тревоги
Нам любые дороги дороги.
Нам любые дороги дороги.

Ла ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла ла ла ла ей ей ей ей ей

Мы своё призванье не забудем -
Смех и радость мы приносим людям.
Нам дворцов заманчивые своды
Не заменят никогда свободы.
Не заменят никогда свободы.
Ла ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла ла ла ла ей ей ей ей ей

Наш ковёр - цветочная поляна,
Наши стены - сосны-великаны,
Наша крыша - небо голубое
Наше счастье - жить такой судьбою.
Наше счастье - жить такой судьбою.
 

Ла ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла ла ла ла
Ла ла ла ла ла
Ла ла ла ей ей ей ей ей


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фурса Галина
    Дуже сучасна, змістовна й корисна розробка. Дякую. Як раз для Нової української школи!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
2975
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку