Урок з елементами STEM

Про матеріал
Відкритий урок з елеметами STEM"Хліб -усьому голова!" до підручника літературне читання 2 клас (Н. Богданець-Білоскаленко).
Перегляд файлу

Урок  з елементами   STEM  Хліб — усьому голова! в 2 класі. 

Мета: Формувати компетентності.

 

Предметні:  навчати учнів читати швидко і виразно; усвідомлювати зміст про читаного. Розвивати вміння висловлювати свою думку, збагачувати лексичний запас учнів. Розширити знання дітей про шлях хліба з поля до столу. Довести до їх відома, що хліб результат праці людей багатьох професій, поглибити знання учнів про важку працю хлібороба. Збагатити знання про народні звичаї, що пов’язані з ним. Виховувати повагу до праці хлібороба, прищеплювати дбайливе ставлення до хліба.

 

Ключові: соціальну (уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу), загальнокультурну ( бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ),

 

 STEM – компетентності (наукову грамотність, конструкторську діяльність).

Обладнання:малюнки, конверти із завданнями, пшениця, грунт, підручник

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько.

Ми урок розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

-         Повернемось, посміхнемось до гостей і радісно промовим: «Добрий день!»

Чи цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Тож всідайтеся зручніше

Й попрацюємо скоріше!

II. Мотивація навчальної діяльності.

- А що таке святиня?

- На вашу думку, що є цінністю нашого народу? (відповіді дітей)

IІІ. Повідомлення теми уроку.

Ділю клас на групи: Пекарі, паляниці, млини, бублики

Обговорюємо правила роботи в групі

1 завдання. Відгадай хто я, стане багатшою земля.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що ж українці здавна цінували найбільше. Цей предмет знаходиться  у «Корзинці  з секретом» (На столі  у кожної групи корзинка).Вам потрібно відгадати, що знаходиться у корзинці. А  допоможуть нам у цьому слова-підказки.Але спочатку треба відімкнути замок, відгадавши загадки.(На дошці  конверти із загадками. Команди по черзі вибирають конверт).

 

І. Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо.
(Хліб)

ІІ. На столі лежить продукт,
Але не овоч і не фрукт.
Адже прислів’я каже правду –
Він всьому голова!
(Хліб)

ІІІ. Хоч не солодкий, та дуже смачний,

Хоч сам маленький, проте дорогий.

Сядемо обідати – він на столі.

Люблять його і дорослі, й малі.

(Хліб)

-Які  асоціації у вас виникли, читаючи ці слова? Що ж там за предмет у скринці?  (Відповіді дітей) Після того як кожна команда відгадає загадку отримують ключик від корзинки. Витягують малюнок  хліба.

- То як ви думаєте, яка тема нашого уроку?

На дошці тема уроку:  Хліб – усьому голова.

 — Хліб — найдорогоцінніший витвір людського розуму, людських рук, людської праці. Хліб — усьому голова. Мабуть ці слова ви чули багато разів, і вони стали звичними і буденними. Але до хліба не можна ставитися по буденному. Це святиня людська. І скільки не проходить років і тисячоліть, а він залишається святим і величним завжди.« Хліб » –  яке це коротке слово. Але скільки в ньому тепла. З хлібом пов’язано так само багато у нашому житті. Цей продукт харчування став символом праці і миру. З давніх-давен наш народ над усе цінує хліб. Адже, хліб – це достаток. Люди це слово вимовляють з пошаною.

- Пригадайте, які твори про хліб ви читали? (Казка «Хліб і золото»,  «Півник і двоє мишенят», «Хліб»Т. Коломієць,  «Найпрекрасніше і найбридкіше» В. Сухомлинський)

IV. Осмислення матеріалу.

2 завдання.

Робота з підручником ст.35

Читаємо казку: Закопане золото (Кожна команда витягає питання над яким працює) 

  1. Як ви розумієте заголовок казки?

 2. Поясніть виділені слова в казці. Обміняйтеся думками.

3. Чому сини не розуміли батька? Розкажіть.

    4. Визначте основні частини казки. Який висновок зробили

сини? Знайдіть і прочитайте в тексті

3 завдання. Хвилинка Творчості

(кожна група отримує аркуш із зображенням колоска та зерня пшениці)

Треба наклеїти на колосок пшеницю.

4. завдання. Ідеї для «письменників»

А зараз поговоримо про те ,з чого починається хліб?(Перегляд відео «Від зернинки до хлібинки» )

 Напишіть міні-твір «Як хліб приходить до нас?» (3–4 речення).

 5. завдання «Дослідники»

Висаджування пшениці до грунту. Пропоную двом командам накрити плівкою. На ЯДС продовжуємо дослідження.

 

6 завдання.  Каліграфічна хвилинка

Роз’єднайте та запишіть подані слова.

Безхлібанемаобіда.

Хліббатькоаводамати.

7 завдання. Прочитайте вірш за ролями ( хлопці запитують, а дівчата відпові-

дають. Потім навпаки: дівчата запитують, а хлопці відповідають). Підручник ст.36

VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

- Складіть свої поради,  як і чому треба берегти хліб.

Складання правил поводження з хлібом.

VІІІ. Підсумок уроку

Кубик блума.

ІХ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Як ви розумієте заголовок казки?

 

  1. Поясніть виділені слова в казці. Обміняйтеся думками.

 

 

  1. Чому сини не розуміли батька? Розкажіть.

 

    4. Визначте основні частини казки. Який висновок зробили

сини? Знайдіть і прочитайте в тексті

     ЛАБОРАТОРІЯ

Назви команд

 

Бублики

Изображение выглядит как мультфильм, Мультфильм, иллюстрация, рисунок

Автоматически созданное описание Пекарі

Ключик рисунок - 58 фото

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку