Урок з елементами STEM Хліб — усьому голова! в 2 класі.
Мета: Формувати компетентності.
Предметні: навчати учнів читати швидко і виразно; усвідомлювати зміст про читаного. Розвивати вміння висловлювати свою думку, збагачувати лексичний запас учнів. Розширити знання дітей про шлях хліба з поля до столу. Довести до їх відома, що хліб результат праці людей багатьох професій, поглибити знання учнів про важку працю хлібороба. Збагатити знання про народні звичаї, що пов’язані з ним. Виховувати повагу до праці хлібороба, прищеплювати дбайливе ставлення до хліба.
Ключові: соціальну (уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу), загальнокультурну ( бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ),
STEM – компетентності (наукову грамотність, конструкторську діяльність).
Обладнання:малюнки, конверти із завданнями, пшениця, грунт, підручник
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаєм,
Багато нового пізнаєм.
- Повернемось, посміхнемось до гостей і радісно промовим: «Добрий день!»
Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Тож всідайтеся зручніше
Й попрацюємо скоріше!
II. Мотивація навчальної діяльності.
- А що таке святиня?
- На вашу думку, що є цінністю нашого народу? (відповіді дітей)
IІІ. Повідомлення теми уроку.
Ділю клас на групи: Пекарі, паляниці, млини, бублики
Обговорюємо правила роботи в групі
1 завдання. Відгадай хто я, стане багатшою земля.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що ж українці здавна цінували найбільше. Цей предмет знаходиться у «Корзинці з секретом» (На столі у кожної групи корзинка).Вам потрібно відгадати, що знаходиться у корзинці. А допоможуть нам у цьому слова-підказки.Але спочатку треба відімкнути замок, відгадавши загадки.(На дошці конверти із загадками. Команди по черзі вибирають конверт).
І. Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо.
(Хліб)
ІІ. На столі лежить продукт,
Але не овоч і не фрукт.
Адже прислів’я каже правду –
Він всьому голова!
(Хліб)
ІІІ. Хоч не солодкий, та дуже смачний,
Хоч сам маленький, проте дорогий.
Сядемо обідати – він на столі.
Люблять його і дорослі, й малі.
(Хліб)
-Які асоціації у вас виникли, читаючи ці слова? Що ж там за предмет у скринці? (Відповіді дітей) Після того як кожна команда відгадає загадку отримують ключик від корзинки. Витягують малюнок хліба.
- То як ви думаєте, яка тема нашого уроку?
На дошці тема уроку: Хліб – усьому голова.
— Хліб — найдорогоцінніший витвір людського розуму, людських рук, людської праці. Хліб — усьому голова. Мабуть ці слова ви чули багато разів, і вони стали звичними і буденними. Але до хліба не можна ставитися по буденному. Це святиня людська. І скільки не проходить років і тисячоліть, а він залишається святим і величним завжди.« Хліб » – яке це коротке слово. Але скільки в ньому тепла. З хлібом пов’язано так само багато у нашому житті. Цей продукт харчування став символом праці і миру. З давніх-давен наш народ над усе цінує хліб. Адже, хліб – це достаток. Люди це слово вимовляють з пошаною.
- Пригадайте, які твори про хліб ви читали? (Казка «Хліб і золото», «Півник і двоє мишенят», «Хліб»Т. Коломієць, «Найпрекрасніше і найбридкіше» В. Сухомлинський)
IV. Осмислення матеріалу.
2 завдання.
Робота з підручником ст.35
Читаємо казку: Закопане золото (Кожна команда витягає питання над яким працює)
1. Як ви розумієте заголовок казки?
2. Поясніть виділені слова в казці. Обміняйтеся думками.
3. Чому сини не розуміли батька? Розкажіть.
4. Визначте основні частини казки. Який висновок зробили
сини? Знайдіть і прочитайте в тексті
3 завдання. Хвилинка Творчості
(кожна група отримує аркуш із зображенням колоска та зерня пшениці)
Треба наклеїти на колосок пшеницю.
4. завдання. Ідеї для «письменників»
А зараз поговоримо про те ,з чого починається хліб?(Перегляд відео «Від зернинки до хлібинки» )
Напишіть міні-твір «Як хліб приходить до нас?» (3–4 речення).
5. завдання «Дослідники»
Висаджування пшениці до грунту. Пропоную двом командам накрити плівкою. На ЯДС продовжуємо дослідження.
6 завдання. Каліграфічна хвилинка
Роз’єднайте та запишіть подані слова.
Безхлібанемаобіда.
Хліббатькоаводамати.
7 завдання. Прочитайте вірш за ролями ( хлопці запитують, а дівчата відпові-
дають. Потім навпаки: дівчата запитують, а хлопці відповідають). Підручник ст.36
VІІ. Узагальнення вивченого матеріалу
- Складіть свої поради, як і чому треба берегти хліб.
Складання правил поводження з хлібом.
VІІІ. Підсумок уроку
Кубик блума.
ІХ. Домашнє завдання
4. Визначте основні частини казки. Який висновок зробили
сини? Знайдіть і прочитайте в тексті
ЛАБОРАТОРІЯ
Назви команд
Бублики
Пекарі