Урок з елементами STEM-освіти "Розв'язування прямокутних трикутників"

Про матеріал
Розвивати учнів логічне мислення,заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльности; здатність до творчого застосування знань і вдосконаленн умінь; виховувати допитливість,уважність,натхнення, любов до навчання та вьіння працювати разом.
Перегляд файлу

Урок №42

(з використанням елементів STEM – освіти)

Тема: Розв’язування прямокутних трикутників

Мета:

навчальна: систематизувати й узагальнити знання, вміння і навички із теми;

розвивальна:розвивати цікавість учнів до математики,прагнення краще вчити предмет;здатність до творчого застосування знань і вдосконалення вмінь;

виховна;виховувати допитливість,уважність,натхнення,любов до навчання та вміння працювати разом.

Тип уроку:нестандартний урок

Обладнання:презентація за темою уроку,конспект уроку,завдання для групової роботи,кольорові палички , олівці і папір,креслярські інструменти.

Геометрія є прообразом краси світу

Йоганн Кеплер

Хід уроку

I.Організаційний момен

Вправа «Барометр настрою»

 

II.Перевірка домашнього завдання

 Діти презентують своє творче завдання (картини) виготовлені з кольорового паперу або фарб (прямокутними трикутниками).

 III.Формулювання мети і завдань уроку.

 

IV. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мікрофон»

1.Сформулюйте теорему Піфагора.

2.Який трикутник називається єгипетським?(трикутник зі сторонами 3,4 і 5)

3.Які трійки чисел і трикутники називаються піфагоровими? (трійку чисел ,що задовільняють теорему Піфагора наз.піфагоровою трійкою ,а трикутник,для якого вона є довжинами сторін,- піфагоровим трикутником 3,4,5;7,24,25;9,40,41).

3.Що називають синусом ,косинусом і тангенсом гострого кута прямокутного трикутника?

4.Що означає розв'язати трикутник?

5.Які є чотири види  задач на розв’язування прямокутних трикутників?(за гіпотенузою і гострим кутом; за катетом і гострим кутом; за двома катетами; за катетом і гіпотенузою)

V.Виконання завдань на повторення та закріплення вмінь і навичок учнів.

 Клас ділиться на дві команди (обирають лідера і назву команди)

            

Завдання 1 Задача індійського вченого Бхаскара..

На березі річки тополя росла,

Та вітру порив її стовбур зламав.

Тополя упала, і стовбур її

Кут прямий з течією ріки утворив.

Пам’ятай, в тому місці ріка 4 фути була шириною.

Верхівка схилилась до краю,

Залишивши 3 фути всього над водою.

Прошу, тепер швидше скажіть мені ви,

Тополя якої була висота.(5+3=8 футів)

3авдання 2.

Знайдіть висоту дерева АС , якщо ВС=40 м,а ˂В=27°.

 

 

 

Завдання 3.        

Тінь від антени мобільного зв’язку, висота якої 5 м, дорівнює 2,6 м. Знайдіть з точність до мінут висоту сонця над горизонтом(кут α).

                                           

                                                           

Завдання 4.

Чи можна з 36 паличок, наламаючи їх , скласти прямокутний трикутник?

( якщо сторони 3,4,5-трикутник прямокутний. Якщо сторони 3n , 4n , 5n ,-теж пямокутний трикутник,n-будь-яке натуральне число, бо (3n)2   + (4 n )2 =   (5n )2 . P =12n. При n=3,Р=36.Отже, сторони 9,12,15.

Завдання 5.

Розрізати кольоровий аркуш А4 так ,щоб утворилось найбільша кількість прямокутних трикутників.

VI.Підсумок уроку. Рефлексія

1.Чи досягнули ми мети уроку?

2.Що було цікавим на уроці?

3.Оцініть свою роботу на уроці з точки зору самостійності ваших дій.

VII.Домашнє завдання: повт.§18-21, вик.№4,№5 ст.151

Хочу закінчити наш урок словами

Що вмієте,того не забувайте,а чого не вмієте, тому навчайтеся

В.Мономах

 

Усім дякую!!!


 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку