Урок з елементами тренінгу "Торгівля людьми"

Про матеріал
Торгівля людьми Урок з елементами тренінгу Мета: надати інформацію про те, що таке торгівля людьми, підвищити компетентність щодо ризиків щодо ризиків, пов’язаних із торгівлею людьми, та не ризикованої поведінки. Матеріали: аркуші паперу А4, ручки, крейда, дошка, ситуації, плакат «Правила роботи» Цільова група: 9 клас Хід заняття: Психолог. Добрий день! Рада вас вітати на занятті! Тема нашого сьогоднішнього заняття «Торгівля людьми. Обговорення ситуацій» Правила. Вправа «Мозковий штурм» (5 хв) Пропонуються виробити правила, які будуть дотримуватися як учасники, так і тренер. Правила вивішуються на дошці так, щоб кожен міг її бачити. Приклад кодексу правил: • бути уважним; • бути активним; • поважати думку кожного; • говорити по черзі (не перебивати); • піднімати руку; • не займатися сторонніми речами. Робота в групах. Гронування до теми «Торгівля людьми» (10 хв) 1 Учасників просять об’єднатися у 3 групи. Потім посередині аркуша паперу вони пишуть фразу «торгівля людьми» і записують по колу всі асоціації, пов’язані з цим поняттям, після чого презентують свої роботи. Психолог. Ми подивились на асоціації до словосполучення «Торгівля людьми», а зараз кожен спробує сформулювати визначення цього поняття індивідуально. 2. Індивідуальна робота: далі учасники працюють індивідуально, спираючись на підготовлений постер, особисто повинні сформулювати визначення поняття «торгівля людьми». Після чого кожен по черзі зачитує визначення та прикріплює на дошку. Знову об’єднуємося в групи за назвами столиць світу. Наприклад: Мадрид, Вашингтон. 3. Робота в групах: учасникам пропонується об’єднатися в кілька груп та ознайомитись із визначенням поняття «торгівля людьми», зафіксованим у документах Протокол про попередження і припинення торгівлі людьми, особливо жінками і дітьми, і покарання за неї, що доповнює Конвенцію ООН проти транснаціональної організації злочинності, прийнятий резолюцією 55/25 Генеральної Асамблеї від 15 листопада 2000 року: 1) «торгівля людьми» означає здійснювані з метою експлуатації вербування, перевезення, передачу, приховування або одержання людей шляхом загрози силою або її застосування, або інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою або уразливістю положення, або шляхом підкупу у вигляді платежів або вигод для одержання згоди особи, яка контролює іншу особу. Експлуатація включає як мінімум експлуатацію проституції інших осіб або інші форми сексуальної експлуатації, примусову працю або послуги, рабство або звичаї, подібні до рабства, підневільний стан або вилучення органів; 2) згода жертви торгівлі людьми на заплановану експлуатацію, про яку йдеться в пункті 1 цієї статі, не береться до уваги, якщо було використано будь-який із заходів впливу, зазначених у пункті 1; 3) вербування, перевезення, передача, приховування або отримання дитини з метою експлуатації вважаються «торгівлею людьми» навіть у тому разі, якщо вони не пов’язані із застосуванням будь-якого із заходів впливу, зазначених у пункті 1 цієї статті; 4) «дитина» - це будь-яка особа, яка не досягла 18-річного віку. Стаття 149 Кримінального кодексу України «Торгівля людьми або інша незаконна угода щодо людини», викладена в редакції згідно із законом України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за торгівлю людьми та втягнення в заняття проституцією» від 12 січня 2006 року №3316-ІV (Відомості Верхньої Ради України, 2006, № 17, с.147), дає таке визначення торгівлі людьми: 1. Торгівля людьми або здійснення іншої незаконної угоди, об’єктом якої є людина, а так само вербування, переміщення, переховування, передача або одержання людини, вчинені з метою експлуатації, з використанням обману, шантажу чи уразливого стану особи. 2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені щодо неповнолітнього або щодо кількох осіб, або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, або особою, від якої потерпілий був у матеріальній чи іншій залежності, або поєднані з насильством, яке є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого чи його близьких, або з погрозою застосування такого насильства. 3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені щодо малолітнього, або організованою групою, або поєднані з насильством, небезпечним для життя або здоров’я потерпілого чи його близьких, або з погрозою застосування такого насильства, або якщо вони спричинили тяжкі наслідки. Після ознайомлення з документами учасникам пропонується виконати таке завдання: Група 2. Скласти перелік форм торгівлі людьми. Після презентації роботи груп напрацювання обговорюються, психолог ознайомлює учасників з інформацією. Ознаки торгівлі людьми Форми торгівлі людьми - застосування фізичного і психологічного насильства або погрожування; - вилучення в людини, яка стала жертвою торгівлі, документів, що засвідчують її особистість; - залучення до боргової кабали; - примушення до праці; - обмежування свободи пересування; - обман до зловживання довірою - фізичне примушування із застосуванням насильства або із застосуванням сильно дійних наркотичних речовин, алкоголю, медичних препаратів; - економічне примушування у формі боргової кабали або іншої матеріальної залежності; - психологічне примушування шляхом шантажу, обману, введення в оману або загрози застосування насильства; - юридичну залежність через усиновлення, взяття під опіку, фіктивний шлюб; - рабство або умови, подібні до рабства Вправа «Ситуації» Психолог. Зараз ми з вами об’єднаємося у дві групи за назвами національного одягу. Наприклад: вишиванка, сомбреро. Психолог пропонує розглянути групам ситуації та проаналізувати, чи належать подані приклади до ситуацій торгівлі, і якщо так, то за якими ознаками. Після розгляду ситуацій на обговорення виносяться такі запитання 1. Чи можна віднести подані ситуації до торгівлі людьми? 2. Що стало причиною виникнення ситуації торгівлі людьми? 3. Які ознаки торгівлі людьми? Підведення підсумку Я бажаю вам, щоб ситуацій, пов’язані з торгівлею людьми, нам траплялися лише теоретично. Бажаю нам з вами вільної, єдиної і мирної країни.
Перегляд файлу

Торгівля людьми

Урок з елементами тренінгу

Мета: надати інформацію про те, що таке торгівля людьми, підвищити компетентність щодо ризиків щодо ризиків, пов’язаних із торгівлею людьми, та не ризикованої поведінки.

Матеріали: аркуші паперу А4, ручки, крейда, дошка, ситуації, плакат «Правила роботи»

Цільова група: 9 клас

 Хід заняття:

Психолог. Добрий день! Рада вас вітати на занятті! Тема нашого сьогоднішнього заняття «Торгівля людьми. Обговорення ситуацій»

Правила. Вправа «Мозковий штурм» (5 хв)

Пропонуються виробити правила, які будуть дотримуватися як учасники, так і тренер.

Правила вивішуються на дошці так, щоб кожен міг її бачити.

 Приклад кодексу правил:

  • бути уважним;
  • бути активним;
  • поважати думку кожного;
  • говорити по черзі (не перебивати);
  • піднімати руку;
  • не займатися сторонніми речами.

Робота в групах. Гронування до теми «Торгівля людьми» (10 хв)

1 Учасників просять об’єднатися  у 3 групи. Потім посередині аркуша паперу вони пишуть фразу «торгівля людьми» і записують по колу всі асоціації, пов’язані з цим поняттям, після чого презентують свої роботи.

Психолог. Ми подивились на асоціації до словосполучення «Торгівля людьми», а зараз кожен спробує сформулювати визначення цього поняття індивідуально.

2. Індивідуальна робота: далі учасники працюють індивідуально, спираючись на підготовлений постер, особисто повинні сформулювати визначення поняття «торгівля людьми». Після чого кожен по черзі зачитує визначення та прикріплює на дошку.

     Знову об’єднуємося в групи за назвами столиць світу. Наприклад: Мадрид, Вашингтон.

3. Робота в групах: учасникам пропонується обєднатися в кілька груп та ознайомитись із визначенням поняття «торгівля людьми», зафіксованим у документах

Протокол

про  попередження і припинення торгівлі людьми, особливо жінками і дітьми, і покарання за неї, що доповнює  Конвенцію ООН проти транснаціональної організації злочинності, прийнятий резолюцією 55/25 Генеральної Асамблеї від 15 листопада 2000 року:

1) «торгівля людьми» означає здійснювані з метою експлуатації вербування, перевезення, передачу, приховування або одержання людей шляхом загрози силою або її застосування, або інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою або уразливістю положення, або шляхом підкупу у вигляді платежів або вигод для одержання згоди особи, яка контролює іншу особу. Експлуатація включає як мінімум експлуатацію проституції інших осіб або інші форми сексуальної експлуатації, примусову працю або послуги, рабство або звичаї, подібні до рабства, підневільний стан або вилучення органів;

2) згода жертви торгівлі людьми на заплановану експлуатацію, про яку йдеться в пункті 1 цієї статі, не береться до уваги, якщо було використано будь-який із заходів впливу, зазначених у пункті 1;

3) вербування, перевезення, передача, приховування або отримання дитини з метою експлуатації вважаються «торгівлею людьми» навіть у тому разі, якщо вони не пов’язані із застосуванням будь-якого із заходів впливу, зазначених у пункті 1 цієї статті;

4) «дитина» - це будь-яка особа, яка не досягла 18-річного віку.

Стаття 149 Кримінального кодексу України «Торгівля людьми або інша  незаконна  угода щодо людини», викладена в редакції згідно із законом України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за  торгівлю людьми та втягнення в заняття проституцією» від 12 січня 2006 року №3316-ІV (Відомості Верхньої Ради України, 2006, № 17, с.147), дає таке визначення торгівлі людьми:

1. Торгівля людьми або здійснення іншої незаконної угоди, об’єктом якої є людина, а так само вербування, переміщення, переховування, передача або одержання людини, вчинені з метою експлуатації, з використанням обману, шантажу чи уразливого стану особи.

2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені щодо неповнолітнього або щодо кількох осіб, або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, або особою, від якої потерпілий був у матеріальній чи іншій залежності, або поєднані з насильством, яке є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого чи його близьких, або з погрозою застосування такого насильства.

3. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені щодо малолітнього, або організованою групою, або поєднані з насильством, небезпечним для життя або здоров’я  потерпілого чи його близьких, або з погрозою застосування такого насильства, або якщо вони спричинили тяжкі наслідки.

 

Після ознайомлення з документами учасникам пропонується виконати таке завдання:

Група 2. Скласти перелік форм торгівлі людьми.

Після презентації роботи груп напрацювання обговорюються, психолог ознайомлює учасників з інформацією.

Ознаки торгівлі людьми

Форми торгівлі людьми

- застосування фізичного і психологічного насильства або погрожування;

- вилучення в людини,  яка стала жертвою торгівлі, документів, що засвідчують її особистість;

- залучення до боргової кабали;

- примушення до праці;

- обмежування свободи пересування;

- обман до зловживання довірою

- фізичне  примушування із застосуванням насильства або із застосуванням  сильно дійних наркотичних речовин, алкоголю, медичних препаратів;

- економічне примушування у формі боргової кабали або іншої матеріальної залежності;

- психологічне примушування шляхом шантажу, обману, введення в оману або загрози застосування насильства;

- юридичну залежність через усиновлення, взяття під опіку, фіктивний шлюб;

- рабство або умови, подібні до рабства

Вправа «Ситуації»

Психолог. Зараз ми з вами обєднаємося у дві групи за назвами національного одягу. Наприклад: вишиванка, сомбреро.

Психолог пропонує розглянути групам ситуації та проаналізувати, чи належать подані приклади до ситуацій торгівлі, і якщо так, то за якими ознаками.

Після розгляду ситуацій на обговорення виносяться такі запитання

1. Чи можна віднести подані ситуації до торгівлі людьми?

2. Що стало причиною виникнення ситуації торгівлі людьми?

3. Які ознаки торгівлі людьми?

Підведення підсумку

Я бажаю вам, щоб ситуацій, пов’язані з торгівлею людьми, нам траплялися лише теоретично. Бажаю нам з вами вільної, єдиної і мирної країни.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
8 вересня 2020
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку