Діагностична робота практичного психолога. Вивчення рівня розвитку цілісності та осмисленості сприймання дитини молодшого дошкільного віку (+ мислення).
Методика “Чого не вистачає на малюнках?”
Мета: вивчення рівня розвитку цілісності та осмисленості сприймання дитини молодшого дошкільного віку (+ мислення).
Матеріали та обладнання: серія картинок, секундомір.
Процедура дослідження: досліджуваному пропонують серію малюнків, на кожному з яких не вистачає якої-небудь суттєвої деталі. Дитина отримує завдання якнайшвидше визначити і назвати відсутню деталь.
Інструкція досліджуваному: “ Тобі буде показано малюнки, на яких не вистачає якої-небудь деталі. Уважно подивись, визнач, і назви деталь, відсутню на малюнку. Якщо все зрозуміло, то починаємо!”
Дослідник за допомогою секундоміра фіксує час, затрачений дитиною на виконання всього завдання. Час роботи оцінюється в балах, які потім слугують основою для висновку про рівень розвитку сприймання дитини.
10 балів – дитина виконала завдання за час, менший від 25 сек, назвала при цьому всі 7 деталей, відсутніх на малюнках.
8-9 балів – час пошуку дитиною всіх деталей зайняв від 26 до 30 сек.
6-7 балів – час пошуку дитиною всіх деталей зайняв від 31 до 35 сек.
4-5 балів – час пошуку дитиною всіх деталей склав від 36 до 40 сек.
2-3 бали - час пошуку дитиною всіх деталей зайняв від 41 до 45 сек.
0-1 бал - час пошуку дитиною всіх деталей зайняв більше за 45 сек.
Висновки про рівень розвитку
10 балів – дуже високий;
8-9 балів – високий;
4-7 балів – середній;
2-3 бали – низький;
0-1 бал – дуже низький.
Джерела:
Немов Р.С. Психология: В 3 кн. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Кн.3: Психодиагностика. – с. 66 « Чего не хватает на рисунках?».