урок з фінансової грамотності у 5 класі "Кишенькові гроші"

Про матеріал
урок - дослідження з курсу "Родинні фінанси" для учнів 5-го класу, який допоможе формувати в школярів навички, необхідні для забезпечення власного економічного добробуту і добробуту своєї родини
Перегляд файлу

Тема

Кишенькові гроші

Мета уроку

учні повинні

ЗНАТИ

складові власного бюджету,розпізнавати єпоняття «родинний бюджет», «фінансові ресурси», «доходи», «видатки»;

 

ВМІТИ

ефективно використовувати кошти, правильно розподіляти бюджет, створювати заощадження, визначати фінансові цілі та складати особистий бюджет

Завдання уроку (з урахуванням таксономії педагогічних цілей Блума)

освітні

забезпечити засвоєння основних понять теми, розуміння їх змісту; навчити застосовувати отримані знання під час виконання вправ;

розвивальні

розвивати пізнавальний інтерес учнів, формувати їх науковий світогляд; розвивати; продовжити формувати навички роботи та спілкування в групі;

виховні

формувати в школярів навички, необхідні для забезпечення власного економічного добробуту і добробуту своєї родини.

Очікувані результати щодо розвитку вучнів компетентностей

  • ключові компетентності: уміння вчитися, інформаційно-комунікаційна, соціальна, загальнокультурна компетентності;
  • предметні: отримання базових знань з теми, здатність до аналізу та синтезу, усне і письмове спілкування рідною мовою, застосування знань на практиці, дослідницькі навички та вміння, здатність працювати в групі та критично оцінювати результати навчальної діяльності.

Тип заняття

урок засвоєння нових знань

Обладнання та наочність

ноутбук, екран, проектор

Література

  1. Смовженко Т.С. Родинні фінанси.Навчально-методичний посібник. 5 клас / Смовженко Т.С.. – Київ: УБС НБУ, 2015. – 117 с.
  2. Смовженко Т.С. Родинні фінанси. 5 клас. Робочий зошит учня / Смовженко Т.С.. – Київ: УБС НБУ, 2015. – 52 с.

 

Технологічна карта заняття

Етап

Орієнтовний час

Діяльність учителя

Діяльність учнів

  1.  

Організаційний момент

1 хв

Привітання,

привітання

  1.  

Повідомлення теми, мети та завдань уроку

2 хв

Повідомляє тему та мету заняття

Знайомляться з очікуваними результатами навчання

  1.  

Актуалізація опорних знань

6 хв

Пояснює актуалізуючі завдання

Виконують завдання

  1.  

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

2 хв

Ставить проблемні запитання

Дають відповіді на запитання

  1.  

Вивчення нового матеріалу

22 хв

Пояснює новий матеріал, веде діалог з учнями

Уважно слухають, , ведуть діалог з учителем

  1.  

Весела фізкультхвилинка

1 хв

Пояснює завдання,

Виконують вправи

  1.  

Закріплення вивченого матеріалу Узагальнення отриманих знань та підведення підсумків

6 хв

Веде діалог з учнями

Складають правила раціонального користування кишеньковими грошима

  1.  

Рефлексія

2 хв

Пояснює, як виконати вправу

Виконують вправу «Закінчи речення»

  1.  

Домашнє завдання

1 хв

Пояснює домашнє завдання

Уважно слухають, записують д/з в зошити

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Клас попередньо поділений на малі групи, які отримали випереджальні завдання

ІІ. Актуалізація знань та уміньучнів

Учитель. Сьогодні ми продовжимо нашу розмову про бюджет родини і поговоримо про ваш особистий бюджет. Так-так, не дивуйтеся, адже у вас є кошти, які ви витрачаєте на власний розсуд. Ці кошти називають особистими доходами школяра. Звідки  вони беруться?

(варіанти відповідей дітей: дають батьки та інші члени родини, дарують на День народження, заробляють або виграють у лотерею)

За ці кошти ви можете придбати багато різних речей : солодощів, іграшок, блокнотів, ручок, а можете заощаджувати і купити дорожчу річ.  Отже, мова йде про витрати.

  • Давайте пригадаємо, як називається фінансовий план, який підсумовує доходи і витрати родини за певний час?(сімейний бюджет).
  • Чи правильним буде твердження : «школяр має власний бюджет»? (так, бо в нього є особисті доходи і витрати).
  • Пригадаємо, які є види бюджету?Для цього розглянемо задачу:

Андрійко, Володя та Сергій – друзі-пятикласники. На тиждень батьки дають їм однакову суму кишенькових грошей. Андрійко завжди витрачає всі гроші, Володя  частину заощаджує, а Сергію  грошей не вистачає, він позичає їх у Володі. Який  вид бюджету має кожен з друзів?

  • Який вид бюджету, на вашу думку, є кращим?
  • Як домогтися, щоб бюджет був раціональним?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На дошці написано три слова: кишеня, батьки, гроші.

Учитель. Діти, подивіться на дошку, подумайте і скажіть, про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці ? Так, сьогодні ми поговоримо про кишенькові гроші , які є основною складовою частиною ваших особистих доходів. Всі їх мають, по-різному витрачають, отримують різні суми на різні терміни. Про те, як раціонально використовувати кишенькові гроші і навчитися їх заощаджувати, як це роблять діти в інших країнах світу, і піде мова.

ІV.  Засвоєння нового матеріалу.

Учитель. У сучасному світі багато відносин побудовано на грошах, і достатньої  їх кількості потребують не тільки дорослі, а й  діти. Тому батьки виділяють певну суму грошей, яка є у повному розпорядженні дитини – кишенькові гроші.

Давайте переглянемо мультфільм «Кишенькові гроші» (Джерело: https://www.youtube.com/watch).

Учитель. Попередньо в групах проведено соціологічне дослідження «Кишенькові гроші учнів 5-го класу» (додаток1).(Створено три творчі групи, які отримали випереджаюче завдання. Кожна група обрала свого соціолога та журналіста. )В опитуванні взяли участь  25 учнів . Що показало дослідження?(виступ соціологів)

І група. Ми досліджували питання,звідки беруться кишенькові гроші у школярів. Майже всім учням (23) кишенькові гроші дають батьки. Більшості з них (20) дають ще й бабусі з дідусями та інші члени родини, один учень  гроші періодично заробляє, один зовсім не має кишенькових  грошей.

ІІ група. Ми досліджували, як часто учням нашого класу дають кишенькові гроші та на що вони їх витрачають. Практично всім учням гроші видають щодня, одному – на тиждень, одному - не дають зовсім.

ІІІ група. Ми намагалися вияснити, скільки кишенькових грошей отримують учні класу за тиждень та  чи задовольняє це їх потреби. Дослідження показало, що в середньому учень отримує 50 гривень, тільки три учні мають 25 гривень і один – 70 гривень. Декілька учнів вважають, що суму кишенькових грошей батькам варто збільшити.

Учитель. Дякую  всім за участь у соціологічних дослідженнях .Отже, всі ви маєте кишенькові гроші, які можна використати на власний розсуд. А тепер давайте розглянемо, як вирішується це питання у різних країнах світу. Для цього кожна група  отримала випереджаюче завдання. Надаємо слово журналастам  (виступ журналістів) (додаток 2).

V.Весела фізкультхвилинка  «Україно, ми твоя надія» Джерело https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

VІ.Закріплення виченого матеріалу.Узагальнення отриманих знань та підведення підсумків

Учитель. Ми отримали багато цікавої та змістовної інформації про кишенькові гроші дітей  в інших країнах. Найоригінальнішими виявилися німці: видаючи певну суму на кишенькові витрати, вони стягують з неї 20-відсотковий податок. Так з раннього дитинства привчають дітей бути законослухняними платниками податків. Найсуворішими фінансовими вихователями є французи. За серйозну провину вони штрафують своїх дітей, не доплачуючи кишенькові гроші. Ну і найфанатичніші в питаннях грошового виховання - американці.Тут, прищеплюючи фінансову дисципліну, батьки змушують своїх дітей брати кредит на навчання і платять їм буквально за все: за вимиту підлогу, гарну оцінку або поведінку.

 Вашим батькам треба багато працювати, щоб бюджет родини поповнювався. Саме завдяки їх праці ви отримуєте кишенькові гроші. Відносьтеся з повагою до їх праці, використовуйте гроші розумно. Як це робити? Як ви розумієте – раціонально  використати кошти? (відповіді учнів)

Давайте разом  складемо правила:

«Як раціонально використати  кишенькові гроші

  1. Розмір   кишенькових грошей залежить від можливостей родини, тому розумій батьків.
  2. З повагою стався до батьківських коштів.
  3. Купуй речі, які  дійсно потрібні в цей час.
  4. Позичай гроші тільки кращим друзям, а не всім, хто попросить.
  5. Співставляй свої бажання з фінансовими можливостями;
  6. Учися заощаджувати!
  7. Склади власний фінансовий план.

VІІ. Рефлексія

Учитель.  Дякую всім за співпрацю. Сьогодні на уроці мова йшла про кишенькові гроші, звідки вони беруться та як їх розумно використати.

Пропоную вам виконати вправу «Закінчи речення»

Цікавим на уроці було те, що …..

Новим для мене було те, що….

Мені сподобалося……..

Мені не сподобалося те, що…….

Я навчився ……

Учитель. Гроші відіграють надзвичайно важливу роль у нашому житті, але завжди варто пам’ятати, що не все за них можна купити.Не даром у народв говорять:

«За гроші можна купити годинника, але не час, будинок ,але не родину,  ліки, але не здоров’я, розваги , але не щастя!»

VІІІ.Домашнє завдання: розповісти батькам, про що ви дізналися на уроці і подарувати пам’ятки «Кишеньковим грошам – так!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Звідки ви отримуєте кишенькові гроші

П.і.п. учня   

Від батьків

Від бабусі та дідуся

Від інших родичів

Інші джерела

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сума кишенькових грошей

Прізвище та імя учня

Яку суму вам

дають батьки

 на тиждень

Чи достатньо

вам цих грошей

Яку суму ви б хотіли

отримати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кишенькові гроші

(опитування для учнів 5-го класу)

П.І.П. учня

Як часто вам дають кишенькові гроші

На що ви тратите гроші

  Раз у тиждень

 

 

Кожен день

 

Раз у місяць

Взагалі не дають

 

іграшки

солодощі

інше

 

 

 

 

Гуменюк Олексій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/pig_1.jpgТуреччина: поцілунки за ліри

Маленькі турки перші ліри на кишенькові витрати отримують за ... поцілунки! "У Туреччині на великі національні свята всім дітям, навіть немовлятам, прийнято дарувати святкові гроші, нехай навіть 1-2 ліри ($ 0,5-1). Діти старшого віку можуть отримати 20-50 лір ($ 11-27). А дарують їх старші родичі, яким за це на знак вдячності та поваги потрібно поцілувати руку і прикласти її до чола, Поки дитина маленька, то подаровані гроші залишаються у батьків. Коли дитина підростає, то її ведуть до  магазину, щоб вона за них щось купила.

А свої кишенькові гроші маленькі турки регулярно починають отримувати, як тільки йдуть до школи. Зазвичай, на тиждень дають 10-30 лір ($ 5,5-16). Цього вистачає на обід і канцелярські дрібнички.

Що ж до фінансового виховання в цілому, то турецькі батьки з дитинства прищеплюють дітям серйозне ставлення до грошей. Особливо в цьому плані "дістається" хлопчикам як майбутнім годувальникам сім'ї. Татусі частенько водять своїх синів до себе на роботу, щоб показати, як нелегко дістаються гроші, тому їх потрібно цінувати.

Навіть дуже забезпечені сім'ї налаштовують дітей на те, щоб вони намагалися вступити до безкоштовного навчального закладу. Якщо ж за навчання дитини треба платити, то батьки вимагають, щоб вона добре навчалася. У Туреччині в деяких школах кращим учням дають знижки в 50% на оплату навчання". Підробляти ж турецькі школярі починають, за словами Яни, десь у 15-16 років. Але при цьому батьки все одно продовжують їх фінансово опікувати.

 

 

 

 

 

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/money_6.jpgШвеція: бізнес - у 15 років!

Дітям-шведам гроші на кишенькові витрати дає ... держава! "У Швеції дітям до 16 років щомісяця виплачують по 1050 крон ($ 152).Щоправда, до повноліття ці гроші отримують батьки.  Але потім вони самі можуть отримувати їх до 20 років. Але за умови, що будуть старанно вчитися і не прогулювати.

До речі, деякі батьки з цих грошей виплачують своїм чадам "на кишеню". У середньому маленькі шведи з 6-7 років отримують 20-45 крон ($ 3-6) на тиждень, а старші - близько 100 ($ 14,5). Що цікаво, дітям не доводиться витрачатися в школі. Тому що шкільне харчування - безкоштовне. А в самій школі і біля неї нічого не продається. Тому гроші у шведських школярів йдуть на те, що їм дійсно подобається. Наприклад, малюки купують так звані суботні солодощі. Справа в тому, що в цій країні діти їдять солодке тільки по суботах, щоб зберегти здорові зуби.

Уміння збирати гроші шведські батьки заохочують і вітають. "Наприклад, якщо дитина хоче купити комп'ютерну гру, то вони кажуть, що до кожних зекономлених 100 крон додадуть ще стільки ж. А коли діти виростають зі свого одягу, їх вчать оформляти анонси на сайті оголошень і продавати одяг, іграшки та інші особисті речі. Вони розуміють, що якщо збережуть їх у хорошому стані, то зможуть продати тим, кому вони потрібніші, а самі на ці кошти зможуть купити щось інше. Як зазначає жінка, шведи намагаються якомога раніше навчитися заробляти і стати самостійними у фінансовому сенсі.

Підлітки часто підробляють тим, що влаштовують дискотеки. Орендують недорогу апаратуру, домовляються про оренду приміщення - і вперед. На цьому можна добре заробити, якщо людям сподобається і не буде заворушень. Більш того, вже з 15 років вони можуть заснувати свою компанію. При цьому вони отримують безкоштовні фінансові консультації і платять більш "м'які" податки. Наприклад, в 2010 році власні компанії були у 19 954 учнів.

Ще одна родзинка шведського фінансового виховання: дітей з ранніх років привчають жертвувати на благодійність. Дуже часто на шкільних заходах учні, якщо хочуть, жертвують, наприклад, 10 крон ($1,5) на допомогу Червоному Хресту або іншим благодійним організаціям".

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/money_7.jpgСША: кредити з пелюшок

Поняття "особистий бюджет", "заробити", "накопичити" знайомі з пелюшок кожному маленькому американцеві. Відносини між батьками і дітьми у фінансовому плані в Америці більш практичні.Тут немає такого, що батьки забувають про себе, віддаючи все дітям. Логіка дорослих американців така: якщо вони не накопичать достатньо грошей, щоб забезпечити собі безбідну старість, то стануть тягарем для дітей. Тому з раннього віку привчають їх самостійно заробляти, часто стаючи першими "роботодавцями". Так, щоб отримати кишенькові гроші (їх починають видавати в 9-10 років), дитина повинна щось зробити у будинку: прибрати у своїй кімнаті, винести сміття, вигуляти собаку .Молодшим школярам дають "на кишеню" $ 5-10 на тиждень, а підліткам - близько $ 15. Цих грошей вистачає і на шкільний обід, і на різні дрібнички. Якщо ж на них хочеться купити щось більш коштовне, то батьки не будуть докладати відсутню суму, а запропонують дитині її накопичити або заробити.

"Мій тато сказав мені, що якщо я зможу сам себе забезпечувати, то важка ноша впаде з його плечей, - розповідає 20-річний американець Девід. - Тому я, як і більшість моїх друзів, почав заробляти з 13 років. Займався бебісіттінгом (догляд за чужою малою дитиною за гроші). За годину такої роботи в США підлітку платять близько 10-12 $. Ще можна за гроші мити машини, працювати рятувальником у басейні або косити сусідські газони. А в 16-17 вже можна працювати в кафе і заробляти більше. Загалом, деяким навіть вдається до 16-річчя стати власником авто, щоправда, уживаним".

Незважаючи на все це, окремих уроків фінансової грамотності в американських школах немає. Зате вони є в спеціальних дитячих фінансових таборах (там діти, наприклад, грають у фінансові ігри або імітують роботу банку), а також у фінансових академіях для дітей, які відкриті в багатьох містах США. Так що на  момент вступу до вузу багато американців фінансово підковані. І для них не здається чимось незвичайним самостійно взяти кредит у банку на навчання. Багато батьків, звичайно, починають збирати гроші на навчання дитини ще до її народження. Але з виховних цілей дають лише частину "навчальних" грошей. На решту можуть змусити студента взяти кредит у банку на його ім'я. Це дуже корисно для фінансової дисципліни".

 

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/money_8.jpgУгорщина: діти-монополісти

В угорських сім'ях прийнято вчити дитину поводитися з грошима, граючи у фінансові ігри, наприклад, "Монополію". А в школі на уроках з домоводства їм розповідають, як складати особистий бюджет і заощаджувати. Крім того, тут аналізують  популярні рекламні гасла, показуючи, як компанії-виробники маніпулюють споживчими звичками. Що стосується кишенькових грошей, то їх дають небагато - до 3000 форинтів ($ 12) на тиждень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/money_6.jpgФранція: кишенькові штрафи

Французи  дуже люблять роками збирати, накопичувати цінності. До цього деякі з них привчають своїх дітей вже уже 5-6 років, коли ті починають отримувати кишенькові гроші.

"Сину і дочці я купив по гаманцю. У кожній секції була своя назва (приклеєна на папірці) в залежності від того, що їм хотілося купити в майбутньому. Туди вони повинні були відкладати гроші, - розповідає батько двох дітей Паскаль Дюбуа. Також кожному я вручив по невеликому блокноту, куди вони записували свої витрати, скільки беруть у борг один у одного і скільки заощадили. У кінці кожного тижня я переглядав їх записи. Тільки після такої перевірки вони отримували наступну "порцію" кишенькових грошей".

Ще французи відрізняються тим, що люблять штрафувати своїх дітей. Приміром, вони забирають за якусь провину 5 євро із загальної суми кишенькових грошей. Або ж просто зменшують або збільшують їх розмір в залежності від поведінки чада. "Щовечора по буднях ми з чоловіком нашому 7-річному синові ставимо оцінку за день, - розповідає французька мама Стефані. - За п'ять робочих днів він може набрати максимум 150 балів. Якщо набирає від 0 до 50, то не отримує нічого, від 51 до 75 - 0,5 євро, від 76 до 100 - 1 євро, від 101 до 125 - 1,5 євро, а від 126 до 150 - 3 євро".

У середньому ж школяр початкової та основної школи отримує 5-12 євро на тиждень, а ті, хто більш дорослий, - 20-30 євро.

"Даючи дітям кишенькові гроші, ми не розраховуємо, що їм буде на все вистачати. Їм ці гроші потрібні для того, щоб вони просто навчилися з ними поводитися, - каже французька домогосподарка Женев'єв. - А якщо хочеться купити щось дороге, то нехай шукають, де підробити". А підробляють французькі школярі, зазвичай, бебісіттінгом. Наприклад, за 3 години такої роботи можна отримати 25-30 євро.

А вже на першому курсі університету деякі батьки відпускають своїх дітей у вільне плавання. Але нічого в цьому екстремального немає. По-перше, варіантів підробити - ставок гати. По-друге, знімати житло французькій молоді вигідно: кожен студент може отримати держсубсидії на проживання. Економія на витратах на житло може доходити до 40% від місячної орендної плати.

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/pig_1.jpgНімеччина: податки - дітям

Німці починають знайомити дитину з грошима і вчити розподіляти фінанси рано. "Моя 5-річна донька отримує 0,5 євро на тиждень, - ділиться досвідом німецький тато Клаус Майер. - Щоб вона усвідомила ціну грошей, ми намалювали і повісили їй на стіну грошову лінійку, на якій виділили ціни на її улюблені цукерки. Рухомою стрілкою щотижня відзначаємо на ній, скільки залишилося грошей.Так ми даємо їй зрозуміти: або в тебе є гроші, або цукерки, але не те й інше відразу".

А в середньому німецький школяр на свої витрати отримує 5-20 євро на тиждень. "Але, наприклад, мій брат забирає назад 20% від суми кишенькових грошей, - говорить Клаус. - Так він привчає свою дитину до податків".

Як і багато дітей в Європі, маленькі німці підробляють. Для цього в Німеччині навіть влаштовують у дворах, на вулицях, при церквах дитячі блошині ринки. На них діти продають свої іграшки, прочитані книги і т.п. А виручені гроші відкладають (так робить більшість) на "велику покупку", наприклад, комп'ютерну гру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://korysne.ostriv.in.ua/images/publications/4/10796/content/money_8.jpgАнглія: 10% - батькам

Британські батьки не поспішають вчити дітей поводженню з грошима - щоб не позбавляти їх дитинства. Але все одно дарують скарбнички та пропонують відкладати туди фунти, наприклад, з кишенькових грошей. До речі, в середньому дають 5-10 фунтів стерлінгів ($ 8-15,5) на тиждень, а підлітку - 20 фунтів стерлінгів ($ 31). При цьому, якщо дітям потрібно більше грошей на витрати, то батьки пропонують їм підзаробити у них. "Якщо мій син виконує якусь роботу по дому, то я подвоюю суму його кишенькових грошей в 10 фунтів стерлінгів", - розповідає тато двох дітей Роберт Фішер. А з 14 багато британців починають підробляти бебісіттерами і отримують за це £ 3,5-5 ($ 5,5-8) на годину. А їхні батьки, в свою чергу, перестають давати їм "на кишеню".

Коли ж діти починають заробляти по-справжньому, при цьому залишаючись жити з батьками, то вони повинні платити так званий батьківський збір - 10% від своєї зарплати. "Так ми допомагаємо їм усвідомити: не все зароблене вони можуть витрачати на себе. Адже ще доведеться сплачувати рахунок за комуналку, купувати продукти і т.д. Чим раніше вони звикнуть до цього, тим краще для них", - пояснює мама двох дітей Еліс Джонсон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кишеньковим грошам – ні? Кишеньковим грошам – так!

Поради для батьків

  1. Коли давати? Давайте дитині гроші не для гри, а для купівлі того, що на її думку, буде, наприклад, допомогою у навчанні. Найвідповідальнішим є вік 9-10 років, а у 12років уникнути питання кишенькових грошей вже нікому не вдасться. Та дитина такого віку вже здатна і сама спробувати заробити та заощаджувати на якусь омріяну річ. Але, якщо дитина сама заробляє , то це не привід позбавляти її кишенькових виплат.   
  2.     А скільки давати? Це залежить від статків родини. Увага! Не усувайте дитину від контакту з грошима, але і не давайте більше необхідної суми, бо тоді дитина може «купувати» прихильність своїх однолітків, і підтримувати спілкування аж ніяк не завдяки своїм якостям, а лише через те, що має гроші.
  3.  Як правильно давати ? Як премію? Не варто! «Плата за навчання» чи добрі вчинки – негідна справа: знання чи доброту за гроші не купиш.. Отож, як давати? Необхідно видавати гроші щотижня, так би мовити у вигляді «стипендії». Увага! Не щомісяця, а щотижня, бо місяць для дитини надто тривалий період, щоб можна було добре керувати своїми витратами.
  4.   Як дитина витрачає кишенькові? Звісно, малій дитині треба допомагати витрачати, а от підлітку варто давати свободу.  Не критикуйте те, як дитина розпорядилась фінансами. Будьте послідовними. Ви не можете спочатку дати дитині гроші, а потім під якимось приводом просто забрати їх.

       Пам’ятайте! Діти, яких привчають користуватися грішми, заохочуються до пошуків самостійного заробітку, посвячуються у фінансове становище родини, ставши дорослими, більш розумно розпоряджаються своїми грошовими ресурсами. Подумайте про це, якщо бажаєте бачити у недалекому майбутньому свою дитину успішною!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Марина Олександрівна
    Дякую за чудовий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пільгуй Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
9007
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку