Урок з фізичної культури. Модуль баскетбол.

Про матеріал

Повторення та закріплення технічних елементів гри в баскетбол та наступним розвитоком фізичних якостей , вдосконаленням фізичних навичок гри в баскетбол. Виховання правильного ставлення до свого здоров'я, підвищення функціональних можливостей учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.

Розширення рухового досвіду учнів, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності; реалізація комунікативних функцій фізичного виховання учнів.

Розвивати рухові навички під час виконання музично – ритмічних вправ з баскетбольними м'ячами. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час виконання естафет. Розвивати здоров'я учнів за рахунок адаптованої діяльності, різнобічно впливаючи на всі їхні кондиційні здібності, сприяти зміцненню здоров'я дітей, профілактиці плоскостопості, формування правильної постави.Виховувати організованість, силу волі та наполегливість. Сприяти вмінню самовдосконалення на заняттях з фізичної культури.

Перегляд файлу

 

План – конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу

Модуль : « Баскетбол»

Тема уроку: Техніка передач та ведення м’яча

Мета уроку: Виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.

Завдання уроку:

  • Закріпити техніку ведення м’яча.
  • Розвивати рухові навички під час виконання музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами.
  • Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час виконання естафет.
  • Розвивати здоров’я учнів за рахунок адаптованої діяльності, різнобічно впливаючи на всі їхні кондиційні здібності, сприяти зміцненню здоров’я дітей, профілактиці плоскостопості, формування правильної постави.
  • Виховувати морально-вольові якості: організованість, взаємодопомогу, дисциплінованість.

 

Тип уроку: повторення та закріплення навчального матеріалу.

Форми та методи проведення уроку : фронтальний, груповий , індивідуальна робота, використання ІКТ.

Інвентар:

  • Баскетбольні м'ячі (по кількості учнів)
  • Гімнастичні мати (один мат на 3-х учнів)
  • інвентар для рухливих естафет
  • Магнітофон
  • Ноутбук

 

Дидактичні матеріали :

 Картки з завданням з перевірки теоретичних знань, спортивні плакати, спортивний стенд « Скарбничка цікавого»,  картки з оздоровчим завданням для тренування ( інтерактивна гра – естафети) 

Місце проведення: спортивний зал

Час: 45 хвилин

з/п

Зміст уроку

Дозування   

Організаційно-методичні вказівки

Методичні вказівки

(ОМГ)

Методичні вказівки (ПМГ)

Методичні вказівки (СМГ)

I.                                                                                Підготовча частина. 12 хв.

1.

Організований перехід до залу.

Учні шикуються за групами фізичної підготовленості у шеренгу. Привітання.

Мотивація діяльності учнів,

повідомлення завдань уроку. Питання про самопочуття.

 

Перевірка спортивної форми.

 

 

Теоретичні відомості:

а) нагадати вимоги безпеки життєдіяльності на уроках баскетболу

 

б) бесіда про відомих баскетболістів.

 

Вимірювання ЧСС за 6 сек.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

 

 

30 сек

 

 

6 сек

Організувати учнів до уроку.

 

 

 

 

 

 

Спортивна форма і взуття повинно бути чистим і охайним, відповідати сезону.

 

 

Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку

 

Відзначити найактивніших учнів

 

 

Результат помножити на 10.

Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

 

-----------

Учні підготовчої медичної групи займаються з меншим навантаженням, або виконують вправи які їм дозволено за станом здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні спеціальної медичної групи займаються з меншим навантаженням, або виконують вправи які їм дозволено за станом здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

1. Стройові вправи:

Повороти:

- праворуч;

- ліворуч;

- кругом;

 

 Перешикування з однієї  шеренги в три;

 

 

 

 

  • Перешикування з трьох шеренг в одну.

 

  • Перешикування в колону по одному.

1хв.

 

1р.

1р.

2р.

 

 

 

 

 

 

 

1р.

 

 

1р.

Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ.

Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.

 

Розрахунок «по 3».

2 номери – на місці; 1 номери – крок правою назад, лівою в сторону до ряду за 2 номером, приставити ногу; 3 номери – крок лівою вперед, правою в сторону до ряду перед 2 номером, приставити ногу.

 

Виконується у зворотному порядку.

 

 

Дотримуватись рівняння та дистанції в строю

 

 

 

                                                                                нагадати вимоги безпеки життєдіяльності

 

 

2. Різновиди ходьби:

Комплекс вправ для формування правильної постави, профілактики сколіозу.

Ходьба:

-  звичайним кроком;

-  на носках, м’яч угору;

-   на п’ятах, м’яч  за голову;

-  високим кроком, м’яч вперед;

3. Загальнорозвивальні вправи у русі:

1. В.п. - м’яч перед грудьми.

  1 - м’яч вперед;

  2 – В.п.

  3 – 4 – теж саме.

2. В.п. - м’яч  вгору.

  1 – 4 - пружинні рухи руками назад.

3. В.п. - м’яч вперед.

  1 - поворот тулуба в сторону крокуючої ноги;

  2 – теж в іншу сторону;

  3-4 - теж  саме.                                                                            

4. В.п. – м’яч  вгору.

  1 – нахил тулуба вліво;        

  2 – теж вправо.

  3-4 - повторити

5. В.п. - м’яч угору.

  Ходьба у напівприсіду.

6. В.п. - м’яч за головою.

 Ходьба в присіді.

 Ходьба, м’яч внизу

4.Стрибки:

- на двох, м’яч перед грудьми;

- зі зміною положення ніг, м’яч:

1 – вперед;

2 – до грудей;

- «галоп» правим боком, м’яч перед грудьми;

- теж лівим боком.

5. Біг:

Спеціальні бігові вправи баскетболіста:

- звичайний, м’яч перед грудьми;

- приставним кроком правим (лівим)боком  з веденням м’яча;

По діагоналі:

- з високим підніманням стегна, м’яч вперед;

-  з закиданням гомілки, м’яч вперед;

- з винесенням прямих ніг вперед, м’яч вгору.

Ходьба. Вправи на відновлення дихання.

Перешикування в колону по три поворотом у русі.

                        нагадати вимоги

 

6.  Елементи музичної терапії.

Комплекс  музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами.

1.В.п. –м’яч внизу.

1 – права зігнута на носок, м’яч вперед;

2 – ліва зігнута на носок, м’яч  вгору;

3 – права зігнута на носок м’яч вперед;

4 – ліва зігнута на носок, м’яч вниз.

2.В. п. –м’яч внизу.

1 – 2 – напівприсід, м’яч вперед, піднятись на носки.

3 – 4 – в.п.

3.В. п. -  м’яч внизу.

1 – 4 – піднімаючись на носки, коловий рух руками вправо;

5 – 8 – теж вліво.

4.В. п. – м’яч внизу.

1 – 4 - стрибаючи на двох, поступово підняти м’яч вгору,

5 – 8 –стрибаючи на двох поступово опустити м’яч вниз;

5.Ходьба на місці. 

1 – 2 – м’яч повільно підняти вгору – вдих,

3 – 4 – м’яч повільно опустити вниз – видих.

6.В. п. – стійка , ноги нарізно, м’яч вперед.

1 – 2 – пружинний поворот тулуба праворуч, півприсід на лівій, м’яч вперед; 3 – 4 – пружинний поворот тулуба ліворуч, півприсід на правій, м’яч вперед.

7.Ходьба на місці.

Вимірювання ЧСС 10 сек.       

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

10 сек.

 

 

 

10 сек.

 

 

1 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  безпеки

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 сек.

 

Виконання рухів під музичний супровід

По ходу руху учні беруть м’ячі

Стежити за поставою учнів. Руки прямі

Лікті в сторони, коліна не згинати

Руки прямі. Торкатися колінами м’яча

 

 

 

 

Дотримуватись рівняння та дистанції під час руху

 

 

Руки не згинати та відводити назад максимально

 

Дотримуватись дистанції, поворот виконувати в сторону крокуючої ноги

 

 

 

Тримати руки прямими. Нахили виконувати в сторону крокуючої ноги з максимальною амплітудою

 

Спину тримати прямо. Додержуватися дистанції. Йти на носках.

Дотримуватися дистанції. Слідкувати за поставою

 

Відштовхуватися як найвище. Ноги тримати разом

Слідкувати за правильним диханням

 

 

 

 

 

Дотримуватись необхідного інтервалу

 

Виконувати в спокійному темпі, на носках, не зрізуючи кутів залу

Дотримуватися стійки баскетболіста

 

 

Колінами торкатися м’яча

 

Руки прямі, дотримуватись дистанції

ноги не згинати

 

 

Дихання повільне, дотримуватись дистанції та рівняння

 

За розміткою зали

 

життєдіяльності

 

Стежити за виконанням вчителя, слухати музику.

 

 

Руки не згинати, різкий рух руками, амплітуда максимальна.

Амплітуда максимальна, руки прямі.

Лікті не опускати, максимально заводити руки назад.

 

 

 

 

Не поспішати, чітко виконувати кожний крок та нахил, подати таз вперед.

 

Крок 15-20см. Ноги не згинати, руками торкатись підлоги.

Спину не нахиляти, випад глибокий.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати.

 

 

 

Руки згинати, опору здійснювати на пальці рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат помножити на 10.

Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

 

 

 

 

II.                                                                                Основна частина.   28 хв.

 

нагадати вимоги безпеки життєдіяльності        ( 30 сек. )

3.

Перегляд відеоматеріалу з техніки ведення м’яча

1 хв.

 

 

 

 

4.

1. Виконання елементів баскетболу.

1. Повторення виконання стійки баскетболіста.

 

 

2. Закріплення техніки ведення м’яча:

- набивання м’яча правою рукою;

- набивання м’яча лівою рукою;

- ведення м’яча по прямій в зустрічному русі кроком;

- ведення м’яча по прямій бігом зі зміною;

- ведення м’яча по колу, по прямій та змійкою

 

 

 

10сек.

 

 

 

8 хв.

 

30 сек.

 

30 сек.

1 хв.

 

2 хв.

 

3 хв.

 

Изображение 114Ноги зігнуті в

колінах.Одна нога видвинута на півкроки вперед – вбік, тулуб трохи нахилен вперед. Дивитися прямо перед собою. Руки опустити донизу

 

Изображение 013Коли ведеш м’яч, штовхай його рухами кісті та пальців однієї руки вперед – вниз з такою силою, щоб м’яч відскочивши від підлоги, був на рівні руки

е3 

 

 

 

 

 

 

5.

Перешикування для проведення естафет.

30 сек.

 

 

 

 

6.

2.  Виконання естафет

Естафета «Кращий баскетболіст» .

Учні стоять в колоні по одному з баскетбольними м’ячами в руках. За командою «Руш!», перший учень починає виконувати ведення баскетбольного м’яча. Коли він добіг до орієнтира, кладе м’яч в сітку,  повертається  назад бігом, пересікає лінію старту, стає в кінці колони. Рух починає наступний учень.

3 хв.

Естафета на закріплення навчального матеріалу – ведення м’яча

 

 

 

 

Інтерактивна гра «Струмочки» та «Озеро»

- За командою «Струмочки!» учні пересуваються обумовленим способом по своєму шляху пересування.

- За командою «Озеро!» учні у означеному місці, тримаючись за руки, створюють «озеро».

- Учитель показує на певну частину тіла.

- Направляючий разом з командою, не розриваючи руки,  виконує комплекс вправ на означену групу м’язів.

- За командою «Струмочки!» учні пересуваються по означеному маршруту, але наступний гравець команди стає лідером. 

3 хв.

Дистанція 1,5 м.

Розподілити по командах за рівнем здоров’я

Команди пересуваються: 1команда - повільним бігом; 2 команда – чергують ходьбу з бігом; 3 команда – ходьба.

Направляючий в ролі лідера виконує вправи на певну групу м’язів та стає в кінець колони. Слід дотримуватися послідовності під час добору вправ.

Заміряти ЧСС за 6 с:

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра «Країна дитинства»:

Відбірний тур – гра «Веселий потяг»: команди шикуються в колону по 1 на місці старту, поклавши руки на плечі партнеру, що стоїть попереду. За сигналом учні пересуваються за периметром майданчику спортивною ходою з метою першому прийти у пункт вибуття (в.п.). Згідно із зайнятими місцями команди отримують завдання.

1 місце – гра «Пазли»: пересуваючись з веденням м’яча, скласти картинку (один гравець укладає один фрагмент «пазла»);

2 місце – гру «Картинка»: пересуваючись з веденням м’яча, записати по літерах назву картинки (один гравець записує тільки одну літеру);

3 місце – гра «Частокіл»: пересуваючись з веденням м’яча, записати по літерах зашифроване слово за принципом зменшення (або збільшення) (один гравець записує тільки одну літеру).

 

Підбиття підсумків естафет

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

 

 

 

 

Перемагає команда, яка правильно виконала всі завдання.

Закінчивши гру, гравці перевертають картки та виконують оздоровчі завдання в своїй команді:

1 місце – масаж вуха;

2 місце – дихальна вправа «Хвиля»;

3 місце – масаж пальців руки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виграє команда, яка виконувала завдання без помилок та дотримувалась правил БЖД.

 

 

 

 

III.                                                                              Заключна частина. 5 хв.

7.

1. Шикування в шеренгу.

 

Гра на увагу « Заборонене число». Опис гри.

Гравці утворюють коло. Вчитель підходить до будь-якого гравця і, вказавши на нього,  говорить «Один!». Гравець,  що стоїть справа, говорить  «Два!» і т.д. гравці, яким випадає число 3, число, що ділиться на 3, або має цифру  3, не називаючи цих чисел, повинні виконати  зазначену вправу ( присідання, руки за голову, руки вперед або ін.). Гравець що назве заборонене число чи запізниться виконати відповідну вправу, отримує штрафне очко. Виграють учні, які отримали меншу кількість штрафних очок

Вправи на відновлення дихання

 

2. Вправи на відновлення дихання.

3. Вправи на релаксацію.

 

 

 

4.Вимірювання ЧСС за 6 сек.

 

5. Підбиття підсумків уроку.

 

6. Домашнє завдання:

- відпрацьовувати набивання м’яча правою та лівою

    рукою на місці та в русі;

   - розробити комплекс музично – ритмічних вправ з

     гімнастичною палицею

7. Організований вихід зі спортивного залу.

 

30 сек.

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

1 коло

1 хв.

 

 

 

 

 

30 сек.

 

 

 

 

 

В одне коло

Сприяти розвитку уваги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лунає заспокійлива музика (інструментальний супровід з використанням скрипки, саксофона, роялю, тромбона).

 

Проаналізувати індивідуальні досягнення учнів на уроці, назвати команду – переможця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
3101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку