Модуль «Волейбол», 8 клас
Цілі уроку
Навчальна Вдосконалювати вміння використовувати індивідуальні дії у захисті
Розвивальна Розвивати фізичні якості – силу, швидкісно-силові якості ; психологічні якості – увагу, спостережливість, пам'ять
Виховна Виховувати прагнення до перемоги, уміння діяти в групі, колективі. Підвищувати інтерес учнів до уроків фізичної культури. Заохочувати до занять у спортивних секціях
Обладнання уроку
Волейбольні та набивні м'ячі з розрахунку один м'яч на двох учнів, волейбольна сітка - 1 шт., ноутбук – 1 шт.
Хід урок
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І Підготовча частина (13 хв.) |
|
|
1. Організація учнів до уроку |
1 хв |
Учні сидять на лавах. Рапортує черговий. Привітання. Перевірка наявності та охайності спортивної форми. |
2. Перевірити готовність стану організму учнів до уроку. |
30 с |
Клас розділено на три групи: • основну • підготовчу • спеціальну В положенні сидячи всі вимірюють ЧСС за 15 с. Увага - учням, в кого ЧСС перевищує 20 уд/15сек. Учнів з підвищеним серцебиттям переводжу в спеціальну групу. |
3. Повторення правил техніки безпеки під час занять волейболом. |
3 хв |
Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку. Учні всі разом повторюють правила техніки безпеки. Використовуючи ноутбук складають таблицю відповідності. (Додаток №1)[1] |
4. Комплекс вправ для формування правильної постави, профілактики сколіозу та плоскостопості. Ходьба: • звичайна • на п’ятках (руки за голову, лікті розведені в сторони) • на носках (руки вгору, кисті з силою стискати та розтискати) • перекатуючись з п’ятки на носок (руки в сторони, кругові рухи кистями стиснутими в кулаки) • з відведенням рук назад-вгору на кожен крок • напівприсідом (руки за спину, обхвативши лікті) • торкаючись коліном до різнойменного ліктя на кожний крок (руки зігнуті в ліктях на рівні грудей) • зі зміною положень рук на 4 рахунки (права рука вгорі, ліва внизу, кисті зажаті в кулаки) з рухом рук по колу (руки в сторони, кисті стиснуті в кулаки) |
4 хв
до 20 м до 20 м
до 20 м
до 20 м |
Виконують учні всіх груп. Вправи виконувати рухаючись в колону по одному по периметру спортзалу, дистанція 2 – 3 кроки один від одного. Стежити за положенням правильної постави. |
5. Шикування в одну шеренгу, розрахунок на 1 – 2, розмикання в дві шеренги, перші номери беруть набивні м’ячі. |
30 с |
Розімкнути учнів у дві шеренги. |
6. Комплекс вправ, з набивним м’ячем, для розвитку швидкісно-силових якостей. • В. п.- стійка лицем один до одного (довільна), м'яч в руках першого на рівні обличчя. Кидок м'яча двома руками від обличчя з попереднім напівприсідом. • В. п. - стійка ноги нарізно, лицем один до одного, перший в нахилі з прямим тулубом,тримаючи м'яч двома руками попереду. Кидок м'яча двома руками вгору-вперед, не випрямляючи тулуб. Другий ловить м'яч двома руками і приймає в. п. • В. п.- стійка ноги нарізно спиною один до одного на відстані кроку, м'яч в руках у першого,передача м'яча вісімкою. Перший, обертаючись вліво, передає м'яч другому ззаду, котрий також обернув тулуб вліво. Прийняв м'яч, другий, обертаючись направо разом з першим, описує м'ячем круг і передає його назад партнерові. • В. п.- стійка ноги нарізно спиною один до одного на відстані кроку, м'яч в руках в першого. Передача м'яча по кругу (у вертикальній площині). Обидва партнера нахиляються вперед, і перший передає м'яч внизу між ногами. Потім обоє випрямляються, піднімаючи руки вгору, і в нахилі назад другий передає м'яч першому. Те ж саме у зворотному напрямі. • В. п. - стійка обличчям один до одного, м'яч в першого затиснутий між ступнями. Перший, підстрибуючи і енергійно згинаючись в тазостегнових суглобах, кидає м'яч двома ногами вперед. Другий ловить м'яч руками. |
5 хв
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разі
|
Учні : • основної групи з набивними м’ячами вагою 2 кг; • підготовчої групи та дівчата основної групи з набивними м’ячами вагою 1 кг; • спеціальної групи – працюють з ноутбуком, вирішують кросворди (Додаток № 2).[2] Відстань в парах: хлопці – 4 – 5 м; дівчата – 3 – 4 м. Звернути увагу на правильний прийом м'яча, для запобігання травм. По закінченню виконання вправи, м'ячі передаються першим номерам. |
7. Перші номери кладуть набивні м'ячі, а другі беруть волейбольні м'ячі, всі повертаються на свої місця. |
30с |
Розподіляю учнів на трійки |
ІІ основна частина (24 хв.) |
|
|
1. Передача в зонах 5-2-3, 1-2-3, 5-3-2, 1-3-4. В послідніх двох вправах передача виконується назад. |
6 хв |
Виконують учні основної та підготовчої груп. Підготовча група виконує вправу в повільнішому темпі і меншу кількість разів. Звертаю увагу на те щоб учні при виконанні другої передачі поверталися обличчям в сторону партнера якому виконують передачу. При виконанні передачі назад гравець повинен прогнутися. Заміна по зонам по команді вчителя. |
2. Вимірювання ЧСС |
30 с |
За 15 с. в положенні сидячи перевірити реакцію організму на навантаження. ЧСС для учнів: • основної групи - в межах від 35 до 40 уд/15сек; • підготовчої групи - в межах від 30 до 35 уд/15сек; |
3. Прийом та передача м’яча гравцем зони 6 з виходом вправо і вліво. |
10 хв |
Виконують учні основної та підготовчої груп. Підготовча група виконує вправу в повільнішому темпі і меншу кількість разів. Першими вправу виконують перші номери, а другі в цей час виконують тестову вправу на ноутбукі (Додаток №3).[3] По команді вчителя учні міняються робочими станціями. |
4. Навчально-тренувальна гра. |
7 хв |
Виконують учні основної та підготовчої групи. Умови проведення двосторонньої гри наближаються до змагань. Учні, які не задіяні в грі та учні спеціальної медичної групи, працюють з ноутбуком, вирішують кросворди (Додаток № 4).[4] Поступово роблю заміну учнів на майданчику. |
ІІІ Заключна частина (8 хв.) |
|
|
1. Виконання комплексу вправ на рівновагу та заспокоєння організму. (Додаток №5)[5] |
5 хв |
Вправу виконують всі групи навантаження. Учні беруться за руки і утворюють коло. За вчителем виконують вправи, увагу зосереджують на виконанні вправи та ритму дихання. |
2. Учні сідають на лави |
15 с |
|
3. Оцінювання навчальних досягнень Рефлексія • Я дізнався…. • Я зрозумів…. • Я навчився …. • Найбільші труднощі я відчув …. • Я не вмів, а тепер умію …. |
1 хв |
Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність. |
4. Визначити функціональний стан організму учнів після навантаження. |
30 с |
Вимір ЧСС, у такому ж самому положенні, як на початку уроку - сидячі на лавах,за 15 с. Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом (вище 25 уд/15сек..) |
5. Домашнє завдання |
30 с |
Для: • основної групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі: хлопці – 4 Х 10 раз; дівчата – 4 Х 7 раз. • підготовчої групи – згинання та розгинання рук в упорі лежачі: хлопці – 4 Х 7 раз; дівчата – 4 Х 4 раз. • спеціальної групи – виконання коригуючих вправ на поставу. |