2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Урок з формування елементарних математичних уявлень "Написання цифр від 1 до 10. Приклади на додавання."

Про матеріал

План-конспект уроку в 5 класі складено на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з помірною розумовою відсталістю. Матеріал підібраний з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.

Перегляд файлу

Тема: Написання цифр від 1 до 10. Приклади на додавання.

Мета: 1. Вчити складати, читати і розв’язувати приклади на додавання в межах 10 на основі малюнків і практичних дій. Закріплювати нуме-рацію чисел у межах 10.

2. Розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналі-затор, каліграфічні навички.

3. Виховувати старанність, активність, охайність під час письма.

Обладнання: картки до гри «Пазли»;  дидактичний матеріал до ігор; таблиці; індивідуальні картки; іграшки: колобок, вовк, ведмідь, заєць, лисиця; ТЗН; зірочки для оцінювання роботи.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент. Мовна зарядка «Доброго ранку!»

Доброго ранку сонце привітне!

Доброго ранку небо блакитне!

Доброго ранку у небі пташки!

Доброго ранку маленькі дубки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо живемо у щасливім краю!

1.2. Нервово-психічна підготовка.

  • Ви любите казки?
  • А зараз послухайте уривок і скажіть з якої це казки.

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік,

Той від тебе втечу. («Колобок»)

  • Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой. Пограємо в гру «Пазли».

 

Рисунок17Рисунок17

 

1.3. Дидактико-психологічна підготовка.

  • Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий. Тож будьте уважними, активними, старанними і в кінці уроку отримаєте оцінки.

ІІ. Основна частина.

2.1. Актуалізація опорних знань.

  • Спекла баба увечері Колобок і поставила його на вікно, щоб прохоло-нув. На диво, Колобок вийшов незвичайний. Мало того, що непосидю-чий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

Усний рахунок.

  • Гра «Ланцюжок».

від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 7, від 5 до 9, від 4 до 9

 

  

  • Гра «Сусіди».

На зірках записати сусідів чисел 5, 8, 4

  • Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка.
  • Щоб його знайти, ми повинні виконати наступні завдання.

 

  • Гра «Віднови числовий ряд».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

4

 

5

 

 

7

 

 

 

1

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Каліграфічна хвилинка.
  • А тепер записати цей числовий ряд.
  • Робота в зошитах. (Інд. робота з Деркачем – обводить по олівцю.)
  • Пальчикова гімнастика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізхвилинка.

Швидко встали, посміхнулись,

Вище-вище підтягнулись.

Нумо, плечі розпряміть,

Підніміть, опустіть.

Вправо, вліво поверніться,

Рук колінами торкніться.

Сіли, встали, сіли, встали,

І на місці дружно стали.

 

  • Гра «На галявині».
  • Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину.
  • А назустріч, хто ж це ще поспішає?
  • Так, це зайчик – побігайчик.
  • Він вже зустрівся з Колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання. Треба допомогти зібрати капусту. А для цього розв’яжемо приклади.

9 + 1 =    5 + 5 =    8 + 2 =

 

  • Молодці! Виконали завдання зайчика.

2.2. Вивчення нового матеріалу.

  • Мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо.

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав

І по нотах не співав.

Тож нічого він не знав.

  • А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись, як вмієте робити це ви.
  • Складання і розв’язування прикладів на додавання за малюнками (приклади записати в зошит).

   

  +       =                           +      = 

 

Фізхвилинка.

«Йшли ведмедики малі».  (Діти повторюють рухи за вчителем.)

Йшли ведмедики малі, 

Нахилились до землі. 

Потім встали, руки в боки

І зробили три підскоки.

Потім –  розминали плечі,

Гарні спини у малечі.

Потім знову покружили

І за парти тихо сіли.

2.3. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже, де знайти Колоб-ка?

Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане

Як весна настане. (Ведмідь)

  • А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо розв’язувати приклади.

    

 

  • Вже чується, наче пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустріти-ся?

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її … ? (лисиця)

  • Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо з’їсти Колобка.
  • Лисичка пропонує виконати завдання.

Я лисичка, я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу

Вирішайте сміло.

  • Робота з геометричним матеріалом.
  • Полічить, скільки фігур знадобилось Лисиці, щоб намалювати такого зайчика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Молодці, діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1 – А класі.

 

 

 

ІІІ. Заключна частина.

3.1. Підсумок уроку.

  • Молодці, ви допомогли мені. Ви показали, що вмієте рахувати, склада-ти, читати і розв’язувати приклади, писати каліграфічно цифри, а головне дружити, допомагати іншим, як ви це робили на уроці.

3.2. Оцінювання.

  •         За добру роботу на уроці ви отримуєте всі ось такі зірочки.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Oнищенко Iрина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1217
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку