Дана розробка розвивального заняття може бути корисна психологам, соціальним педагогам, класним керівникам. Заняття спрямоване на розвиток соціально-емоційної компетентності як норматипових дітей, так і дітей з особливими освітніми потребами. Кожна вправа вчить дитину розпізнавати як власні емоції, так і емоції оточуючих; розуміти які емоції бувають та за допомогою яких саме способів їх можна виражати.
Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 74»
Дніпровської міської ради
Новокодацького району
Заняття з формування
соціально-емоційної компетентності
«Наш світ емоцій»
для учнів 2-х класів
Підготувала: практичний психолог
Панфілова Д.О.
2017-2018 н.р.
Мета: навчити дітей розрізняти емоційні відчуття, визначати їх характер.
Познайомити з різними способами вираження емоцій. Тренувати вміння
виражати емоції в міміці.
Хід заняття
І. Вступ
Привітання
Психолог пропонує дітям запам’ятати вітання й зробити його традиційним: «Я вітаю сонце, я вітаю небо! Я вітаю добрих людей на щедрій землі!» (Руки вгору та вперед і в сторони).
Правила поведінки в групі
Обговорюються правила роботи під час заняття. Наприклад:
ІІ. Основна частина
Гра-розминка «Австралійський дощик»
Інструкція: Чи знаєте ви що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повертаються до мене, я передаю наступні. Стежте уважно!
Питання для обговорення:
Гра «Три обличчя».
Мета: знайомство з емоціями. Навчити дітей розпізнавати настрій, самопочуття іншого за мімікою.
Ведучий говорить: «Я покажу вам три вирази обличчя». При цьому я хочу, щоб ви відгадали: який вираз обличчя я показую».
«Який вираз обличчя я намагалася вам показати? Правильно, лютий. Давайте всі зведемо брови, вискалимо зуби й стиснемо кулаки – покажемо лютий вираз обличчя».
«А тепер? (відповіді). А тепер нехай кожний з нас зробить сумне обличчя. Які жести нам краще зробити руками, щоб виразити сум?».
Показує третій вираз обличчя: «Який? Правильно – третій вираз обличчя щасливий! Для цього давайте всі широко посміхнемося й пригорнемо долоньки до серця…
Давайте спробуємо ще раз: люта, сумна, щаслива людина.
Тепер розділіться на пари встаньте зі своїм товаришем спина до спини. Виберіть один з трьох виразів обличчя, що ми показували. Коли я дорахую до трьох, вам треба буде показати обраний вами вираз обличчя. Завдання полягає в тому, щоб не змовляючись заздалегідь показати той же самий вираз обличчя, що й ваш партнер. Готові? Раз, два, три…»
Наприкінці вправи дітей просять подарувати один одному радісний вираз обличчя.
Групова вправа «Звіробика»
Діти без слів імітують рухи тварин, яких називає спочатку психолог, потім – хтось із дітей за бажанням.
Обговорення: Чи легко було відгадати тварин? Чому? Що відчували?
Гра «Звукове лото»
Діти повинні відгадати звуки якої тварини, обладнання, явища природи, предмета чи транспорту вони чують на запису.
Малювання «Моя долонька»
Обвести долоню, намалювати обличчя з емоцією яку зараз відчуває дитина, а на пальчиках написати визначення себе «Який я». Після завершення роботи всі долоньки вішаються на дошку.
ІІІ. Заключна частина.
Підсумок заняття.
Що сподобалось? Що було новим, цікавим? Що здивувало? Що не сподобалось? Чому?
Традиційне прощання.
«Я буду добрим до себе, я буду добрим до тебе. Я цілком особливий, такий же і ти».
Список використаної літератури