Заняття "Мій шлях" (знайомство та робота з метафоричними асоціативними картами)

Про матеріал

Розробка розвивального заняття для учнів 9-х, 11-х класів стане у пригоді психологам, соціальним педагогам. Заняття має на меті познайомити учнів з метафоричними асоціативними картами. Підвищити здатність учнів до позитивного ставлення до себе та життя; усвідомити свої ресурси та спрямованість життєвого шляху. Метафоричні асоціативні карти дають змогу учням почувати себе більш вільно, розкуто, оскільки через метаформу та асоціації простіше розкрити власний внутрішній світ, усвідомити свої можливості та ресурси.

Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 74»

Дніпровської міської ради

Новокодацького району

 

 

 

 

 

 

 

Заняття

для учнів 9-х, 11 класів

«Мій шлях»
(робота з метафоричними асоціативними картами)

 

C:\Users\Даша\Desktop\64320_74e_big.jpeg

 

Практичний психолог: Д.О. Панфілова

 

 

 

2017-2018 н.р.

Мета: познайомити учнів з метафоричними асоціативними картами. Підвищити здатність учнів до позитивного ставлення до себе та життя; усвідомити свої ресурси та спрямованість життєвого шляху.

 

Хід заняття

Правила роботи в групі:

  1. Цінування часу. Дотримуватися регламенту, говорити згідно з темою та без відволікань.
  2. Ввічливість. Поважати себе та інших учасників.
  3. Позитивність.
  4. Говорити від свого імені. «Я вважаю», «Я так думаю».
  5. Правило добровільної активності. Визначення ступеню власної активності на занятті є незаперечним правом кожного члена групи.
  6. Конфіденційність. Всі учасники зобов’язуються залишати у своєму колі та не виносити за його межі інформацію особистого характеру, яка може бути оприлюднена учнями про себе в ході заняття.
  7. Правило «СТОП». Дає можливість будь-якому учаснику не виконувати якусь вправу заняття («пропустити хід»).

 

Вправа 1. «Минуле. Теперішнє. Майбутнє.»

Час виконання: 20-25 хв.

       Робота з метафоричними асоціативними картами. Учні обирають із запропонованих по 3 картинки і розкладають у наступній послідовності: «минуле – теперішнє – майбутнє». Учні роздивляються викладені картки та намагаються відповісти на наступні питання:

  1. Які відчуття викликає у Вас картинка «минулого»?
  2. Що Ви переживаєте дивлячись на картинку «теперішнього»? Чи комфортно Вам? Можливо щось хотілося б змінити? (якщо відповідь позитивна, пропонується змінити за допомогою інших карток).
  3. Які емоції Ви відчуваєте дивлячись на картинку «майбутнє»? Чи комфортно Вам?

По черзі висловлюються всі учасники. Після цього підводяться підсумки вправи.

Вправа 2. «Домалюй картину».

Час виконання: 20-25 хв.

        Учні обирають з поміж картинок ту, яка більше їм подобається. Ця картинка кладеться на аркуш А4. Учням пропонується домалювати історію, в центрі якої була б ця картинка.

       Після виконання завдання кожен по черзі розповідає про свою створена картину, про емоції та почуття які вона викликає, про сподівання та прагнення. Після виступів учнів підводяться підсумки вправи.

Вправа 3. Психологічна гра «Майстер казок».

      Для цієї гри використовується казкова колода «Майстер казок» Тетяни Зінкевич-Євтигнєєвої. Учням пропонується в закриту обрати одну карту, роздивитися її та виконати завдання, які несе в собі кожна з карт. Після виконання завдання відбувається обговорення вправи. Учні дають зворотній зв’язок: чи сподобалось, чи ні; що було складного; що для себе взяли з цієї вправи.

 

Вправа 4. «Лист до себе в майбутнє».

Час виконання: 5 хв.

           Кожному учню пропонується написати собі листа, який вони відкриють через певний період часу (3-5 років). Учні мають коротко описати, які вони зараз, що їх цікавить, що вони думають стосовно свого майбутнього, який вигляд вони матимуть, чим займатимуться, що вони хочуть побажати собі на майбутнє. Кожен залишає собі свій лист на зберігання. Хто бажає, може зачитати свого листа.

Рефлексія.

     Учням пропонується висловити свої враження від заняття. Що сподобалося, що ні?

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Баришполь С.В. Посібник практичного психолога. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 267 с.
  2. Журнал «Шкільний психолог» № 32, 2003 р.// І.Вачков
  3. Туріщева Л.В. Тиждень психології в школі. - Х.: Вид.група «Основа», 2011. –

208 с.

 

 

 

 

C:\Users\Даша\Desktop\20170301_130628.jpg

 

C:\Users\Даша\Desktop\20170301_130605.jpg

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
3530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку