Урок з геометрії на тему: «Розв'язування трикутників. Систематизація та корекція знань і вмінь», 9 клас

Про матеріал

Систематизувати знання учнів з теми, формувати уміння і навички розв'язування вправ; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність і колективізм; готувати учнів до тематичної атестації.

Перегляд файлу

Урок  з  геометрії в 9 класі

Тема уроку. Розв'язування трикутників. Систематизація та корекція знань і вмінь.

Мета уроку: систематизувати знання учнів з теми, формувати уміння і навички розв'язування вправ; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність і колективізм; готувати учнів до тематичної атестації.

Обладнання: таблиця ,, Розв'язування трикутників".

Методи інтерактивного навчання. «Мікрофон». «Навчаючи – вчуся», «Мозковий штурм», «Коло ідей».

План уроку

/. Перевірка домашнього завдання.

 Перевірити наявність домашнього завдання та правильність його розв’язання . Актуалізація опорних знань.

І • Ф ронтальне опитування учнів.

1 ) Сформулюйте теорему косинусів.

  1.   Чому дорівнює сума квадратів діагоналей паралелограма?
  1.   Сформулюйте теорему синусів.
  1.   Чому дорівнює радіус R кола, описаного навколо трикутника?

  2. Усні вправи.

1 )Для трикутника ABC справджується рівність а2 =  b2 + с2bс

. Чи можна щось стверджувати про величину кута А цього трикутника?

  1. Що можна сказати відносно величини кута С трикутника ABC, якщо виконується рівність с2= а2 + b2 + ab?
  1. Чи можна застосовувати теорему косинусів до рівностороннього трикутника ? Дайте пояснення.
  2. Застосуйте теорему синусів до трикутників на малюнках. Знайдіть невідомі елементи.

5) Чому дорівнює радіус кола, описаного навколо трикутника ABC

 

в

 

Мал. 5

 

6) Як за допомогою теореми синусів довести, що радіус кола, описаного навколо прямокутного трикутника, дорівнює половині гіпотенузи?

 

III.Розв'язування вправ.

1 Математичний диктант.

  1. Якщо в трикутнику ABC відомі дві сторони b і с та кут між ними А, то третя сторона дорівнює ... .
  2. Якщо в  трикутнику відомі сторона а і два прилеглі до неї кути В і С, то дві інші сторони можна знайти так: ... .
  1. Якщо  в прямокутному трикутнику відомі гіпотенуза с і гострий кут А, то катети трикутника дорівнюють : ... .
  2. Якщо в трикутнику з прямим кутом С відомі катет а і гострий кут В, то другий катет і гіпотенузу можна знайти так: ... .

Розв'язання вправ і захист своїх розв'язків учні проводять біля дошки.

Робота в групах.

Клас поділено на групи по 4-5 учнів. Кожна група одержує диференційовані завдання. Учні колективно розв’язують вправи, обгрунтовують, пояснюютьть розв’язки

Після цього один з учнів групи ( за вибором вчителя), або кожне завдання інший учень, розв'язують біля дошки з повним обгрунтуванням. Учні іншої групи ставлять запитання щодо розв'язання. ( можливий інший варіант перевірки).

 

Картка № 1 (№3)

 

І рівень

  1. Квадрат будь-якої сторони трикутника дорівнює ... .
  2. У трикутнику проти більшого кута ... .
  3. Знайти х:

4.

 

5. Який кут найбільший?

 

ІІ рівень.

6. Як, маючи довжини сторін трикутника а, Ь, с, можна дізнатися, якого виду трикутник: ( гострокутний, тупокутний, прямокутний) ? Пояснити.

ІІІ рівень

7. Сторони паралелограма дорівнюють 7 см і 9 см, а діагоналі відносяться як 4 : 7. Обчислити діагоналі паралелограма.

 

Картка № 2 ( №4).

 

1 рівень

  1. Сторони трикутника пропорційні ... .
  2. У трикутнику проти меншої сторони ... .
  3. Знайти х :

 

 

 

 

 

5. Який кут найменший?

 

ІІ рівень.

6. Якого виду трикутник зі сторонами 10, 24 і 26 см?

 

ІІІ рівень

7. Діагоналі паралелограма дорівнюють 7 см і 11 см, а сторони відносяться, як 6: 7. Обчислити периметр паралелограма.

 

3. Колективне разв 'язування задачі

У трикутнику медіана, проведена до основи, довжина якої 13 см, дорівнює 8 см. Визначити меншу сторону трикутника, якщо його бічні сторони відносяться, як 3:5.

Разв’ язання.

 

 

Нехай ВС = 3х см, АВ - 5х см ( х> 0). АД = ДС = АС = • 1 3 = 6.5 (см)

У ∆ АВД за теоремою косинусів АВ2 = АД2 + ВД2 - 2 • АД • ВД • cos ∟AДB.  

                         ( 5х)2 = 6,52 + 82 - 2 • 6,5 • 8 • cos а.

У ∆ ВДС       ВС2 = ВД2 +ДС2  -    2 • ВД • ДС • cos ∟ВДС (теорема косинусів).

                      ( Зх)2 = 82 +6,52 - 2 ∙ 8 • 6,5 • cos( 180° - а );

                                 cos (180° - а ) = - cos а.

 

Отже, маємо 25х2 = 42,25 + 64 - 104 cos а,

                      9х2 = 64 + 42,25 + 104 cos а.

        Звідси, 25х2 + 9х2 = 212,5;

                       34х2 = 212,5;

                          х2:= 6,25;

                          х = 2,5 (х>0).

 ВС = 3х = 3 • 2,5 = 7,5 (см).             Відповідь:  7,5 см.

 

IV. Завдання додому.

 

Повторитн п. 109 - 1 12, вправи 15, 16,   ст. 179.

 

V. Підсумок уроку.

 

doc
До підручника
Геометрія 9 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку