Учителька математики
КЗО "Микільська на Дніпрі середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області"
Орел Людмила Петрівна
Розробка уроку-подорожі для учнів 8 класу
Урок-подорож у 8-му класі
Тема. Площа паралелограма
Мета:
навчальна:
повторити знання учнів про поняття площі прямокутника;
формувати вміння знаходити площу паралелограма;
удосконалити вміння застосовувати здобуті знання при розв’язанні задач;
показати їх практичне застосування до розв’язування задач;
формувати елементи інформаційної, життєтворчої компетентності, активізувати пізнавальну активність учнів;
формувати вміння міркувати, аналізувати, й робити висновки;
формувати математичну грамотність учнів, здатність розуміти роль математики у світі, в якому ми живемо;
розвивальна:
розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, творчі здібності учнів;
розвивати навички самостійної роботи та роботи в колективі, культуру спілкування, вміння висловлювати свою думку;
розвивати пізнавальний інтерес учнів та їх мейкерські здібності.
виховна:
виховувати самостійність;
сприяти самовихованню старанності, акуратності.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, роздаткові картки,QR – коди, презентація, Інтернет.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Хвилинка емпатії
Вступне слово вчителя. Доброго ранку, всім!
Прочитайте вислів на слайді і з посмішкою починаємо урок.
Три речі отримала людина як подарунок,
щоб пом’якшити гіркоту життя:
Сон, надію і сміх.
Тож частіше посміхайтесь.
Не забувайте, що посмішка дешево коштує, але дорого цінується.
Посміхніться один одному і до роботи.
Урок наш сьогодні не звичайний, оскільки протягом наступних хвилин у приміщенні даного кабінету відбудеться цікава подорож геометрією.
2. Інтерактивна вправа «Очікування»
Для початку хотілося б дізнатися, що очікуєте ви від сьогоднішньої зустрічі. Прошу на стікерах, які ви отримали, одним реченням або словосполученням написати свої очікування від цього уроку, та прикріпити їх на дошці.
Я очікую, що …( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)
Цей урок навчить мене … (Цей урок навчить мене робити висновки, висловлювати своє ставлення до почутого… )
Я теж хочу висловити свої очікування від нашої подорожі : я очікую, що я допоможу вам осягнути глибинну сутність теми уроку, критичне мислення, уміння працювати в команді.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Чи готові ви до подорожі? (Перевірка Д/З за допомогою додатку Kahoot
2.Якому числу не може дорівнювати площа многокутника?
3.Чому дорівнює площа прямокутника із сторонами 5см та 4 см?
2.Запишіть тему уроку:
ща пло ра лело
па ма гра
S=a
3.Щоб засвоїти нові знання знайдіть під партами приховані завдання.
Кожен учень розв’язує номер з підручника.
№882,883
На дошці таблиця відповідей . Знайдіть ці літери в класі.
35 |
32 |
18 |
45 |
М |
С |
R |
В |
Чи любите ви подорожувати? Яким транспортом?
Картка В
Я велосипедом, домалюйте в креслені чоловічого велосипеда деталь, якої бракує. Знайдіть площу паралелограма.
Я пропоную сканувати QR-коди та знайти інформацію про історію логотипів авто, де є паралелограми?
Картка С
КарткаМ
,
Картка R
4. Знайдіть площі паралелограмів запропонованих логотипів.
5. Чи всі бажаючі можуть отримати права водія? (Ні, дальтоніки –не розрізняють кольори, колірна сліпота — спадкова, рідше набута особливість зору людини та приматів, що виражається в нездатності розрізняти один або декілька кольорів.). Перевіримо чи не має серед нас дальтоніків. На кольорових картках знайдіть цифри і пересядьте за парти з даними цифрами.
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
а |
6. Подорожуємо ми до країн де державні прапори мають паралелограми.
Які це держави? Цю інформацію ви дістанете скануючи QR –коди.
Картка К
(Республіка Конго,— країна на заході центральної Африки. Площа країни становить 342 тисяч км Столиця — місто Браззавіль.)
Картка Т
(Республіка Тринідад і Тобаго — острівна держава в південній частині Карибського моря, неподалік від узбережжя Венесуели. Вона складається з двох великих островів — Тринідаду та Тобаго, а також великої кількості дрібних островів. Країна до 1962 року була колонією Великої Британії)
7.Знайдіть площі паралелограмів, які ви побачили на прапорах.
Яких дивних птахів ми можемо в цих країнах побачити ? Відповідь знайдете, якщо складете пазли.( Китоглав, або як його ще називають, королівська чапля – дуже великий птах із роду лелекоподібних. У середньому його висота становить 1,2 м, а розмах крил досягає 2,3 м. Найголовніша відмінна особливість китоглавів – великий, схожий на дерев’яний черевик дзьоб, робить його вельми майстерним в рибній ловлі. )
(Рогатий ворон. Це найбільші птахи-носороги з усіх, що існують в світі. Довжина тіла у них може доходити до 129 см, а вага до 6,2 кг. )
Яка офіційна мова цих країни? (англійська)
Я пропоную зробити руханку
https://www.youtube.com/watch?v=Uv1JkBL5728
8.В гостях добре, а вдома найкраще. Пора повертатися додому. Вдома нас зустрічають рушниками. Рушники мають свої символи, Що означає на рушнику паралелограми?
Паралелограм символізує Матерію у динаміці. З духовної точки зору– це «душа в окрасі». Здавна цей знак вважають символом родючості, символ жіночого начала в природі
.
9. Паралелограми як дизайн використовують не тільки на рушниках. Як ви рахуєте хто це зробив? Чоловік чи жінка?
Модний одяг весни 2019 паркет в вітальні?
Арієль Аляско Крістофер Кейн
10. Багато інформації, яку хотілося б запам’ятати.
Зробимо закладки. Знайдіть на столі паперові квадрати, порахуйте їх площу.
https://www.youtube.com/watch?v=hO4J1GjPQFw
ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
За допомогою кубика Блума.
Продовжте речення:
• На уроці я дізнався …
• Найбільше мені сподобалось …
• На уроці я навчився …
• На мою думку,найскладнішим було …
• Вдома треба ще вивчити…
ІV. Виставлення оцінок та домашнє завдання.
Прочитати § 24 ,№ 889, № 893
Намалювати в арт стилі картину, використовуй паралелограми.